جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

Citius, Altius, Fortius

متاسفانه دیدن مسابقات المپیک برای ما ایرانی ها بیشتر از آنکه موجب شوق و شعف و تقویت روحیه افتخارمان شود ٬ مثل سوهان روح می ماند . 

ما که نگفتیم توی کشورمان المپپیک برگزار کنند اما خب ما هم دلمان می خواهد مثل چین و روسیه و امریکا زیاد مدال بگیریم .

خب مگه مردم ما چه گناهی دارند که باید دو هفته تمام صبر کنند تا آن آخر آخر ها بالاخره یک کشتی گیر و یا وزنه بردار یک مدال بگیرد که ما هم بیاییم داخل جدول ؟ 

واقعا ما از نظر استعداد کم داریم یا از نظر امکانات ؟ 

 

از سال ۱۹۴۸ که اتفاقا المپیک در همین لندن برگزار می شد و اولین حضور ورزشکاران ایرانی در المپیک هم بود تا به امروز ورزشکاران ایرانی ۱۱ مدال طلا و ۱۵ مدال نقره و ۲۲ مدال برنز گرفته اند که سرجمع می کند به عبارتی ۴۸ مدال . تصور کنید که همین کشور دوست و برادرمان چین طی همان روز اول مسابقات ٬ یعنی هنوز رژه تیم ها تمام نشده و مشعل هم داغ داغ نشده ۵۰ تا مدال می گیرد آنوقت ما در کل دوران ورزشمان ۴۸ تا ؟ 

خب شما باشید تضعیف روحیه نمی شوید ؟  

 

 

 

Olympic Rings.svg 

 

 

اگر دوست داشتید ادامه مطلب را هم بخوانید .... 

 

مسابقات المپیک بصورت زنده از تلوزیون پخش نمی شوند . یعنی شما در جریان مستقیم رقابت ها نیستید . البته رادیو ورزش یکسره دارد گزاش می دهد و خبر رسانی می کند . اما با کیفیت صدای نامناسب  .خبرنگاری که با موبایل دارد از لندن حرف می زند و انگار تماشاچی ها توی لوله دارند تشویق می کنند که مجموعا جز اعصاب خردی چیزی عاید آدم نمی شود . 

یکی از حسرت های همیشگی من دیدن مستقیم بازی های المپیک بود .  

از آنجا که ممکن است بین خیل تماشاچی ها یکنفر خدانشناس و بی حجاب بیاید و ملت را تحریک کند این اتفاق هیچ وقت مگر مواقعی که کشتی گیران ایران بازی دارند و یا وزنه برداری روی صحنه می رود اتفاق نمی افتد . آن هم با هزار سانسور . حتی تماشاچی های با حجاب خودمان را که دارند تشویق می کنند اگر یک مقدار خوشگل باشند یا بالا و پایین بپرند سانسور می کنند . 

به خدا راست میگم ٬ چرا می خندید ؟

  

مسابقات خانم ها که کلا قابل رویت نیست . یعنی من خودم تا چهارده - پانزده سالگی اصلا اطلاع نداشتم که خانم ها هم توی مسابقات ورزشی شرکت می کنند و فکر می کردم این خانم هایی که توی رژه اول بازی ها دارند راه می روند زن ورزشکارها هستند که آمده اند به ورزشکاران چیز بدهند ( روحیه ) یا برایشان آشپزی کنند . چه می دانستم خب ؟ بچه بودم و عقلم نمیرسید . چه می دانستم ممکن است زن ها هم شنا کنند یا پشتک وارو بزنند یا حتی کشتی بگیرند و نیزه پرتاب کنند و با شلوارک فوتبال بازی کنند . 

ما هرچه زن دیده بودیم با چادر توی صف نانوایی بودند یا توی خانه داشتند رخت می شستند و بچه داری می کردند . 

 

 

 تیم دو و میدانی زنان ایران ( ۷۰ سال پیش )

 

 

  

 

مراسم افتتاحیه المپیک که ویترین تمام و کمال این بازی هاست هم کلا سانسور می شود . بس که این خارجی ها بیشعور هستند و مثل انسان لباس نمی پوشند و این خیلی حیف است . 

واقعا حیف است که ما ایرانی ها سهمی از این مراسم نداریم مگر چند صحنه از ارتفاع یک کیلومتری و چند تا آتش بازی  ... 

 

بعد هم نوبت رژه تیم ها می رسد 

مردان و زنان تمام تیم ها با لباس های شیک و رنگارنگ در حالیکه دوربین به دست دارند  و از خودشان فیلم می گیرند خوشحال و خندان و پایکوبان و رقص کنان رژه می روند و برای تماشاچی ها و دوربین ها دست تکان می دهند  . نوبت به رژه تیم ایران که می رسد آقایان و خانم های کت و شلوار پوشیده همچین بی حس و روح قدم می زنند و لبخند تحویل می دهند که آدم فکر می کند حراست سازمان ورزش تهدیدشان کرده که اگر دندانتان دیده شود با چنگال داغ پشت دستشان می زند . نمی دانم چرا مسئولین فکر می کنند اگر ورزشکاران المپیک ما هم کمی خوشحال باشند و بخندند ٬ جلف بازی محسوب می شود و آبروی؟؟؟!!!! کشورمان می رود ؟

 

 

 

اولین و دورترین خاطره من از المپیک بر می گردد به المپیک ۱۹۸۸ سئول  

که از قضا اولین المپیک ما بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی هم بود . ( المپیک قبل از آن در سال ۱۹۸۴ و در کشور شیطان بزرگ برگزار شد و ما تحریمشان کردیم و نرفتیم المپیک  و بندگان خدا حسابی ضایع شدند و مدال هایشان روی دستشان باد کرد ) 

 تنها ورزشکار ایرانی که شانس تصاحب مدال داشت یک کشتی گیر ساروی بود به نام عسگری محمدیان که با رشادت تا پای قهرمانی رفت و در بازی فینال مغلوب کشتی گیر شوروی شد و نقره گرفت و من ۹ ساله و همنسلانم را حسرت به دل گذاشت که سرود ( شد جمهوری اسلامی به پا ) را در سالن مسابقات بشنویم .  

 

 

 -

 عسگری محمدیان تنها مدال اور کاروان اعزامی ورزش ایران در المپیک ۱۹۸۸ سئول

  

 

یکی دیگر از خاطرات تلخ من از المپیک ۱۹۹۲ بارسلوناست . جایی که بوکسور ایرانی وارد رینگ شد ولی هیات همراه برایش دستکش نیاورده بودند یعنی یادشان رفته بود دستکش بیاورند و خاک بر سر ها همچین به داور نگاه می کردند انگار اصلا نمی دانند این ورزش نیاز به دستکش هم دارد و داور هم دست حریف را بالا برد و ورزشکار ما در حالیکه گریه می کرد از رینگ بیرون رفت و بنده به عنوان یک ایرانی دوست داشتم آب می شدم و می رفتم توی زمین ...  

 

 

یا همین المپیک قبلی که جودوکار ما که شانس قهرمانی داشت به خاطر رویارویی با ورزشکار رژیم غاصب صهیونیستی انقدر غذا خورد که وزنش زیاد بشود و نتواند مسابقه بدهد . راستش من که زیاد کینه ای نسبت به ان خدانشناس ها ندارم ولی اگر جودوکار بودم می رفتم روی تشک و همچین آن اسرائیلی کثیف  را کتک می زدم که خون بالا بیاورد ولی خب مسئولان ما که مثل من بیشعور نیستند پس نگذاشتند که مسابقه بدهیم و نیش جودوکار اسرائیلی هم تا بناگوشش باز ماند .

  

هرچند قهرمانی های رضا زاده و مدال های علیرضا دبیر و هادی ساعی هم افتخاراتی بزرگ در ورزش ما محسوب می شوند . اما این دلخوشی ها انقدر کم فروغ هستند که نمی توانیم دلمان را به آنها خوش کنیم . 

حقیقت این است که ما در ورزش جهان حرفی برای گفتن نداریم 

ورزش ما مثل یک وزارتخانه دارد توسط حکومت اداره می شود و کاملا سیاسی است 

پر از تبعیض و مفت خوری و باند بازی و بی توجهی به استعداد ها  

پر از مدیران نالایق که فرق گوش کوب و مهره شطرنج را نمی فهمند

بدون زیر ساخت و کار اصولی 

و حالا حالا ها باید منتظر بنشینیم و حسرت بخوریم که شاید امسال هم یک نفر نابغه پیدا بشود که برایمان با هزار سلام و صلوات یک مدال طلا بیاورد .  

شانس هم نداریم این نابغه یکی مثل مایکل فلپس شناگر باشد یا اوسین بولت دونده که چهار تا و پنج تا و شش تا و هشت تا مدال یکجا بیاورد .   

 

 -

مایکل فلپس شناگر آمریکایی که در بازی های ۲۰۰۴ آتن ۶ مدال طلا و دو برنز و در بازی های ۲۰۰۸ پکن هشت مدال طلا گرفت . یعنی این نامسلمان کج و کوله به تنهایی از کل ورزشکاران اعزامی تیم ملی ایران در تمامی ادوار المپیک سه مدال طلا بیشتر کسب کرده است .

  

 

 

در مورد ورزش خانم ها هم که ... بهتر است دهنم را باز نکنم  

استغفرالله 

 

( جان من هرکی خبر داره کدوم شبکه شنا و شیرجه و پاتیناژ خانوم ها را نشون میده خبر بده )

 

 

  

 

 

+ Citius, Altius, Fortius از شعارهای مشهور المپیک و عبارتی است به زبان لاتین  به معنی «سریعتر، بالاتر، قدرتمندتر»  

 

++ دوست داشتم این پست خنده دار باشد اما فکر کنم به جای اینکه طنز بشود بیشتر تلخ شد  

این پست را تقدیم می کنم به هاله بانوی عزیزم  

بهانه کوچکی برای اینکه بین تلخی اینروزهایش کمی لبخند بزند ... 

  

 

نظرات 42 + ارسال نظر
یاسمن پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 00:04

اول؟

یاسمن پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 00:13

ای برادر خون خودت رو کثیف نکن دنیا ارزش نداره.
جان من همین الآن آرش برهانی به مس گل زد.همین حالا که میخواستم درباره استقلال حرف بزنم.چه جالب!!!بلافاصله مس هم یه گل زد.
چه خوب من که از ورزش دم نمی زنم.فقط دارم صدای تلویزیون رو میشنوم اینقد خوش یمنم.
بیاین درباره المپیک حرف بزنیم بلکه به افتخار من یه مدال بگیرن.

یاسمن جان ادامه مطلب رو هم بخون
فکر کنم تا اخرش نخوندی
از کامنت سریعت متوجه شدم البته

امیرحسین... پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 00:14

مایکل فلپس آمریکاییه

مرسی علیرضا
اصلاح کردم

مریم پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 00:28 http://najvaye-tanhai.blogsky.com

سلام

سایه پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 00:33

میگم فکر کنم امیرحسین خان درست میگن. تا جایی که منم یادم میاد مایکل فلپس شرکت کننده ی آمریکای همیشه ملعون بود

یاسمن پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 00:36

آقا چرا توهین میکنی؟تا تهش خوندم بخدا
اما فکر کنم کمی نا مفهوم نوشتم.خودم هم فهمیدم.
بگذریم.بزارید به حساب کمبود پروتئین

خانوم میم پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 00:37 http://mrsmim.blogfa.com

خاطره ی المپیک ۱۹۹۲ خیلی برام دردناک بود.
نمیدونستم و وقتی خوندم بغض کردم!
آخه چرا انقد ما باید خاک بر سر باشیم؟
چرا هر روزی که میگذره باید از ابراز حسم نسبت به ایران فاصله بگیرم!
چرا انقدر گندیدیم؟
یک بار نخواستن بزنن تو گوش او اسراییلی و آمریکایی و نمیدونم کجاییشون!
هر بار انصراف دادن و کوچیک تر شدیم.
اوایل یه افتخار بود،اما الان....
خاطره ات خیلی تلخ بود بابک
دلم گرفت

یاسمن پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 00:43

واسه قضیه بوکس هم واقعا متاسف شدم

مهتاب پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 00:57

وای آقای بابک من اون قضیه بوکس و که خوندم حال ۲۰ سال پیش شما را پیدا کردم دلم خواست زمین دهن باز کنه .... هر چند این خجالت کشیدنا ی ملی عادت شده واسه ما کاش حداقل کشتی و وزنه برداری اون اولا بود ما کمتر حرص میخوردیم

ملیکا پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 00:58 http://my-n0tex.blogfa.com/

من واقعا داره گریه ام میگیره الان ....

ملیکا پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 01:05 http://my-n0tex.blogfa.com/

من سعی میکنم افتتاحیه المپیک رو نبینم
چون فشارم میره بالا
عصبی میشم
فحش میدم
بعد ...

نبینم در کل به نظر خودم بهتره و برای همین نمیبینم

مثل این میمونه که داری یه فیلم میبینی که یکی از بهترین کارگردانهای دنیا ساخته و فیلم اسکار گرفته و تو همه جشنواره ها اول شده بعد بری تو نخ فیلم و درست در لحظه حساس فیلم یکی بیاد تلویزیون رو خاموش کنه و بگه : عزیزم با من ازدواج میکنی ؟

به نظرم این سانسور های مزخرف به همین اندازه بی جا و مزخرفه

الهه پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 01:10 http://khooneyedel.blogsky.com

ای باباااا...گریه نکنین....همهٔ این عقب موندگی ورزش ما،فقط به خاطر مصرف گوشت و مرغ زیاد بوده!حالا که به حمدالله آمریکای جهانخوار رو تحریم کردیم و قهر کردیم و گفتیم به جون شما دیگه لب به مرغ و گوشت نمیزنیم،همه چی درست میشه...حالا دیگه با گیاهخواری،به درجات بالایی نه تنها در ورزش که حتی در عرفان میرسیم!!!همهٔ اینا بلندنظری مسئولین و ابتکار عملشون رو نشون میده دیگه!همه چی رو پیش بینی کردن از قبل!

کودک فهیم پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 01:12 http://the-nox.blogfa.com

آره واقعا اگر کسی شبکه ای که بازی های المپیک رو مستقیم پخش می کنه حتما معرفی کنه و فرکانسش رو هم بگه.ترجیحا زبان انگیلیسی باشه که حداقل بفهمیم چی چی شد.

م . ح . م . د پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 01:16

فرهادددددددددددد مجیدییییییییییییییییییی

واقعا این همه رو از یه استقلالی بعیده

mohadese پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 01:21

واقعا فقط میشه گفت تاسف باره! :|

گیل دختر پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 01:29 http://barayedokhtaram.blogfa.com

سلام ...من برم بخونم بیام ...

کودک فهیم پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 01:34 http://the-nox.blogfa.com

در مورد ظلم هایی هم که به خانم ها شده بهتره چیزی نگم...
اینها برای به کرسی نشستن حرفشون آدم هم می کشند این که دیگه براشون چیزی نیست.
بابک من چند وقتیه می خواستم لینکی رو بهت معرفی کنم ولی منتظر بودم در پستی لینکش رو بگذارم که حداقل کمی ارتباط داشته باشه.
این صفحه فیـ.ـس بـ.ـوک که من از خوندنش واقعا لذت بردم و به شما هم پیشنهاد می کنم از دستش ندید.
در این صفحه می تونید خاطرات زنان و دختران این مملکت از پوشش اجباری و آزاد خودشون رو با عنوان "خاطره ها/من و پوشش آزادم،نه به اجبار" مطالعه کنید.
فوق العاده است.
https://www.facebook.com/page.barabari

م . ح . م . د پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 01:37

کیامهر بازی امشبو دیدی ؟!

آی کیف کردم ، آی کیف کردم که فرهاد تشویق شد... ینی فقط دوس داشتم تو استادیوم باشم از ته دلم فرهادو تشویق کنم ... این کوتوله فک کرده میتونه رو به روی شیر فرهاد قرار بگیره

مریم پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 01:42 http://najvaye-tanhai.blogsky.com

خدافظ

دیادیا بوریا پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 01:44

سلام
منم اون صحنه که بوکسور ایرانی ، هی می پرید بالا و پایین و خودشو گرم می کرد و زمان می خواست که انگار الان براش دستکش میارن یادمه....و صورتش که بازنده اعلام شده بود.....پست خوبی بود بابک جان....

یاسمن پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 01:53

وقتی نظر دیادیا بوریا رو خوندم حس بدی بهم دست داد
بنده خدا بوکسوره چقده ضایع شده بود.
البته سنم به اندازه زمان برگزاری این مسابقه اصلا قد نمی ده .

فاطمه شمیم یار پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 02:04

سلامم
چرا کامنت من ثبت نمیشه..
فکر کنم کلمات خلاف توش بوده؟

فاطمه شمیم یار پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 02:06

ااااااا چه دنیایی شده
10 بار زدم ثبت نشد..
اگر دردم یکی بودی چه بودی.......

فاطمه شمیم یار پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 02:08

سلامم
ای جان الهه جانم..لایک به کامنت الهه..
همش تقصیر استکبار جهانیه ..آخه اینا چرا نوفهمن..
و لیکن..
اندکی صبر .. اینا هنوز عمق جیباشون پیدا نشده بلکم پُرشه
..البت جیباشون پرشه چشاشون پر نمیشه که
چه ربطی به ورزش داره ..داره جانم داره..
...هی داد بیداد اگر دردم یکی بودی چه بودی..
..سر کوه بلند (آقا تا کار به جای باریک نکشیده من برم)

فاطمه شمیم یار پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 02:09

اااااا الان اومد..
(آیکون از کوپن بیشتر کامنت گذاشتن)

فرشته پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 03:32 http://houdsa.blogfa.com

اینایی که میگی من یادم نیس...تو چند سالته بابک؟!

اما کلا ما حسرت دیدن ی مراسم شاد به دلمونه...کلا هر چی توش غم باشه واسه ما پررنگش میکنن...

نیره پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 03:47 http://salimi.blogfa.com

می دونی چیه اخوی؟ همه چیز از اینجا ناشی میشه که اسلام همیشه پیروز است و شرق و غرب هم نابود...حالا ما اگه چشم بصیرت نداریم اینو ببینیم مشکل از خودمونه باید بریم میدان بصیرت کمی قدم بزنیم شاید اصلاح شویم
اصلا فکرش را بکن می ارزد اسلام زبانم لال به جای شرق و غرب نابود باشد بعدش ما هی فرت و فرت مدال المپیک بگیریم؟ العیاذ بالله...
بهتره این ماه رمضونی بابت این فکر های پلید و شیطانی توبه کنیم و برای سربلندی هرچه بیشتر جهان اسلام دعا...

سایلنت پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 08:00 http://no-aros.blogfa.com/

بدترین پستی بود که میشد صبح زود خوند..
حالم گرفته شد!!

پرچانه پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 08:51 http://forold.blogsky.com/

این دفه خوش به حال من که هییییییییج علاقه ای به ورزش و مدال و ورزشگار و المپیک و شنا و شیرجه و پاتیناژ ندارم

محمد مهدی پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 09:38 http://mmbazari.blogfa.com



سلام

یاد کار قشنگ عسکری محمدیان افتادم کاری که با سرگئی بلوگازوف کرد وافعا زیبا بود ... محمدیان 1988 طلا نگرفت اما با این کارش عزت و بزرگی یک ملت را به تمام جهان نشون داد ...

یک بلوار بزرگ در ساری به نام ایشان شده است اما او خیلی تنهاست ...

محبووب پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 10:44

کاش میشد یک دکمه هم بزنیم و دنیا به عقب برگردد و مثل پازل خانه سازی ای که با لگد خراب شده باشد، همه را از اول چید و درستش کرد و لبخندی از شادی زد...

+دوستان کسی از شبکه ها خبری نداشت؟

روشنک پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 10:51

ممنونم بابک جان

سپیده پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 11:10 http://setaresepideashk.persianblog.ir/

سلام ... و عرض ادب

افروز پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 11:25

ولی الان می تونی مسابقات رو تو هر لحظه که بخوای تماشا کنی و لذت ببری حتی از خنده مردمانی که از مملکت مرده ما نیستند

آقای رگبار پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 11:30 http://www.ragbarha.blogfa.com

بابک این پستت خیلی حرف دل من بود .می خواستم اگه اجازه بدی ازش به عنوان نویسنده مهمان پست بعدی در وبلاگم استفاده کنم

Chap dast پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 13:52

پست طنزشووو:)))))
وااااای پرچم المپیک رو دیدم یاد خیال های نیش باز کن بچگی هام افتادم!!! بچه که بودم و تازه تکواندو رو شروع کرده بودم هدفم این بود که تو مسابقات ۲۰۱۲ المپیک شرکت کنم!!!!!!!!!
یعنی در این حد:)))))
چه میدونستم برا مسابقات انتخابی کشوری هم حق خوری و پارتی بازی داریم چه برسه به کارهای احمقانه ی دیگه ی کشورم!!!
حالا این بدبختایی هم که خودشون رو می کشن و میرن المپیک باید ببینین چی میکشن به اونجا میرسن..
ولی بابک خدایی پیرمردی دیگه:))))
المپیک ۱۹۸۸ یادت میاد.. من ی سال بعدشم بدنیا اومدم تازه :)))))))))))))))))
ماهواره بخرین از اونجا همه ی مسابقات رو نشون میده می تونی ببینی:)))))))
شنای بانوان رو هم نشون میده:)))
ی چیزی هم بگم تموم: منم اگه ورزشکار بودم و حریفم اسرائیلی بود میرفتم دهنشو سرویس می کردم بر میگشتم!!! والا ب خدا!!!:دی

مازیار پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 15:07 http://maziyar-guilan.blogfa.com

سلام ُ موفقیت در یک رشته ورزشی رابطه مستقیم با توسعه‌یافتگی اون ورزش داره.در واقع زیرساخت‌های فیزیکی در هر ورزشی باید تقویت بشه.با این نظریه احمقانه کاملا مخالفم که ایرانی ها در کار گروهی موفق نیستند و فقط در کار انفرادی موفق هستند.نشان هم به آن نشان که در فوتبال ته خطیم و در کشتی و تکواندو و وزنه‌برداری موفق.این حرف کاملا غلط است.موفقیت ما در ژیمناستیک و شنا در آسیا چقدر است؟ یا موفقیت های والیبال و بسکتبال را کجای این نظریه باید توجیه کرد؟
موفقیت در رشته‌های مذکور منوط به توسعه دادن امکانات سخت‌افزاری آن رشته است و مادام که آن جوان جنوب شهری که همه جور انگیزه برای قهرمان شدن دارد با کدام پول قادر به حضور در اسخرهای شناست که برای تمرین در آن باید چیزی هم روی حقوق پدر کارگرش بگذارد . پر حرفی نمی‌کنم.موفقیت در ورزش علاوه بر برنامه‌ریزی و نگاه کوتاه مدت ُ میان مدت و بلند مدت نیاز به ایجاد امکانات و توسعه آن و در دسترس قرار دادن آن هم دارد.وگرنه همچنان باید منتظر شقایق هایی باشیم از دل کویر ورزش ایران.

me پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 22:45

tu keshvari ke faghir dare varzeshe ghahremani dorost nist. hagh khoriye.albatte be nazare man

olympic games یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 00:33

kanalhaye aljazire sport ke 9ta kanal hastan va karti hastan va kanale dubai sport3 ke azad hast mosabeghat ro be soorate zende neshoon midan.in site ham jadvale pakhashe mosabeghat va zamanbandishoon hast:
http://www.london2012.com/schedule-and-results
darzemn synchronised swimming va artistic gymnastic ham besyar bazihaye jalebi hastan ke az 3august ta 9 aug pakhsh mishan.
bekhatere nadshtane keyboard farsi ham sorry

ممنون از اطلاعاتت دوستم

مینا یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 01:29

سلام .شبکه zdf روی هاتبرد .پخش مستقیم داره.
بابت متن قشنگتون هم ممنون

متشکرم

گلبرگ خاتون یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 14:18 http://golbargkhatoon.blogfa.com/

کاملاموافقم مصداق حرف مرحوم ناصرالدین شاه شدیم که همه چیمون به همه چیمون میاد!!!
درهمه عرصه ها مفت خوری و بی عرضگیو ندانم کاریو ..... چی بگم

حقا که همه چیزمان به همه چیزمان می آید

گاس شنبه 14 مرداد 1391 ساعت 23:47 http://whyandhow1.mihanblog.com

واقعا دمت گرم، هرچی حرف توی دل صاب مردم بود رو گفتی جای هیچی رو هم خالی نذاشتی ایول وهقعا باید این قلمت رو بوسید.
من عاشق المپیک هستم ، بلا فاصله بعد از المپیک پکن روز شماری می کردم برای لندن که ...
یه چیزی می گم مرگ من ناراحت نشو( نشین) سالهاست از اینکه ایران مدال نمی گیره خوشحال می شم براشم دلیل منطقی دارم....

ولی من ناراحت میشم دوستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد