جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

ماندگارترین ترانه های ایرانی

شبکه ماهواره ای مaن + تو چند ماه پیش فراخوانی داده بود برای انتخاب صد ترانه ماندگار موسیقی ایرانی و در همین راستا یک نظرسنجی اینترنتی در صفحه فیس بوقش گذاشته بود .

امشب آخرین قسمت از این برنامه پخش شد و بی اغراق باید بگم سالها بود که هیچ برنامه تلوزیونی رو اینطور با اشتیاق پیگیری نکرده بودم .

این حرکت هم مثل همه اقدامات مسلما مخالفین و موافقین زیادی داره که اگر به صفحه این شبکه مراجعه کنید حجم زیاد اعتراضات و انتقاداتی رو می بینید که نسبت به این نظرسنجی وجود داشت .

هرچند قبول دارم که نقاط ضعف بسیاری در شیوه انتخابات و  اجرای برنامه وجود داشت ولی نکته مهم این بود که این کار برای اولین بار بود که انجام می شد و نظیر این نظر سنجی و با چنین طیف گسترده ای از مخاطب ( نزدیک به یک و نیم میلیون نفر ) در موسیقی ایرانی بی سابقه بوده است .




باید در نظر داشت که جامعه آماری این نظر سنجی یک قشر خاص از افراد و معمولا جوانانی هستند که دسترسی به اینترنت و فیتلر شکان و فیس بوغ دارند و مطمئنا اگر پدران و مادران ما هم در این نظر سنجی شرکت داشتند این 100 ترانه تفاوت فراوانی با حالا داشت .


نکته دیگه اینه که نظرسنجی بر اساس تعداد آراء هست و باید به نظر اکثریت احترام گذاشت و اگر ترانه ای به عقیده من لیاقت انتخاب شدن نداشته مطمئنا خیلی های دیگری بودند که اون ترانه رو دوست داشتند و بهش رای دادند و اگر خواننده محبوب من جزء نفرات اولیه نیست شاید سلیقه من با باقی مردم فرق داره و از همه مهمتر وقتی من در انتخاباتی شرکت نکردم حق ندارم انتخاب دیگران رو زیر سوال ببرم . به شما قول میدم تعداد زیادی از افرادی که توی صفحه این شبکه اعتراض کردند و بد و بیراه گفتند خودشون توی نظرسنجی شرکت نکردند .


نکته مهم این بود که این کار واقعا کار ارزشمندی بود و جا داره به دوستانی که این ایده خوب به ذهنشون رسید و زحمت کشیدند تا نظرسنجی پا بگیره و از همه مهمتر زحمت جمع آوری اطلاعات و کلیپ ها و مصاحبه با دست اندرکاران هر ترانه رو کشیدند ، یک خسته نباشید جانانه بگیم ....


ای کاش تهیه کنندگان این برنامه وقت بیشتری می گذاشتند و از آدمهای کار بلد بیشتری کمک می گرفتند و صحبت های در خلال ترانه ها کمی کارشناسانه تر بود .


نقطه ضعف بزرگ این برنامه مصاحبه شوندگانی بودند که نه تنها حرفی برای گفتن نداشتند بلکه حضورشون کل برنامه رو زیر سوال می برد و گاهی اوقات نه تنها کمکی نمی کردند بلکه فقط روی اعصاب مخاطب لی لی می کردند .


حضور اسما*عیل خوی*ی در این برنامه هیچ محلی از اعراب نداشت . ضمن احترام به شخصیت ادبی ایشون باید گفت وقتی این آقا ، شاعر هیچکدام از این ترانه ها نبوده و اصولا از اشعار ایشان تا به حال هیچ خواننده ای ترانه نخوانده است  مصاحبه کردن با ایشان بطور کاملا واضح نشان می داد که این شبکه صرفا دنبال یکسری اهداف سیاسی است که ایکاش این آقا یک مقدار منطقی تر همین هدف را اجرا می کرد .

سامی بیگی ، سروش ، مهران ، رها اعت*مادی ، بابک سعیدی و یک پسری از گروه رادیو تهران که من نه اسم خودش را شنیده بودم و نه اسم گروهش را ، باقی مصاحبه شنوندگان بودند که صحبتهایشان گاهی آدم را وادار می کرد که سرت را بکوبی به یک جای محکم ...

تهیه کنندگان برنامه در پاسخ به اعتراضات مردمی گفته اند که این افراد کارشناس نیستند و صرفا احساسات و خاطراتشان را از این آهنگ بیان کرده اند که این توجیه ، عذر بدتر از گناه است .

آخه خاطرات آن آقا مهران که نه شخصیت مشهور و محبوبیست و نه هنرمند است و نه اصولا درکی از موسیقی دارد چرا باید برای من مخاطب جالب باشد ؟

حضور رها اعت*مادی و بابک سعیدی به عنوان افرادی که به هر حال دستی بر آتش موسیقی دارند باز قابل توجیه بود اما این برنامه و این ایده محشر و بزرگ انسان های بزرگتری را

می طلبید که جای خالیشان واقعا احساس می شد .


به وضوح مشخص بود که هدف این شبکه اعتبار دادن به دوستان خودش بود . یکجور ستاره پروری از نوع ایرانی ... وقتی من برندگان آکادمی موسیقی خودم را به عنوان کارشناس جا بزنم و این آدمها اعتبار کسب بکنند مطمئنا برنامه آکادمی من معتبر خواهد شد .

از آنجا که این شبکه خصوصی است و از بودجه بیت المال گردانده نمی شود حق هم دارند البته ولی پیشنهاد می کنم روی آدمها درست تری سرمایه گذاری کنند و یا لااقل یک متنی سناریویی چیزی بدهند دست این بندگان خدا تا از رو بخوانند و انقدر ضایع رفتار نکنند .


بعضی جمله های مصاحبه شوندگان مثل رها اعت*مادی و آن آقا مهران واقعا چرند بود ...


در آخر باز هم از تهیه کنندگان برنامه ترانه های ماندگار ایرانی ممنون و متشکرم .







+ سعی کردم این پست بدون جانبداری و کاملا منطقی نوشته شود و از دیدگاه خودم (که البته کارشناس هم نیستم ) این برنامه را برای دوستانم نقد کنم . اما اگر اجازه بدین یک نظر کاملا شخصی و سلیقه ای هم در آخر داشته باشم :

-

من از رها اعت*مادی متنفرم ....




نظرات 55 + ارسال نظر
رها جمعه 26 آبان 1391 ساعت 01:06 http://mylife91.blogsky.com/

مممنننننممممممممممممممممممممم متنفرم
اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووول

بزن قدش

رها جمعه 26 آبان 1391 ساعت 01:06 http://mylife91.blogsky.com/

آخ جوووووووووووووووووووون بلاخره اووووول شدم

مهرداد جمعه 26 آبان 1391 ساعت 01:20

یعنی بابک اسحاقی خدا بگم چی کارت کنه
صفحتو باز کردم
این پسستو که خوندم
تو دلم گفتم
ای کاش من از خدا چیزه دیگه ای می خواستم
چون هر پست دیگه ای می ذا شتی می خواستم پیشنهاد بدم بچه ها بیان در مورد این برنامه نظرشو بگن

مرداب گوگوش دوم شد
اهنگ اول اهنگ دستای تو داریوش
بعدش که کنسرتشو نشون داد
اصلا ادم می خواست بشینه یه دل سیر گریه کنه
هر چند کلا با دایوش میونه خوبی ندارم
اما
این اهنگش تکه

مرسی مهرداد جان
من هشتاد درصد این اهنگا رو دوست داشتم
ولی خب چند تای اول زیاد مطابق سلیقه من نبود

دختری از یک شهر دور جمعه 26 آبان 1391 ساعت 01:32

وقتی داشتیم این برنامه رو نگا میکردیم دقیقا بحث هایی رو که نوشتی داشتیم با مامان اینا حرفشون رو میزدیم... اینکه چرا مثلا گلپا بینشون نیست؟ منم گفتم که آقا آهنگی که زمان شاه خونده شده و الان هم بعده اینهمه مدت باز شنیده میشه به اون میگن ماندگار! و در ضمن همه شرکت کننده ها جوون بودن...
من که خیلی از آهنگها رو دوست داشتم... اما تکرار مداوم داریوش ابی سیاوش و گوگوش واقعا خسته کننده بود! هر چند که همشون رو دوست داشتم... مطمئنن آهنگهای بهتری هم هست از خواننده های دیگه اما خوب اینجوری شد دیگه!
در ضمن جمله آخرتون رو اصلاح کن داداش من! من خیلی دوسش دارم!!! اصلا قیافه جذابی داره!
+ باز نیای بگی این هاله بد سلیقه باز از یه آدم عجیب خوشش اومدا!!! :))) اما هر چی باشه من دوسش دارم!!

کلا تو تخصص داری از آدمایی که من بدم میاد خوشت بیاد هاله

intus et in cute جمعه 26 آبان 1391 ساعت 01:42 http://incute.blogfa.com

دقیقا .. چقدر عالی کفتی بابک خان
گاهی وقتا به شعورم توهین میشد با نظرای کارشناسیشون !!!
راجب رها هم باهات موافقم . نمیتونم چرا ولی اولین دلیلش میتونه ژستای مصنوعی و عصا قورت دادگیش باشه !!!

میدونی مرجان؟
آدمی که فکر کنه مردمی که دارن تماشاش می کنن به خاطر تیریپ حرف زدن و ادا اطواراش از ذوق غش و ضعف میرن دچار بیماری خودشیفتگیه
خودش نیست
داره فیلم بازی می کنه
میدونم که خیلی ها دوستش دارن
ولی این فیلم برای من تهوع اوره

فرگل جمعه 26 آبان 1391 ساعت 01:43

امشب فرصت نکردم ببینم برنامه رو ولی دقیقا همینطوره که گفتین سامی بگی که همش یه بیت از شعر رو میخوند وهی هم میخندید ولی در کل برنامه خوبی بود
منم از رها خوشم نمیاد نمیدونم بقیه از چیش خوششون میاد

منم نمیدونم

تیراژه جمعه 26 آبان 1391 ساعت 01:43 http://tirajehnote.blogfa.com

اهنگهایی که انتخاب شد همه شون دوست داشتنی بودن اما خیلی بهتر از اینها هم بودند..ولی باز هم بحث احترام به سلایق است گرچه اینجا صرفا سلیقه مطرح نیست و بوی زد و بند هایی که خودت هم مطرح کردی به مشام میرسد که البته در خود اکادمی گو.گو.ش هم چنین بحثی مطرح است... من& tو شبکه ای خصوصی است که خب برای کسب درامد راه پر شائبه ای را میپیماید انگار!
کاش میگفتی دوست داشتی کدام اهنگ ها در لیست برگزیده ها بودند که نیستند وکاش بقیه ی دوستان هم بگویند..مرور جالبی است
و کاش میگفتی چرا از رhا eتمادi متنفری..به خاطر پشت پرده ها و دستهای پنهان لابی های صهیونیستی؟ یادلیل شخصی دارد..شایدهم گفتنی نبوده دلیلت که ننوشتی..در هر حال من هم با وجود ویژگی های هنرمند و هنرگرایش اما دید خوبی بهش ندارم..

اینکه از رها اعتمادی بدم میاد یک بحث کاملا شخصی و سلیقه ایه و هیچ ارتباطی به اینکه چه دین و مذهبی داره و از طرف کی حمایت میشه نداره

به خاطر بعضی ایده هاش تحسینش می کنم و در ترانه سرایی هم استعداد داره
همین مصاحبه هایی که با آهنگسازها و خواننده ها کرده ایده فوق العاده خوبیه
شاید بیشترین دلیل تنفرم این باشه که به اعتقاد من هنرمند باید فروتنی داشته باشه . هنر باعث بزرگمنشی میشه
هنرمند باید خاکی و مردمی باشه
ادا و اطواری که رها در میاره شاید برای یک هنرمند غربی روی فرش قرمز جذاب باشه ولی تلقی ایرانی جماعت از هنرمند چیز دیگه است
بی اندازه مغرور و خودشیفته و از دماغ فیل افتاده است
و من از این رفتارهاش بدم میاد

دل آرام جمعه 26 آبان 1391 ساعت 01:45 http://delaramam.blogsky.com

حرفت کاملا متین و به جاست . اینکه به عنوان اولین برنامه ای که دست به این انتخابات بزرگ زد و همچین پکیجی درست و ارائه کرد واقعا جای تشکر و تقدیر داره . و مسلما همانند خیلی از برنامه های دیگه دارای نقاط قوت و ضعف هست . ولی در کل کار جدید و قابل توجهی بود .
امااااااااااااا اون آقای مهران ، رها ، اون دو تا جوون که من حتی اسمشون رو هم نمیدونم ، سروش و سعیدی ، واقعا چی میدونستن ؟؟؟؟؟؟؟
حالا شاعران کار ، آهنگسازها ، تنظیم کننده و ... صحبت کردند و از نحوه ایجاد کار و همکاری و خاطرات گفتند ... به دیده منت قبول ... اما اون افراد مذکور واقعا حرفی برای گفتن نداشتن .... آخه چهارتا بچه هم سن و سال خودمون ، که وقتی اون کار ها ساخته میشده هنوز به دنیا هم نیومده بودن و چه به کارشناسی و یا حتی نظر دهی ؟؟؟؟
امیدوارم این حرکت ادامه داشته باشه و در برنامه های آتی از افراد صاحب نظر استفاده بشه .

آقای خویی به ترانه ای ایران گیر داده و میگه از لحاظ محتوایی و معنایی مشکل داره و بعداز ترانه یه حرفایی همیشه هست میگه این تترانه زاده شده برای اینکه ماندگار بشه ...
آدم دوست داره سرش رو بذاره لای در آهنی و محکم ببنده
میگه رها اعت مادی ترانه سراییه که در تاریخ موسیقی ایران کارهای بزرگ خواهد کرد . این جمله چه ربطی داره به ترانه های ماندگار ایرانی؟

اون مهران که حرف نزنم بهتره . امشب بعد از یکی از ترانه های ابی اینطور افاضات فرمودند : این ترانه از اون ترانه هاییه که روی صحنه هرجور بخونی عالی از آب درمیاد ... من نیم ساعت داشتم فکر می کردم که این یعنی چی ؟

باز اون سروش چار تا کلمه حرف حسابی زد
بابک سعیدی که براش احترام قائلم برای ده تا از ترانه ها عینا همین جمله رو گفت :
این ترانه ایه که همه المان های موسیقیش خوب نشسته :
هم خواننده هم شعر هم ملودی و هم تنظیم

یعنی واقعا نمی شد نظر دیگه داد ؟

باقی آقایون کارشناس هم که دیگه هچ

آذرنوش جمعه 26 آبان 1391 ساعت 01:46 http://azar-noosh.blogsky.com

واقعا باهاتون موافقم...نظراشون واقعا چرت بود به جز چند مورد که خودشون ترانه سرا بودن...مهران وسروش ورها اگه حذف میشدن خوب بود...ولی خداییش من با هر ۱۰۰ ترانه حال کردم بجز اونی که از آکادمی بود...
رها هم بد نیست قابل تحمله:دی

من که ازش خوشم نمیاد
ولی نظر شما قابل احترامه

آذرنوش جمعه 26 آبان 1391 ساعت 01:49 http://azar-noosh.blogsky.com

اون سامی هم یادم رفت اونم باید حذف میشد خیلی رو اعصاب بود:|

از بعضی هاشون خیلی بهتر بود

فرگل جمعه 26 آبان 1391 ساعت 01:52

من از سروش هم خوشم نمیاد با اون یکی برنده اکادمی شد اسمش یاد نمیاد

سروش پسر خوب و با شخصیتیه به نظرم
ولی جاش اینجا نبود
مهران هم حرف نزنم بهتره

مهرداد جمعه 26 آبان 1391 ساعت 02:01

مرسی به خانمای مجلس
همشون فوق لیسانس موسیقی دارن
ادم حظ می بره از نظرات کارشناسیشون
البته منم موافقم که ادمای با تجر به ای نبودن اینا

راسی
درود بر مجردی
درود بر شبای جمعه تا صبح نشستن
و روزای جمعه تا ظهر خوابیدن
این ملت همیشگی کجان
این متاهلای............
اه اه اه کلاه نداره با فتحه خوانده شود

دختری از یک شهر دور جمعه 26 آبان 1391 ساعت 02:11

آقا قبول نیست! من یه کمپین دفاع از رها اعتمادی را میندازم اصلا!!
اصلا همه آبانی ها ماه اند! رها جــــــــــــــــون هم آبانی!

دختری از یک شهر دور جمعه 26 آبان 1391 ساعت 02:13

چقدر ما تفاهم داریم آخه!!!‌:)))
تخصص جالبی دارم ها منم!! :))

چار تا آدم مثل تو اگه براش به به و چه چه بیخود نمی کردن این بنده خدا هم داشت زندگیش رو می کرد و مورد کینه و نفرت بنده قرارا نمی گرفت

آذرنوش جمعه 26 آبان 1391 ساعت 02:14 http://azar-noosh.blogsky.com

آخه دنیز خیلی تو ژسته

دختری از یک شهر دور جمعه 26 آبان 1391 ساعت 02:24

خوب الان تکلیف ما چیه؟؟ نه خداییش قد و هیکل و قیافه کاملا سرجاش هست! این خودشو میگیره خیلی خوشم میاد صدای خوبی هم داره!
احتمالا دختر دورو برش زیاد بوده!

آذی مرد باید اینجوری توو ژست باشه دیگه باید مغرور باشه!!

فرگل جمعه 26 آبان 1391 ساعت 02:27

دنیز جان مرد باید سنگین باشه غرور کاذب نداشته باشه

دختری از یک شهر دور جمعه 26 آبان 1391 ساعت 02:34

نه فرگل همین غرور کاذب هم لازمه!!!
باور کن! در ضمن منم اینهمه خوشتیپ بودن و استعدادی داشتم که میدونستم خیلی از آدمهای دنیا ندارن مغرور میشدم!
در ضمن اعتماد به نفس فوق العاده ای داره رها اعتمادی که این رو هیچکس نمیتونه انکار کنه!

+در ضمن آقا ما داشتیم با داداشمون شوخی میکردیم دوستان زیادی جدی نگیرند!

عارفه جمعه 26 آبان 1391 ساعت 08:12 http://inrozha.blogsky.com/

راستش راستش من شاید فقط دو برنامه از این برنامه رو دیدم اونهم واسه خاطر اهنگ های ابی سیاوش قیمشی میخکوب شدم اونجا هم زیاد به حرف های کارشناسان دقت نکردم یعنی کلاگوش ندادم چون یه اقایی بود که وقتی حرف زدنش شروع شد ما به اسمش دقت نکردیم بعد تا اخر داشتیم حدس می زدیم این کی می تونه باشه
ولی واقعا آرشیو فوق العاده ای دارند .

بله دستشون درد نکنه

م . ح . م . د جمعه 26 آبان 1391 ساعت 10:03

در مورد سروش و مهران کامل حق رو بهت میدم ...
سروش رو شاید بشه یکم تحمل تر کرد اما اون مهران به نظرم هیچی از موسیقی بارش نبود و جز چرندیات چیزی تحویل مللت نمیداد

اما در مورد بابک سعیدی و رها اعتمادی ، از اخلاقیات بابک سعیدی کللن خوشم نمیاد ، از اون آدمائیه که اگر دوستم بود قطعن روز اول کاتش میکردم اما کارشو قبول دارم ، یه جوون با کللی ایده های ناب هست که البته اگه من جزء تهیه کننده های اون برنامه بودم هم بابک سعیدی رو میذاشتم هم استاد هومن خلعتبری ، اما در مورد رها اعتمادی ، نمیدونم دلیله اینکه بدت میاد چیه اما رها اعتمادی هم مثه بابک سعیدی از اون جوون هائیه که تو آهنگسازی فوق العاده داره کار میکنه و به نظرم یه آینده ی خیلی درخشان داره ، چون با احساسه و عشق و علاقش به موسیقی یجورائی کارو زیبا میکنه ...

در استعدادش شکی نیست
من در مورد شخصیتش نظر دادم

م . ح . م . د جمعه 26 آبان 1391 ساعت 10:07

و اینکه به نظرم این برنامه فوق العاده بود ، هرچند با نظر مردم انتخاب شده بود اما به نظرم بعضی ترانه های داریوش و گوگوش و ابی زیادی بودن و به جای اونها میشد ترانه های بیشتری از استاد شجریان ، شهرام ناظری ، امید و بچه های داخل ایران ، مثه محسن یگانه ، احسان خواجه امیری و محسن چاوشی باشه اما مجموعن ایده ی بسیار قشنگی بود و واسه ی من خیلی چیزا داشت اینکه از اردلان سرفراز هیچی نمیدونستم اما الان میدونم که تو ترانه سرائی یه آدم فوق العاده هست ...

من هم شناختی ازش نداشتم
اما انصافا خیلی از ماها حس خوبی که از شنیدن زیباترین ترانه های گرفتیم مدیون ذوق و احساس اردلان سرفراز هستیم
دمش گرم و عمرش طولانی

فرشته جمعه 26 آبان 1391 ساعت 10:16 http://houdsa.blogfa.com

ایده ی برنامه خوب بود...اما به نظرم باید اسمشو عوض میکردن..میذاشتن ۱۰۰ ترانه ی منتخب..واقعا نمیشه به ترانه ی یاس( که اگه قرار باشه من رپ گوش بدم قطعا فقط یاس گوش میدم) یا رضا صادقی یا چاوشی گفت موندگار...چیشون موندگاره؟؟ موندگار یعنی آّهنگ هایده که سال ۵۱ ساخته شده...یعنی ۴۰ سال پیش..که من هنوز نبودم..اما الان که گوش میدم حال میکنم...

جای خیلیا و خیلی آّهنگا خالی بود...که عرض میکنم..

در مورد کارشناس هم که ...همون بیا بریم لای در آّهنی...
اون آقای خویی دیدی نظر کارشناسیشو در مورد آهنگ ای ایران؟؟ چرا ما بریم لای در؟ بیا سر اونو بذاریم لای در.. خب راست میگه..واقعا آهنگ یه حرفایی توانایی موندگار شدن داره...واق عنی...

بابک سعیدی که کلا همه اش ذوق مرگ بود و به نظرش همه چی شاهکاره...مهران که همه ی اینا رو تو مهمونیا خونده..سامی که خوب حفظ بود آّهنگارو...
رها هم...میتونه..حرفیه؟؟؟ باهات هم نظرم...

چه جدی حرف زدم..

منم موافقم
شاید اسم ترانه های ماندگار زیاد مناسب نبود

فرشته جمعه 26 آبان 1391 ساعت 10:20 http://houdsa.blogfa.com

به نظرم حیف صدای شجریان که تو این ۱۰۰ تا آّهنگ بود..

یعنی اصن جاش اونجا نبود...چطوری روشون شد؟؟؟؟

اما این برنامه باعث شد که ما بدونیم هنوز غولهای موسیقی ما نفس میکشن...اردلان سرفراز...ایرج جنتی..شماعی زاده...فرید زولاند و....

یه روزی که دیگه اینا نبودن اونوقت میبینیم که مثلا ۴۰ سال دیگه..(که امیدوارم دنیا نخواد انقدا طول بکشه) نسل اون موقع وقتی میخواد آّهنگ موندگار انتخاب کنه باید برگرده به ۸۰ سال قبل...و باز بخونه...؛ستاره های سربی فانوسکای خاموش......

ایشالا خدا به این اساتید در قید حیات طول عمر و سلامتی بده

فرشته جمعه 26 آبان 1391 ساعت 10:23 http://houdsa.blogfa.com

و به خاطر دل خواهر تیراژه من میگم که جای چه آّهنگایی به نظر من خالی بود..

ضمن تشکر به خاطر بودن خیلی از آّهنگایی که من دوست داشتم....
جای خالی یه آّنگ حداقل از حبیب...یه دونه از لیلا..یه دونه از امید...و خیلی از آّهنگای معین..مثه ؛ صبحت بخیر عزیزم..؛ به شدت خالی بود..

حالا من نمیگم ؛قرارمون یادت نره منصور؛ چون اونوقت خودم میام ایراد میگیرم که هنو موندگار نشده...

فرزانه جمعه 26 آبان 1391 ساعت 10:27

منم با نظر شما موافقم. برنامه خیلی خوبی بود. بعضی از ترانه هاش روح آدم رو تازه می کرد. اما خب کارشناس هاش واقعا روی اعصاب بودن اون کوبیدن کله به یه جای محکم رو خیلی باش موافقم
جانبداری هم که خوب بله کاملا واضح بود مثلا مرداب رو شماعی زاده خیلی خیلی بهتر از گوگوش خونده
به هرحال و با وجود همه این مسایل بازم برنامه خیلی خووووبی بود

موافقم
نقاط مثبت و قوتش خیلی بیشتر بود

فرشته جمعه 26 آبان 1391 ساعت 10:31 http://houdsa.blogfa.com

آّها اینم بگم برم ...(که اینجا از نظرات کارشناسی من خالی نباشه) ..این شبکه کلا هدف داره برادر من...جدی نگیرشون...(آیکون بله اینجوریاس)

م . ح . م . د جمعه 26 آبان 1391 ساعت 10:46

فرشته خانوم ینی هر آهنگی که 50 سال پیش ساخته شده باشه موندگاره و جدید ها موندگار نیست ؟؟؟!!!

من کللن رپ گوش نمیدم اما ترانه ی " از چی بگم " یاس به نظرم فوق العاده هست و خیلی خوب هم انتخاب شد
و اینکه تو پاپ کشور خودمون صدای محسن چاوشی برای کسائی مثه من مثه یه رفیق میمونه ، پس قطعن خیلی ها مثه من فک میکنن که محسن چاوشی کللن خودش موندگاره ، چه برسه آهنگاش

صالی جمعه 26 آبان 1391 ساعت 10:48 http://afsonkhanomi.blogfa.com

متم با خیلی از آهنگ های که معرفی شد خاطره داشتم خب این حرف هایی که کارشناسا می گفتن منم بلد بودم بگم
مثلا رها می گفت تو ماشین مرتب آهنگ رو می ذاشتم یا رو کامپیوترم بود و گوش می دادم خب اینا یعنی چی؟؟؟
من به خاطر اینکه رها خودشو از بقیه جدا می دونه و غرور کاذب داره خوشم نمی یاد ازش

مرسی صالی

فرشته جمعه 26 آبان 1391 ساعت 11:24 http://houdsa.blogfa.com

محمد جان منم که همینو گفتم..گفتم اگه قرار باشه رپ گوش بدم تنها کسی که ارزش داره آدم براش وقت بذاره قطعا یاسه...و اون آهنگش رو هم من دوست داشتم..
در مورد چاوشی و یگانه و خیلی از خواننده های این طرفی هم من ابدا منکر تواناییاشون نیستم...حتی اگه مطابق سلیقه ی من نباشه...اما..

من که گفتم اگه بگن ۱۰۰ آّهنگ منتخب خیلیای دیگه هم میتونستن تو این لیست باشن...اما موندگاری یه بحث دیگه است...
موندگار یعنی تو حافظه ی چند نسل تو بتونی چیزی رو پیدا کنی..یا شاید این تعریف من باشه که بر اساس اون نظرمو گفتم..
اگه با این دید نگاه کنیم آهنگ مثلا ؛غریب آشنا؛ ی گوگوش رو پدر ۶۰ ساله ی من یادشه و میخونه..من میخونمش و پسر ۶ ساله ی منم با من میخونه...و تو حافظه اش میمونه...
اما مثلا آهنگایی که من بهش اشاره کردم و شما موافق نبودی رو خیلیا از همین نسل هم نمیشناسنش..مگر اینکه طرفدار اون خواننده باشن...

نمیدونم منظورمو تونستم برسونم یا نه...و اینکه من ابدا قصدم انتقاد و یا تخریب هنرمندایی مثه یاس و چاوشی یگانه و خواجه امیری و امثال اونا نیست که خودم هم این روزا دوسشون دارم و گوش میدم کاراشونو..

منظور من فقط انتقاد از سبک برنامه ای بود که ادعا داره ماندگارترین ترانه های ایران رو انتخاب کرده...

به خدا..

مهربان جمعه 26 آبان 1391 ساعت 12:07 http://mehrabanam.blosky.com

این برنامه یه شوی تبلیغاتی بود برای آکادمی موسیقی گوگوش که قراره از چند وقت دیگه دوباره شروع بشه...

آهنگ های یکی در میون از گوگوش و کارشناس ها مهران و سروش و بابک سعیدی و رها.... فقط هومن خلعتبری رو کم داشت....

اینکه این برنامه هدفی جز تبلیغ آکادمی نداشت رو میشه از زمان پخشش راحت فهمید. تا جایی که من یادمه این نظرسنجی ماهها قبل انجام شده و اوایل تابستون هم به بار توی برنامه موزیک پیگیرش شدن و سام گفت که تقریبا آماده است و دارن یه زمان مناسب برای پخشش انتخاب می کنن.

و صد تا لایک به جمله ی آخرت

ممنون از تاییدات شما حاج خانوم

فرزانه جمعه 26 آبان 1391 ساعت 12:16 http://www.boloure-roya.blogfa.com

مسلما این برنامه کمی و کاستی داشته و در این شکی نیست. اما باید به این توجه داشت که اولا تو ایران شاید خیلی ها حتی این برنامه رو ندیده باشن. بعد به قول شما رای گیری از بین کسانی بوده که به اینترنت دسترسی داشتن و تازه ممکنه خیلی ها مثل من که به نت دسترسی هم داشتن اصلا تو این رای گیری شرکت نکرده باشن. خیلی از کارشناس های موسیقی هم اصلا علاقه ای ندارن که با این شبکه همکاری کنن و ..... . اما به هر حال اینها دارن تلاش میکنن که مخاطب جذب کنن و تو کارشون هم کمی تا قسمتی موفق هستن.
در ضمن مادرجون نقد خوبی بود. اما شما یا برنامه نبین یا مراقب سرت باش پسرم ;) یه دو تا برنامه دیگه ببینی چیزی از مغز مبارکت باقی نمونه مادر جاااااان

مادر جون سری که بوی قیمه پلو میده همون بهتر که بمونه لای در

heti جمعه 26 آبان 1391 ساعت 12:37 http://khalehhetiking.persianblog.ir/

تلویزیون من وتو تو تموم برنامه هاش یه جور سلیقه خاص خودشو رو به کار می بره وتحمیل می کنه .من ادم سیاسی نیستم وتوهم توطیه هم ندارم ولی بیشتر اوقات احساس می کنم داره یه اندیشه یا عقیده رو تحمیل می کنه .
در مورد رها اعتمادی هم باید بگم :جانا سخن از زبان ما می گویی

دقیقا موافقم
همه برنامه هاش سمت و سوی خاص سیاسی داره

عادله جمعه 26 آبان 1391 ساعت 13:03

مهرداد جمعه 26 آبان 1391 ساعت 13:15

ای در خواب مانده ها
دیشب کجا تشیف داشتین
تازه بیدار شدین از خودتون نظر می دین بیرون
عجبا
این خواب تا لنگه ظهر جمعه چه حالی می ده
بفرمایید ناهار
راسی این نازنین مریم که سوم یا چهام شدو خیلی پسندیدم
کار استاد بنان معرکست
از اساتید حاضر کسی میدونه استاد بنان به کدوم شهر تعلق داره
اگه گفتین؟
لطفا سرچ نکنینا

من زیاد متوجه کامنتهای توی نمیشم مهرداد

پرچانه جمعه 26 آبان 1391 ساعت 13:25 http://http://forold.blogsky.com/

حرف دل یک ملت رو زدی آقا بابک
مرسی

یک ملت ؟

دست شما درد نکنه

ماجراهای مریمی جمعه 26 آبان 1391 ساعت 13:34 http://merrymiriam.persianblog.ir/

آهاااااااااااااااان حالا دل‌ت خنک شد ((:
راستش من اصلا نمی‌دونم این آدم کی هست. خیلی خلاص‌م. نه؟

نه بابا خلاص چیه ؟

دوست (مجید) جمعه 26 آبان 1391 ساعت 13:51 http://asme1982.blogfa.com

من برنامه آکادمی رو بخاطر همین ضعف هاش اصلا دوست نداشته و ندارم و شما حق مطلبو ادا کردی ...
مخصوصا در مورد رها که لایک داره جمله ی پایانی

چاکریم

الف جمعه 26 آبان 1391 ساعت 14:22 http://www.alefsweb.blogsky.com

از حق نگذریم خیلی خوش تیپه ..هر چند شبیه هندیا می مونه...
یه چیزی اینها ماندگاری رو تعبیر به خوبی کردن در حالی که ترانه عباس قادری پارسال بها(زیارت)ر هم ماندگاره ..شما کدام سفر و مهمانی رو دیدی که اخرش که به خز بازی می رسه پارسال بهار رو لوده جمع با قر اطوار نخونه ..اقا اگه اشتباه می کنم بگید ...

اگه اینطور باشه بابا کرم ماندگارترین ترانه فارسیه
در مورد ماندگار بودن یک مقدار تفاوت سلیقه هست
اگر اسم دیگه ای برای این برنامه میذاشتن شاید انقدر حساسیت ایجاد نمی شد

در مورد رها هم که نفرت من ربطی به تیپش نداشت
به نظر من هم خوش تیپه

نگین جمعه 26 آبان 1391 ساعت 15:04 http://zem-zeme.blogsky.com

من این برنامه رو ندیدم اصلا...

پس نظری هم ندارم...

ممنون

ژولیت جمعه 26 آبان 1391 ساعت 15:09 http://migrenism.blogsky.com

متاسفانه یا خوشبختانه این برنامه رو دنبال نمب کردم. اصلا یه مدتیست عدو شده سبب خیر و دنیایم ف.ی.ل.تر شده. از فیس بوق تا همون من و نمی دونم کی!
ولی قبلتر ها اکادمی رو می دیدم اما از تنها چیزیش که خوشم اومد اون اهنگ اخری بود که همشون خوندن! یه حرفایی همیشه هست...
کلا از نگاه یک بعدی خوشم نمیاد. چه صدا س.یمای خودمون چه اون من و نمی دونم کی و بی بی سکینه و همه ی رسانه های این روزها نگاهشون یک بعدیه و 30یاسیه که من به شخصه متنفرم!
تنها جایی که حس خوبی دارم همین بلاگستانه که تا حدی از اون نگاه افراطی مبراست!
موسیقی هم کاملا سلیقه ای هست. حتی در یک نفر این سلیقه از زمانی به زمان دیگه متفاوته. پس اسن انتخابات بیشتر یه جور امارگیری با نمونه گیری غلطه یا شاید صرفا یه سرگرمی! همین!
نفرتتون با اون فونت بُلد شده خیلی با حال بود! حس کردم باید بهش خبر بدم اینورا آفتابی نشه! هررررر

هیچ رسانه مستقلی در دنیا وجود نداره
رسانه ها یا در جهت اهداف حکومت ها برنامه میسازن یا اشخاص قدرتمند
در هر صورت یا دروغ میگن یا حقایق رو مخفی می کنن

من جمعه 26 آبان 1391 ساعت 15:37 http://binahayatenazdik.blogfa.com

سلام
از پستتون خیلی خوشم اومد، همینطور نظرات خیلی درستی ک راجه ب این برنامه و آدمای ب ظاهر کارشناس این برنامه دادن..

منم ب شدت موافقم با نظراتتون..

ممنون

فروغ(رد پاهایم) جمعه 26 آبان 1391 ساعت 16:09 http://raddepahayam.blogfa.com/

با قسمت اعظمی از گفته هاتون موافقم
برای منم جای تعجب داشت حضور بعضی از افراد تو این برنامه اما به نظر من حضور سامی بیگی از بقیه خنده دارتر بود!
بابک خان یه چیزی رو فقط از قلم انداخته بودی!
اینکه این دختره ندا این وسط چیکاره بود؟!!
به نظرم حضورش تو اون برنامه مثل یه وصله ی ناهماهنگ بود

حالا به عنوان مجری زیاد نمیشه بهش گیر داد چون نقشی در برنامه نداشت
اما مصاحبه شوندگان واقعا بد عمل کردند

خواننده خاموش جمعه 26 آبان 1391 ساعت 17:17

این پستو خیلی دوست داشتم
منم دیشب این برنامه رو نگاه کردم و برای منم حضور سروش و مهران و سامی بیگی سوال بود
من از رها اعتمادی بدم نمیاد و همین چیزایی که شما در مورد ایشون گفتین همین احساسات و نظرات رو من در مورد هومن خلعتبری دارم هومن خلعتبری خیلی موسیقی سرش میشه اما با این حال به نظر من اونقدر بزرگ نیست که بخواد انقدر مغرور و متکبر باشه
منم رتبه های اول باب میل و سلیقه ام نبود اما تو رتبه های زیر 10 از ترانه و آهنگ (( اگه یه روز )) که فرامرز اصلانی و داریوش با هم خوندن رو خیلی دوست داشتم
در مورد آکادمی موسیقی گوگوش هم باید بگم من از این برنامه زیاد خوشم نمیاد در این زمینه به نظر من برنامه نکست پرشین استار خیلی بهتر و حرفه ای تر از برنامه آکادمی موسیقی گوگوشه

خداییش از لحاظ نوع اجرا اصلا قابل مقایسه با نکست پرشین استار نیست

انصافا خیلی سطحش بالاتر از اونه

رها جمعه 26 آبان 1391 ساعت 18:18 http://mylife91.blogsky.com/

ایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینمممممممممممممممممممممممممممممممم قددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددش

یواش بابا
دستم اوخ شد

م . ح . م . د جمعه 26 آبان 1391 ساعت 18:21

فک کنم تنها کمی تا قسمتی مخالف این پست من بودم !



آی مللت مخالف ، به یاری بشتابید !

ضایع شدی ؟

یک لیلی جمعه 26 آبان 1391 ساعت 20:32 http://yareaftab.blogsky.com

واقعا درود بر مهربان بانو به دلیل نگاه متفاوتشان.
اقتصاد است که در بسیاری حساب و کتاب ها حرف اول را می زند.
در مورد نظر شخصی جنابعالی هم راستش دلم از شهامت شما خنک شد. یکی نیست به این آقا بگه یکم یواش تر! صدتا بزرگ تر از شما این همه غرور و ادا ندارن که تو داری . والا !

مهمترین علت محبوبیت یک هنرمند تواضع و فروتنی اونه
نظرم اینه

حامد جمعه 26 آبان 1391 ساعت 22:26

موزیک برتر شماره ی (..)
نظر آقای رها اعتمادی: اوووووووووووووووف
آقای سروش: وااااااااااااااااااااااااای
بابک سعیدی: اونجاش که ریتمه میگه دیدیریم ریم وااااااااااااای خدای من
من: :|
من و تو تی وی :دی

نماد جمعه 26 آبان 1391 ساعت 23:27 http://dalvandclub.ir

مهندس جان بسیار منصفانه و زیبا بود . در ضمن من هم موافقم اگه نسل قدیم هم رای می داد شکی نیست که نتیجه عوض می شد ، خیلی از آهنگ های قشنگ قدیمی رو متاسفانه جوانها تا حال نشنیدن.

رها شنبه 27 آبان 1391 ساعت 00:08 http://mylife91.blogsky.com/

مهیار شنبه 27 آبان 1391 ساعت 03:07

در مورد رها موافقم بدفرم.ولی ارش رادیو همون تهیه کننده و کارگردان برنامه سکو بودو چند ماه پیش با کیوسک تو لندن کنسرت داشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد