جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

ممنون آقای هیچکس تنها نیست

صبح روز یکشنبه بیست و سومین روز شهریور ماه است . از خواب بیدار می شوم . مطابق معمول این چند ماه لنگ لنگان راه می روم و آبی به دست و صورتم می زنم و بعد موبایلم را بر می دارم و اسمس های خوانده نشده را می خوانم .


امروز به خیلی ها زنگ زدم . دوستان قدیمی . بچه های دوران خدمت سربازی . همکلاسی های دبیرستان . هم دانشگاهی ها . وبلاگی هایی که خیلی وقت بود با هم حرف نزده بودیم . اکثرا با تعجب می پرسیدند که چه شده یاد ما کرده ای ؟

روز خوبی بود . مهربان شده بودم . یکروز در سال مهربان شدن ضرر ندارد . اینکه زنگ بزنی به کسانی که خیلی وقت است صدایشان را نشنیده ای . اینکه بفهمی فلان رفیقت ازدواج کرده و آن یکی کارشناسی ارشد گرفته و آن یکی در انتظار تولد اولین فرزندش است . اینکه فلان رفیقت یک ماهست بیمار شده و آن یکی که قصد مهاجرت داشته هنوز دارد خودش را به در و دیوار قفس می زند . اینکه پسر رفیقت دانشگاه قبول شده و آن یکی سفر خارجه رفته است و ....


تازگی ها از هجوم اخبار و اطلاعات وحشتم می گیرد . اخبار دنیا در دستمان است و از هم بی خبریم . حوصله جواب دادن اسمس هایم را هم ندارم . حوصله انگشت شست نشان دادن به حرف های قشنگ دوستانم را هم همینطور .


اما شاید یکروز در سال مهربان شدن برای همه ما واجب باشد . به هر بهانه ای حتی


صبح روز یکشنبه بیست و سومین روز شهریور ماه است . از خواب بیدار می شوم . مطابق معمول این چند ماه لنگ لنگان راه می روم و آبی به دست و صورتم می زنم و بعد موبایلم را بر می دارم و اسمس های خوانده نشده را می خوانم . همراه اول تولدم را تبریک گفته است و می گوید اگر فلان کد را به فلان شماره بفرستی بیست و چهار ساعت فرصت داری تا با همراه اولی ها رایگان مکالمه کنی . بیست و چهار ساعت بهانه داری مهربان باشی . کسی که نمی فهمد تو ادای مهربان ها را در بیاور .


بابا شناسنامه ام را یکماه زودتر گرفت تا یکسال زودتر بروم مدرسه . روز یکشنبه بیست و سوم شهریور ماه روز تولد شناسنامه ای من بود و آقای هیچکس تنها نیست هدیه قشنگی به من داد .

کاش یکی از رفقا بیدار بود و تا ساعت 9:24 صبح که مهلت بیست و چهار ساعت مهربانی من تمام می شود با هم حرف می زدیم . اصلا حرف چرا ؟ با گوشی روشن و چشم های بسته به خرج همراه اول صدای نفس های هم را گوش می دادیم .




نظرات 26 + ارسال نظر
s دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 02:23 http://thesilentscream.blogsky.com

امروز برای اولین بار این شعار به دلم نشست.

همچنین

مریم نگار دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 08:31

تولدت مباااااااارک...هرچند شناسنامه ای !!...
تبریک گفتن خوبه...حالا به هر بهانه ای...
جالب بود پستت بابک جان...ولی به ترافیک فکری و اضداد اخبار و احساسات متعاقبش هم باید فکرکرد ؟....دل خیییلی گنده ای میخواد....مثلا یکی داره ازدواج میکنه و ماذوق میکنیم ..بلافاصله پشت بندش می فهمیم دوست دیگمون عزاداره !!..نمیدونیم شاد باشیم یا ناراحت...بهتر نیست بجای یکروز مهربان بودن... هر روز را تنها به اندازه چنددقیقه اختصاص به یه دوست قدیمی بدیم و براش وقت بزاریم ؟؟
راستی چرا لنگ لنگان؟؟!!

سلام مامانگار
چند ماهیه که پاشنه پای چپم درد میکنه
چند تا دکتر هم رفتم که گفتند بهتره مدارا کنی
و البته فیزیوتراپی

باران پاییزی دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 09:07 http://baranpaiezi.blogsky.com

تولدتون مبارک البته تولد شناسنامه ای تون.
گاهی وسط اینهمه نگرانی و دغدغه و شلوغی یکهو انگاری یکی به آدم نهیب میزنه که امروز باید روز تو باشه. روزی که قراره مهربانی انباشته ای که مدتها قلنبه شده وسط قلبت حتمن هدیه بدی به کسی
مرسی همراه اول که یکروز رو تو هم با دیگران مهربانی قلنبه شده ت رو به یکی ارزانی می کنی
امیدوارم قبل از 9:45 با یک صدای گرم صدای یک رفیق شفیق قدیمی رو بشنوید و روز رو با هر چه مهربان تر آغاز کنید

ممنون باران جان
لطف داری

سمیرا دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 09:10 http://nahavand.persianblog.ir

چه دلچسب بود جناب اسحاقی...خیلی وقتها یادمون میره یه روزی با فلان دوستمون چقدررر نزدیک بودیم و حالا مدتهاست ازش خبر نداریم! چقدر زود همه چی یادمون میره...تولدشناسنامه ایتون مبارک////

مرسی سمیرا

بوسه ی زندگی دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 09:32 http://kisslife.blogsky.com

تولد شناسنامه ایتان مبارک ...

روز تولد بابا برای مبایل خودش و مامان کد فعال کن مجانی حرف بزن هدیه گرفت ، مامان آخ جون آخ جون راه انداخت و فعال کردیم نشون به اون نشون که تا 24 ساعتش با خاله و مامان و زن داداش و خواهرا و دوستان و کلن خاندانش صحبت کرد! به بابام هیچی نرسید یک روز مهربان بشه ((((((:

آخی
باباها همیشه مظلوم واقع میشن

سکوت دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 09:34

از اونجایی که من خیلی فراموشکارم فعلا" سرکه نقد رو غنیمت دونسته و تبریکات خود را از بابت تولد شناسنامه‌ای تان اعلام میدارم.
البته شما مهربان هستین که اگه نبودین همون یک روز رو هم از وقتتون نمیزدین برای اینکه جویای حال دوستانتان شوید

لطف داری
ممنون بابت تبریک

دل آرام دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 10:02 http://delaramam.blogsky.com

درسته که به خرج همراه اول بوده اما اراده و عزم صاحب خط هم مهمه. مهربانی توی وجود خودت بوده رفیق، همراه اول فقط کار رو ساده تر کرده...

به هرحال دستش درد نکنه

افروز دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 10:03

شناسنامه من رو هم مثل تو شهریور گرفتن تا یک سال زودتر مدرسه برم حیف که همراه اول ندارم تا حداقل یک روز در سال رو مهربان باشیم این چند هفته فشار کاری زیادی داشتم منی که دقیقه ها رو میشمارم تا این ساعت 4 بشه و خونه برم تا ده شب مجبور بودم بمونم کارخونه حتی پنجشنبه و جمعه نمیدونم مشغله کاری بهانه خوبیه یا نه ولی این مدت حوصله هیچی رو نداشتم هیچ احوالپرسی هیچ تعریفی هیچ اخباری و چقدر سخته گاهی فهمیدن این بی حوصلگی ها برای اطرافیان حتی اگر خیلی بهت نزدیک باشن

گاهی اوقات اینطوری میشه دیگه
آدم حوصله هیشکی رو نداره
حتی خودش

آفو دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 10:36 http://asimesar.blogfa.com/

یه نفری که یه مهربان بانو کنار خودش داشته باشه محاله ممکنه که مهربان نباشه ... که مهربانی رو ازش نگیره ... نشنیدی مگه همنشین خوبو ...

تولدتون مبارک ... چه شناسنامه ایی و چه ... مهرتون افزون ... سایه اتون مستدام واسه مهربان بانو و مانی خان

ممنون دوست خوبم

باغبان دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 10:39 http://www.laleabbasi.blogfa.com

چرا لنگ لنگان؟

تاندون پای چپم مشکل داره

هورام بانو دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 12:44

سلااااااام
تولدت مبااااااااارک

هدیه تولدت از طرف من

"""""
تبسم خرجی ندارد
اما سود بسیار دارد
پایدار نیست
اما
یادش تا آخر عمر باقیست....

لطف کردی
ولی یکماه دیگه دوباهر باید بیای و تبریک بگی
این قبول نیست

تیراژه دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 17:35

پس چیرا به من زنگ نزده شوما!؟؟؟ مگه من رفیقت نیستم؟ مگه من دل ندارم؟ ها؟

تی تی جان
اگر دقت کرده باشی نوشته بودم رفقایی که خیلی وقت بود ازشون بی خبر بودم . شما که ماشالا در همه صحنه ها انلاین هستی

نیمه جدی دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 18:11

مبارکا باشه تولد شناسنامه ای۰ یه رایگان دیگه هم توکار شون هست ! پرداخت قبض قبل از بیستم هر ماه! چند وقت پیش با استفاده از همین مجانیجات به یکی از دوستام زنگ زدم ۰ بنده ی خدا گفت قطع کن من زنگ بزنم آخه امروز میتونم رایگان صحبت کنم۰ روم نشد بگم که اوضاع از چه قراره۰ قطع کردم اون زنگ زد!! یعنی شانس ندارم کلن۰ به دختر عمم تلفن کردم گفت عزیزم من خونه هستم به خونمون زنگ بزن! بازم روم نشد ماجرارو بگم تلفن کردم خونشون! به برادرم تلفن کردم تا درباره ی یک موضوع حساس خانوادگی چانه زنی و رایزنی !! کنیم گفت میشه فردا زنگ بزنی من الان دارم رانندگی می کنم و بعدشم باید برم جایی که نمیتونم حرف بزنم! خداحافظی کردم و فردا در کمال اسکوروچیت و بی پولی ولی بالاجبار مکالمه ای بس طولانی با برادر ترتیب دادم! خلاصه به سمت و سوی هر شماره ای که رفتم ضرر کردم!


خداییش منم به خیلی ها زنگ زدم که بر نداشتن
عوضش امروز خودشون زنگ زدن من برداشتم
بازم ممنون آقای همراه اول

اردی بهشتی دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 20:04 http://tanhaeeeii.blogfa.com

تولدت مبارک آقا بابک!
ایشالا پاشنه پای چپت به زودی خوب بشه!
پسر رفیقتم که دانشگاه قبول شده ایشالا قسمت مانی جانم

ممنون اردی جان

سحر دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 20:25

سلام
تولد شناسنامه ایتون مبارک

تشکر

بشرا سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 00:28 http://biparvaa.blogsky.com

کاش من هم میتوونستم یک روز مهربان باشم ...باز هم به همراه اول که یک همچین فرصتی رو فراهم میکنه...
من هم متولد آبانم ولی شناسنامه ام 29 شهریوره و اصلا این تفاوت رو دوست ندارم.
انشالله پاتون بهتر بشه بابک خان...

ممنون بشرا جان

صدیقه (ایران دخت) سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 00:38 http://dokhteiran.blogsky.com

چه خوب بوده که روز تولد واقعیت نیستااااا.... چون تولد واقعی ادم که باشه که نمیتونی به دوستات زنگ بزنی. همش اونا زنگ میزنن. منم خیلی از همراه اول به خاطر این هدیه هاش ممنونم :)
راستی پاتون چی شده؟؟؟

راست میگی
دقت نکرده بودم
آدم روز تولدش زنگ بزنه همچین صورت خوشی نداره

صدیقه (ایران دخت) سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 00:41 http://dokhteiran.blogsky.com

شرمنده اول کامنت گذاشتم بعد رفتم کامنتای دوستانو خوندم الان فهمیدم مشکل چیه...
اقا یه خواهش این درد و مشکل تاندون رو به هیچ عنوان شوخی نگیرید لطفا... حتما حتما تا اخرین مرحله ی مداوای کامل پیش برید.... حالا حالاها باید پا به پای مانی جانمان بدوی... یک جفت پای کاملا سلامت نیاز داری برادر

ممنون
چشم

طاها سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 00:51 http://dastanakeman.mihanblog.com

سلام جناب اسحاقی عزیز
تولد تغییر یافتتون مبارک...
امیدوارم به زودی درد پاتون برطرف بشه

مهربانی برازنده شماست و شما برازنده ی مهربانی
شاد باشید

رها - مشق سکوت سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 01:06 http://www.mashghesokoot.blogfa.com

من تقریبا ماهی یه روز مهربون میشم
وقتی قبض موبایلمو قبل از بیستم و اینترنتی پرداخت میکنم، همراه اول مهربونم لطف میکنه یه روز مکالمه رایگان بهم میده
منم به خیلیا که ازشون بیخبر بودم و معمولا هم از این نرم افزارای اینترنتی ندارن زنگ میزنم :-D

هورام بانو سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 12:18

به روی چشم
حتما دوباره میام

هورام بانو سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 12:26

یعنی فقط اونا که همراه اول دارن میتونن مهربون باشن؟؟؟؟اونم سال یا ماهی یه بار؟؟!!!!

گاهی وقتا ترجیح میدم همون گوشه پایین نقشه بمونم و وقتی دوستا و فامیل یه هفته نبینم بی معرفت خونده بشم تا بیام اون بالا بالا ها و برا مهربونی کردن منتظر هدیه های ایرانسل و همراه اول باشم

فرشته سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 17:57 http://houdsa.blogfa.com

یه روز مفت بود لااقل جواب اس ام اس یه ماه پیش منو میدادی..!

تولد شناسنامه ایت مبارک...
حواست به پات باشه دردش کهنه نشه..

باران لاهیجی یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 08:17

فک کنم جالب باشه براتون که بدونید ما شمالیها به دلایلی که پایینتر عرض می کنم 13 روز تو سال رو می تونیم مهربون باشیم
با یه هفته تاخیرتولدتون مبارک

اما علتش
تا جایی که می دونم تنها در چند استان ایران این طراح اجرا شد که چند ساله که دیگه فیش تلفن همراه و تلفن ثابت خونه نمیاد البته الان فیش اب و برق و گاز هم بهش اضافه شده و باید از دفترهای پیشخوان فیش رو تهیه و واریز کرد
در طی این کار همراه اول هر ماهی که تموم می شه برامون اسمس می فرسته که اگه تا قبل 20 فیش ماه قبل رو واریز کنی یه روز مکالمه رایگان جایزه می گیری
و اینطور می شه که بعلاوه 12ماه یه روز تولد هم هست که می شه 13 روز
اما جالبیش اینه که وقتی قبض رو می گیری اون یه روز رایگانت رو به عنوان تخفیف می نویسن که من همیشه اون مبلغ تخفیفم مبلغش باندازه تمام ماهه

شما ضربات هنگفتی به همراه اول وارد کردید تا حالا

اگر ورشکست بشن احتمالا شما رو به عنوان عاملش معرفی میکنن

رضوان یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 19:56

تولدتون مبارک
با تشکر از همراه اول
من کدشو وارد کردم و فقط سه چار دقیقه با دختر خاله م صحبت کردم!!!! همین

zizi سه‌شنبه 1 مهر 1393 ساعت 13:15 http://zizi1364.blogfa.com/

چه جالب تولد شناسنامه ای منم 23شهریوره با سه ماه اختلاف

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد