جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

گلدونا رو آب بدیم ...

برای خرید مایحتاج خانه وارد میوه فروشی می شوم

مشغول سوا کردن سیب زمینی و پیاز هستم که پسر بچه کوچکی همراه مادرش وارد مغازه می شود و با صدا بلند رو به صاحب مغازه می گوید : عمو ! سلام

میوه فروش جواب سلام می دهد .

پسر بچه به سمت من و آقایی می آید که کنار من مشغول خرید سیب زمینی و پیاز است .

به مرد کنار من سلام بلندی می کند و مرد با تعجب نگاهی به پسر بچه می اندازد و بعد هم به مادرش نگاه می کند تا شاید او را بشناسد و بعد سری تکان می دهد . بعد پسر بچه با همان صدای بلند و با لبخند می گوید : سلام عمو

من هم لبخند می زنم و به گرمی می گویم : سلام پسر گلم

پسر بچه دستش را دراز می کند و با من دست می دهد و سریع به سمت هندوانه ها می رود و همین که خانمی با دختر کوچکش وارد مغازه می شود با خوشحالی به سمت آنها می رود و سلام می کند .

مادر پسر بچه خریدی که کرده حساب می کند و دست پسر بچه را می گیرد و از مغازه خارج می شوند و پسر بچه برای همه دست تکان می دهد و خداحافظی می کند .

مردی که کنار من ایستاده پوزخندی می زند و رو به من می گوید : عقب افتاده بود نه ؟

می گویم : قیافه اش که مشکلی نداشت . چطور مگه ؟

نگاه عمیق و کارشناسانه ای به سیب زمینی ها می اندازد و خیلی خونسرد می گوید : آخه به همه سلام می کرد .

دلم می خواهد بگویم : عقب افتاده تویی مرد حسابی با این ذهن مریضت که آدمی را که به همه سلام می کند عقب افتاده می دانی . اما حرفم را قورت می دهم .

آقای میوه فروش خرید هایم را حساب می کند و من موقع خروج از مغازه به مردی که کنارم ایستاده بود لبخند می زنم و می گویم : سلام

و از تماشای چهره متعجبش قند توی دلم آب می شود .



نظرات 24 + ارسال نظر
زهرا.ش یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 14:01 http://surgicaltechnologist.persianblig.ir

یعنی من عاشق این مدل گل پسرام,دخترا هم دوست دارما ولی شیرین زبونی پسربچه ها یه جور دیگه ای به دلم می شینه!

زهــــرا یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 14:06

سلام جناب اسحاقی
فک کنم اگه من جای شما بودم حرفم رو قورت نمیدادم..
ولی برخورد شما تاثیرگذار تر بوده

ممنون زهرا جان

بوسه ی زندگی یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 14:11 http://kisslife.blogsky.com

خوب کاری کردید (:

منم سلام

علیک سلام

قاصدک یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 14:15

یه بچه رو هم که درست تربیت کردن و بهش سلام گفتن یاد دادن، عقب افتاده می‌دونن :(((((

من با افتخار سلام می‌کنم .. به امید زیاد شدن این مدل عقب افتادگی ..

آفرین به شما

مرجان یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 14:26

قبلاً هم یک پست مشابه داشتید در مورد برخورد خوب با غریبه ها و این که تو جامعه با تعجب به این قضیه نگاه می کنند!!
خیــــــــــــــلی جالب بود...
اون مرتیکه احمق رو بگو که حالا خوشت نیومد از سلام دادن پسر، به جهنم! دیگه به چه حقی اینقدر راحت پشت سرش حرف میزنی و انگ میذاری روش؟؟!؟!؟!

آره فکر کنم درمورد سلام کردن بود اون پست
در مورد اینکه سلام کردن حتی به افراد کوچیک تر از شما باعث میشه شما بزرگ بشید نه کوچیک

مموی عطر برنج یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 14:33 http://atri.blogsky.com/

واقعا بعضیا کوته فکرن...خوب بودن رو عقب افتادگی می دونن!!

متاسفانه

سکوت یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 14:43

نمیدونم چرا بغضم گرفت وقتی عکس العمل مرد رو نسبت به بچه فهمیدم.

خب ناراحت کننده است

آوا یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 15:08

خیلی حرکتتون قشنگ بود
شاید،بعدش بفهمه که
ذهنش عقب مونده
بوده،نه اون بچه!
اوهوووووووووم
یاحق...

ممنون

فرشته یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 15:25 http://houdsa.blogfa.com

عزیزم...عاشق بچه های این مدلیم..

روناک یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 16:06

پسر منم همینجوریه.حتی توی یک جمع حتما با همه دست میده و هر کسی هم ببوستش اینم محکم میبوسه.ولی چقدر بد که کسی ممکنه اینرو به حساب عقب ماندگی ذهنی بگذاره.کمااینکه گویا الان خیلیها صمیمیت و ساده بودن رو به حساب کم عقلی میگذارند.
چند وقت پیش یکی از اقوام من رو به مهمانی ای دعوت کرد که فقط دوستانش بودند و من واقعا انگیزه اش رو متوجه نشدم.ولی به هر حال رفتم.کلا خلقیاتم طوریه که زود میتونم ارتباط بگیرم و کلی حرف پیدا کنم که با غریبه ها بزنیم ,اونجا هم به این منوال سپری شد و دوستان ایشون خیلی با من راحت و صمیمی صحبت کردند و گذشت.تا اینکه باردیگه تو دورهمی دوستانشون یکی از کسانی که اونجا باهاشون آشنا شده بودم خودش تماس گرفت و من رو دعوت کرد.اون فامیل من تماس گرفت و به من توصیه کرد که روناک اگر ناراحت نشی ازت خواهش میکنم اونقدر صمیمی نشو.یکم خودت رو بگیر,یکم کلاس بزار,اونوقت بهتره,و این خیلی بده که جو یطوری شده که تا هودت رو نگیری و یکم پشت چشم نازک نکنی و اون بستنی که تو خونه کاغذش رو لیس میزنی نصفه نگذاری تو مهمونی میشه نشونه ی بی کلاسی و یا عقب مونده بودن.

آفرین به شما
مطمئنا رفتار خوب پسر شما هم از شما سرچشمه می گیره
و شک نکنید آدمهای عصا قورت داده با ورابط اجتماعی پایین هم بچه هایی مثل خودشون تربیت میکنن

اردی بهشتی یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 16:14 http://tanhaeeeii.blogfa.com

وای خدا چقدر متعجب شدم از قضاوتش
بچه با این سطح روابط اجتماعی بالا و با این اندازه نشاط و این روحیۀ خوب، چطور باید عقب مونده باشه؟
چون تو خودش نیست و اطرافیانش رو آدم حساب میکنه و ارتباط برقرار میکنه ؟؟
مردمم یه چیزیشون میشه!!!!

چون هنوز مثل آدم بزرگها احساساتش رو قورت نمیده
چون هنوز پاکه
هنوز بچه است

friends یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 18:54 http://friends.blogsky.com

ما ها اینقدر خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شدیم که وقتی یکی توی این جماعت نیست بهش برچسب میزنیم.

درسته

یه مریم جدید یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 19:58 http://newmaryam.blogsky.com

سلام

اون سلام آخر که کردید، خیلی به من چسبید. خداییش توی دل منم قند آب کردن.

سلام
مرسی

طاها یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 20:26 http://dastanakeman.mihanblog.com

سلام

کار قشنگی کردید بابک خان

شاد باشید

ممنون طاها

رها- مشق سکوت یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 21:51 http://www.mashghesokoot.blogfa.com

یاد اون جمله ای افتادم که میگه : مردم شهری که همه در آن می لنگند، به کسی که راست راه می رود می خندند!
چقدر دنیای اون آقا تیره بوده که نه تنها قشنگی ِ این کار رو ندیده و ازش لذت نبرده، که تازه اومده به اون بچه برچسبم زده
منم همیشه عادت دارم ( قبلا بیشتر بود این حالت ) هرجا که وارد میشم به آدمایی که اطرافم هستن، و حتی نمیشناسمشون سلام کنم و لبخند بزنم. اعتقاد دارم تنها کاریه که از دستم برمیاد و دلیلی نداره با قیافه عبوس و بداخلاق ظاهر بشم
اما خب به عنوان یه خانوم، این خصلت زیادم خوب نیست و خیلی وقت ها بعضیها برداشت های دیگه ای میکنن و مشکل به وجود میاد و واسه همین من یادگرفتم که این اخلاقم رو کمتر کنم

عادت خیلی خوبیه
ولی قبول دارم خوش برخورد بودن برای خانم ها ممکنه دردسر ساز باشه
به خاطر ذهن های بیماری که احتمال داره خوش برخورد بودن یک خانوم رو چیز دیگه ای تفسیر کنن

دل آرام یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 22:54 http://delaramam.blogsky.com

خوش به حال اون بچه... چه روابط عمومی قوی ای، چه انرژی خوبی... زنده باشه

باغبان یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 23:10

گلدونازو آب بدیم...

سلام همسایه رو جواب بدیم

پیرامید دوشنبه 31 شهریور 1393 ساعت 01:13 http://lifeformyself.blogsky.com

سلام عمو!

علیک سلام

باران پاییزی دوشنبه 31 شهریور 1393 ساعت 09:29 http://baranpaiezi.blogsky.com

خب نمیشه به اون آدم خرده گرفت چون سیستم فکری و تربیتی ش چنین بوده که هر کسی به دیگران احترام بگذاره عقب مانده لقب میگره. حتمن توی بچگی این آدم حاشیه ی امنیت وجود نداشته که آدمها رو با دیدگاه خودش می بینه و بهشون لقب میده.
معمولن اقشاری از جامعه که با مردم سروکار دارند خیلی راحت به خودشون اجازه میدن با دید خودشون مردم رو رصد کنند. کم ندیدم ازین مدل آدمها که وقتی بهشون میگی تو که از زندگی کسی خبر نداری چرا قضاوت نا بجا میکنی؟ در جواب میگه من در روز با آدمای زیادی در تماسم من کلن آدم شناس شدم. یکی نیست بگه داداش تو اگه بیل زنی باغ خودتو بیل بزن.
اگه اینطوری باشه منم عقب مانده ام دیگه. من هر عروسی میرم از تک تک کسانی که توی تالار کار می کنند و غذا سرو می کنن تشکر می کنم.

درود به اون پدر و مادر که با رفتار هاشون توی خونه به اون بچه یاد دادند که باید برای دیگران ارزش و احترام قایل شد.

آفرین به شما
سلام کردن به دیگران کار قشنگیه
متاسفانه اینروزها هرچی توی خودت باشی و به دیگران بی توجهی نشون بدی انگار کلاست بیشتره

هورام بانو دوشنبه 31 شهریور 1393 ساعت 12:05

سلااااااااااام

علیک سلام

ویسکی دوشنبه 31 شهریور 1393 ساعت 18:15 http://blogspoot.blogfa.com

hاین روزها انقدر جامعه افسرده و بی روح شده که ادم ها در برابر یک لبخند یا یک سلام به این شکل برخورد میکنند هر روز هم بد تر از دیروز میشود

متاسفانه همینطوره

آهو پنج‌شنبه 3 مهر 1393 ساعت 00:02

پستتون که فوق العاده بود حرفی درش نیست . اون حرکت آخرتون که بسیار به جا و هوشمندانه بود اونم جای حرف نداره . اما من عااااشق عنوان پستتون شدم که اصلا موندم این پست میتونست عنوانی بهتر از این داشته باشه . ایهام لطیفی داره . مرسی آقا بابک . دوست داشتنی هستید . میدونستید ؟

شما لطف دارید
شرمنده نفرمایید
ارادت اهو خانم

محمد رضا جمعه 4 مهر 1393 ساعت 14:26 http://filterplus.blogfa.com

چقدر عاقل کم داری تو خدا

سارا چهارشنبه 9 مهر 1393 ساعت 01:57 http://haleman1.blogsky

عالی
چندوقته نیامدم دلم تنگ شده واسه اینجا پست بالایی هم برای مدرسه خیلی خوب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد