جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

استاد داریوش مهرجویی


عمرت دراز باد استاد داریوش مهرجویی





هیچ وقت یادم نمی رود . آن سال داشتم برای کنکور می خواندم . یکروز کلاس کنکور را بی خیال شدم و رفتم سینما فلسطین و فیلم لیلا را دیدم . اغراق نمی کنم اما تا یک هفته مثل دیوانه ها شده بودم . اگرچه داریوش مهرجویی را به خاطر ساختن فیلم هایی مثل گاو و هامون ستایش می کنند اما تاثیری که فیلم لیلا بر من داشت شاید با کمتر فیلمی قابل مقایسه باشد . به زبان ساده : فیلم مهرجویی و بازی لیلا حاتمی مرا شیدا کرد و به خودم قول دادم یکروز من هم یک فیلم به همین خوبی خواهم ساخت .
شما کدام یکی از فیلم های استاد مهرجویی را بیشتر دوست دارید ؟

نظرات 26 + ارسال نظر
رضوان سادات جمعه 28 آذر 1393 ساعت 08:53

گاو!!!

فحش میدی ؟

رضوان سادات جمعه 28 آذر 1393 ساعت 08:54

یادته داستان گاو تو کتاب دبیرستانمون بود ،بعد خوندن داستانش خیییییییییییلی دلم میخواست فیلمشو ببینم که بالاخره یه بار از تلویزیون پخش شد و دیدم.

نه زمان ما این داستان تو کتابهای درسی نبود

رضوان سادات جمعه 28 آذر 1393 ساعت 08:59

اجاره نشین ها هم قشنگ بود.

بله
خیلی ها معتقدند بهترین فیلم طنز ایرانه

فروغ جمعه 28 آذر 1393 ساعت 09:39

بین فیلمهای قدیمیشون سارا و لیلا و بین فیلمهای جدیدتر سنتوری و مهمان مامان رو خیلی دوست داشتم، مخصوصا سنتوری. عمرت دراز باد استاد...

مهمان مامان عالی بود
ساده و خوش ساخت . فکر کنم داستانش مال مرادی کرمانی باشه

خورشید جمعه 28 آذر 1393 ساعت 11:18

هامون...
محشره.

سنتوری هم خوب بود.

هامون یک فیلم جریان ساز سینمای ایرانه
خیلی از علاقه مندان مهرجویی رو بهشون میگن " هامون باز "
دوستش دارم ولی فیلم های دیگه مهرجویی رو ترجیح میدم

سحر جمعه 28 آذر 1393 ساعت 13:10

لیلا و مهمان مامان

ممنون

بهارهمیشگی جمعه 28 آذر 1393 ساعت 13:56

لیلا

مرسی

کوهستان جمعه 28 آذر 1393 ساعت 17:19 http://koohestaan.blogsky.com

من پری و سنتوری را خیلی پسندیدم،
البته اجاره نشین ها و مهمان مامان هم جای خود دارند.
از خیلی از آثارشون خوشم میاد.

دم شما گرم

مهرجویی بی شک جز ستودنی های سینمای ایرانه .
پری خیلی فیلم خوبی بود از اون فیلما که آدمو میبره کما ، سنتوری هم خوب بود، یادمه دفعه اول که لیلا رو دیدم با اینکه خیلی سنم کم بود تا مدتها تو شک بودم و از همه مردا متنفر بودم!

دقیقا
من یه جورایی عاشق لیلا حاتمی شده بودم
و چقدر از شریفی نیا تو فیلم خوشم اومده بود که البته بعدها اون تصور خراب شد .
فیلم پری هم جالب بود . جالب ولی سیاه
اگر اشتباه نکنم از یکی از فیلم های بونئل گرته برداری شده بود

امی جمعه 28 آذر 1393 ساعت 22:33 http://weineurope.blogsky.com/

من از مهرجویی فیلم های گاو، سنتوری، لیلا و مهمان مامان رو دیدم. وقتی خیلی بچه بودم اجاره نشین ها رو هم دیدم ولی الان فیلمنامه اش یادم نیست از بین این فیلم ها سنتوری رو خیلی دوست داشتم بازی رادان توی این فیلم عالی بود.
عمرت دراز باد استاد ...

فیلم های مهرجویی همشون خوبن
حتی فیلم های آخرش که زیاد مورد توجه قرار نگرفته از خیلی از فیلم های سینمای ایران بالاتره
استاد سینماست مهرجویی
ایشالا که زنده باشه و باز هم فیلم بسازه

امی جمعه 28 آذر 1393 ساعت 22:39 http://weineurope.blogsky.com/

آقا من بر خودم لازم و واجب و البته مبرهن می دونم که بسیار بسیار از شما تشکر کنم بابت اون پستی که در مورد انیمیشن مورد علاقه مانی یعنی بیبی اینشتاین نوشتید و اینکه مانی خیلی اون رو دوست داشته. منم محض کنجکاوی یک سری از این مجموعه رو از یوتیوب دانلود کردم و الان چند روزه که این انیمیشن ها فرشته نجات من شدن چون دخترک منم هر روز میخکوبشون می شه و می ذاره من به کارام برسم! نمی دونم چطور این مجموعه رو بر اساس علاقمندی های کودک این سنی ساختن که کاملاً بچه رو مجذوب می کنه.
خلاصه که خدا خیرشون بده و خیرتون بده که به داد بچه دارها رسیدید!

خب خدا رو شکر
خوشحالم که اینطوری شد و نی نی شما هم بیبی انیشتین رو دوست داره

مهسا جمعه 28 آذر 1393 ساعت 23:03

سلام جناب اسحاقی.شرمنده یک سوال ازتون داشتم.رم گوشیم یکدفعه پیغام داد نیاز به فرمت دارد.حدود ۸۰۰تا عکس داشتم با برنامه ریکاروی فایل ۳۰تا برگشت ولی بقیه شو نتونستم برگردونم.شما اطلاعاتی دارید که بشه عکسارو برگردونم.از نوزادی پسرم تا یکسالگی همه عکساش تو رم بود.شرمنده.

دوستمون تو کامنت بعدی یک نرم افزار رو معرفی کرده
من متاسفانه نرم افزار خاصی نمیشناسم اما اگر عکس ها توی رم گوشی باشه جای نگرانی نیست .
چند وقت پیش متاسفانه همین اتفاق برای گوشی مهربان افتاد و عکس هاش پاک شد . من خیلی توی سایت های ایرانی و خارجی گشتم . همه نرم افزار ها تاکید کرده بودند که اگر اطلاعات توی کارت حافظه باشه قابل بازیابی هست اما عکس های حافظه داخلی گوشی رو نمیشه ریکاوری کرد . ایشالا که مشکل حل بشه . میدونم چه حال بدی داری

آدمک شنبه 29 آذر 1393 ساعت 00:57 http://kaktusss.blogfa.com

مهسا خانم برای برگردوندن فایلهاتون قویاً توصیه می کنم از نرم افزار Easus Data Recovery استفاده کنید.
من کارم بازیابی اطلاعات هست و این مشکل شما با این نرم افزار خیلی آسون برطرف میشه. به این مورد پیغام فرمت زیاد برخوردم.
اگه پیداش نکردید کامنت بزارید براتون ایمیلش کنم.

ممنون رفیق

آدمک شنبه 29 آذر 1393 ساعت 01:02 http://kaktusss.blogfa.com

گاو، هامون،مهمان مامان و سنتوری رو از ایشون دیدم.
مهمان مامان رو بیشتر از همه پسندیدم.
گاهی خوندن داستان یک فیلم از دیدن خود اون فیلم جذاب تره مثل داستان فیلم گاو که نوشته غلامحسین ساعدی هستش و خوندنش بیشتر از دیدن فیلمش برام جالب بود.

خب باید هم اینطور باشه
غلامحسین ساعدی از گردن کلفت های ادبیات داستانی ماست .
هیچ وقت یک اثر سینمایی نمیتونه حسی رو که از خوندن یک رمان می گیریم کاملا بازسازی کنه .
دلیلش واضحه . ما وقتی یک رمان می خونیم خودمون تصویر سازی می کنیم . شخصیت ها و مکان ها و اتفاقات رو با خیال پردازی خودمون بازسازی می کنیم ولی وقتی یک فیلم رو می بینیم داریم خیال پردازی و تصویرسازی کارگردان اون فیلم رو تماشا می کنیم .
ساختن فیلم های اقتباسی کار فوق العاده مشکلیه

Friends شنبه 29 آذر 1393 ساعت 03:08 http://friends.blogsky.com

هامون، هامون و باز هم هامون.
فکر میکنم شکیبایی و مهرجویی هر دو هامون رو هامون کردند.
"این زن ، این زن سهم منه ، حق منه ، عشق منه ، طلاق نمیدم"

سعید هدایتی شنبه 29 آذر 1393 ساعت 09:44

لیلا-مهمان مامان و سارا بی نظیرند

سعید هدایتی شنبه 29 آذر 1393 ساعت 09:45

صدالبته که سنتوری هم اثری جاودانست -سنتوری و لیلا برایم مهمترین فیلمهای استادند بی گمان

مهسا شنبه 29 آذر 1393 ساعت 12:23

سلام.واقعا ممنونم جناب اسحاقی و ادمک عزیز.امیدوارم بتونم تهیه ش کنم.من به شدت ادم خاطره بازی هستم.نمیخوام خاطره هامو از دست بدم.خواننده خاموش بودم ولی انقد احساس نزدیکی به شما داشتم که حس کردم سما میتونید بهم کمک کنید.سپاسگزارم اقای اسخاقی و ادمک عزیز.

نیره شنبه 29 آذر 1393 ساعت 14:19

زیاد فیلم ندیدم ازش. لیلا و مهمان مامان رو یادم میاد یه کم هم هامون.
کاش توی اوج می موند. الان که پسرفت کرده.

داود (خورشید نامه) شنبه 29 آذر 1393 ساعت 20:24

حساب کن 9 سالت باشه بعد فیلمی رو ببنی تکان دهنده به معنای واقعی و سالها بعد بفهمی دایره مینا ست از مهرجویی...

داود (خورشید نامه) شنبه 29 آذر 1393 ساعت 20:31

به نظرم مهرجویی و بیضایی کارگردانهای بزرگ سینمای موج نوی ایرانند که هیچگاه فرصت نیافتند بهترین فیلمشان را بسازند... انها خوب شروع کردند و کارهای محبوبی همچون هامون اجاره نشینها و شاید وقتی دیگر ساختند اما هیچگاه فیلم بزرگی نساختند... این اخر عمری هم به شدت افت کردند نارنجی پوش و سگ کشی مثالهای خوبی هستند

خزر شنبه 29 آذر 1393 ساعت 22:10

لیلا ، سارا ، مهمان مامان ، سنتوری رو دیدم
در مورد لیلا باهاتون موافقم
لیلا به دل میشینه اگه اشتباه نکنم برداشت ازاد از زندگی شخصی یکی ازبازیگران خانم به نام مهناز انصاری ؟! بوده البته نمی دونم هنوز هم بازی می کنند یا نه
خیلی ها موفقیت فیلم لیلا رو ناشی از بروز یک رابطه احساسی پاک و بی آلایش بین لیلا حاتمی و علی مصفا می دونن که البته با ازدوازج آنها رسمیت پیدا کرد این فیلم مصداق بارز آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند هست
مهمان مامان رو هم دوست دارم نمونه بارز فیلم هایی که تاریخ مصرف ندارن
اما این فیلم هم به شدت مرهون بازی خوب گلاب آدینه است
و البته متن بی نقص مرادی کرمانی

باغبان شنبه 29 آذر 1393 ساعت 22:15 http://Www.laleabbasi.blogfa.con

یادم نیست لیلا منو عاشق لیلا حاتمی کرد یا دلشدگان
فیلمولیلا انقدر تاثیرگذاربود که تا همیشه توی ذهن و دلم ثبت شد.

afo شنبه 29 آذر 1393 ساعت 22:33

pari

عاطی یکشنبه 30 آذر 1393 ساعت 03:15 http://www-blogfa.blogsky.com

عمرشان باد و مرااااد


یک منتقد میگفت همین ک فیلم گاو در کارنامه شون هست کافی ست.... در دفاع از افت شدیییید ایشان می گفت

پرگل یکشنبه 30 آذر 1393 ساعت 10:16

من طرفدار پر و پا قرص استاد مهرجویی ام و همه فیلماشو دوست دارم ولی شاهکار استاد هامون بود فک کنم بارها هامون و دیدم و باش زندگی کردم
البته هامون با بازی فوق العاده زنده یاد خسرو شکیبایی هامون شد
مهمان مادر رو هم دوست داشتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد