جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

بازی وبلاگی

شور و شوق و حال و هوای اینستاگرام مرا یاد روزهای خوب و پر رفت و آمد وبلاگستان می اندازد اما نمی دانم چرا آنطور که باید مثل بعضی از معلوم الحال هایی که اسمشان را فعلا اینجا نمی آورم ( ولی احتمالا چند خط پایین تر اسمشان را خواهید خواند ) نمی توانم در فضای اینستاگرام ذوب و محو بشوم .


نمی توانم انقدر برایش وقت بگذارم با اینکه واقعا فضای اینستاگرام را دوست دارم و صد بار بیشتر نسبت به فیس بوک برایش احترام قائلم . شاید چون اینستا شبیه وبلاگ است و کسی که عضو اینستاگرام می شود برای خودش تولید محتوا می کند برعکس فیس بوک که اکثرا اشتراک گذاری و نشخوار مطالب و نوشته های این و آن است .

با این وجود اصلا نمی توانم کپشن و توضیحات زیر عکس ها را بخوانم . یعنی حوصله خواندن متن های طولانی را ندارم برعکس وبلاگ که انگار می نی مال برایم ناقص و نارسا به نظر می رسد .


اینستاگرامم یک تعداد عکس خانوادگی دارد از سفر و اتفاقات روزانه و اکثرا عکس های مانی است . هیچ وقت شبیه یک رسانه نگاهش نکرده ام چون نه ادعایی در عکاسی دارم و نه احساس می کنم یک تصویر بیانگر کامل افکار و درونیات من باشد . اینستاگرام را درست مثل یک آلبوم عکاسی می دانم که خیالم راحت است اگر گوشی موبایلم گم شد عکس های خوبش را از دست نمی دهم و اگر فردا روزی خواستم بدانم چه تاریخی چه کاری کرده ام و کجا بوده ام با تماشایش یادم بیفتد که مثلا هشت هفته قبل بوده یا شش هفته قبل .

برای همین زیاد اهل تعامل با دوستان اینستایی نبوده ام و هیچ وقت در چالش هایی که از چپ و راست به اینستاگرام سرازیر  می شوند شرکت فعال نداشته ام .


چند وقت پیش توی کامنتهای یکی از پست های جوگیریات ، محسن باقرلو پیشنهاد داد که یک بازی وبلاگی راه بیندازیم . دروغ چرا ؟ من هم خیلی دلم برای بازی وبلاگی تنگ شده است و دل و دماغش را هم دارم اما باید دو نکته را قبول کرد . اول اینکه وقتی دوستانت در فضاهای دیگر تو را به بازی دعوت کرده اند و تو قبول نکرده ای احتمالا وقتی بازی وبلاگی راه بیفتد دوستان هم شرکت نخواهند کرد . و دوم اینکه باید بپذیریم وبلاگ آن شور و شوق قدیم ها را ندارد و تعداد کامنتها موید همین موضوع است .

القصه این پست را نوشتم برای اینکه بدانم رفقای قدیم و جدید اگر خدای نکرده سرمان به جایی خورد و خواستیم بازی وبلاگی بکنیم پایه هستند یا نه ؟ اصلا اینجا را می خوانند یا نه ؟ می خوانند ولی حوصله ندارند کامنت بگذارند یا نه ؟ و آخر اینکه اگر قرار باشد بازی کنیم حاضر هستند یا غایب ؟


یک عدد دو رقمی در نظر دارم که اگر تعداد حاضری های توی کامنتدونی به آن حد نصاب برسد بازی می کنیم و اگر هم نرسید دیگر بنده بی تقصیرم و مجبورید کما فی السابق هر شب همین پستهای طول و دراز و حرف های صد من یک غاز را تحمل بفرمایید .

ظاهر و باطن کاری بود که از دستم ساخته بود ...




نظرات 120 + ارسال نظر
طـ ـودی سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 02:12

من هســــــتــــــــــــــم
:دی

بسم الله الرحمن الرحیم
اینم دشت اول

طـ ـودی سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 02:16

هی دارم فکر میکنم کیا رو دیگه باید خبر کنم بیان اینجا رو بخونن و اوکی بدن بازی راه بیافته!! :دی
از بچه هایی که میخونن هنوز اینجا رو، حالا شاید گاهی کم گاهی زیاد!

بی خیال
اونطوری که من خودم شماره تلفن همه رو دارم
می خوام بدونم کی میخونه اینجا رو
کی با میل قلبی میاد
نه با دعوت و خواهش

عاطی سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 02:32 http://www-blogfa.blogsky.com

عدد دو رقمی مثلا 04 :دی ی ی ی ی

ان شا الله ک استقبال شه.

یه جیز جالب درباره ی وبلاگ ک من متوجه شدم اینه.خلاف انتخاباته
واسه انتخابات اکثر اونایی ک میگن رای نمیدیم.رای میدن:دی
توو وبلاگ.اکثر اونایی ک میگن شرکت میکنیم.شرکت نمیکنن:دی

من الله توفیق:دی ی ی ی

الان من نفهمیدم عاطی
تو تو بازی هستی یا نه ؟

طـ ـودی سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 03:28

دعوت و خواهش نیست، یه جور پیشنهاده، به اونایی که میدونم بخوان بیان با میل قلبی میان و اونایی که میدونم میخونن اینجا رو
البته تعدادشونم زیاد نیس، شما فکر نکن خیلین حالا

دستت درد نکنه طودی

عطیه سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 03:58

منم خواننده چراغ خاموشم. وبلاگ هم ندارم
اگر بازی بدون نیاز به وبلاگه منم هستم

ممنون عطیه
نیازی به وبلاگ نداره

مموی عطر برنج سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 04:25 http://atri.blogsky.com/

اگر مثل قبلیها پر محتوی و قابل اجرا باشه چرا که نه!

ممنون ممو بانو

بشرا سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 05:06 http://biparvaa.blogsky.com

به شدت پایه و حاضر هستم...
من هم اینستا به دلم نمیشینه هر کاری میکنم ... شاید همین روزها مثل فیسبوک دی اکتیوش کردم اماااا ... وبلاگ یک چیز دیگه است خاص خودش...
مرسی که به فکر بازی و دور همی ِ اعضای این دیارِ دور افتاده هستید.

ارادت بشرای عزیز

Friends سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 05:10 http://friends.blogsky.com

من هستم.

قربانت

پروین سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 06:49

من با اینکه خیلی خیلی شرمنده ام، اما پایه ام. کاملاً گل:

چرا شرمنده ؟

رها آفرینش سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 07:20 http://rahadargandomzar.blogsky.com/

اولا اینکه اگه بازیش سخت نباشه هستم حتما...
دوم اینکه چهار نفر اولی که کامنت گذاشتن توی اسمشون "ط" داشتن که جالب بود برام...یعنی عطیه رو دیدم خندم گرفت...بعد اومدم پایین در حالیکه اطمینان داشتم ط ها تموم شدن،بعد عطر برنج رو دیدم
سوم آقا اصلا سرانه ی مطالعه ی از روی کتاب بخاطر پستهای بالا بلند شما توی خونه ی ما پایین اومده...
من و پسرم اههل مطالعه بودیم که من کلا از دست رفته به حساب میام...


این توجهتون رو به اسامی دوست داشتم

بیوطن سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 07:51

پایه ....

ارادت

سیمین سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 08:06 http://ariakhan.persianblog.ir

من اینجا رو میخونم ولی بازی رو قول نمیدم باشم.

ممنون عزیز
ایشالا که خوشت بیاد و بازی کنی

باران پاییزی سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 08:09 http://baranpaiezi.blogsky.com

من هستم برادر اسحاقی

ارادت خواهر پاییزی

افروز سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 08:38

خودت میدونی من همیشه اینجا رو میخونم حتی اگر یک هفته نتونم بخونم وبلاگتو به محض دسترسی به اینترنت آرشیو رو می خونم خلاصه که در خدمتیم

بله که میدونم آپوجی

سمیرا سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 08:38 http://nahavand.persianblog.ir

منم هنوز که هنوزه وبلاگو به همه رسانه های مجازی دنیا ترجیح میدم واینستا رو اگه برای سرگرمی نباشه اصلا واردش نمیشم...منم معتقدم حرف رو باید مبسوط نوشت و خواننده باید وقت بذاره وبیاد بخونه نه اینکه نخونده لایک کنه...خیلی خوبه که هنوز شما اینجا هستید و چراغو روشن نگه داشتید..اول صبح که میام و میخونم خوشحال میشم...یادش بخیر بازی خوانندگی...بازی چشمها...بازی نقاشیها..بازی سفره های افطار...واونایی که احتمالا من یادم نمیاد....بازی جدید بذار حالمون یه کم جا بیاد..فقط من یه پیشنهاد دارم یه سوژه باشه که بنویسیم..عکس و نقاشی و دستخط تکراری شده یه چیزی بگو که دوسه خط حداقل راجع بهش بنویسیم...خیلیا خیلی وقته قلم به دست نگرفتن...منتظریم و مشتاق

فکر خوبیه سمیرای عزیز
من هم نوشتن رو دوست دارم
ولی خب اینطوری دوستان بی وبلاگ که تعدادشون خیلی هم زیاده نمیتونن بازی کنن
اجازه بده انتخاب رو به رای بگذاریم

خورشید سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 08:43

سلاملکم.
در بودن و هستن من که شک نیست.

راستش یکم دل آدم می گیره.
من نه فیسبوک دارم.. نه اینستاگرام نه وایبر .
دلخوشی من همین جوگیریات و ابر چندضلعی و وبلاگ آقای باقرلو و جعفری نژاد بود.
حالا هم که همه دارن میرن. الان فقط یه جوگیریات مونده و یه هفتگ.
می دونم یکم آدم دلش درد می گیره. من آرشیو شما رو خوندم. تعداد کامنتا رو دیدم که معمولا 3 رقمی بوده. خب آره، اون شور دیگه نیست. اون همراهی دیگه نیست. دیگه وبلاگ کنار گذاشته شده و یا اولویتش بعد بقیه ی شبکه های اجتماعیه.
ولی لطفا، خواهشا، شما هم چنان پر شور و بامهر همین جا بنویسید. شاید یه دختری نه فیس بوک داشته باشه نه اینستاگرام و دلخوشی این روزاس جوگیریات و هفنتگ باشه.


باتشکر.

خورشید جان
خودت میدونی که چقدر عزیزی و قبلا هم گفتم که چقدر دلم می خواست دختر خوب و فهمیده ای مثل تو داشته باشم
خوش به حال داود
می بینی که حضور و پر رنگ و فعال در عرصه وبلاگ داریم
و ایشالا که خواهیم داشت

فاطمه سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 08:46 http://hamanketoramisorud.blogfa.com

من حاضر

ممنون

زهرا سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 08:46

اگر داشتن وبلاگ شرط اساسی نیست من هم هستم.خواستم اعلام کنم سالهاست خواننده خاموش این وبلاگم و چون بازیهای این وبلاگ رو دوس دارم اعلام حضور میکنم

همچین شرطی نداریم زهرا جان
ممنون

فاطمه بختیاری سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 08:47

منم همچون همیشه ساکت همین گوشه ها هستم

خوشحالم فاطمه عزیز

مرجان سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 08:49

من هم هستم!
(یادتونه توی مسابقات جام جهانی من تا چند بازی همچنان امتیازم صفر بود!!؟؟)
ولی دوس دارم توی بازی شرکت کنم!


آره یادمه

پیرامید سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 09:10 http://lifeformyself.blogsky.com

منم هستم... البته اگه تقاضای شق القمر یا شکافتن دریا تو بازی نباشه

حیف شد
دو تا از ایده های بازی رو خراب کردید

رسوای عالم سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 09:24

آقا من نیستما
گفته باشم
آقا چقدر بگم من نیستم
بابا اصرار نکن
بابا میگم که من نیستم
ای بابا .....
آدم رو مجبور میکنن یه تنه عدد 99 رو به دوش بکشه
دیگه ناچارم دیگه چیکار کنم
....

آزاده سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 09:28

من همیشه اینجا رو میخونم..
اگه بازی رو بلد باشم منم هستم.

ایشالا

ﻓَﺮے ﻣﺂ سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 09:40 http://http://godsblessing.blogfa.com/

من حاضرم ، به شرطی ک سخت نباشه ! :)

ایشالا که سخت نیست

آذرنوش سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 09:51 http://azarnooshbanoo@yahoo.com

اعتراف میکنم همیشه اینجا رو نمیخونم اما هروقت که میخوام وبلاگی بخونم اول جوگیریات رو باز میکنم و کل پست های نخونده رو با هم میخونم شاید برای همین کامنت نمیزارم چون حس میکنم دیگه کامنتم خونده نمیشه یا شاید زشت باشه که برای پستی که خیلی وقته از نوشتنش گذشته کامنت بزارم .
در زمینه بازی هم خیلی خوشحال میشم که مثل سابق در کنارتون باشم ...منتظر موضوع بازی هستم فقط ای کاش بعد امتحانا بود :دی
اما بازم اشکال نداره از این موقعیت ها تو بلاگستان کم پیش میاد ما که هستیم

ممنون آذر جان
امتحانات کی تموم میشه ؟

خاموش سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 09:52

من اعتراف میکنم در کامنت گذاشتن تنبلم
اما همه پستهاتونو با جان و دل می خوانم و هر روز صبح بهتون سر میزنم عذر منو بپذیرید برای کامنت نذاشتن.
بازی وبلاگی رو پایه ام و حتما شرکت می کنم.
ممنون بابت پستهای عالیتون

اختیار دارید
کامنت یعنی نظر
آدم که به نظر دادن اجباری نداره
همینکه می خونید ممنونم

بسم رب الشهدا و الصدقین.
من و عسل مسلم رو دو بار حساب کن.
(فقط اگر بازی وبلاگی به عکس گرفتن ارتباط پیدا می کنه بابام رفته شهر خودمون و گوشی ای که باهاش عکسهای کیفیت خوب می گرفتم و اینستاگرامم رو هم با همونها آپلود می کردم در دستم نیست. ! )
ولی کلا پایه ی بازی وبلاگی ام و دلم تنگ شده.


عسل مسلتون دوربین نداره ؟

الف سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 10:14 http://printemps.blog.ir/

پایه هستیم. بله ان شالله!

ایشالا

اردی بهشتی سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 10:24 http://tanhaeeeii.blogfa.com

حاااااضر

به به اردی بانو سرلاکیان

نیمه جدی سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 10:35

منم هستم۰

بفرمایید

مجید دوست قدیمی سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 10:50

سلام علیکم
خوبی جناب اسحاقی بزرگ؟
من هر روز اینجا رو میخونم ولی کامنت یا باید در نقد باشه یا حرفی اضافه که تکمیل کنه نوشته های شما رو،شما هم خود استادی،بنابراین میام میخونم استفاده می کنم.

ممنون مجید جان
ارادت مهندس

خورشید سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 11:00

یکی به اسم حباب لامپ اینجا کامنت میذاره بعضی وقتا.
الان سفره..
من از قولش قول که اونم هست.

ساجده سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 11:01 http://www.ayatenoor.blogfa.com

ما که البته خودمون رو وبلاگ نویس نمیدونیم فقط یه خرده زیادی رو داریم و در این بازی با جان ودل شرکت می کنیم.
هرچقدر هم شبکه های اجتماعی زیاد بشه وبلاگ جای خودشو تو قلب ما از دست نمیده :)

موافقم ساجده
خوش اومدی
جایزه هات رو آماده کن واسه بازی

دختر بندر سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 11:36 http://bndgirl90.blogfa.com

منم هستم...

خوش اومدید

محمود سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 11:37

آقا بابک مشغله ها زیاد شده، و ذهن ها مشغولتر از گذشته.
ولی با این وجود ما هم هستیم

درسته محمود جان
اما دوره و زمونه هم خیلی فرق کرده
ممنون

خاموش خانم سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 11:43

یک عدد خواننده تا به امروز خاموش حاضررررر

خوش اومدید

سمانه سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 11:54

سلام
منم هستم .

بفرمایید

سی پریسک سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 11:57

اگر چه خاموش ولی خب هستم آقا............... هستم

خوش اومدین

فسقلی سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 11:57 http://bishilehpileh.blogsky.com

سلام برادر. من هم هستم و پایه ی بازی.
راستی اط روز خوب و خبرهای خوشی که منتظرش بودی چه خبر؟ نکنه میخوای زیر بار شیرینی دادن نری! البته همین که بگی به مراد و آرزوت رسیدی، ما را بس است قربان و بسی خوشحال و مسرور میشویم.
ارادتمند و دوستدار همیشگی شما، مهدی عجمی

مهدی تو هنوز زنده ای ؟
از وقتی زن گرفتی دیگه تحویل نمی گیری
دعا کن برای اون اتفاق خوب
قطعی که شد حتما خبر میدم
ممنون واسه بازی

فسقلی سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 12:00 http://bishilehpileh.blogsky.com

البته فراموش کردم بگم، ما رو 5 نفر حساب کن (خودم+خواهران عزیزم+همسر گرامی). مخلصم

احمد سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 12:00 http://serrema.persianblog.ir

اینستا و فیسبوک و توییتر و ... از همه ی اینا که بگذریم هیچی وبلاگ نمیشه . به قول تی را بانو هیچی اصالت وبلاگ رو نداره ولی خب استفاده از تکنولوژی های مدرن هم خاصیت های خاص خودش رو داره و استفاده ازشون اجتناب ناپذیره

من هم زیاد وبلاگ ها رو دنبال نمیکنم واقعیتش . ولی هر وقت که وبلاگی بخونم یا جوگیریاته یا هفتگ . اینجا برای ما ها حس نوستالژیک و قشنگه کوچه باغ هایی رو داره که از دیوار های باغ هاش شاخه ها زده بیرون.

بازی رو هستیم . بد هم هستیم :دی

قدمت روی چشم دوست هنرمندم
احمد عزیز خیلی ارادتمندیم

احمد سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 12:08 http://serrema.persianblog.ir

باز این آرتیسته گفت عسل مسلم :|
بسم الرب شهدا و صدیقین آخه ؟؟؟؟؟ بعد میای میگی عسل مسلم ؟؟؟ منکراتی حرف میزنی بعد با یه صلام و صلوات میخوای بپوشونی همه چی رو ؟

تیراژه کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

باغبان سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 12:15 http://Www.laleabbasi.blogfa.con

حاضر!
بعد یه سوال میشه چندتا چندتا کامنت بزاریم که برسه به نهایت اعداد دو رقمی تعداد کامنتها عدد مورد نظرتونو پوشش بده؟

ای باغبان چرا کارشکنی می کنی ؟

خورشید سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 12:33

باغبان..
:)

جدی میشه؟

من از این کارا بلدم.

( یاد شبای جام جهانی به خیر..)

مهسا سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 12:43

سلام.اگر قابل بدونید منم برای اولین بار هستم.

شما اگر قابل بدونید باعث افتخار ماست

عاطی سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 12:45 http://www-blogfa.blogsky.com

ءه جوابمو نگفتم :دی ی ی

بعله هستم:دی

خب خوش اومدی عاطی

صومعه سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 13:02

سلام
من هستم

قدمت روی چشم

سحر سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 13:08

سلام من خیلی ساله اینجا رو می خونم ولی تا حالا برام مقدور نبوده تو بازی وبلاگی شرکت کنم اگه بازیه خیلی سختی نباشه منم هستم

ایشالا که شرکت کنید

فرشته سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 14:08

اولندش شاید آدم امتحان داره وقت نداره بیاد کامنت بذاره فقط شبا قبل خواب میخونه ...
دومندش نیست من همیشه تو بازیا خیلی پایه بودم و حاضر این بارم هستم...:دی
سومندم نداره...

sitka سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 14:28 http://tiktak01.blogfa.com

نمیدونم من جز دوستان وبلاگی حساب میشم یا نه، ولی اگه خاموش ها هم میتونن شرکت کنن، منم حاضر!!!

البتهکه میتونید شرکت کنید
البته که دوست وبلاگی هستید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد