جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

یادروز استاد حشمت الله اسحاقی

یک عکس ، یک ویدیو ، یک طرح ، یک شعر نو و یک غزل  از بابا اینجا می گذارم برای یادگاری 

اگر قابل دانستید فاتحه ای برای شادی روحش نثار کنید :




من و تو رهگذرانیم و جهان

ساحل ماسه ای دریایی است

و نشان من و تو

رد پایی که بر آن ماسه ی نمناک به جا می ماند ...
******************************

من همیشه عاشقم

هستم وهمیشه بوده ام

من همیشه عاشقانه عشق را ستوده ام

از گذشته ها ، از زمان کودکی

آن زمان که گونه های کودکانه ام

زیر شعله های سرخرنگ تب

رنگ خون گرفته بود

اشک گرم مادرم به روی گونه ام دوید

عشق را شناختم

++++

هرغروب آفتاب

پای تاسر انتظار

خیره می شدم به چارچوب در

تا نوازشم کند ، نگاه پرمحبت پدر

او پس از دمیدن ستاره ها در آسمان

خسته از تلاش بی امان

بادودست پینه بسته می رسید

عشق را شناختم

++++

اززمان مدرسه

آن زمان که دختری به روی جلددفترم

عکس قلب تیر خورده ای کشید

عشق را شناختم

++++

دربهار

فصل گل

آن زمان که بلبلی زفرط اشتیاق

در میان باغچه ، دم به دم سرود خوان

نغمه های عاشقانه می سرود وگنگ ومات

روی شاخه های پر شکوفه می پرید

عشق را شناختم

+++

من همیشه عاشقم

هستم وهمیشه بوده ام

من همیشه عاشقانه عشق را سروده ام

+++

من همیشه در تمام سال های عمر

درتمام فصل های سال

درتمام ماه های فصل

درتمام هفته های ماه

درتمام روزهای هفته

درتمام لحظه ها

عاشقانه عشق را ستوده ام

++++

من نه اینکه تازه طعم گرم عشق را چشیده ام

بلکه با همای تیزبال عشق

تا فراز قله های آرزو پریده ام

بلکه در هوای زندگی

تاسراب عاشقی دویده ام

+++

هرکجا که در میان محفلی نشسته ام

هرزمان که با رفیق و یار همدلی نشسته ام

من همیشه ، هرکجا ، به هر کسی رسیده ام:

یا سرود عاشقانه ای سروده ام

یا نوای عاشقانه ای شنیده ام

+++

من همیشه عاشقم ، هستم و همیشه بوده ام

من نه اینکه تازه طعم گرم عشق را چشیده ام

من همیشه عاشقانه عشق را ستوده ام


****************************

دنیا مرا به حال خودم واگذاشته

در راه صد علامت و امّا گذاشته

 

مثل شقایقی که به صحرا دمیده است
داغ غم تو در دل ما پا گذاشته

 

لیلی ببین که با دل مجنون چه کرده‌ای

بیچاره سر به دامن صحرا گذاشته

 

از عشق گفته‌اند ولی عشق شاهد است

هرکس رسیده سر به سر ما گذاشته

 

نارفته راه‌ها همه بن‌بست می‌شود

آیا مرا به حال خودم واگذاشته؟!

92/10/4
************************

**************************


تابستان سال 92 وقتی بابا مراسم سالگرد پدرش را برگزار کرد آهی کشید و گفت :

خیالم راحت شد .

فردا بعد از ظهر ، خیال من هم راحت می شود ...



نظرات 42 + ارسال نظر
طـ ـودی پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 04:43

روحشـون شاد
دلتون آروم

سیاه سفید خاکستری پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 04:43

به روز مرگ چو تابوت من روان باشد
گمان مبر که مرا درد این جهان باشد
برای من مگری و مگو دریغ دریغ
به دوغ دیو درافتی دریغ آن باشد

پروین پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 06:38

هدیه پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 08:08

خداوند رحمت و مغرفتش را حتما شامل حالشان کرده و باز هم خواهد کرد.
از سروده هاشون پیداست روح بسیار بزرگ و متعالی داشتند.
روحشون شاد و قلب شما صبور

سیمین پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 08:33 http://ariakhan.persianblog.ir

سلام
اشکم دراومد آقا بابک .خدا آقای اسحاقی رو بیامرزه

ممنون سیمین عزیز

قاصدک پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 08:39

روحشون شاد ..

احمد پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 08:42 http://serrema.persianblog.com

روحش شاد

زهرا پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 10:19

مجید پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 11:34

سلام
این نوشته منو برد به یکسال پیش و لحظه ای که خوندم پدر بزرگوارتون به رحمت خدا رفته
روحشون شاد و قرین رحمت الهی
انشالله خدا سایه مادر نهربونتو رو سرتون نگه داره و تو رو برای مانی و نینی و مهربان خانم

ممنون مجید عزیز

باغبان پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 11:53 http://Www.laleabbasi.blogfa.con

روحشون شاد

آقای رگبار پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 11:54

بابک من بابات رو نمیشناختم . یعنی خارج از محیط وب نمیشناختم اما از همین پنجره ای که بهش نگاه می کردم همین ولاگ جوگیریات، ندیده بهش علاقمند شده بودم وقتی که از زاویه دید تو ، پسری با محبت و عزیز ، بهش نگاه می کردم می فهمیدم که چه خوب انسانی بوده که پسری مثل تو رو تربیت کرده . من مطمئن مطمئنم که الان جاش بهترین محل بهشته . روحش شاد و یادش گرامی

لطف داری جناب رگبار
ارادت

رسوای عالم پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 12:44

من یکی از عزیزانم رو از دست دادم وخیلی ناراحت بودم و تنها این شعر مولانا آرامبخش من شد

کدام دانه فرو رفت در زمین که نرست

چرا به دانه انسانیت این گمان باشد

تو زمینه موسیقی یکی از اساتید بهمون گفت آرامگاه میرزا عبدالله کجاست ما هیچکدوم نمیدونستیم
ایشون گفتند : ردیف میرزا عبدالله
هر کی ردیف میرزا عبدالله رو یاد بگیره یاد ایشون رو زنده کرده.
شما هم قلم خوبی تو نوشتن موضوعات اجتماعی و داستان کوتاه دارین با ادامه این راه یاد پدر رو زنده میکنین

فرزند هنر باش نه فرزند پدر
فرزند هنر زنده کند یاد پدر

یاد استاد گرامی

روحشون شاد

مامانگار پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 12:47

سلام بابک جان...
جای خالی پدر با هیچ چیزی پر نخواهد شد...
روح پدر بزرگوارت قرین شادی و رحمت..
نام و یادشان گرامی...

ممنون مامانگار

پیرامید پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 13:10 http://lifeformyself.blogsky.com

حجاب چهره جان می شود غبار تنم
خوشا دمی که از این چهره پرده برفکنم...
چنین قفس نه سزای چو من خوش الحانیست
روم به گلشن رضوان که مرغ آن چمنم....
(نمی خوام مثل خیلی ها بگم انگار پدرتون می دونستن که می خوان از این دنیا کوچ کنند... ولی برام جالب بود که این شعر از حافظ رو می خوندن...)

ممنون عزیز

طاهره پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 13:53

ممنون به خاطر این شعر زیبا. روح خالق این شعر زیبا شاد.

ترنم پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 14:13 http://www.nofault.persianblog.ir

آرزو میکنم که همنشین امام علی(ع) در بهشت برین باشند...فاتحه ای هدیه کردم به روح بزرگ پدرتون...مرسی از اطلاع رسانی تون .ایمیل رو مجددا با فایل فرستادم ،ببخشید دیگه عکس از این سلفی تر نداشتم

نورا پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 14:51

روحشون شاد بابک خان و دلتون ارام هر بار که چیزی از پدرتون مینویسین یه بغض بدی تو گلوم میشینه و به یاده پارسال میوفتم که با شنیدن خبر فوتشون چقدر شوکه و غمگین شدم و به پهنای صورت اشک ریختم فوت پدر عزیز و هنرمندتون جزو معدود فوت هایی بود که انقدر متاثرشدم برای شما که پدر بزرگوارتونو از دست دادید برای خواهر های عزیزتون و برای مانی عزیزم که نتونست مثل من از داشتن پدربزرگ خوبش لذت ببره دیشب با خواندن پستتون کلی حرف داشتم که بزنم اما با خواندن نظر اون نارفقیان حالم بد شد و نتونستم نظری بذارم پست دیشبتون پر از بغض و دلتنگی بود پدر مهربان مانی عزیز و نی نی جانمان خدا مواظب و نگدار شما و خانواده ی عزیزتان

ممنون نورای عزیز
خیلی خیلی ممنونم از لطفت دختر خوبم

رضوان سادات پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 15:32 http://zs5664.blogsky.com/

عکس رو فرستادم
آدرس وبلاگمو یادم رفت تو ایمیل بذارم!!!
امیدوارم رسیده باشه
خدا رحمت کنه پدر بزرگوارتون رو

ممنون رسیده

سمیرا پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 17:15

خدا رحمت کنه جناب اسحاقی را . به روی چشم، کمترین کاریه که از دستمون بر میاد .
روح همه عزیزان در گذشته قرین رحمت .

ممنون

آذرنوش پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 17:53 http://azar-noosh.blogsky.com

روحشون شاد...دلتون آرووم

من عکس رو فرستادم .رسید به دستتون ؟

بله رسید

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 18:03

خدا بیامرزه

هدیه پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 18:10

روحشون شاد

پروین پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 18:14

دیشب که پستت را خواندم سه خط آخر را ندیدم. غم پستت را هزار برابر کرد :(

هاله بانو پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 19:22 http://halehsaadeghi.blogsky.com

خدا رحمتشون کنه و روحشون شاد ...

خزر پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 19:27

خدا پدر بزرگوار شما را قرین رحمت کند
برای شما و خانواده محترمتون بهترین ها رو آرزو می کنم جناب اسحاقی

ثانیه های سفالی پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 20:40 http://4fasldeltangiii.blogfa.com

آه...یک سال گذشت.
خدا بیامرزدشون.

سحر پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 20:42

مرگ پایان کبوتر نیست....

روحشون شاد

دل آرام پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 20:46 http://delaramam.blogsky.com

روح جناب آقای اسحاقی بزرگوار همواره شاد و در آرامش
لحظه به لحظه زندگیت زیبا و دوستداشتنی باشه در کنار باقی عزیزانت

عاطی پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 21:44 http://www-blogfa.blogsky.com

روحشون شاد

تیراژه پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 22:12

سلام
دلت آرام عزیز جان

سکوت پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 22:58

جایگاه شان توی بهشت است مطمئنا
ناراحتی برای کسانی است که دیگه وجود نازنین ایشون رو در کنار خودشون ندارن
انشاالله دلتون آروم باشه

م.سهروردی پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 23:11

روحشون شاد
نام و یادش گرامی باد.

اردی بهشتی پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 23:16 http://tanhaeeeii.blogfa.com

آقا بابک دلت آروم ...

صدیقه (ایران دخت) پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 23:24 http://dokhteiran.blogsky.com

روحشون شاد و دلتون آروم دوست خوبم
شعراشون واقعا خوبن. واسه چاپشون اقدام نکردین؟

ممنون صدیقه عزیز
بابا یک مجموعه شعر چاپ شده دارند
برای اشعار چاپ نشده ایشون هم در صدد اقدام هستیم

محسن باقرلو جمعه 26 دی 1393 ساعت 00:03

روحشون شاد و قرین رحمت و آرامش ابدی

ارش پیرزاده جمعه 26 دی 1393 ساعت 00:31

روحش شاد

روحشون شاد

ﻏﺰاﻟﻪ جمعه 26 دی 1393 ساعت 12:46

ﺭﻭﺣﺸﻮﻥ ﺷﺎﺩ.

گلنار شنبه 27 دی 1393 ساعت 02:21

دیشب در حال شنیدن صدای نازنین آقای اسحاقی بودم در اینجا.چقدر جالبه حس و حال و طرز ادای کلمات توسط ایشون.
با اون صدای جالب ماندگار.
به طرز عجیبی در طول هفته تصویرشون در ذهنم نقش می بنده.حقا که جهان راز است.
یادشان گرامیست .
زنده به عشق.

ممنون
شاد باشی خواهر

ﻓَﺮے ﻣﺂ شنبه 27 دی 1393 ساعت 09:50 http://godsblessing.blogfa.com/

خداوند پدر محترمتون را رحمت کنه

سمیرا یکشنبه 28 دی 1393 ساعت 15:00

خدا رحمتشون کنه

محمد مهدی بازاری یکشنبه 28 دی 1393 ساعت 21:56 http://mmbazari.blogfa.com

سلام و عرض ادب بابک عزیز


سالگرد درگذشت استاد اسحاقی عزیز را به شما تسلیت عرض میکنم

روحشون شاد و متنعم از رحمت خاص الهی

ممنون محمد مهدی عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد