جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

کوه سرخ غرب


فیلم با صحنه توقف یک اتوموبیل قدیمی آمریکایی در دشتی وسیع و خشک آغاز می شود . مایکل با بازی نیکولاس کیج از ماشین پیاده می شود و لنگ لنگان شروع می کند به راه رفتن و بعد با چند حرکت ورزشی سعی می کند درد پایش را تسکین بدهد .مایکل برای استخدام در یک کارگاه حفاری به دعوت دوستش 1800 کیلومت را طی کرده است اما رئیس کارگاه به خاطر عیب پایش او را نمی پذیرد . دوست مایکل او را سرزنش می کند که نباید مشکل پایش را به او می گفته و مایکل که انسان خوبی به نظر می رسد می گوید : بالاخره می فهمید . دوست مایکل قصد دارد برای برگشتن به او مبلغی پول بدهد ولی او نمی پذیرد . در اولین پمپ بنزین به محتویات کیف پولش نگاه می کند و می بیند فقط یک پنج دلاری در کیفش  دارد با این وجود از دزدیدن اسکناس های دخل پمپ بنزین منصرف می شود و صاحب پمپ بنزین که می فهمد مایکل مرد خوبیست به او پیشنهاد می کند که به دهکده کوه سرخ برود شاید انجا کاری پیدا بکند .

مایکل وارد کافه ای در دهکده کوه سرخ می شود و صاحب کافه با دیدن پلاک ماشین مایکل را با کسی دیگ اشتباه می گیرد و به او پیشنهاد می کند تا با دریافت 10 هزار دلار همسر سابقش را به قتل برساند و 5 هزار دلار پیش پرداخت به او می دهد . مایکل به مزرعه همسر سابق مرد می رود و داستان را برایش تعریف می کند و زن هم 5000 دلار به او می دهد تا مایکل همسرش را به قتل برساند . مایکل به سادگی 10 هزار دلار پول بدست آورده بدون اینکه جنایتی کرده باشد . نامه ای به کلانتر می نویسد و ماجرای زن و مردی که قصد کشتن یکدیرگ را دارند توضیح می دهد و قصد دارد دهکده کوه سرخ را ترک کند اما این تازه آغاز ماجراست . او خبر ندارد که مرد صاحب کافه خودش کلانتر شهر بوده و به این راحتی نمی تواند دهکده کوه سرخ را ترک کند ...


فیلم محصول 1993 آمریکاست . دیشب از شبکه 5 نمایش داده شد .  جزء فیلم های محبوبم نیست اما شروع پر کششی داشت که مجبورم کرد تا آخر فیلم را تماشا کنم .


نظرات 7 + ارسال نظر
خام وش دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 18:20

ینی من اولین نظرو دارم میذارم؟؟؟؟؟
باورم نمیشه


کلا سه تا نظر هست جناب
خیلی هم غیر قابل باور نیست

دل آرام دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 20:26 http://delaramam.blogsky.com

نیکلاس کیج رو خیلی دوست دارم. این فیلمش رو ندیدم اما میشه تصور کرد که با چه ماجراهای وحشتناکی روبرو بشه. باید جالب باشه.

بدک نبود

طاها دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 20:33 http://dastanakeman.mihanblog.com

سلام
من این فیلمو ندیدم اما شروعی که شما ازش نوشتی واقعا کشش ایجاد میکنه...

شاد باشید

خیلی هم مالی نبود طاها
ولی خداییش اول که شروع شد خیلی مستاق شدم برای دیدن باقیش

سعید هدایتی سه‌شنبه 30 دی 1393 ساعت 10:14

سلام بابک جان خیلی سانسور داشت عزیزم

دیدی ؟

سامورایی سه‌شنبه 30 دی 1393 ساعت 10:15 http://samuraii84.persianblog.ir/

فیلمش عهد بوقیه

آره سال 93

مسعود سه‌شنبه 30 دی 1393 ساعت 19:03

چند سال پیش دیدمش ... کلا دهه ی 90 فیلم های نیکلاس کیج بد نبود ... من تغییر چهره اش رو خیلی دوست دارم . شاید بهترین فیلمش باشه
face/off
دیدینش که ؟

موافقم
منم فکر می کنم بهترین فیلمش باشه
آدم حس عجیبی داره با دیدنش
مدام بین نفرت و علاقه بین شخصیت های اصلی می مونی

سعید هدایتی چهارشنبه 1 بهمن 1393 ساعت 16:26

بله دیدم اما ژانر فیلم همون جنایی .دوست داشتم فیلمو من-یه پست بذار راجع به فیلمهای زندگیمون تا بگم چه شاهکاریی رو دوست دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد