جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

شماره چهار : برای فرزانه

خوب که فکر می کنم می بینم تقریبا برای همه دوستان وبلاگی که بعدا واقعی شدند و توی سفرها و میهمانی ها دور هم جمع شده ایم حداقل به زعم خودم یک حرکت کوچکی در راه رفاقت و جبران لطفشان برداشته ام . شده هدیه ای به مناسبت روز تولد یا پست کوتاهی برای قدردانی یا چند خطی برای تشکر توی جوگیریات  یا لااقل یک لینک ناقابل تبریک تولد و تشکر ، اما هرچه فکر می کنم یادم نمی آید  تا امروز به جبران محبت های فرزانه کاری هرچند کوچک کرده باشم .


فرزانه نویسنده وبلاگ مرحوم  شده بلور رویا و از نازنین ترین و با معرفت ترین و صمیمی ترین دوستان وبلاگی من است . دوستی که حضورش باعث لبخند و انرژی می شود و هر کدام از شما که او را از نزدیک دیده باشید بر این ادعا صحه می گذارید که فرزانه چه رفیق بامرام و چه دوست با معرفتیست و تایید می کنید که وقتی تلفنی با او حرف می زنید یا در جمعی حضور دارد انگار غم و غصه ها فراموشتان می شود .


آشناییم با فرزانه را مثل خیلی از دوستان دیگر مدیون شیرزاد هستم . شیرزادی که با رفتنش دوستان نادیده و نا آشنای وبلاگی را دور هم جمع کرد و دستهایشان را در دست هم گذاشت .

روزی که خبر فوت شیرزاد را شنیدم دیوانه شده بودم انگار . از شرکت مرخصی گرفتم و به خانه رفتم و چند تا قرص آرامبخش خوردم و خوابیدم . مهدی پژوم زنگ زد که بچه ها را دور هم جمع کرده است و همگی رفتیم خانه مهدی و همانجا بود که برای اولین بار فرزانه را دیدم و این مقدمه دوستی و آشنایی حقیقی ما شد .


طی این چند سال فرزانه از رفاقت و دوستی هیچ برای من و مهربان کم نگذاشته است . بارها و بارها میهمان منزلش شده ایم و به هر بهانه و مناسبتی چه در خوشی ها و چه در غم ها  مرا شرمنده محبت و بزرگواریش کرده است .


فرزانه ، خانمیست اهل مطالعه و کتاب . کارمند با سابقه و رده بالای یکی از شرکت های مشهور صنعتیست .  در مسائل سیاسی و اجتماعی دیدگاهی شدیدا پخته و چند بعدی دارد و چه آن موقع که می نوشت و چه حالا که برایم کامنت می گذارد از حرفهایش بسیار بسیار آموخته ام . بی اندازه با جنبه و فهمیده است و حد و حدود دوستی و رفاقت را خوب می شناسد طوری که هیچ وقت در برخورد با او احساس نمی کنی دارد در مسائل شخصیت دخالت و فضولی می کند و هیچ وقت احساس نمی کنی که قصد سوء استفاده از دوستی و رفاقت با تو یا دوستان دیگرش را دارد . مثل یک رفیق امین و سنگ صبور می توانی سفره دلت را پیش او باز کنی و مطمئن باشی که هر کمکی از دستش بر بیاید دریغ نمی کند و اگر هم کاری از او ساخته نباشد حرفهایت به بیرون درز نخواهد کرد .

فرزانه یک خانم با تجربه و منطقی است و با وجود اینکه خانم ها معمولا موجوداتی زود رنج و احساساتی هستند طوری با دوستانش منطقی و عقلانی رفتار می کند و چهارچوب های ارتباطش با آدم ها را طوری مشخص می کند که نه رنجشی برای طرف مقابل ایجاد بشود و نه خودش آسیبی ببیند .


چهارمین پست بهمن ماه را برای فرزانه عزیز می نویسم .

دوستی که شبیهش را هیچ وقت نداشته ام و داشتنش قوت قلب است

دوستی که طی این سه سال جز خوبی و محبت چیزی از او ندیده ام و هیچ وقت فرصت جبران خوبی هایش را نداشته ام .

امیدوارم فرزانه عزیز این چند خط را از برادر کوچکش به عنوان یادگاری بپذیرد ...



نظرات 30 + ارسال نظر
ثنا شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 00:06

واقعا نعمته نابیه دوست خوب
دوستان خوبتان افزون باد

ممنون

رها آفرینش شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 00:11 http://rahadargandomzar.blogsky.com/

دارم به این فکر میکنم که شما واقعا 30 تا دوست خوووووب دارین که میخواین بهمن ماه برای همشون بنویسین یا ممکنه توی این شبها از کسی هم بنویسین که با بدیهاش رنجونده شما رو؟
اگه مورد اول درست باشه که شما خوشبخت ترین آدم روی زمین هستین...

مرسی رها
در اینکه من با داشتن چنین دوستانی انقدر خوشبختم شکی نیست
اما فکر نکنم همه پست های بهمن هم مروبوط به دوستان عزیز باشه

سیاه سفید خاکستری شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 00:12

به قول چینی ها آن کس که در هرجا دوستانی دارد، همه جا را دوست‌داشتنی می‌یابد.
دوستی هاتون مستدام

ارادت قربان

طـ ـودی شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 00:18

سلامت باشن فرزانه جان

باز هم پست راجع به دوست های خوب و ...

یلدا نگار شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 00:19 http://yaldanegar.persianblog.ir

ایکاش من هم جز دوستان اینچنین شما بودیم.نمیدانید چه حس شیرینی داره در وبلاگ زیباتون نوشتن از ادم.

اختیار دارید یلدای عزیز

دل آرام شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 00:23 http://delaramam.blogsky.com

ای جااااااااااانم فرزانه
قند و نباته این بشر
یعنی به قدری انرژی میگیرم وقتی باهاش حرف میزنم و به قدری میخندیم که کلا اون چند دقیقه توی عمرم محاسبه نمیشه.
هم شوخه هم با جنبه. هم مهربون و مهمان نواز
خدا حفظش کنه برامون
فرزااااانه یه عالمه انرژی خوب و یه عاااااااالمه دعاهای خوب برای توووووو

دقیقا همینطوره
با اینکه حتما مثل بقیه آدم ها مشکلات شخصی داره
وقتی باهاش صحبت می کنید یا توی جمع با شماست
اصلا احساس ناراحتی و غم نمی کنید
من که یادم نمیاد تا به حال فرزانه رو ناراحت و افسرده دیده باشم

آذرنوش شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 00:54 http://azar-noosh.blogsky.com

نمیشناسمشون متاسفانه :(
ایشالا همیشه سلامت باشن

ممنون

صبا شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 01:42

همون فرزانه که اسمشو وقتی کامنت میذاره اینطوری مینویسه؟: ف رزانه؟؟
یا اون فرزانه خانمی که تو سفر دسته جمعی شمال باهاتون بود؟ تو عکسا دیدمش فکر کنم.
اینطوری که شما قشنگ توضیح میدید کنجکاو شدم ببینمشون!

فرزانه نویسنده وبلاگ بلور رویا منظورم بود
شمال که نه ولی سفر طالقان با ایشون بودیم

هاله بانو شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 01:57 http://halehsaadeghi.blogsky.com

کلا با این بشر خوشم......
می تونیم ساعتها با هم حرف بزنیم و درد و دل کنیم اخرشم بزنیم به بی خیالی ....
امیدوارم به زودی شیرینی مبل های جدیدش رو هم بخوریم که خیالمون راحت شه


اصلا یکی از دلایل این پشت همین بود که دعوتمون کنه به خوردن شیرینی خونگی و شله زرد شور

اردی بهشتی شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 02:09 http://tanhaeeeii.blogfa.com

ای جان
خدا حفظش کنه این خانم دوس داشتنی رو

بیوطن شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 08:11

گر مخیر بکنندم به دو عالم که چه خواهی
دوست ما را و همه نعمت فردوس شما را

دوستی شما پاینده /

ممنون عزیز

افروز شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 08:13

میگن آدمها رو نمیشه تو نگاه اول شناخت ولی فکر میکنم فرزانه از اون دسته ادمهایی بود که من توهمون برخورد اولم باهاش کلی ازش انرژی مثبت گرفتم دوستیتون پایدار و ممنون که باعث شدی منم با ادمهایی به نازنینی فرزانه آشنا بشم

ارادت

پروین شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 08:15

عزیز دل است این فرزانه خانم ما. عزیز دل

بله

آفو شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 09:16

خدا حفظ اش کنه ... عاقا این دوستای خوبتون رو خوب با ما هم عاشنا کنید خوبسااااا


خب الان آشنا شدید دیگه

n شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 10:07

درود بر فرزانه خانوم، درود بر شما

فرزانه شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 10:10

چوبکاری می فرمایید قربان. اعتراف میکنم که سورپرایز شدم. خیلی حس خوبی هست که یه بلاگر معروف و مشهور مثل بابک اسحاقی برای آدم پست بنویسه.
راستش همه دوستان به من لطف دارن و شما که خیلی خیلی بیشتر. اگه تونسته باشم از خودم یه همچین تصویری برای دیگران بسازم خوشحال میشم. این که وقتی بقیه یادم می افتن به جای اخم لبخند رو صورتشون باشه بی شک حس خوش آیندی هست.
خوشحالم که دنیای وبلاگ برای من دوستانی زلال رو به ارمغان آورده.
به هاله (خب منتظر بودم امتحان های شما تموم شه و به سلامتی فارغ التحصیل بشی در اولین فرصت در خدمتم)
به دلارام (قربووووووون شما)
از لطف همه دوستان متشکرم.

ممنون فرزانه عزیز
شما خیلی خیلی مهربان تر از این هستید که من تونستم با کلمات توصیف کنم

سارای شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 11:06 http://damanekhali.blogfa.com

.
شما خیلی قدر شناسید.. بهتون تبریک می گم و به دوستانتون که دوستی قدرشناس چون شما دارن...
اما:
یه خورده تازه واردها هم تحویل بگیرید.. هر چند من تازه کامنت میذارم و قبلن هم وبلاگ شما را میشناختم...
پرسیده بودم این شعر از کیست؟


دلم یک دوست می خواهد

که اوقاتی که دلتنگم

بگوید : خانه را ول کن

بگو من کی ؟ کجا باشم ؟

سلام سارای
این چند روز موفق نشدم جواب کامنتها رو بنویسم
اینو به حساب تحویل نگرفتن نگذارید
شعر از "سعید صاحب علم" است
http://saeed-sahebelm.blogfa.com/

سمیرا شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 11:11

چقدر خانم خوبیه این فرزانه خانم من که ندیدمش با این اوصاف مشتاق دیدارش شدم...ولی اینم بگم که شما خودتونم خوبید که خوبها رو جذب میکنید...دوستیتون پایدار

لطف دارید
من خوش شانسم

سمیرا شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 13:13

یک صفت هم من اضافه کنم ،مهمان نواز و بی ریا.

دقیقا

فرشته شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 14:20

البته در اینکه همه ی پدر شوهرا عروساشونو یه جور دیگه دوست دارن که بحثی نیست.. اما فرزانه واقعا یکی از اون دوست داشتنیهای دنیاست...

ایشالا شیرینی مبلاشو بخوریم :دی


ایشالا

فرزانه شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 15:09

بابک جان شما لطف داری بیش از پیش به بنده.
اما دوست گرامی شیرینی میخواستی خب به خودم میگفتی برات یه کیک پنیر مخصوص می پختم. الان شونصد نفر برای خودت شریک پیدا کردی که به ضررت شد. آخه کی میخوای یه کمی سیاستمداری یاد بگیری
باز هم از لطف همه دوستان تشکر میکنم.

رویا شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 15:35

با اینکه تعداد دیدارهای من با فرزانه جون هنوز به تعداد انگشت های دست نرسیده، ولی در خصوص شخصیت این دختر مهربان کاملا حس مشترکی با شما دارم.
خدا این دوست جون رو برای ما نگه داره.

ایشالا

محسن باقرلو شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 18:44

فرزانه خانم
از یگانه هایی هستند که
بلاگستان به ماه هدیه کرده
انشالله همیشه سلامت باشند

ایشالا

جعفری نژاد شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 19:07

فرزانه کیک پنیرش معرکه س، درست مثل اخلاقش

حتی بهتر از اخلاقش

آوا شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 21:29

اسم فرزانه بانو که اومد بی اغراق و
بی توجه به محتویات این پست و
کامنتدونی میتونم بگم که لبخند
روی لبهام اومد...ادمای زلال و
دل صـــــاف این جوری ین که
انرژیمثبت میدن و انـــــرژی
منفیت رومیگیرن......خوش
حالم که ازجـــملهکسایی
بودم که باایشون ملاقات
داشتم.سلامت باشی
فرزانه عزیز و پایدارباد
دوستی هایتان.....
یاحق...

سکوت یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 01:00

خوش به حال شما برای داشتن دوست های به این خوبی و خوش به حال فرزانه خانم برای داشتن این اخلاق خوب. امیدوارم دوستی هاتون پایدار باشه
. در ضمن من هم از این دوست خوبا میخوااااام

منجوق یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 08:27 http://manjoogh.blogfa.com

تازه علاوه بر اینها
آشپزی و دست پختش یادت رفت به خصوص کیک پنیرش
هنر کاشی هم که نگو . بقیه اش را نمی گویم شاید راضی نباشد
فرزانه واقعا بی ریا است چیزی که من کمتر در آدم ها دیده ام و این صفت معمولا در آدمهایی است که قدر و ارزش خودشان را می دانند.
آشنایی با فرزانه یکی از شانس های خوب زندگی من بوده

صد در صد همینطوره

تیراژه یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 12:19

فرزانه ی بلور رویا یکی از معدود شخصیتهای مثبتیه که در این سه چهار سال آشنایی جایگاهش تقریبا بدون افت و خیز خاصی همیشه برام ثابت بوده
امیدوارم همیشه شاد باشد و سلامت این رفیق پرانرژی و خوش قلب و بذله گو

کورش تمدن یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 15:12

سلام
از اونجاییکه من نه شله زرد شور ایشون رو خوردم و نه کیک پنیرشون رو پس در این موارد نمیتونم نظری بدم.تنها چیزی که میخوام از همین تریبون به ایشون اعلام کنم اینه:
خانوم محترم پول راننده زحمتکش خوردن نداره لطفا هرچه سریعتر کرایه خود را پرداخت کنید.با تشکر

فرزانه یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 16:40

برسد به دست کورش خان تمدن:
جناب تنها وقتی که تو زندگیم کلاهبرداری کردم همون کرایه راننده زحمتکش بوده اونم بیام پرداخت کنم؟!!! ببینم کسی به اونایی که میلیاردی کلاه برداری میکنن مگه گیر میده که شما همه جا به من گیر میدی آخه؟ :)) از قول من هانای عزیز رو ببوسید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد