جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

شماره هفده : برای مریم انصاری

احتمالا طی این چند سال وبلاگ نویسی با هیچکس به اندازه مریم انصاری مشکل و اصطکاک البته  از نوع وبلاگی نداشته ام یا بهتر است بگویم هیچکس به اندازه مریم انصاری با من مشکل نداشته است .


مطمئنا اگر قرار بود چند ماه قبل چنین پستی بنویسم

می نوشتم که کی و چطور با مریم انصاری آشنا شده ام

چطور شد که با مریم انصاری به مشکل برخوردیم

و چطور شد که او از من متنفر شد

و چند تا از کامنتها و نقطه نظراتش را هم اینجا می نوشتم تا خودتان قضاوت کنید که وسط این دعوا من مقصر بوده ام یا مریم انصاری ؟


اما فعلا همچین قصدی ندارم چون به نظرم ماجرا تمام شده است و اختلاف ما حداقل از طرف من حل شده است .

من کاری به اخلاق و عقاید و رفتار مریم انصاری ندارم

شاید بعضی از دوستان عزیز من هم با مریم انصاری مشکل داشته باشند که این هم ربطی به من ندارد

بزرگترین علت دلخوری مریم انصاری از من این بود که به او تهمت زده ام که با اسامی جعلی برایم کامنت می گذارد و به خاطر این تهمت او را تمسخر کرده ایم .

هر آدمی در زندگیش اشتباه  می کند و من هم اشتباه کرده بودم چون مریم انصاری با نام جعلی برای من کامنت نمی گذاشت .


مریم انصاری با ناراحتی وبلاگش را بست و احساس می کنم که هیچ وقت مرا نخواهد بخشید

و از این بابت واقعا متاسفم

و در شرایط فعلی تنها کاری که از من ساخته است این بود که برایش بنویسم

که واقعا قصد ناراحت کردن او را نداشته ام

و این سوء تفاهم خیلی زودتر از اینها می توانست مرتفع بشود

بدون ناراحتی

بدون دلخوری

و بدون اینهمه فشار عصبی

فقط با صحبت


هفدهمین پست بهمن ماه برای مریم انصاری

که بر خلاف تصوراتم

هم باگذشت بود و هم بزرگوار ...




نظرات 19 + ارسال نظر
رها آفرینش جمعه 17 بهمن 1393 ساعت 20:07 http://rahadargandomzar.blogsky.com

امیدوارم همینطور که شما با ذهن آرام و نیت پاک،دلتون را صاف کردین و اینها رو نوشتین ،این دوست عزیز هم ناراحتی رو کنار بزارن و به خودشون آرامش رو هدیه بدن...

خدا کنه همه بتونن قبل از اینکه دیر بشه همدیگه رو حلال کنن و ببخشن...

ایشالا

سکوت جمعه 17 بهمن 1393 ساعت 20:17

گاهی پیش میاد که یک اشتباه کوچیک باعث اختلافات و دلخوری های بزرگ میشه اما در این بین نوع برخورد دو طرف برای رفع اشتباه خیلی مهمه
میشه اینقدر بهش دامن زد که یک اشتباه باعث دشمنی بشه و یا برعکس گاهی یک اشتباهاتی هم باعث ایجاد دوستی های محکمتری شده

دقیقا همینطوره

مهرداد جمعه 17 بهمن 1393 ساعت 20:55 http://foogh.blogfa.com/

یه دونه ای حاج بابک
کاش می شد از بعضی ادما کلی کپی گرفت
این پست و این روحیه فوق العاده ست

مانی سیو چش ریکا خوبه ایشالا

قربون داداش گلم
ارادت

اوا جمعه 17 بهمن 1393 ساعت 20:59

خب.....احساس می کنم حرفم
دراین مورد زیاده اما. الان با
گوشی یم.......دوباره میام
کامنت بذارم....که بتونم
بحرفم.اماعلی الحساب
ممنون که نوشتین....
یاحق...

یا حق

بهار همیشگی جمعه 17 بهمن 1393 ساعت 21:20

نظر دادن راجع به این پست صبر و اعصاب قوی میخواد که فعلا من ندارم

مریم انصاری جمعه 17 بهمن 1393 ساعت 21:29 http://www.ckelckeman.blogsky.com

سلام دوست؛

در پاسخ به اینکه فرمودید: «... خودتان قضاوت کنید که وسط این دعوا من مقصر بوده ام یا مریم انصاری؟»

عرض می کنم که:

«گر ما مقصّریم، تو دریای رحمتی»

سلام و ممنون
لطف شما زیاد

سیاه سفید خاکستری جمعه 17 بهمن 1393 ساعت 21:42

به نظرم شما و وبلاگتون نکات مثبت زیادی دارید که با وجود چند تا برخورد نه چندان دوستانه ای که با من داشتید برام دوست داشتنی هستید. همه چی تو دنیا حتی بهترینها هم سفید مطلق نیستن و اینکه با یه رفتار خوب طرف رو رو عرش ببریم و با یه رفتار ناخوشایند به فرش منطقی نیست. باید به هم فرصت بدیم تا جنبه های مختلف هم رو بشناسیم. نکته ی منفی شما و وبلاگتون هم که تو این چند سال دیدم رفتار نه چندان خوب و دوستانه تون بوده که گاها با افرادی که شما رو تایید نمی کردن داشتید. البته تاکید می کنم گاها نه همیشه که اتفاقا چند تا شون در قبال نظرات من بود و با یارکشی تو قسمت نظرات خاطرات نه چندان خوشایندی رو به وجود آوردید. ولی برخورد خواننده هایی که باهاشون برخورد مناسبی نشد متفاوته. عده ای مثل من به دل نمی گیرن و فراموش می کنن. عده ای سعی می کنن اینجا رو فراموش کنن و دیگه سمت اینجا و شما نیان. عده ای منتظر اینن که یکی نظر مخالفی بده و با لایک کردن خودشونو خنک کنن. عده ای هم هر از چند گاهی میان فحاشی می کنن. به هر حال زمانی که همه تاییدمون کنن و به به و چه چه کنن همه مون جنتلمنیم ولی مهم اینه که وقتی کسی عقیده و حرف مخالفی باهامون داره آستانه تحملمون رو بالا ببریم و درک متقابلمون رو اون موقع ثابت کنیم. ولی نباید از نکته ی مثبت این پست هم بگذریم که اشتباهتون رو پذیرفتید و به اشتباهتون اعتراف می کنید و این خیلی عالیه.

سلام دوستم
بی حواسی منو ببخش
چون یادم نیست که کی آزرده و دلخور شدی
راستش من یادم نیست قبل از بازی عکس های سلفی کامنتی از شما دیده باشم
به هر حال آدم در وضعیت های مختلف ممکنه عکس العمل های مختلفی از خودش نشون بده و بعید میدونم صرفا به خاطر اینکه تایید نشدم عکس العمل بدی از خودم نشون داده باشم
به هر حال به بزرگواری خودتون ببخشید

بشرا جمعه 17 بهمن 1393 ساعت 23:35 http://biparvaa.blogsky.com

شما هم بزرگوار و با گذشت هستید که این پست رو نوشتید و ذکر کردید که اشتباه کردید.
همه ی ما انسانیم و ممکن الخطا ...
انشالله که کدورتها برطرف بشه و همیشه دوستی و آشتی باشه تا ابد.

ممنون و ایشالا

پونی شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 00:31

آفرین که قبول کردی اشتباهتو

گلنار شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 02:15

دم شما گرم.من موافقم با این روش.
هممون آدمیم و هممون اشتباهاتی داریم که اتفاقآ مایۀ رشد است چو نیک بنگریم .
ایشون هم با همۀ داستانها و اختلاف نظرها حتمآ اینجارو دوست داشتند که جضور داشتند.
به گمانم اختلاف نظر جرم نیست و بخشی از تبادله.
شاید بهتر باشه دقت داشت در چگونگی کاربرد کلمات تا زخم و دلخوری جای تاثیرگذاری رو نگیره .اینجاییم تا یاد بگیریم از هم.
امیدوارم ایشون با دیدن این پست لبخندی بنشانند و کدورت ها آب شوند .

ایشالا

سمیرا شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 08:06

چقدر این بزرگواریها خوب است و چقدر به فکر رفع ناراحتی دیگران بودن ارزشمنده...آفرین بابک

لطف دارید سمیرا خانم

بیوطن شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 08:35

سلام ...
وبلاگ چیز خوبیه برای اینکه تحملمون را راجع به عقاید همدیگه بالا ببریم .متاسفم که ایشون دیگه نمینویسه
کاش دوباره دوستی های اینجا شکل بگیره ...
با آرزوی طول عمر برای شما و ایشون
شاد باشید .

ممنون دوستم
من هم امیدوارم

خاموش شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 16:31

من وبلاگ ندارم اما گاهی خیلی دوست دارم از این نامه ها برای بعضی از آشناها و حتی غریبه ها بنویسم. حتی متن نامه رو برای بعضی ها بارها برای خودم دوره کردم.
بعضی از پست ها رو مثل یه مسیحی معتقد نوشتید که رفته پیش کشیش و داره با اعتراف آرامش پیدا می کنه.
در کل پست های بهمن ماه رو تا اینجا خیلی دوست داشتم. هر روز منتظر پست فردام. در ضمن من مشتری دائم اینجا نیستم و خیلی ها رو هم نمی شناسم.

ممنون دوست خوبم
مرسی که اینجا رو می خونی

n شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 17:15

درود
موریس مترلینگ میگه: اگر چشم‌ها را نبندیم تا کسی‌را عفو کنیم یا خود را بهتر بشناسیم، همیشه به کج‌راه خواهیم رفت.
مهم نیست مقصر کیه مهم اینه که انسان کینه را در وجود خودش خفه کنه
وقتی این همه اوصاف خوب هست که میتونیم قلبمون رو با اونا انباشت کنیم...
بیاین دوست باشیم با هم دوستان

محمد مهدی بازاری شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 17:28

سلام

عالی بود ...عالی از نظر بزرگی و انسانیت ...

لطف داری

پروین شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 18:55

من در این دلگیری و اختلاف نقش بزرگی داشتم. نمیخواهم اصلا دربارهء این مساله صحبت کنم چون پیش خودم فکر میکردم که مساله ای بوده و تمام شده. اما وقتی چندی پیش در یکی از کامنتهای خانم انصاری خواندم که هنوز نفرینمان میکند و انقدر ناراحتی در دلش لانه کرده؛ خدا شاهد است که خیلی خیلی غصه اش را خوردم و از خدا برایش آرزوی آرامش کردم. بنظرم آمده بود که آن سوال تو از او و جوابش که تردیدهایت را برطرف کرد به او آرامش داده. اما حالا امیدوارم و مطمینم که با این پست زیبای تو و همچنین معذرت خواهی خود من به عنوان یکی از درگیران این دلخوری؛ به امید خدا مریم عزیز هم دلگیری هایش را فراموش خواهد کرد.

امیدوارم این سوء تفاهم بر طرف شده باشه پروین خانم

سحر شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 20:00

سلام بابک خان چه خوب کردی این پستو نوشتی به شخصه اصلن فکر نمیکردم در این مورد نوشته ای از شما ببینم هم غافلگیر شدم هم خوشحال

بابک اسحاقی خیلی کارت درسته ها ....

سیاه سفید خاکستری شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 20:46

اکثرا با اسم خاموش کامنت میذاشتم و چون تو کامنتها فرمودین از اینکه با اسم خاموش براتون کامنت گذاشته بشه احساس خوبی پیدا نمی کنید هر بار با یه اسم کامنت میذاشتم تا بازی عکسها که که من بعد تصمیم گرفتم اسم ثابت تو کامنتها بنویسم . شما بزرگ ما هستید و اگه انتقادی می کنم به خاطر اینه که شما رو برادر بزرگترم میدونم. ایشالا سالهای سال اینجا برامون بنویسید و ما هم بیایم اذیتتون کنیم

خدا عمرت بده برادر
من به این اسم خاموش حساسیت پیدا کردم
شما لطف دارید
ایشالا که لیاقت برادر بزرگ بودن رو داشته باشم

الهام شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 21:38 http://elham7709.blogsky.com

چه خوبه که اشتباهاتمون رو قبول کنیم و چه زیباتره که ببخشیم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد