جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

خسته نباشی دکتر ظریف




روزی که حسن روحانی کابینه اش را به مجلس معرفی کرد حضور دو نفر در این فهرست واقعا خوشحالم کرد یا بهتر است بگویم از نا امیدی نجاتم داد . اول دکتر ظریف وزیر امور خارجه و دوم دکتر هاشمی وزیر بهداشت .


روزی که مقرر شد مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران محمد جواد ظریف باشد امیدها دوباره در دل مردم ایران زنده شد . یادمان هست که در سال 66 و هنگام عقد قطعنامه 598 دکتر ظریف تنها دیپلمات ایرانی حاضر در سازمان ملل بود که تسلط کامل به زبان انگلیسی داشت و همین مرد توانست موضوعات مد نظر دولت ایران را در مفاد قطعنامه بگنجاند .


دکتر ظریف همان مردیست که بعد از سه دهه دشمنی و کینه ورزی  ، تابوی مذاکره با آمریکا را شکست و با حفظ اقتدار ملی دوش به دوش وزیر امور خارجه قدرتمندترین کشور دنیا قدم زد . اتفاقی که حتی یکسال قبل از آن بسیار بعید می نمود .


امشب بی تردید شب بزرگی در تاریخ سیاسی مردم ایران بود .

شبی که بعد از سال ها تحقیر و توهین سیاسی در مجامع بین المللی توانستیم با غرور و افتخار روبروی قدرتمند ترین دولت های جهان بایستیم ، با یکدیگر مردانه بحث کنیم و متمدنانه از حقوق کشورمان دفاع کنیم .


دکتر ظریف مرد بزرگیست که امشب به عنوان نماینده میلیون ها ایرانی در برابر دوربین های تمام رسانه های جهان قرار گرفت و بدون تهدید ، بدون نفرت و بدون ایجاد حس خطر برای مردم دنیا با زبان منطق و سیاست به جهان نشان داد که همه ایرانی ها تندرو ، بی منطق ، و جنگ طلب نیستند و اگر دنیا به سمت ما دست دوستی دراز کند با احترام و دوستی دستشان را خواهیم فشرد . 


دکتر محمد جواد ظریف عزیز !


از اینکه حس غرور و افتخار را دوباره به مردم ایران برگرداندید متشکرم .

از اینکه آدم های تندرو  و بی منطق وطنی و اجنبی را به مرز انزوا و جنون کشیدید ممنونم .

به عنوان یک ایرانی به داشتن سیاستمداری چون شما به خود افتخار می کنم  .

بابت این چند سال مذاکره فرسایشی و این ماراتن جانانه به شما خسته نباشید عرض می کنم .

و به خاطر این موفقیت بزرگ به شما تبریک می گویم .



دوستان عزیزم !

امیدوارم تعطیلات نوروزی خوبی پشت سر گذاشته باشید و اتفاق امشب شروع سال و روزهای خوبی در کشور عزیزمان ایران باشد . امیدوارم وضعیت معیشت و اقتصاد مردم ایران روز به روز بهتر شود و کسب و کار همه ما رونق بگیرد . امیدوارم توافق ایران و جهان و لغو تحریم های اقتصادی مقدمه ای باشد بر آشتی و دوستی ما با همه مردم دنیا . امیدوارم مردم ایران در سال های پیش رو ، به سهم بیشتری از حقوق اساسی خود دست پیدا کنند .

به امید یک اقتصاد پر رونق

به امید صلح با تمام مردم دنیا

به امید افتخار و آزادی ...