جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

در حاشیه



سریال جدید مهران مدیری بهانه ای شده تا بعد از سالها دوباره پای تلوزیون بنشینیم . اول قرار بود اسمش "اتاق عمل" باشد ولی به خاطر حاشیه های پیش آمده اسمش را گذاشتند "در حاشیه" .

حالا هم خبر می رسد که جمع کثیری از پزشکان به پخش این مجموعه تلوزیونی اعتراض کرده اند .

هرچند تا اینجای سریال خیلی هم خنده دار نبوده اما همین هم غنیمت است . روی تجربه فکر می کنم سریال های مدیری وقتی روی دور بیفتد بامزه تر می شوند . تنها قسمت بامزه سریال شاید پشت صحنه آن باشد که نا خوداگاه با خنده های از ته دل بازیگران موقع خراب کردن نقششان بی اختیار خنده ات می گیرد . محمدرضا هدایتی را واقعا دوست دارم . با شخصیت و دوست داشتنی است اما نقشش در این سریال یکجورهایی کلیشه شده است شبیه همان طغرل پیر و عصبانی و ترسناک پاورچین . صداهایی هم که از ته حلقش در می آورد دل آدم را ریش می کند . نقشش را دوست ندارم و همانطور که عرض کردم سریال تا اینجایش خیلی خنده دار نبوده . اصلا راستش را بخواهید هرچه فکر می کنم یادم نمی آید آخرین بار کی با دیدن یک فیلم سینمایی یا سریال واقعا از ته دل خندیده ام اما باز هم تماشای آن را دوست دارم .

دلم می خواهد از پزشکان عزیزی که نسبت به نمایش این مجموعه اعتراض دارند بپرسم واقعا منظورشان از اعتراض چیست ؟ والله این مردم به خندیدن نیاز دارند . جان عزیزانتان این کارها را کنار بگذارید و کمی منطقی با موضوع برخورد کنید .


اینکه یک پزشک از تماشای یک برنامه طنز در مورد پزشکان رگ غیرتش قلمبه بشود و احساس کند به او توهین شده درست مثل این می ماند که آموزشگاه ها و مدرسان زبان انگلیسی نسبت به ببعی توی کلاه قرمزی واکنش نشان بدهند که چرا انگلیسی صحبت می کند ؟


خانوم ها و آقایون پزشک !

لیدیز اند جنتلمن !

لیسن اند ریپیت :

joke... joke...joke...

بععععععععععععععععععع


آقایون و خانومای زحمتکش پزشک ! واقعا نمی دونید طنز یعنی چی ؟ یا خودتون رو به ندونستن می زنید ؟



نظرات 33 + ارسال نظر
باغبان دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 00:16

منم دلم میخواد از ته دل به یه طنز بخندم
من طنزهای موقعیتی رو دوس دارم
طنزهای این روزها انگار شده مسخره کردن همدیگه حرف زشت زدن...
چند روز پیش یه برنامه مستند،در مورد طنز نشون میداد درباره سینمای صامت چقدر چارلی چاپلین اسطوره است.بی هیچ واژه ای انقدر قشنگ طنز میسازه که بعد گذشت اینهمه سال هنوز که هنوز لبخند به لبهام میاره.

انصافا خنداندن مردم خیلی سخته
اصولا به خنده واداشتن واقعا سخت تر از گریوندنه

باغبان دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 00:28

یاد سریال سرزمین کهن افتادم چقدر دوستش داشتم با اون بازی های قوی...
این برخوردن ها و تعطیل کردنهای کار خاطره خوبی به جا نمیزاره.
کم حوصله شدیم.بی طاقت.تحمل انتقاد نداریم.شایدم همش فقط یه قصه باشه.یه ساخته ی ذهن بشر...

سرزمین کهن رو ندیدم ولی یادمه که انقدر اعتراض بهش شد که پخشش رو متوقف کردند .

مریم انصاری دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 00:46

موافقم.

برای من سواله که چرا اگر یک طنزی راجع به شغل های دیگه ای (مثلاً روزنامه و نشریه/ سریال شهر قشنگ، کارمند/ سریال پاورچین و...) ساخته بشه و قشر پزشک نگاه کنند و بخندند، حرمت کسانی که به اون کار اشتغال دارند نادیده گرفته نمیشه؟

مگه پزشک ها تلخی یا کوتاهی در کارشون نیست که برای بیانش از زبان شیرین طنز استفاده نشه؟

موافقم خانم انصاری
اولا کسی که ریگی به کفشش نیست و کارش رو درست انجام میده دلیل برای ناراحتی و اعتراض نداره
ثانیا با وج.د این همه محدودیت در ساخت اگر قرار باشه همه مشاغل رو هم از موضوعات کنار بگذاریم فقط فخیم زاده می مونه که باید واسه نیروی انتظامی سریال بسازه

رضوان سادات دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 00:58

منم فقط پشت صحنه شو میبینم!!!
اما عاشق کلاه قرمزی و بخصوص شخصیت ببعی هستم آخه خیلی قشنگ انگلیسی صحبت میکنه
کلا هرشب کلاه قرمزی رو میبینم اون شخصیت عزیزم ببخشید هم خیلی باحاله،کلا همه شون خیییییییییییییییلی باحال و خنده دارن و خود کلاه قرمزی دیگه رفته تو حاشیه!!!
ما از پزشکان گرامی عذر میخوایم که بهشون بر خورده!!!

والا،اینهمه سال با سریال پایتخت 1و2و3 همه خندیدن یه مازنی دادش در نیومد و اگرم اومد صداش به جایی نرسید،امسال هم نوبت دکتراسگهی زین به پشت و گهی پشت به زین!!!

البته من هنوز با این سریال نخندیدم چون فقط ده دقیقه آخرشو میبینم!!!

خداییش پلیتخت توهینی به مازندرانی ها نکرده
اما یکی از دوستان خوبم شدیدا باهاش مخالف بود
کلی هم با همدیگه بحث کردیم در اینباره

رضوان سادات دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 00:59

مگه نصراله رادش هم توش هست؟؟؟!!!

آره . مسئول داروخانه

اردی بهشتی دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 01:04 http://tanhaeeeii.blogfa.com

والا به قرعان

رها دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 01:28

خداییش اخه توهینی نکرده!
ی قشری رو زیاد تحویل بگیرن همینه دیگه، هرچی باشه دیگه ما پزشکای ایرانی رو ک میدونیم چیه! من باز میگم توهین ندیدم.
تایم بعد از عیدش کی هست؟
نمیدونم پزشکان ما چرا انقدر متوهمند،در ضمن این اولین اعتراضشون نیست!

منم فکر نمی کنم توهینی شده باشه
به فرض که به بی سوادی و پولکی بودن بعضی از پزشکان انتقاد شده باشه پزشکی که با سواد هست و پولکی نیست چرا باید دلخور بشه ؟

Sara دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 01:46

سلام،
ما ایرانی ها اصلا عادت داریم که اعتراض کنیم. حالا مهم نیست که که اصلا به حق یا نه. اگر ادم به خودش شک نداشته باشه به طنز خوب درباره خودش میخنده.
یک چیزی که من نمیفهمم این هست که مگه ادم ها رو مجبور کردن این سریال ها رو ببینن؟ خدارا شکر این همه کانال ماهواره. یا اینترنت فیلم ببین.
مى دونید تقصیر خودمون هم هست. اگر نقدی هم هست ، درست نقد کنیم ، تا سال دیگه کسایی مثل مهران مدیری بهتر کار کنن !

موافقم
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ؟
نقد هم خیلی خوبه و مطمئنم که اعتراضات به جای مردم به گوش سازنده ها میرسه

رها دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 08:07 http://gahemehrbani.blogsky.com/

خیلی اون لیسن اند ریپیده خوب بود
خوب شاید به این دلیل هست که میخوان اعتماد مردم سلب نشه! منطقی هم نیست ...

شما بهتری داداش خوبم؟

ممنون رهای عزیز
خوبم به لطف شما

بهار دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 08:29

فقط"کلاه قرمزی" و لاغیر

موافقم

lمهری دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 08:39

سلام جناب اسحاقی خیلی محشربود عاللللی بیست مخصوصا قسمت مقایسه با ببعی

ارادت بانو

سمیرا دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 08:53 http://nahavand.persianblog.ir

بابا این اقشار همیشه در صحنه فیلمشون همینه که تا میبینن یه اسمی از شغلشون تو یه برنامه اومده بهش اعتراض میکنن فکر میکنن کلاسشون میره بالا با یه اعتراض! تو اروپا و آمریکا به رئیس جمهور و نماینده هاشون گوجه و تخم مرغ پرتاب میکنن جیکشونم درنمیاد اینجا اگه به نون خشکی و نمکی هم بگی بالای چشمت ابروئه فردا میره شکایت میکنه ازت! به قول شما هنوز مفهوم طنزو یاد نگرفتیم تازه حضرات پزشک انگار از وضعیت اسفناک بیمارستانها و مراکز درمانی بالکل غافلن!

مرسی سمیرا
من هم فکر می کنم با این اعتراض ها قصد دارند خودشون رو از ایراد بری بکنند در حالیکه اگر واقعا عیب و ایرادی در کارشون نباشه دلیلی برای ناراحتی نیست

سارای دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 09:11 http://damanekhali.blogfa.com

سلام جناب بابک، احوال شما؟ دلایل من برای دیدن در حاشیه دقیقا همان هایی است که شما گفتید/ و من هم مثل شما به آینده در حاشیه امیدوارم که بامزه تر بشه و صد البته نقش محمدرضا هدایتی را نمی پسندم/
اینقدر سریال ها و فیلم های دوبله شده تلویزیون و بعضی فیلم های ایرانی به شعورمون توهین کردن که شاید تلویزیون را خیلی نمی پسندیم....
این دیالوگ آخری یو بفرست واسه آقای طهماسب ازش استفاده کنه جالب بود خیلی...

مرسی سارای عزیز
موافقم
بعضی سریال ها واقعا به شعور مخاطب توهین می کنند

سکوت دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 09:17 http://www.sokooteashena.blogfa.com

عاشق مدیری و گروهشم.
منم با شما برای نقش محمدرضا هدایتی موافقم. نقشش چنگی به دل نمیزنه
والا این قشر زحمتکش پزشکان واقعا فکر میکنند خونشون رنگش با بقیه فرق میکنه.
هرچند که خودشون میدونند که در حاشیه ، همچین کم بیراه هم نمیگه

متاسفانه توی هر قشر و شغلی آدم بد هست
در صنف پزشکان این آدمهای بد واقعا بد هستند
چون با جون و سلامت آدم ها بازی میکنند

دل آرام دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 10:15 http://delaramam.blogsky.com

به شدت موافقم
اگه یادتون باشه سر فیلم شوکران هم پرستارها معترض شده بودن.
اگه اینجوری بخواهیم نگاه کنیم هیچکس نمیتونه هیچ فیلمی بسازه. لهجه داشته باشه به هموطنانی که اون لهجه رو دارن بر میخوره، شغل باشه به اونهایی که این شغل رو دارن بر میخوره، درباره یه منطقه باشه به اهالیش بر میخوره، درباره خانمها/آقایون باشه به خانمها/آقایون بر میخوره. دیگه انقدر هم نباید حساسیت داشت!

خب طنز معنی و مفهوم داره
اگر لودگی و توهین باشه هم قومیت ها و هم مشاغل حق دارند ناراحت باشند ولی من انصافا توهینی ندیدم

آفو دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 11:11 http://www.asimesar.blogfa.com

پارسال من به پشت صحنه ی پایتخت خیلی خندیدم ... خدایی حرف زدن نقی خیلی خنده دار بود .

امسال هیچی از تلویزیون ندیدم . هیچیااااا ... یعنی اصن نفهمیدم برنامه های تلویزیون چی بود . اون وری ها هم ندیدمااا .. اشتباه نشه ... خخخخ ...

ولی مدیری بیخود کار نمیکنه . منم یکی دو قسمت از فیلمشو دیدم ولی تجربه نشون داده یه کم جلوتر بره بهتر بشه . هر چند قهوه تلخ اش اوائل اش بهتر بود و بعدتر حوصله سر ببر ...

همین دیگه

امیدوارم اینطوری باشه و قسمت های بعد جالب تر باشن
البته شنیدم که به خاطر اعتراضات قراره روند داستان فرق بکنه

رها- مشق سکوت دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 11:12 http://www.mashghesokoot.blogfa.com

هرچیزی که ساخته میشه، یه عده بهش اعتراض میکنن، و جالب اینجاست که همون عده، از اینکه طنزی به همین سبک، در مورد دیگران ساخته بشه به شدت هم استقبال میکنن.
من با سریال پایتخت واقعا و از ته دلم خندیدم و هربارم که نگاهش میکنم بازم میخندم، البته ناگفته نماند که از پایتخت رو به جز خندیدن، کلی لذت هم میبرم و حس خوب بهم میده

پایتخت عالی بود
منم عاشقش بودم
و یه خبر خوب
شنیدم برای ماه رمضون امسال قراره پایتخت 4 ساخته بشه

جعفری نژاد دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 11:21

ترجیح می دم وقتم رو پای دیدن سریالی هزینه کنم که تهش دوزار گیرم بیاد و متاسفانه باید بگم هیچ کدوم این سریالا ساخت ایران نبوده. شک ندارم دیدن سریالهای آمریکایی به شددددت سطح توقع مخاطب ایرانی رو بالا برده و دقیقن به همین دلیله که "فوق سری" فخیم زاده در مقابل دکستر و برکینگ بد و game of thrones مزخررررف محضه. واسه خندیدن هم ترجیح می دم انرژیم رو بذارم پای فهمیدن دیالوگای Big bang theory. کاش یکی به مهران مدیری بگه آقا شما اصرار داری طنز بسازی بساز، ولی یه لطفی کن فقط پشت صحنه هاش رو واسه خلق الله پخش کن. باقیش رو نگه دار واسه خودت یادگاری. پاورچین و شب های برره دیگه اوووج کار طنز مهران مدیری بوده که ولله دیدن همونا هم الان بعد از دیدن سریالایی در حد فرندز و ملاقات با مادر و حتی همین پایتخت خودمون ملال آور و مضحکه

چه بی اعصابمااا :-))

راست میگی
سریالای خارجی توقع آدم رو بالا می بره
ولی باید به سریالهای وطنی هم حق داد
هزار تا خط قرمز داریم
اما اونا واقعا هیچ خط قرمزی ندارند و میتونن در مورد همه چیز و همه کس حرف بزنن

افروز دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 11:50

به نظر منم خنده دارترین قسمتش پشت صحنه است از اینا که بگذریم من عاشق این ببعیم

منم همینطور
هم خودش رو هم صداپیشه اش رو واقعا دوست دارم
محمد بحرانی واقعا هنرمنده
صدای آقوی همساده رو هم بحرانی در میاره
سه شنبه شب ها همراه شاهین شرافتی رادیو هفت رو اجرا می کنه
واقعا دوست داشتنی و هنرمنده

محسن باقرلو دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 14:07

کی میشه یه سریال راجع به بلاگرا بسازن
جمع شیم بریم اعتراض و سلیطه بازی ؟!!

هررررررررربرت
از این جماعت هنرمند که بخاری بلند نمیشه
خودمون باید آستین بالا بزنیم

پرگل دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 15:51

سلام
اولا این سریال در حاشیه اصلا طنز نیست لودگی محضه حیفه که اسم طنز و روش گذاشت فقط با لهجه و صداهای ناجور و اخ و تف می خواد به زور خنده ملت و دراره
من اینو نمی گم چون یه پزشکم منصفانه به قضیه نگاه می کنم قسمت دوم سریال همون قسمتی که جراح پلاستیک و معرفی کرد واقعا فاجعه بود اون قسمتش توهین و تمسخر همه جانبه جراحان پلاستیک و گوش و حلق و بینی بود
اولا که به عمد نشون داد پزشک رو با دستبند بردن کلانتری این دقیقا به دنبال بازی کثیفیه که این یک سال اخیر علیه پزشکان راه افتاده
من مخالف برخورد با جرایم و بهتر بگم تخلفات پزشکی نیستم ولی تخلفات غیر عمد و سهوی تو این رشته نباید با حبس و زندان همراه باشه
خطای پزشکی جزوی از شغل پزشکیه هر کی قسم بخوره که به هیچ وجه تو عمر کاریش امکام نداره خطای سهوی بکنه معلومه چیزی از طبابت نمی دونه
گرچه هر پزشکی با بالا بردن تواناییهاش و معلوماتش می تونه خطاها رو کم کنه ولی ممکنه به صفر نرسه
پس می بینید که جرم حبس در مورد شغل پزشک بی انصافیه محضه
همةن قسمتش یادمه که مهران مدیری مثلن تو خواب و بیداری می بینه کنار جاده وایستاده و داره به صورت دوره گرد جاوی ماشین ها رو می گیره و می گه چونه ،گونه
من جراح پلاستیک نیستم ولی معتقدم جراحی پلاستیک احه حتی علم نباشه یه هنر ظریفه جراح پلاستیک رو یه هنرمند می دونم لااقل به واسطه هنرمند بودنش نباید مورد تمسخر قرار بگیره در ضمن جراح پلاستیک متقاضی داره که اینطور مریض داره و درامد داره و هیچ کسی و به زور مجبور به عمل جراحی نمی کنه
اگه ایم جراحیها تو کشور ما زیاده دلیلش تو فرهنگ ماست که همه چیو تو زیبایی می بینند چه گناهی متوجه اون جراح است که اینهمه دشمن داره
در ضمن پزشکان با لوده بازی اقای مدیری مشکل دارن وگرنه چند سال پیش ساختمان پزشکان هم ساخته شد و من خودم جزو ببیننده های پر و پا قرصش بودم اون سریال واقعا طنز بود و کسی رو به مسخره نگرفته بود
مثه اینکه به همین زودی یادتون رفته که مدیری سر قهوه تلخ چه کلاهبرداری از همین ملت کرد کاش یه کم حافظه ها یاری می کرد
در ضمن در جواب دوستانی که دو مورد پزشکان ایرانی جبهه گرفتن عرض کنم پزشکان ایرانی باسواد ترین پزشکان دنیا هستن اینو من نمی گم دوستانی که خارج از کشور زندگی می کننن ایو می تونن تایید کنن اونم به خاطر سیستم سخت گیرانه سنجش پزشک تو مقاطع مختلف تو ایرانه
در ضمن هیچ جای دنیا پزشکانش چیزی به نام طرح اجباری مناطق محروم ندارن یه پزشک متخصص تو کشور ما حداقل ٤ سال از بهترین سالهای زندگیشو تو مناطق محروم گذرونده جاهایی که حتی خیای از شما دوستان تصور زندگی توش رو ندارید و پزشکان هیچ وقت به این شرایط با اینکه راضی نبودن شکایتی نکردن چون اینو جزو خدمت به مردم سرزمینشون می دونن
و الان بی انصافیه که اگر درامد یه سری پزشک فوق تخصص قدیمی رو می بینید اینو به همه تعمیم بدید و در مورد پزشکا بی انصافی کنید تازه به نظر من اون پزشکان قدیمی هم عمرشونو تو این راه سخت و طولانی گذاشتن و تازه دارن برداشت می کنن
پس بیایید یه کم منصف باشیم

ممنون پرگل عزیز
همه کامنت شما رو قبول دارم
هیچکس منکر زحمت پزشک ها نیست
هیچکس هم با توهین به پزشک های خوب و درستکار موافق نیست
مردم ما که معمولا نسبت به خیلی چیزها حساسیت نشون میدن و خیلی اوقات نسبت به رفتارهای نادرست بیمارستان های دولتی و پزشک های ناکارآمد اعتراض دارند اما وقتی درستی و خوبی رو از پزشکان خوب می بینند بهشون در حد یک استاد احترام میذارن .
من تمام حرفای شما رو قبول دارم ولی سوال من اینه دوست خوبم . اگه توی این سریال یک پزشک بد یا بیسواد یا سودجو سوژه قرار گرفته منظورش به تمام جامعه پزشکی هست ؟
فکر نمی کنم اینطور باشه
و تعجبم از همینه
شما و همکاران شما که به پخس این سریال معترض هستید آیا کلا منکر وجود همچین پزشکانی در جامعه پزشکی هستید ؟
اگه اینطوره که بحثی ندارم
ولی اگر شما هم مثل من و خیلی از مردم معتقدید که افراد معدودی در جامعه پزشکی وجود دارند که این رفتارهای غیر انسانی ازشون سر میزنه چرا باید با رسوا شدنشون ناراحت باشید ؟
معدود افرادی که با کارهای نادرستشون پزشکان درستکاری مثل شما رو هم زیر سوال میبرن ؟

زهرا.ش دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 20:20 http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

این جینگولک بازیا دیگه واسه خندودن مردم جواب نمی ده.
این سریال هم خیلی از سلیقه مردم عقب تره
دیگه الان هم هبه سریالای خارجی دسترسی دارن،کسی به سریالای ایرانی محل نمی ده.سازنده ها هم اصلا تو باغ رقابت و این حرفا نیستن!
انگار می دونن هرکاری بکنن به جایی نمی رسن!
خدا وکیلی،کسی که داستان خوب بخواد فیلمای آمریکایی رو نگاه می کنه،واسه داستان ها کشک و آبکی هم ترکیه ای ها هستن دیگه! سریال ایرانی هم آبکی هست ولی خوب جلوه های بصری نداره که سریالای ترکیه ای داره!

یه جورایی حق دارند زهرا
کار طنز توی تلوزیون اصولا کار سختیه
و توی تلوزون ایران که دیگه هیچ
فکر می کنم مقایسه ما با سریال های خارجی قیاس درستی نباشه
با وجود امکانات وسیعی که اونا دارند و محدودیت ها و خط قرمز هایی که ما داریم

آذین دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 20:51 http://i64.blogsky.com/

سلام
یاد انیمیشن "شینستان و پینستان" از سوری لند افتادم همیشه یه قشر معترض پیدا میشن که بهشون بر خورده باشه.
اگرچه منم دقیقا باهاتون موافقم و هنوز موفق نشدم به این سریال بخندم.جز همون پشت صحنه ها. و از نقش هدایتی و رضویان اصلا خوشم نمیاد. ولی خب تو این شوره زار صدا سیما باید به همین ها ساخت.

دقیقا
باید به همین بسازیم

نینا دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 22:12

این اخرش خیلی باحال بود
کلی خندیدیم

بشرا سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 00:22

من سه قسمتش رو دیدم ولی اصلا خوشم نیومد دیگه هم نمیبینمش وقتی من با سریال های big bang theory یا modern family انقدر میخندم که اشک از چشمام سرازیر میشه چرا باید بشینم پای همچین سریالی!؟ درسته مقایسه ی سریالهای ایرانی و خارجی اصلا صحیح نیست و سریالهای وطنی دست و بالشون بسته س و کلی خطوط قرمز دارن اما در همون حد هم میتونن یک کم خلاقیت داشته باشن و یک طنز خوب بسازن.
این اعتراض پزشکان محترم رو نمیفهمم فکر کنم دلیلش هم اینه که توی کشور ما هنوز طنز و تمسخر یکی شناخته میشن.
به شخصه فکر میکنم مهران مدیری از وقتی با برادران قاسمخانی دیگه کار نکرد، سریالهاش هم جذابیتشون رو از دست دادند.

مدرن فامیلی خیلی عالیه
ماه رمضون یک سریال ایرانی به تقلید از اون ساخته شد که خیلی سر و صدا کرد ( البته سر و صدای انتقادی )
اون یکی سریال رو ندیدم
می بینم حتما

آرزو(همه اطرافیان من) سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 00:51 http://www.ghezavathayam.blogsky.com

یه نقد درمورد این سریال برای یه خبرگزاری نوشتم و تو وبلاگ هم گذاشتم اینم لینکش
http://ghezavathayam.blogsky.com/1393/12/27/post-122/255-

البته این نقد مربوط به قبل از شروع پخش سریاله

ممنون آرزو خوندم
خیلی خوب بود مرسی

رسوای عالم سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 09:22

البته من حق میدم که اعتراض کنن
چون این قضایا برای ما جوکه برا اونا خاطرست
مدرک پزشکی از مالزی برای ما جکه برا اونا خاطرست
خالی کردن جیب بیمار در بیمارستان برای ما جکه برای اونا خاطرست
بیسوادی پزشکان امروزی برای ما جکه برای اونا خاطرست
عدم مدیریت برای ما جکه برای اونا خاطرست
قیمت گذاری های نجومی برای ما جکه برای اونا خاطرست
شما اگه کسی خاطراتت رو به طنز بگیره ناراحت نمیشی
.
.
.
البته بی انصافیه که همه رو به یه چشم ببینیم من به شخصه جلوی دکتر هاشمی سر تعظیم فرو میارم ولی مطمئنم اگه از دکتر هاشمی بپرسیم که نظرت چیه میگه طنز خوبیه

دکتر هاشمی انسان بزرگیه
یکی از بهترین وزیران طول تاریخ انقلاب اسلامی
مردی که سالمه
مردی که برای جون مردم ارزش قائله
من دستش رو می بوسم

یک پزشک سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 10:00

سلام آقای اسحاقی. من لعنوان یک پزشک قبول دارم که صد درصد پزشکان همگی قدیس و معصوم نیستند ولی اگر شما بخوای جنبه شیادی و کلاهبرداری درصدی رو نشون بدی و درش اغراق کنی باعث میشی جایگاه درصد بیشترشون رو در میان مردم خدشه دار کنی و اعتمادشون رو سلب کنی و این چیزیه که ضررش رو اول خود مردم محتمل خواهند شد.


خدمت خانم انصاری هم عرض کنم که نباید پزشکی رو با سایر مشاغل قیاس کنید. شغل پزشکی مقدسه ، چون با جون و سلامت انسانها سرو کار داره. دست گذاشتن روی این شغل حساس و اغراق کردن روی جنبه بدش ممکنه خیلی تبعات بدی ایجاد کنه.
در غرب با سریالهایی مثل گری اناتومی، دکتر هاوس، ER ,doctors و غیره دکترها رو موجوداتی باهوش و سوپر هیرو نشون میدن، اونوقت در مملکت ما سریالی ساخته میشه که پزشکان رو دزد و کلاه‌بردار و بی‌سواد معرفی میکنه!

سلام قربان
عرض ارادت
در این شکی نیست که پزشکی شغل بی اندازه با اهمیت و ارزشمندیه
حرفتون رو کاملا قبول دارم چرا که نجات دادن جون آدمها واقعا مقدس و ارزشمنده
اما بیاید از این جنبه نگاه بکنیم که اون عده معدودی که در شغل پزشکی خلاف می کنند و اهمیتی به جون مردم نمیدن به مراتب نسبت به کم کاری در مشاغل دیگه گناه بیشتری مرتکب میشن

متاسفانه موارد متعددی مشاهده میشه که دوستان پزشک اون جنبه مقدس شغلشون رو فراموش میکنن و بیشتر به جنبه تجارت و کسب درامدش نگاه میکنن

من دست شما و همه پزشکان زحمتکش و با انصاف رو می بوسم
توی وبلاگ خودم هم یک پست نوشته بودم و تشکر کرده بودم از پزشکی که توی مطبش تابلو زده بود و نوشته بود که بیمارانی رو که مشکل مادی دارند رایگان ویزیت میکنه
فکر می کنم مردم قدر این افراد رو میدونن

من کاملا با توهین کردن به قشر زحمتکش پزشک مخالفم
اما سریال مدیری رو مصداق توهین به پزشکان زحمتکش نمیدونم
و فکر نمی کنم انتقاد کردن از اون عده معدود پزشکی که هیچ ارزش و احترامی برای شغل مقدسشون قائل نیستند ایراد داشته باشه .

ی رهگذر سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 16:30

سلام

این قشر فرهیخته که در این سریال پرشون ریخته کاملا می فهمند که این سریال طنز و جوکه منتها مشکل اینجاست که

این سریال واسه ما طنز و جوکه واسه دکتر ها حقیقته

و به همین دلیل آشفته خاطر گشته اند

ببعی می خوام

با شیشلیک

البته نه همه دکترها
ببعی نوش جانت

پرگل چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 01:11

سلام مجدد به بابک عزیز
متاسفانه دیربه دیر می رسم بخونم و جواب بدم
ناراحت شدم وقتی دیدم که شما هم مثه خیلی عای دیگه انقدر سطحی و ساده تحت تاثیر تبلیغات و عوام فریبی بزرگان قرار می گیری
گفتید دکتر هاشمی انسان بدرگ و درستیه و جلوی ایشان سر تعظیم فرود میارید واقعا شما چی از دکتر هاشمی می دونید
دکتر هاشمی متاسفانه از بزرگترین رانت خوارهای پزشکی هست
می دونستید که سالها عمل لیزیک چشم و ورود دستگاههای لیزیک به صورت انحصاری دست ایشون بوده
در حقیقت اجازه نمی داده کسی دیگه تو ایران نه دستگاه وارد کنه نه این عمل رو انجام بده تا بالاخره با شحاعت چند پزشک دیگه این انحصار شکسته میشه
شما می دونستید ایشون کلینیک نور رو با وام کلان جهادیازندگی تاسیس کردن؟
تاسیس یه کلینیک خصوصی فوق تهصصی با وام جهاد سازندگی
تازه بازپرداخت وام رو هم به سالها بعد وقتی کلینیک نور به سوددهی کلان رسید موکول کردن
دکتر هاشمی واقعا هوشمندانه عوام فریبی کرد فقط پزشکانی که سابقه ایشون رو دارن می فهمن چیکار کرده
اگر بدونید با این طرح تحول سلامت چه خیانتی در حق مردم کرده این حرف و نمی زنید
طرحی رو شروع کرد که هزینه یک دهم اون هم براورد نشده بود
بار بیمارستانهای دولتی صد برابر شد در صورتی که پرسنل و کادو درمان همون تعداد هستن
خوب نتیجش چی میشه ازدحام به بیمارستانهای دولتی و عدم امکانات همین میشه که امسال شما کن و کاستی امکانات و کافی نبودن پرسنل و کادر درمان و به خساب بی کفایتی پزشکان و پرستاران بیمارستان دولتی می زنید
من در یکی از شلوغترین بیمارستانهای تهران کار می منم و تاثیر این طرح و به عینه دارم می بینم
وقتی روزی ١٠٠٠ مراجعه به اورژانس این بیمارستان با بیش از ٢٠٠ بستری در روز در اورژانس بیمارستان با شاید ١٠ نرس در هر شیفت وجود داره چه انتظاری می ره که خطای درمانی دیده نشه
و مثه روز روشنه که این طرح به شکست منتهی میشه به علت عدم براورد هزینه این طرح
این طرح هاشمی منو یاد طرح های احمدی نژاد بدجوری می اندازه به همون صورت شتاب زده و بدون تامل

ممنون پرگل عزیز
من مثل اطلاعات کافی در مورد ایشون ندارم
شاید به قول شما تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفتم
اینکه گفتم برای دکتر هاشمی احترام قائلم به این خاطر بود که احساس می کنم به وعده هایی که داده عمل میکنه بر عکس تمام مسئولین که خلف وعده میکنن و بی کفایت هستند

دکتر بهار چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 12:32

پاسخ یکی از اساتید بزرگوارم به سریال در حاشیه:
اقاى "هنرمند" مهران مدیرى،
شما تفاوت طنز و تمسخر رو نمى دونید.
شما ابعاد و تبعات اقدامات خودتون رو نمى تونید درک کنید.
شما از هر ابزارى براى به خنده انداختن جماعت عامى مملکت استفاده مى کنید و در این راه فقط هدف شما کسب ثروت بیشتره. دستمزد شما فقط براى تولید همچین سریال هجوى در رویاهاى بیش از نود و نه درصد پزشکان هم جا نمى شه.
میشه درک کرد که منشا این تعارض با جامعه پزشکى چى میتونه باشه.... خیلى موضوع رو نمى شکافم چون در شان خودم نمیبینم.

فقط این رو بدونید:
اکثریت ما پزشک ها..... هنوز هم به کارمون عشق مى ورزیم.
هنوز هم با مسوولیت، زحمت و استرس فراوان به بیمارهامون سرویس میدیم.
هنوز هم از بیماران خودمون عشق، احترام، سپاس و محبت مى گیریم.
هنوز هم جزو محبوبترین، مورد اعتماد ترین، و البته مورد احترام ترین اقشار جامعه در تمام دنیا هستیم.
هنوز هم لذت مفید بودن براى انسان و همنوع رو درک مى کتیم.
این مجموعه خصوصیات رو با هیچ چیزى توى دنیا از جمله ثروت افسانه اى شما عوض نمى کنیم، و به همین دلیل خیلى نیازى هم به تقابل با شما و افرادى مثل شما نداریم.
خداوند همه ما رو "انسان" نگه داره...

دکتر بهار چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 12:40

در مورد دکتر هاشمی، کاملا با پرگل عزیز موافقم، بخصوص که رشته تخصصی من با ایشون یکی هست و در محیط تخصصی چشم پزشکی از وضعیت شغلی و مالی ایشون اطلاعات موثقی وجود دارد و خب هر پزشکی می دونه که این درآمد و دارایی عجیب و غریب ایشون با هیچ درآمد خالص پزشکی نمی تونه بدست اومده باشد!

ممنون خانوم دکتر

یه نفر که از نزدیک دستی بر آتش داره پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 01:29

اگر میخواید در مورد پزشکها بدونید
هیچوقت از خودشون سوال نپرسید
برید از اونایی بپرسید که باهاشون کار میکنن!
منظورم کمک بهیار ها، نیروهای خدماتی، نگهبان ها، آشپزهاو ... ست
از من بپرسید!
به ضرس قاطع میگم یکی از فاسدترین،بی اخلاق ترین،دزدترین،بی وجدان ترین و ....پزشکای عزیز کشورمون هستن
همونایی که 30 هزار تومن ویزیت میگیرن و فقط 5 دقیقه ویزیت میکنن
همونایی که وقتی بیمارشون یه خانم خوشگل و جوونه زمان ویزیتشون طولانی تر از حد معمول میشه
همونایی که قرار بود محرم آدم باشن اما محرم بودن رو یه جور دیگه معنا کردن
همونایی که پرستارهارو مثل همسر خودشون میدونن و ...
همونایی که بابت یه عمل کوچیک پول خون باباشون رو از مریض بی نوا میگیرن
همونایی که تا پول رو به کارتشون نریزی کسی که رو به موت هستش رو نجات نمیدن
همونایی که اتاق مطبشون رو با ..... اشتباه گرفتن
همونایی که از پول خون مریضا برای خودشون برج و بارو درست کردن و زدن تو کار بیزینس
همونایی که وقتی قرار بود قسم بخورن که تمام تلاششون رو برای نجات جون آدمها بکنن احتمالا داشتن یکی از اعضای بدنشون رو میخاروندن!
بازم بگم؟
همونایی که با داروخونه تبانی میکنن تا داروهایی که داره فاسد میشه رو برای مریضا بنویسن(بیخود و بی جهت)
همونایی که به بهانه رو به موت بودن مریض داروهای گرون قیمتشو برای خودشون بر میدارن و به جاش آب مقطر به مریض تزریق میکنن
همونایی که وقتی بیمار تو اتاق عمل بیهوشه ......!
بازم دوست دارید بدونید؟
همونایی که روی مدرکشون خورده پزشک
ولی باید خوند یه عوضی به تمام معنا

توی هر قشری آدم بد هم وجود داره دوست خوبم
مطمئنا همه پزشکهای ما اینطوری که میگید نیستند
و مطمئنا کسانی که با اسم پزشک اینطور با مردم رفتار میکنن تقاص کارهای زشتشون رو میدن
انسان های شریف و درستکار هم زیاد هستند
و متاسفانه انسان های بدکار و نادرست هم وجود دارند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد