جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

رویای شیرین قبل از خواب



یادم هست وقتی کوچیک بودم سال های متمادی یک رویای شیرین قبل از خواب داشتم به نام اتاق اسباب بازی . یه اتاق پر از لگو های رنگارنگ که البته ما بهش می گفتیم خونه سازی . همیشه قبل از خواب وقتی ترس و وحشت به سراغم میومد پناه می بردم به رویای شیرین اتاق پر از اسباب بازی و همیشه هم جواب می گرفتم و زود خوابم می برد .

شروع می کردم به تصور اسباب بازی های رنگارنگ و قشنگ که آرزوی داشتن اونا رو داشتم . از آدم آهنی گرفته تا هواپیما و ماشین کنترلی و با این تصورات شیرین خوابم می برد .


بزرگتر که شدم این رویا جای خودش رو داد به رویای شیرین تنهایی در یک قنادی بزرگ . به این ترتیب که برم و یک گوشه مغازه قایم بشم و وقتی کرکره شیرینی فروشی رو پایین کشیدند از پناهگاهم بیرون بیام و شروع کنم به ناخونک زدن به نون خامه ای ها و کیک های شکلاتی و انقدر شیرینی بخورم تا خود صبح . رویای شیرینی بود . واقعا شیرین

البته فکری برای فرار از اون قنادی هم نداشتم چون همیشه وسط خوردن نون خامه ای ها خوابم می برد و کارم به صبح و بالا کشیدن کرکره نمی رسید .


سالهای نوجوانی هم که با رویاهای عاشقانه مخصوص به خودش طی شد


و حالا مدتیه که بعد از سالها دوباره یک رویای شیرین قبل از خواب پیدا کردم . البته اگر بشه گفت شیرین . شاید یکی دو هفته باشه که کشفش کردم . اسمش رو گذاشتم sniper dream


هر وقت که بیخواب میشم یا فکرهای آزاردهنده قبل از خواب به سراغم میاد پناه می برم به این رویا . تصور می کنم یک تک تیرانداز ماهر هستم با یک تفنگ دوربین دار فوق پیشرفته که روی پشت بوم یک برج بلند دراز کشیدم و با دقت و مهارت توی مخ داعشی ها تیر خالی می کنم .

کشتن داعشی ها برام مثل شمردن گوسفند قبل از خواب میمونه

معمولا با کشتن داعشی ششم یا هفتم خوابم می بره .


البته ناگفته نمونه که همین الان و به محض اتمام نوشتن این پست  ، با مقایسه رویای شیرین قبل از خوابم طی این سه دهه کمی برای خودم نگران شدم .



نظرات 10 + ارسال نظر
رها آفرینش چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 08:24 http://rahadargandomzar.blogsky.com

عالی بود این نوشته تون...اتفاقا من دیروز یه فیلم سینمایی امریکایی با همین مضمون دیدم،تک تیراندازی رو میگم...
رویای قبل از خواب من، یکی از خونه های بزرگ توی خیابون ایران زمین شهرک غربه...توی حیاطش راه میرم و به میزها و صندلیهایی که توی باغش برای جشن تولد پسرهام چیدیم نگاه میکنم...بعضی از شبها هم درمورد اینکه چطوری مبلمانش رو انتخاب کنم فکر میکنم و به قول شما همیشه قبل از اینکه کار کامل بشه خوابم میبره...

سکوت چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 08:57 http://www.sokooteashena.blogfa.com

آقا بابک مراقب باشید دوربین تفنگ تون درست تنظیم شده باشه
به جای داعشی ها نزنید توی مخ زن همسایه(اشاره به یکی از سکانس‌های در حاشیه)

خورشید چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 15:54

آخ آخ آخ..این تک تیر اندازو که گفتین یاد نجات سرباز رایان افتادم.. اون صحنه های آخرش که آلمانیا محاصره شون کردن.. بعد اون تانکه میزنه تک تیراندازه رو که بالای برجه می ترکونه.. واهههی..
کلا من از عید که بلاخره بعد مدت ها تونستم این فیلمو ببینم تحت تاثیرم.


من رویای قالی بافتن دارم.
مثه ننه خدا بیامرز که روسریشو پشت گردنش گره میزد و میشست پشت دار..
به به.. ماهه

زهرا.ش چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 16:11 http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

چرا نگران شدین؟
رویای قبل از خواب شما،طی این سه دهه،یه وجه ثابت داشته،و اونهم زیباییه!تفاوتش اینه که شما بزرگ شدین تعریف زیبایی براتون عوض شده!پاک کردن دنیا از داعشی ها هم می تونه یه رویا باشه!
چرا که نه!

فاطمه بختیاری چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 16:13

سلام
ای بابا من فکر میکردم فقط همسری خودم است که تو 10 سالگیش گیر کرده و عاشق تفنگ و تفنگ بازی و بکش بکشه

نگو گویا افراد دیگری نیز اینگونه هستند


ولی جزو معدود کارمندهایی هستید که شب از خستگی غش نمی‌کنید و خوابتون نمی‌بره‌ها
خلاصه خوش بگذره با رویاهاتون

پروین پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 05:55

من فکر کردم میخواهی بگویی تک تیراندازی میکنی به یکی یکی سختی ها و مشکلات زندگی. شعاری میشه اما اگه بشه خیلی خوب میشه. خیلی

هورام بانو پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 09:42

نگران نباش
مادامی که قبل خوابت رویا داری نگران نباش
مادامی که به برآورده شدن رویاهات امید داری نگران نباش
اما رویای تازه ات رو عوض کن
کشتن آدمها را دوست ندارم
حتی اگر داعشی ها باشند

رویایی دارم رویای آزادی...رویای یک رقص بی وقفه از شادی...

قناری معدن پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 09:47 http://filterplus.blogfa.com

امیدوارم در رویای بعدی نخواهی سوار هواپیما بشی و با موشک بزنی خانه های مردم رو آوار کنی

amine پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 16:13 http://www.donyayeman1.blogsky.com

امان از رویاهای قبل از خواب.... بهترین اتفاق زمان است... من عاشق رویاهای قبل از خوابم...

آرزو(همه اطرافیان من) پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 17:24 http://www.ghezavathayam.blogsky.com

راستش رو بخوای منم نگران شدم "کشتن" اصلا بهتون نمیاد حتی اگر طرف مقابلتون داعشی ها باشن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد