جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

هیس ! حاجی ها فریاد نمی زنند

در اخبار آمده است : دو زائر نوجوان ایرانی هنگام بازگشت از سفر حج در فرودگاه جده عربستان مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند . از جزئیات حادثه خبر موثقی در دست نیست اما تایید وزارت امور خارجه پای این خبر نشان از صحت آن دارد .


بعضی ها خونشان به جوش آمده

بعضی ها ناراحت شده اند

و خیلی ها هم اهمیتی به ماجرا نمی دهند


اینکه جمع کثیری از مردم کشور ما ارقام هنگفتی برای خرید فیش حج تمتع و عمره می پردازند و سالها آرزوی رفتن به خانه خدا را دارند ارتباطی به من ندارد  . اعتقادات مذهبی و سلایق اشخاص به خودشان مربوط است و قابل احترام . در ضمن رفتن به حج از فروع دین ماست و نباید کسی را از انجام آن نهی کرد .

اینکه ما دشمن بزرگی در منطقه داریم به نام عربستان که همه تلاشش را برای نابودی و منزوی کردنمان می کند و از شانس بد، خانه خدا هم در همین کشور قرار دارد به خیلی ها ربطی ندارد و جمع کثیری از مردم ما بی توجه به این کینه ها و عنادها بی توجه به این دشمنی ها و بد اخلاقی ها و بدرفتاری ها آرزوی زیارت خانه خدا را دارند و آنها که سعادت این سفر معنوی نصیبشان شده آرزو دارند باز هم به سرزمین وحی مشرف بشوند .


قبلا هم در این باره با هم صحبت کرده بودیم و شک ندارم که طرح دوباره موضوع فایده ای ندارد .

بحثم چیز دیگریست .

می خواهم بگویم که شبکه های گسترده اجتماعی هر بدی که داشته باشد یک نکته مثبت هم در آن هست . اینکه دیگر نمی شود حتی کوچکترین اخبار را از مردم پنهان کرد .


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر که منبع اصلی این خبر بوده در ابتدا منکر ماجرا می شود و داستان را تکذیب می کند اما با گسترش خبر در شبکه های اجتماعی وزارت خارجه موضوع را تایید می نماید که شاید بی ارتباط به مناقشات ایران و عربستان در یمن نباشد و اگر در زمان دیگری غیر از حالا (که ما با عربستانی ها تا مرز درگیری نظامی پیش  رفته ایم ) ماموران فرودگاه به زائران ایرانی تجاوز می کردند شاید خیلی دیپلماتیک از کنار ماجرا رد می شدیم دقیقا مثل همین حادثه دو سال پیش که یک دیپلمات عربستانی در حال مستی با یکی از هموطنان ما تصادف کرد و او را کشت و ما مراتب ناراحتی خودمان را به آنها اعلام کردیم و آنها هم مراتب تاسفشان را به ما ابراز کردند و دیپلماتشان خوش و خرم برگشت ریاض تا برود یک کشور دیگر دیپلماتی کند .


سال 1367 آمریکایی ها یک هواپیمای ایرباس ایران را بر فراز خلیج فارس هدف قرار داده  و 290 ایرانی جان خود را از دست دادند . هر سال در سالروز این حادثه تلخ تمام شبکه های خبری این حادثه تلخ را یادآوری می کنند و ما سالهاست که مرگ بر آمریکا می گوییم .

سال 1366 و در حین انجام فرایض حج سعودی ها به زائران ایرانی حمله کردند و 275 ایرانی را کشتند و صدها نفر معلول و مجروح شدند . تا به حال در اخبار چیزی از این داستان شنیده اید ؟ تا به حال کسی مرگ بر عربستان گفته است ؟


یعنی خون ایرانی های عازم دوبی در سال 67 از خون حجاج خانه خدا در سال 66 رنگین تر بوده که ما آمریکا را هیچ وقت به خاطر این گناه بزرگ نمی بخشیم ولی سعودی ها را حلال کردیم ؟ حلال کردیم که توی خانه خدا به ما فحش بدهند و ما را مجوس بخوانند و بعد هم توی گیت بازرسی فرودگاهشان ما را لخت کنند و نسبت به ما "اقدام شبه تجاوز" انجام بدهند ؟


اجازه بدهید من سکوت کنم تا وادار به سکوت نشده ام .


فقط به عنوان سخن آخر یک جمله خطاب به دوستان دلواپس و همیشه در صحنه

شما که به هر بهانه ای از دیوار سفارتخانه کشورهای استعمارگر و کافر بالا می روید

سفارت عربستان در خیابان فرشته تهران واقع شده است .

خواستم مطلع باشید ...



نظرات 26 + ارسال نظر
سایه پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 13:39

من واقعا راجع به کشتار سال 66 چیزی نمیدونستم...
مرسی از این پست و مرسی از اطلاعاتتون...

محسن باقرلو پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 13:52

یه پُست خیلی خوب دیشب در همین باره توو فیسبوک خوندم خیلی عالی بود ... خیلی وختا حقمونه ... حتتا بدتر از ایناش ... تا وختی شعور و منطق و فرهنگمون بالا نره همینه که هست متاسفانه

آرزو(همه اطرافیان من) پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 14:15 http://www.ghezavathayam.blogsky.com

تیتر عالیه و متن و حرفی که توی اونه عالی تر!

چی بگم؟ به نظرم نیاز به یه چالش ملی داریم، چالش نرفتن به عمره!
گرچه میدونم حتی خیلی کمتر از چالش سطل آب یخ از اون استقبال میشه ولی کاش اقلا یه درصدی از افرادی که هر سال با رفتن به این سفر زیارتی کلی به اقتصاد این کشور کمک می کنند و اون رو پررونق تر می کنند کم بشه!!

زهرا.ش پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 16:48 http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

چرا موضوعاتی رو که باعث آزردگی عموم مردم شده جناحی می کنید?
به سبک نامه سرگشاده رضاصادقی دلواپس ها و کفن پوش ها رو به کنایه بستید و مثل اینکه همونقدر بی خبرید که دیروز به دستور رییس دولت محترم تجمع معترضین در مقابل سفارت عربستان پراکنده شد که مبادا اعتراضات با بیانیه لوزان تداخل پیدا کنه!
دیگه وقتی نماینده های همیشه عقب مانده مجلس هم اعتراض می کنن و مکارم شیرازی و چند مرجع دیگه حرف تحریم حج رو پیش می کشن,این نامه ها ومثلا انتقاد از کفن پوش ها محلی از اعراب نداره!
مکارم شیرازی هم مثل شما معتقده که آیا باید با هر ذلتی به حج رفت?
حج خونین سال ۶۶ تابه حال تو اخبار گفته نشده???چون ایران عاشق چشم و ابروی وهابی هاست به خاطر همین اون ها رو بخشیده!تعجب می کنم از یک همچین تحلیلی!یه شعاری رو یادتون بندازم با این که من اون موقع بدنیا نیومده بودم ولی می دونم این شعار مربوط به اون فاجعه علیه آل سعود هست
تبت یدا ابی لهب/بریده باد دست فهد
بفرمایید این هم مرگ بر عربستان!
الان هم حمله وهابی ها به شیعیان یمن هم بله درست می گین مزید بر علت شده ولی یادتون بیاد
که آقایان دلباخته رابطه با آل سعود همین امثال هاشمی و خاتمی مذاکره گر یار مهربان بودن وگرنه کفن پوش ها ,سودای پس گرفتن کلید مسجد الحرام رو در سر داشتن و دارن!

دل آرام پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 18:13 http://delaramam.blogsky.com

حرف دل من هم بود... ننگ بر عاملینش. ..

HaMeD پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 19:15

فقط همینقد بگم که از خوندنش نفسم تند و ضربان قلبم بالا رفت.

سمیرا پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 21:12

احسنت احسنت احسنت

آذین پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 23:59 http://i64.blogsky.com/

خوبی بعضی وبلاگ ها از جمله مال شما اینه که چیزایی که تو دلم هست و خودم از پش نوشتنشون بر نمیام میام میبینیم اینجوری قشنگ نوشتین و میخونم و دلم خنک میشه.

سارا جمعه 21 فروردین 1394 ساعت 00:40

سلام،
در تاییدحرفهای شما باید بگم که آخه یک سری فکر میکنن که عربستانی ها یا همه افراد دیگر که مسلمان هستن هر بلایی سر ما آوردن اشکال نداره! آنها برادران و خوهران دینی ما هستن! اما امریکا و انگلستان و... کافرهستن و در برابر آنها باید کوتاه بیاییم!
این موضوع من را خیلی آزار میده!
من نمیگم نبخشیم! وقتی خداوند بخشنده است ما کی باشیم که نخواهیم ببخشیم، اما این سکوت آزارم میده، من هنوزم نتونستم کنار بیام.

عباس جمعه 21 فروردین 1394 ساعت 03:07

حقیقت تلخ این است که جهل و عدم درک درست در جامعه ما بیداد میکنه... حتی اصل حج رفتن هم شرایطی داره که اگه رعایت بشه خیلی بعید است کسی راهی سرزمین وحی بشه چه رسد به حج مستحبی ... کعبه یه سنگ نشونیه، اصل دین اسلام انسانیت و رعایت احوال دیگران است که چون سخته عموم بی خیالش شدن و چسبیدن به مناسک و رسوم که بیشترش رو هم امیال مادی پشتیبانی میکنه تا روحانیت و مذهب...

دختری از یک شهر دور جمعه 21 فروردین 1394 ساعت 10:04

من واقعا نمیدونم چی بگم در این مورد...
استاد ما همین عید از مکه برگشات میگفت کاش معنویات رو فدای سیاست نکنیم! میگفت توو عربستان با بدترین شکل باهامون رفتار میشد!
چند سال پیش که مامان اینا برای حج عمره ثبت نام میکردن مامان اصرار داشت من رو هم ثبت نام کنه اما من جلوش ایستادم گفتم نه! گفتم انصاف نیست اینهمه پول رو بریم اونجا خرج کنیم! اصلا لازم هم نیست!
هیچوقت دلم نمیخواد برم اونجا و بعد این قضیه هم واقعا ادم حالش بد میشه! و برای آدمهای بی تفاوت واقعا متاسفم!
مکارم شیرازی خیلی خوب گفته که واجب نیست برید حج عمره واقعا ازش ممنونم! و البته رهبر که برگشت گفت یه کشور عقب مونده میخواد انرژی هسته ای داشته باشه!
امیدوارم همه متوجه این موضوع بشن!

سارا جمعه 21 فروردین 1394 ساعت 10:32

واقعا عالی بود

بانو جمعه 21 فروردین 1394 ساعت 14:52

هزاااااار تا لایک به کامنت زهرا
دقیییقا حرفهایی که میخواستم بگم رو گفتن.

mhb جمعه 21 فروردین 1394 ساعت 17:01 http://www.mhb5266.blogfa.com

سلام
موضوع حثیتیه
ربطی هم به بحث های جریان های سیاسی نداره
خیلیها مثه من و شما خونشون به جوش میاد این اولین باری هم نیست که سعودی ها برای زوار ما مشکل ایجاد میکنن اینکه حالا طلب کار بشیم و بخایم عقده های سیاسی رو اینجا پیاده کنیم کار درستی نیست.
همه ما میدونیم اگه داعش و دیگر گروههای تکفیری اگه پاشون به ایران برسه چه جنایاتی انجام خواهند داد حالا یه عده ای پیدا بشن بگن کجایند اونایی که نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران میگفتن در حالی که یه عده ای همین الان دارن با این گروهها میجنگند و هر روز شاهد تشیع شهدا هستیم .
بهتر نیست حالا که زورمان به عربستان نمیرسه این عقده رو سر یکی خالی کنیم چه کسی بهتر از چند عدد دلواپس مفلوک؟

صدیقه (ایران دخت) شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 00:56 http://dokhteiran.blogsky.com

متاسفم ... خیلی زیاد ... چقد بده که کاری جز تاسف و تنفر و عصبانیت ازم برنمیاد !!!

پروین شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 03:11

در مورد این پست با نظر دوست عزیزمون عباس موافقم.

در مورد پست بالایی، شما که انقدر بخیل نبودی آقا بابک خان جان. ترسیدی بیاییم و روز مادر رو به مامان ناهید عزیز دلمان و مهربان گلت تبریک بگوییم؟ چرا در کامنت دونی ات رو بستی؟

اما از شوخی گذشته، از طرف من به دو مادر خوب زندگی ات تبریک بگو. در مورد وبلاگت هم هر کاری دلت میخواهد بکن. من با اینکه خواننده ها میایند و به صاحب وبلاگ بکن نکن میکنند واقعا مخالفم. فکر نمی کنم این که صفحه ات عمومی است و این که من میایم و میخوانمش به من این حق را میدهد در مورد نحوهء مدیریت صفحه ات دخالت کنم.

غرور و تعصب شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 08:41

سلاااااااااااام

بسیار بسیار متن پر مایه ای بود
لذت بردم

علی الخصوص پارگراف اخر محشر بود

دیبا شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 09:23

شما می ری یه جا مهمونی. بعد صاحب خونه خیلی تحویل نمی گیره. بازم می ری؟ خب اگه بری یعنی حقته باهات همین جوری برخورد بشه.
موارد هتک حرمت ایرانی ها در عربستان تا حالا کم نبوده. حالا به گوش همه نمی رسیده. الان که با گسترش ارتباطات همه ی ملت فهمیدن. دیگه هر کی بره معلومه لیاقتش همینه.

فاطمه شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 15:34 http://hamanketoramisorud.blogfa.com

سلام
من در مورد ماجرای سال 66 میدونستم و حتی آرامگاهشون در بهشت زهرا هم رفتم و همون موقع از شنیدن اون اتفاق ناراحت و وحشتزد ه شدم ...
فکر میکنم به جای احساساتی شدن باید یه بار برای همیشه تکلیفمونو با عربستان و این طرز برخوردهای زننده مشخص کنیم و صد البته که با بالا رفتن از دیوار سفارت خانه و چند تا پیام وایبری و فیسبوکی حل نخواهد شد و نیاز به هماهنگی بین دولت و ملت هست ...

رسوای عالم شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 23:24

بهترین کامنتی که تو این مدت خوندم این بود
دوست دارم به تایلند بروم زیرا که ننگ فاعل بودن در تایلند خیلی بهتر از ننگ مفعول بودن در سرزمین وحی است

خرد +اندیشه +پندار+ فرهنگ < اعتقادات+X

نامعادله فوق را حل کنید

باغبان یکشنبه 23 فروردین 1394 ساعت 08:37

مامان دوستم سال ۶۶مکه بود.یه بار نشستم پای خاطره بازیشو ماجرایی که براش اتفاق افتاد و قتی همه فکر میکردن مرده زنده مونده.
دفتر خاطرات اون حج رو بهم داده تا بازنویسیش کتم ولی هنوز فرصت نکرده بودم الان یادش افتادم.

پروین جمعه 28 فروردین 1394 ساعت 02:45

کم پیدایی بابک خان

بینام جمعه 28 فروردین 1394 ساعت 06:29

حرف هاتون کاملا صحیحه
ولی نمیدونم تا حالا خودتون مکه رفتید یا نه؟!بنده خودم نرفتم ولی یه حرف مشترک از تمتم کسانی که به این کشور سفر کردن شنیدم اون هم تنبلی مردم این کشور در کاره.یعنی ساده ترین محصولات هم به این کشور صادر میشه و هر ماه پول نفت به حساب شون ریخته میشه و مردمش چندان تلاشی برای کار و تولید و صنعت ندارن حتی اکثر اماکن مذهبی مثل خانه خدا و یا مسجد پیغمبر از صفر تا صدش ساخت و سرمایه گذاری کشور فرانسه بوده یا فکر میکنم برج ساعتش ساخت کشور آمریکاست
حالا مردمی با این بی ارادگی قطعا و حتمن اینقدر هپت و اراده ندارن که بخوان بنیان گذار جنگ در یمن باشن اونم به صورت خودجوش یعنی بدون شک اول از طرف جایی مثل امریکا تغذیه میشن و بعد جلو حرکت میکنن
من ازین تعلیق سفر عمره استقبال کردم چون پولی که بابت سفررزیارتی میره ولی در نهایت تولید داعش و کشتن مردم بی گناه یمن میکنه ثوابی که در پی نداره هیچ گناه هم حساب میشه

اهو یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 00:03

سلام به بابک عزیز ، خوبی اقای دوست ؟ خبری ازت نیست یه هفته است ، هفتگ رو هم که با این اسباب کشی و شرایط مهربان جون نمیدونم کی بشه بخونیمت ، یه خبری از خودت بده ، انشاله که همه چی خوبه

شیوا دالان بهشت یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 11:06

سلام حالتون خوبه؟ چرا نمی نویسید؟

فریبا سه‌شنبه 6 بهمن 1394 ساعت 15:42

دلت خنک شد از دیوار سفارت عربستان هم بالا رفتند؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد