ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
دارم نگاه می کنم به فهرست مغازه هایی که معمولا از آنها خرید می کنم .
از داروخانه و خوار و بار فروشی گرفته تا قصابی و قنادی و میوه فروشی و سلمونی و درمانگاه
معمولا گزینه های متعددی برای خرید کردن وجود دارند اما تقریبا به جز مواقعی که ناچار باشم از یکسری مغازه خاص خرید می کنم . اگر همان مواد خاص ناچاری را کنار بگذاریم یک خاصیت مشترک بین تمام این فروشنده های کالا و خدمات وجود دارد و آن خاصیت مشترک چیزی نیست جز برخورد خوب فروشنده .
مثلا یک میوه فروشی که همیشه از او خرید می کردم شب عیدی چند کیلو کیوی به ما فروخت که همه ش خراب بود و روز بعد رفتم پسش دادم و او هم با ترشرویی پولم را پس داد . همین کافی بود تا از آن به بعد دیگر پایم را توی مغازه اش نگذارم .
یا توی محله قدیمی ما یک الکتریکی بود که فوق العاده خوش برخورد و با معرفت بود . همین چند روز پیش که می خواستم یک رادیوی کوچک بخرم تا در طول روز حوصله ام در کارگاه سر نرود مسیر طولانی تا محله قدیمی را رفتم و از همان الکتریکی رادیو را خریدم . اعتماد بین آقایان و سلمونی ها هم که یک حکایت قدیمی است و معولا آقایان کم پیش می آید آرایشگاهشان را عوض کنند . یکجور رفاقتی بینشان به وجود می آید از جنس اعتماد که ریسک نمی کنند و کله هایشان را به غریبه ها نمی سپرند .
شاید شما هم موارد مشابه این را سراغ داشته باشید که پارامترهای مهم دیگر مثل بعد مسیر و قیمت را بی خیال شده باشید صرفا به خاطر اینکه بروید از آرایشگر یا پزشک یا فروشنده خوش برخورد خودتان خدمات بگیرید .
هر کدام از ما شغلی داریم . چه خوب است که برخورد خوب با ارباب رجوع و همکارهایمان را اصل اول کارمان قرار بدهیم و شک ندارم که اگر اینطور باشد هم محیط کار از خشکی و کسالت در می آید هم اینکه مردم بواسطه خلق و خوی خوبمان اعتماد بیشتری به ما خواهند کرد و الحمدالله کسب و کار پر رونق تری خواهیم داشت .
باسلام
آقا شما کارتو عوض کردی؟؟؟
کار من کلن برخورد با مردمه وجز خوشرویی چاره دیگه ای ندارم چون ویزیتور بدخلق که نمیتونه فروش داشته باشه
منم به محض دیدن یه اخلاق بد از یه فروشنده دیگه پامو تو مغازه ش نمیذارم!!!چه واسه کارم چه واسه خرید!!!
سلام
باهات موافقم. حس خوبی میده، آدم همین روی خوش رو میخواد. شما از کدوم داروخانه خرید میکنید؟ همینطوری کنجکاوانه (رهای کنجکاووول) O:-)
به امید روزی که حق با مشتریست از شعار به عمل تبدیل بشه
منم با خوش رویی فروشنده هاموافقم،
هرچند برخورد دوستانه با ارباب رجوع تو کشور ما زیاد باب نیست میترسن مشتری پر رو شود
دقیقا همینطوره منم وقتی وارد مغازه ای بشم که برخوردش مناسب نباشه دیگه پامو اونجا نمیذارم ولی خب کلا یه سری ادما اخلاق خاصی دارن و نمیشه ازشون انتظار دیگه ای هم داشت
کاملا با حرفت موافقم. خوشرویی بزرگترین رمز موفقیت کسب و کار است.
یکی از معلم های من اینجا تعریف میکرد که یک بار با خانمی توی صف پرداخت پول مغازه ای دعوایش شده چون خانم موردنظر خیلی پررو بوده و میخواسته نوبت را رعایت نکند. و حرف های نازیبایی بینشان رد و بدل شده. چند هفته بعد برای شغل جدیدی تقاضا کرده بوده و از بین تعداد زیادی قبول شده بوده و روز اول کاری دیده آن انم عزیز رییس قسمتش بوده. میگفت انقدر جو کاری ام بد بود که خودم استعفا دادم. میگفت همیشه خوشرو باشید، چه در محیط کار و چه خارج از محیط کار. حتی اگر نه بخاطر رضایت قلبی از نفس خوب بودن لااقل بخاطر آینده نگری های این چنینی!!
من همیشه غبطه خوردم به اونهایی که انقدر خوش برخورد هستن و اصلا توی برخورد با بقیه بی حوصله و عصبی نیستن.
تو که خودت خیلی خوش برخوردی
سر کوچه ما یک بقالی قدیمی هست که سابقه ای طولانی مدت داره و این بقالی از پدر به پسر ارث رسیده... اسمش را گذاشتم بقالی برای اینکه هیچ وقت سعی در بهبود کارش نمی کند و نمی توان آن را سوپری نامید. مثلا تا همین چند سال قبل از همان ترازوهای دو کفه ای سابق استفاده می کرد. اما به قدری صاحب این بقالی تندخود و بد اخلاق است که باعث شده طی ده سال اخیر یک بار هم از این بقالی خرید نکنم در حالی که هر روز چند بار از رو به روی مغازه اش رد میشوم و گاهی مجبور میشوم برای خرید یک شیر یا آبلیموی ساده مسیر طولانی تری برم...
سلام
آقا ما یه آقا سید داریم اینجا که مغازه ش نه سانتی مانتاله ونه شیک . ولی همیشه مغازش غلغله ن . چون با اینکه پیره همیشه با حوصله جواب آدمو میده .
بی بی م خدا بیامرز همیشه میگفت . آدم بار دوم که جایی میره یا به دست گشوده میره یا به روی گشوده: