جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

مرسی خندوانه ، ممنون رامبد

اولین بار اسم خندوانه را در یکی از مقالات مجله سروش خواندم . مصاحبه ای کرده بود با محمد صوفی تهیه کننده رادیو هفت و این دو برنامه را با هم مقایسه کرده بود که کدامیک پر مخاطب تر و برای بینندگان جذاب تر است .

راستش تا آنروز اسم شبکه نسیم را هم نشنیده بودم و چون عنوان مقاله یکجور حس رقابت بین این دو برنامه ایجاد می کرد و من هم شدیدا طرفدار رادیو هفت بودم یکجورهایی حتی احساس منفی به خندوانه داشتم .

اینها گذشت تا همین چند وقت پیش و داستان رقابت بین ژوله و حیایی .

انقدر نقد و متن و طرفداری شنیدم و خواندم که کنجکاو شدم ببینم این خندوانه اصولا چی هست ؟

یک دستگاه ست آپ باکس خریدم  و مشتاق رقابت استندآپ کمدی شرکت کنندگان بودم که ماجرای منا پیش آمد و خندوانه پخش نشد .

در حقیقت امشب اولین باری بود که خندوانه را می دیدم .

قاعدتا به عنوان یک بیننده نوپا نمی توانم اظهار نظر جامعی داشته باشم اما فضای برنامه رامبد جوان یک فضای تازه بود . فضایی که مشابهش را در هیچ برنامه دیگری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی نمی شود دید .

امشب میهمانان خندوانه خانواده  شهدای اقلیت های دینی بودند .

رامبد جوان با هنرمندی ، شیعه و سنی و ارمنی و آشوری و زرتشتی را کنار هم نشانده بود و صحنه ها ی تاثیر گذاری خلق کرد .

هرچند برنامه امشب خیلی شاد و خنده دار نبود و گاهی حتی بغض و اشک بیننده را در می آورد

هرچند شاید مهمانان این برنامه خندوانه به سفارش مسئولان و یا به دلیل حال و هوای غمناک اینروزهای ایران دعوت شده بودند

هرچند جای سایر اقلیت های دینی مثل کلیمی ها در بین میهمانان برنامه خالی بود

شاید یک همچین برنامه ای برای تلطیف حرف و حدیث های سیاسی حول و حوش خندوانه  لازم بود

و شاید به هر دلیل و علت دیگری که ممکن است این برنامه و این مهمان ها با معیارها و اهداف برنامه خندوانه همخوانی نداشته باشند

اما باید اذعان داشت که با تمام این فشارها این انتخاب ، انتخاب فوق العاده ای بود .

در روزگاری که قریب به اتفاق همسایگان ما درگیر جنگ و ناآرامی هایی هستند که ریشه اش مذهب و فرقه و اعتقاد و قومیت است باید به رامبد جوان آفرین گفت که آدمهایی را با اعتقادات مختلف کنار هم نشاند و یادآوری کرد که به جای فکر کردن به اختلافات می شود به اشتراکات فکر کرد . به جای اینکه به بهانه زبان و قومیت و دین از هم فاصله بگیریم می شود به بهانه (میهن ) به بهانه (با هم بودن) و به بهانه شادی و لبخند با هم مهربان تر باشیم .


نظرات 20 + ارسال نظر
f-g چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 00:25

سلام
من همیشه خاموش میخوانمتان. قلم زیبایی دارید.
در ضمن فکر کنم من اولم:-);-)

لطف داری دوستم . بله اولید

دل آرام چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 09:40 http://delaramam.blogsky.com

واقعا مرسی... بیشتر از یکساله که برنامه اش رو دنبال میکنم. درسته که تقلید از برنامه های خارجیه اما در ایران واقعا نو و تازه است. حتی با اینکه در فاز دومش خیلی مسائل فرمایشی به برنامه اش اضافه شد اما هیچکدوم نتونست خاص بودن برنامه رو تحت تاثیر قرار بده. واقعا ما محتاج چنین برنامه ای بودیم. مخصوصا با حضور شخصیت جناب خان که برنامه دیدنی تر میشه.

مرسی دلی . اون عروسکه خیلی باحاله

رضوان سادات چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 14:07

برنامه دیشب عالی بود
اصن خندوانه عالیه
من شبا تلویزیون رو فقط به خاطر خندوانه و کیمیا روشن میکنم!!!

حالا برنامه ژوله و حیایی رو دیدی؟؟؟
ژوله هم خیلی باحاله و رقابتشون تنگاتنگ بود

مسعود چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 21:39

سلام
دلم برای روزهایی تنگ شده که اینجا هزارتا کامنت بود آقا بابک ...

شمیم چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 22:53 http://shamimedoost.blogfa.com

سلام.
البته این برنامه قبل از حادثه منا ضبط شده بود و در ابتدای شروع برنامه و قبل تیتراژ این رو خود آقای جوان گفتند برای توضیح اینکه چرا داخل برنامه اشاره ای به حادثه نمیشه. درواقع برنامه برای هفته دفاع مقدس آماده شده بود و قبلتر از این برنامه ویژه جانبازان داشت که بغض آورتر بود.
بهتره انگ توصیه سیاسی و غیره هم به برنامه نزنیم. مشاور این برنامه اقای شهیدی فر هستند که خودشون آدم اهل فکر و متعهدی هستند و بنظرم قشنگی این برنامه در همین است که میخواهد به مردم خندیدن را یاد بدهد و دو برنامه هفته دفاع مقدس نشان میداد خنداندن برخی دلها چقدر سخت است.

باران پاییزی پنج‌شنبه 9 مهر 1394 ساعت 11:52 http://baranpaiezi.blogsky.com

دیروز داشتم با خودم فکر میکردم چرا آقای اسحاقی از نیما عکس نمیزاره؟ امروز که عکس هر دوتاشون رو دیدم کلی نازشون دادم. سایه شما و مهربان عزیز بالا سرشون باشه همیشه و خدا براتون حفظ کنه مانی و نیمای دوست داشتنی رو. الاهی آمین

مهرداد پنج‌شنبه 9 مهر 1394 ساعت 21:31 http://foogh.blogsky.com/

سلام داداش
دیدن این قسمت خندوانه
حس خوبی داشت
خدا ما رو با شهدا محشور کنه

پری خاموش جمعه 10 مهر 1394 ساعت 00:35

برای من خبلی لذت بخش که اینجارو باز میکنم مثل قدیم دوباره میبینم چند تا پست جدید هست که نخوندم،و شما دوباره درباره همه چی و مسایل روز حرف میزنید و ما استفاه می کنیم.آره خندوانه برنامه نو و زیبایی است، هرچند من به شخصه از اسنتدآپ کمدی خوشم نمیاد، اما اینکه یه همچین برنامه ای تو تلویزیون ما باشه لذت بخشه.
درگذشت هموطنانمون رو هم تسلیت میگم

ثنا جمعه 10 مهر 1394 ساعت 23:44

مرسی تحلیل عالی بود
امیدوارم شبهای بعدشم ببینید
اجراهای الیکا عبدالرزاقی
ژوله و علی مشهدی، همه
بله برنامه فرهنگی و موفقیه
موافقیم باشما

افروز شنبه 11 مهر 1394 ساعت 08:40

منم فقط یه قسمتشو دیدم اونم رقابت غفوریان بود با یه آقایی که اسمشو یادم نیست آخه ما شبکه نسیم رو نداریم و به نظرم برنامه خیلی خوبی اومد

فامیل دور شنبه 11 مهر 1394 ساعت 10:09

منم باید این دستگاه رو بخرم ببینم این خندوانه چی میگه! البته یه کیلیپ های کوتاهی ازش دیدم اما کامل نه هنوز. حالا چند هست این ست آپ باکس؟ در حد توانایی مالی من هست آیا؟

نیره شنبه 11 مهر 1394 ساعت 21:57

برنامه قبل از فاجعه منا ضبط شده بود

باشگاه خوانندگان جیــــم یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 12:59 http://jeem.ir

سلام
مطلبتون در سایت جیــــم بازنشر شد.:)
http://jeem.ir/pagetwo.php?type=10&print=2&id=22424

سمیه یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 13:27

سلام من فقط یکی دو تا کلیپشو دیدم و فک کنم مجبورم برم ست آپ باکس بخرم بخاطرش ضمنا خیلی دوس دارم ببینم نیما چه شکلی شده و مانی چقدر بزرگ شده چرا ازشون عکس نمی زارین خوب

علی یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 13:40

واقعا برنامه عالیه... من فقط همین برنامه رو از تلویزیون میبینم... جناب خان که دیگه حرف نداره... واقعا رامبد خسته نباشید داره... دمش گرم...

سلام جناب اسحاقی . خوبین ؟ من به ندرت پیش میاد از برنامه ای لذت ببرم ولی برنامه ی رامبد واقعا برام دلچسبه . اون قسمتی که در موردش نوشتین قبل از اتفاقا منا ضبظ شده بود و به بهونه ی هفته ی دفاع مقدس از تمامی ادیان به نمایندگی خانواده ی شهدا رو دعوت کرده بودن . حتی اینُ هم گفت که از خونواده های کلیمی که با چند تاییشون تماس گرفتیم متاسفانه خارج از کشور بودن و برای همین نشد که باشن . رامبد همیشه مهمونهاش خاص و ویژه ن . حتی از مردم افغان هم دعوت کرده بود . خلاصه شعارش دوستی و شادی در کنار همه . منکه واقعا از دیدنش لذت می برم . برنامه ای متفاوت . واقعا متفاوت . حتی روزهای شنبه که وارد ایستگاه مترو میشم با یاداوری اینکه شروع هفته رو باید خندان شروع کرد ناخوداگاه لبخند به لبم میاد . برنامه ی موفقی بوده تا به امروز . تازه شما جناب خانُ ندیدن . اونکه معرکه ست

بشرا دوشنبه 20 مهر 1394 ساعت 22:22

چقدررر خوشحال شدم که دوباره مینویسید... عاالیه...
انشالله که همیشه پاینده و سلامت باشید.
من هم خندوانه رو دنبال میکنم و به نظرم واقعا یه تحول بزرگ بود برای صدا و سیما توی این چند سال اخیر.

آوا سه‌شنبه 21 مهر 1394 ساعت 11:17

دلم خوش است به دیدار باغ دل امشب
که خنده برلب مابازعیان بگشت امشب
که چشمهامتعجب به روی این پیج گشت!
که آنچه می بیند سخت بشنود امشب
اینا بداهه اومد تو ذهن دلم الان...دروغ چرا..
چندوقتیکه اینجاسکوت بود،فقط یواشکی
میومدم به اینجا وچندجای دیگه سرمی
زدم ومیرفتم.اماالانکه دیدم چراغ اینجا
روشن شده.ازذوق شعرم اومد........
ممنون که بازم می نویسین.ممنون
که بازم خوشـــــحالمون می کنین.
و راجع به خندوانه:می تــونم بگم
دوست داشتنی ترین برنامه تل
ویزیونه.....اما سر استند آپ ها
اینکه دوباره سیاست رو(مردم)
البته کشوندن ودخیل کردن تو
آراء ناراحت شدم...متاسفانه
همه چیزروباهم داریم قاطی
می کنیم.....امادرکل برنامه
خوبیه.همینکه داره خندیدن
سالم رو بــــهمون یاد میده
خیلی عالیه.اون شبی که
جانبازهای اعصاب و روان
رو آورده بودن هم خییلی
برنامشون قشنگ بود...
واقـــــــــعا دم رامبدجوان
گرررررم......دم شماهم
گرم بابایی دوتاخوشگل
وناز...خداحفظ کنه این
خونواده جهارنفره رو و
خداقوت بده به مهربان
عزیز.......................
یاحق...

هورام بانو پنج‌شنبه 23 مهر 1394 ساعت 09:22

تولدتون مبارک..

آری سه‌شنبه 8 دی 1394 ساعت 02:22 http://ary-f.blogfa.com

من هم دیر با این برنامه آشنا شدم اما نو آوریش عالی بود.بیان درد مردم درد کشیده خوزستان خصوصا آبادان و خرمشهر عالی بود و بسیار حرفهایی که عده ای از بیانش ترس داشتند در این برنامه بیان شد.کمدی خوب رو به مردم معرفی کرد.از آدمهای غیر معروف اما موثر در جامعه یاد کردو یاد داد که باید از مسئولین سوال کنید که اگر نکنید جامعه روند صحیحی نخواهد داشت....دلم برابرنامش تنگه کاش دوباره شروع بشهکاری به سیاست های پشت پرده ندارم اما خوبه یه واژه هایی بیا بشه حتی برای آنی تفکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد