جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

مصاحبه فردوسی پور و ظریف

(ادسون آرانتس دوناسیمنتو معروف به پله )

این جمله کوتاه اولین جمله ای بود که جوان سبزه و موفرفری کرمانی در تلوزیون گفت .سالها پیش مسابقه هفته با اجرای مرحوم نوذری یک مهمان کاملا معمولی داشت به نام عادل فردوسی پور که از قضا سوالی از او پرسیده بود که تمام عشق و دلمشغولیش در زندگی بود . فوتبال . 

منوچهر نوذری و تمام رقبای فردوسی پور و احتمالا تمام مردمی که آن شب بیننده مسابقه هفته بودند حتی احتمال نمی دادند این جوان بلند قد روزی یکی از قدرتمند ترین مردان این کشور بشود . قدرت لزوما به زور بازو و اسلحه و منصب و پول نیست . رسانه وقتی بتواند افکار را تحت تاثیر قرار دهد قدرتمند می شود پس بیراه نیست بگوییم عادل فردوسی پور تهیه کننده و مجری برنامه ۹۰ که هر دوشنبه شب ده ها میلیون نفر فارغ از جنسیت و سن و نژاد بیننده دارد به سبب تاثیری که در مخاطبانش می گذارد مرد قدرتمندیست .

نزدیک به دو دهه پخش زنده برنامه ۹۰ عادل فردوسی پور را به مردی تاثیر گذار و محبوب و مشهور تبدیل کرده است . فردوسی پور طی این سالها هیچ وقت خودش را به سیاست آلوده نکرد که اگر می کرد شاید امروز چنین محبوبیتی نداشت . که اگر می کرد بدون شک شانس بیشتری از هادی ساعی و علیرضا دبیر شورای شهر و برادران خادم در مجلس می داشت . هیچ وقت خود را درگیر بازی های رسانه ای نکرد . کم مصاحبه کرد و هیچ صفحه اجتماعی به نام خود نساخت . هیچ وقت هیچ حاشیه اخلاقی و مالی برای خودش بوجود نیاورد چون انسان پاک و سالمی بود و هروقت که بهتانی بر او بستند قدرتمند از خود دفاع کرد چرا که حسابش پاک بود از محاسبه بی باک .  مثل هر انسان موفق و محبوبی خیلی ها تلاش کردند چوب لای چرخش بگذارند اما نشد و نتوانستند . 


امشب و به مناسبت شب یلدا فردوسی پور شگفتانه ای برای بینندگان ۹۰ تدارک دیده بود که لو رفت و همه فهمیدند . مصاحبه با محمد جواد طریف مرد محبوب سیاست ایران . هیچ تصوری از اینکه مصاحبه فردوسی پور و ظریف به چه سمت و سویی خواهد رفت ندارم . اینکه فردوسی پور علایق مشخص سیاسی اش را برملا می کند یا ظریف به سمت فوتبال سیاسی می رود معلوم نیست . به عنوان یک بیننده ۹۰ که شاید بخش عمده ای از علاقه اش به فوتبال را مدیون عادل فردوسی پور است فقط دعا می کنم که مصاحبه امشب فردوسی پور و ظریف گزک به دست دشمنانش ندهد . دشمنانی که سالها منتظر چنین فرصتی بودند تا فردوسی پور را پایین بکشند .



نظرات 5 + ارسال نظر
داش آکل دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت 15:40

البته باید از نوذز حمزه سلطان هم تشکر کنیم که وقتی مجری پرسید سوال بعدی رو از کی بپرسم، گفت آقای شماره 3. بعدم که کلیپ مسابقه رو فرستاد واسه نود.
چه خوبه که بازم مثل سابق ، فعالیت وبلاگی تون رو از سر گرفتین و تند تند مینویسین.

ممنون داش آکل عزیز

دل آرام سه‌شنبه 1 دی 1394 ساعت 11:03 http://delaramam.blogsky.com

من ندیدم چی شد اما امیدوارم واقعا فردوسی پور عزیز و موفق جوری مصاحبه رو پیش برده باشه که همینجور محبوب توی ذهنم باقی بمونه.

متاسفانه پخش نشد .

پری سه‌شنبه 1 دی 1394 ساعت 20:50

حیف پخش نشد ، هفته دیگه پخش میشه، دو مرد دوست داشتنی کنار هم حتما دیدنیه

امیدوارم پخش بشه

محبوب شنبه 5 دی 1394 ساعت 08:05

سلام فردوسی پور یه بار دیگه هم این کار رو کرده و با سید حسن خمینی مصاحبه کرده. اما همش فوتبالی مثلا ازش پرسیده چقدر فوتبالو دوست دارین یا طرفدار چه تیمی هستین یا فوتبال بازی می کنین و از این حرفا اینم فکر کنم مثل همون باشه

متاسفانه اجازه پخش بهش ندادن

آری سه‌شنبه 8 دی 1394 ساعت 03:09 http://ary-f.blogsky.com/

من که ندیدم ولی باید جالب بوده باشه

پخش نشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد