جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

مرد تنهای شب


یک شب مهتابی بود حوالی سال ۸۰ . من در طبقه آخر  یک خانه دانشجویی زندگی میکردم که یکی‌از بلندترین ساختمان های شهر کوچک ما بود و هر سه همخانه ایم هم برگشته بودند تهران خانه هایشان . از قرار عاشق هم بودم . و دلتنگ . و بغض هم کرده بودم . و تنهایی هم آزارم می داد .

 لامپها خاموش بودند و ماه بزرگی توی آسمان پشت پنجره اتاق، درست در افق نگاهم جایی که سرم را روی بالش می گذاشتم داشت دیوانه وار می درخشید . نور می پاشید توی اتاق طوری که انگار فتیله چراغ خانه را کم کرده باشی . به همین اندازه روشن . یک ضبط تک کاسته داشتم و یک نوار که مثل گنج بود . حبیب  مرد تنهای شب را می خواند و من شک نداشتم که دارد  برای من می خواند . حس می کردم بر روی کره زمین ، در آن ساعت و دقیقه من تنهاترین مرد تنهای شبم . حتی تنهاتر از خود حبیب .

 حنجره ام را زخم می کردم و پا به پایش می خواندم که صد قصه مانده بر لبم . و بعد ببار ای برف . مادر . شهلای من کجایی و ....

من بعد از مرگ پی در پی چند عزیزم به راستی سنگدل شده ام . اما نمی دانم هنوز چند تا هنرمند دیگر مثل حبیب هستند که ندیده و نشناخته با شنیدن خبر رفتنشان می روم ‌یک گوشه می نشینم و های های گریه می کنم . 

هر چند که قبل از رفتن حبیب هم نمیدانستم به این اندازه برایم عزیز باشد . 

به نظر شما ممکن است یک هنرمند،  فقط به واسطه هنرش در دل هزاران نفر جا بکند و برایشان خاطره بسازد و بعد از مرگش دل هزاران نفر از نبودنش به درد بیاید و این انسان را بشود جایی به غیر از بهشت فرستاد ؟ به نظر شما امکان دارد روح حبیب  شاد نباشد ؟

نظرات 5 + ارسال نظر
دل آرام یکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت 10:39 http://delaramam.blogsky.com

به نظر من روحش شاده... کسی که اینهمه آدم ازش خاطره دارن و حتی افرادی مثل من که روزهای اوج حبیب رو یادمون نیست اما با آهنگ هاش کلی خاطره داریم هم دوستش داریم. من که واقعا از فوتش ناراحت شدم و امیدوارم روحش در ارامش باشه، که مطمئنم هست...

رضوان سادات یکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت 11:39

یاد اون ضبط ها و کاست ها بخیر

Ordi یکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت 18:58 http://tanhaeeeii.blogfa.com

اگه وجود داشته باشه، نه نمیشه

پری یکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت 23:17

نه امکان ندارد ، روح حبیب عزیز و دوست داتنی شاد است

رسیده ها چه غریب و نچیده میفتند به پای هرز علف های باغ کال پرست

داش آکل پنج‌شنبه 3 تیر 1395 ساعت 09:40 http://yekpanjereh.blogsky.com/

حالا وقتی که هوا ابری میشه...

منم خیلی حبیب گوش میدادم، ولی به قول شما نمیدونستم این قدر برام حبیبه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد