جوگیریات

بابک اسحاقی

جوگیریات

بابک اسحاقی

زادگان ماه مهربانی

ماه مهر به پایان رسید اما مهربانی هیچ وقت تمام نخواهد شد .




به این بهانه در ادامه مطلب یادی می کنیم از بزرگ زادگان مهرماه ...



 

 

منوچهر آتشی

شاعر

.


 محمد رضا شفیعی کدکنی

شاعر

.


 سهراب سپهری

شاعر

.


 محمدرضا شجریان

خواننده

.



سید محمد خاتمی

سیاستمدار

.



علی پروین

فوتبالیست

.


ساموئل خاچیکیان

کارگردان

.


فریدون فرخزاد

خواننده

.

ابراهیم گلستان

نویسنده

.

هنرپیشه

.


باران کوثری

هنرپیشه

.


عادل فردوسی پور

مجری تلوزیون

.

اسکار وایلد

شاعر و نویسنده ایرلندی

.


فردریش نیچه

فیلسوف آلمانی

.


کریس دی برگ

خواننده ایرلندی

.


مهاتما گاندی

سیاستمدار هندی

.



مارچلو ماستریانی

هنرپیشه ایتالیایی

.


برژیت باردو

هنرپیشه فرانسوی

.


چارلتون هستون

هنرپیشه امریکایی

.


یوجین اونیل

نمایشنامه نویس امریکایی

.


ویلیام فاکنر

نویسنده امریکایی

.


گراهام گرین

نویسنده انگلیسی

.


جیمی کارتر

سیاستمدار امریکایی

.


بیل کلینتون

سیاستمدار امریکایی

.


مازیار فلاحی

خواننده

.



+ افرادی که اسم آنها لینک نشده است صفحه آنها فیلتر بود . خنده دار است که دو نفر از روسای جمهور آمریکا را فیلتر نکرده اند اما محمد خاتمی به جرم دو دوره ریاست جمهوری ، فریدون فرخزاد به جرم ترور شدن و کریس دی برگ ( واقعا نمی دونم به چه جرمی ؟ ) فیلتر هستند .


++ از بین این افراد ، نیچه ( همون آقا سیبیلوئه ) و کریس دی برگ هم تولدی من هستند یعنی متولد 15 اکتبر 

+++ خدا را چه دیدید ؟ شاید یکروز اسم ما هم به این فهرست اضافه شد .





نظرات 29 + ارسال نظر
ف رزانه چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 00:28

چه بزرگانی متولد مهر هستن

انشاا... اون روز برسه

تیراژه چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 00:51 http://tirajehnote.blogfa.com/

خب یدونه از این پستها هم برای متولدین بی نوای اردیبهشت مینوشتی دیگه!
یه روز میرسه که من هم یه ادم معروف میشم با لینک ویکی پدیای فیل.تر شده!!!
بعد میگی آخ آخ..کاش اون موقع که این جانور هنوز معروف نشده بود بیشتر تحویلش میگرفتم!

یادم میاد مهرماه 90 یک پست نوشتی برای دکتر فریدون فرخزاد. همون موقع وسوسه شدم یه پست بنویسم برای تولدش در سال بعد.با عنوانی در مایه های " میخک نقره ای در داروی نظافت!" یا همچین چیزی..در مورد ترور ها و ق.ت.ل های زنجیره ای و سع.ید اما.می و قضاوت و عدالت و الی آخر.عکسهایی که انتخاب کردم هنوز تو یک فایل ذخیره اند.. خیر سرم چکیده ی افکار و استنباطاتم و تحقیقات سیاسی ام در روزگار پر شور و شیدایی نوجوانی بود.
ترس بود یا تنبلی یا هر دو..اما ننوشتمش..حالا هم که دیگه خیلی دیر شده برای نوشتنش.
مهرماه 92 هم گذشت..دقیقا سه سال از آشنایی من با وب جناب باقرلو میگذره..و دوسال و هفت ماه هم از آشنایی ام با این جمع نازنین و فرهیخته ی وبلاگی.

چه کامنت درهم برهمی شد!!
و...ارادتمندتان هستم دوست خوبم.

ف رزانه چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 01:12

اگه انشاا... برای متولدین اردیبهشت از این پست ها نوشتین
بی زحمت برای متولدین اسفند هم یادتون نره
(اصلا هم حسود نیستم من فقط غبطه میخورم)

ﺑﺸﺮا (ب.ر) چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 02:53 http://biparvabash.persianblog.ir

ﺑﻠﻪ... ﻣﺎﻩ ﻣﻬﺮ ﺑﻪ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺭﺳﻴﺪ و ﻣﺎﻩ ﭘﺮ ﺷﻜﻮﻩ,ﺯﻳﺒﺎ, ﺩﻟﻔﺮﻳﺐ و ﺟﺬاااﺏ ﺁﺑﺎﻥ اﺯ ﺭاﻩ ﺭﺳﻴﺪ

ﻛﺎﺭ ﺟﺎﻟﺑﻲ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ اﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﻣﺘﻮﻟﺪ اﻳﻦ ﻣﺎﻩ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻳﺪ..

پروین چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 03:20

چه کار قشنگی
خدای ایده‌های خوب و بکری شما

تیراژه چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 03:51 http://tirajehnote.blogfa.com/

من مطمئنم سال 90 یک پست در وبلاگتان خواندم که شاید لینکدانی اش بسته بوده
اما یادمه عکس فریدون فرخزاد را گذاشته بودید که نمیدانم شالش یا پیراهنش قرمز رنگ بود
با یک تیتر و یک لینک
یعنی پست نبود ، بیشتر یادبود بود
اما حالا هر چه میگردم نیست
حتی آن پستی که در یک خواب عجیب و غریب دیده بودیدش را هم پیدا کردم:
http://javgiriattt.blogsky.com/1390/06/03/post-317/
ولی پستی که اشاره ی مستقیم کرده بودید را نه!

جریان چیه؟
به خاطر اون جریان سرکار خانم مریم شاپوری! که جوگیریات پیل.تر شد اون پست رو حذف کردید یا به کل من اشتباه میکنم و این پست رو شما ننوشته بودید؟
اگر حذفش کرده اید بگویید که من خیالم راحت شود که اشتباه نمیکنم.
یعنی محاله اشتباه کنم!
مطمئنم که اینجا خوانده امش.

تیراژه والا من خودمم این پست و این خواب رو اصلا یادم نبود
یعنی اون قسمت فرخزادش رو اصلا یادم نبود
والا چی بگم ؟ اصلا یادم نمیاد پستی مختص فرخزاد نوشته باشم با عکس .شایدم اشتباه می کنم ولی مطمئنم که چیزی رو پاک نکردم .

ﺑﺸﺮا (ب.ر) چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 05:03 http://biparvabash.persianblog.ir

ﻣﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻓﻆﻪ ی ﺗﻮ اﻳﻤﺎﻥ ﺩاﺭﻳﻢ ﺗﻴﺮاﮊﻩ.....

سمیرا چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 07:32 http://nahavand.persianblog.ir

چه کار قشنگی. به قول تیراژه کاشکی هر ماه این کارو انجام بدید تا ما هم مشاهیر هم ماهیمون رو بشناسیم(که احتمالا یکیشم منم!) یعنی تیراژه تو دیگه کی هستی! من به زور یادم میاد دو سه روز پیش چی خوردم اونوقت تو پست سال 90 این وبلاگو با ذکر جزئیات یادته؟! بیام بدزدمت جای مغزتو با خودم عوض کنم بلکه ما هم شدیم تیراژه نهاوندی!

باران پاییزی چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 08:18 http://baranpaiezi.blogsky.com

ولی عاقا اسم من جز لیست نبودا. یعنی فیلتر بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ممنون ازین پست.واقعن که ماه مهربانی برازنده ی "مهر" زیباست

آوا چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 08:33

خیلی جالب بود...اوووووم خب بزرگان ِ
متولد بهمن ما هم خیـــــــلی زیادن
قطــعا یه پست جوابگوشون نیست.
اما بی شوخی خــیلی خوبه که
به این بهونه هاحداقل یه بیوگرافی
کلی از این بزرگان دستمون میاد.
مهر امسال یکی ازپردغدغه ترین
وپــــــر حادثه ساز ترین ماه های
زندگیم بود.امیدوارم وقتی پاییز
امسال بساط رفتنش رو جــمع
میکنه هـــمه چیزبخیر گذشته
باشه...............................
یاحق...

ترنج چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 08:40

اکثرا یا شاعر بودن یا سیاستمدار چرا؟

افروز چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 08:48

چه کار قشنگی خیلی از این شخصیتها برام جالب بودن من کلا مهرماهیا رو دوست دارم شما هم که زاده مهربانی هستید برادر حتی اگر توی این لیست نباشید

ذختری از یک شهر دور... چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 09:25

توو همه طالع بینی ها میگن که متولدین ماه مهر بی نقص اند! یعنی هم خانومها هم آقایون! واقعا هم همینطوره! :)
خوب با اجازتون منم دو نفرو به این لیستتون اضافه کنم! :)

مازیار فلاحی
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%B1_%D9%81%D9%84%D8%A7%D8%AD%DB%8C

سعید مظفری زاده که جالبش اینجاست شما دو تا تولدتون توو یه روزه! :)
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D8%B9%DB%8C%D8%AF_%D9%85%D8%B8%D9%81%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87

مرسی دنیز
من با اجازه ات مازیار فلاحی رو اضافه می کنم
ولی آخه سعید مظفری هم ....
یا باید ماه تولدم رو عوض کنم یا روزش و

ذختری از یک شهر دور... چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 09:28

چه جالب اینجا لایک داره!

فرشته چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 10:10

چه کار خوبی بود این معرفی ها ...اصلن مهرماهی ها همه اشان ماه هستند و خووووووب و عالی ..
...(اصلن فکر نکنید که من هم مهرماهی هستم )

انتهای پست دنبال عکس خودتان بودیم جناب ...

تـه تغاری چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 11:15 http://ssmall.blogsky.com/

فکر نمیکردم این همه ادم توی مهر ماه متولد شده باشند ،
ایشالا در سال های نه چندان دور عکس شما بین این ادمها قرار میگیره و زیرش مینویسند وبلاگ نویس !

خیلی خیلی زود گذشت مهرماه....

زری چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 12:57

منو از لیست بالا جا انداختین
شایدم چون عکسمو نداشتین
تازه کریس دی برگ و نیچه و شما تو روز تولد من دنیا اومدین
هرررررررر

من الان ذوق زده شدم
تا حالا یه هم تولدی رو از این نزدیکی ندید بودم
تولدت مبارک هم تولدی

میترا چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 14:23

یه انسان خیلی دوست داشتنی رو یادتون رفت...لیلا حاتمی هم متولد مهر ماهه.منم مهری ام...

ایران دخت چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 18:18 http://dokhteiran.blogsky.com

سلام....
تولدتون بازم مبارک... همه متولدین پاییز جذابیت خاصی دارن
از همینجا اعلام میکنم من همچین پستی نمیزارم... چون جای محمد خاتمی باید احمدی نژاد بزارم چرااااا؟؟!!!؟؟!!
البته احمدی نژاد محض چشم زخم متولیدن آبان هستش

داود(خورشید نامه) چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 19:38

سلام
ابراهیم گلستان یکی از فیلمسازهای بزرگ ایران نیز به شمار می اید ... خشت واینه ... اسرار گنج دره جنی ...

عاطی چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 21:39 http://www.www-blogfa.blogsky.com/

عجب ماه با برکتی:دی! اسم های اول لیست خیلی خیلی بیشتر به دلم نشست:دی!

:گل ل ل

خانوم میم چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 22:34 http://mrsmim.blogfa.com

ایشالا....
چرا اینقد آدما نسبت به کسایی که تو روز تولدشون متولد شدن احساس خوبی دارن؟
من حتی تموم متولدین سال 68 رو هم دوس دارم :))
چه برسه به مرداد و چه برسه به روز پنجمش!

ذختری از یک شهر دور... چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 23:42

اااااااای واااااااااای!‌ سعید خیلی دوست داشتنیه نگید اینجوری!‌ :))
فکر نکنم بشه کاریش کرد! شما که هی دارید از مهر ماهی بودن تعریف میکنید!! :)) آقا سعید هم مهر ماهیه از نوع اصیلش!

گلنار پنج‌شنبه 2 آبان 1392 ساعت 01:48

اوه فاکنر هم مهرماهیست.
می بینم که جمعتون حسابی جمع و این حرفهاست.
چه درشتاشم جدا کرده.

جایزۀ تمشک طلایی رو به کدوم مهرماهی بدیم با این حساب؟

HaMeD پنج‌شنبه 2 آبان 1392 ساعت 09:14

سلام
آقا بابک یه پیشنهاد داشتم
سالها پیش توی وبلاگ آقا محسن باقرلو گاه گداری یک داستان می نوشتند و آن را نیمه تمام میگذاشتند
شما هم اگه یه داستان نیمه تمام بگذارید و هر یک از کاربران اون داستان رو به میل و سلیقه خودشون تمام کنند و نظرات بعد از یک مدت معین مثلا یک روزه تایید شه
بعد دیگه خودش از نظر روحی روانی و تفکرات خود پستی مفصل می شود

همیشه بهار پنج‌شنبه 2 آبان 1392 ساعت 12:00 http://1soootak.blogfa.com

عاشق پاییز و مهرم بسیار
مهری ها مهربون با احساسن چه قدر شاعر پروراست این ماه
لطفا بجورید و به لیستتون دانشمندان متولد مهر را هم اضافه کنید جاشون خالیه

شادی پنج‌شنبه 2 آبان 1392 ساعت 12:46 http://joujemoalem.blogfa.com

سلام سلام صد تا سلام
عیدتون مبارک
با آرزوی بهترین عید و عیدی

لازم به ذکره که همه میدونن اردیبهشت یه چیز دیگس

جزیره پنج‌شنبه 2 آبان 1392 ساعت 23:07

تازه یه سری ادم مهم هم هستن که متولد آذر شدن
میگم بابک نمیشه یه کاری کنی اون شکلکا کامنتدونی قبلیت جایگزین این شکلکا شن؟! ببین با رئیس یه صوبتی کن شاید با تو رفیقه حاضر شد اون شکلکا رو به تو بده:دی اخه این شکلکا تنوع ندارن

باغبان چهارشنبه 8 آبان 1392 ساعت 22:16 http://laleabbasi.blogfa.com

سلام
اون عکس اولیه چقدر قشنگه
این پست هم خیلی خوب بود
یعنی میشه یه روز که اسممو تو ویکی پدیا وارد کردم ننویسه "نتیجه ای منطبق با درخواست پیدا نشد"!!
میشه؟ میشه!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد