جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

یارانه ... آری یا خیر ؟

رادیوی ماشین روشن است و کارشناس اقتصادی در اظهار نظری عجیب در مورد انصراف از یارانه ها با لحنی تند رو کرد به گوینده و گفت : به مردم دروغ نگوییم ! انصراف دادن از دریافت یارانه ها هیچ نفعی برای رونق اقتصادی ندارد . دولت مانند پدری بیکار و فقیر است که با قرض از این و آن نان به سفره فرزندانش می آورد . حالا اگر بچه ها چند روزی جلوی شکمشان را بگیرند و همین نان را هم نخورند غذایشان در آینده چلوکباب نخواهد شد . این پدر پول ندارد کباب بخرد . تنها فایده اش اینست که کمتر از این و آن قرض خواهد گرفت .

مجری با دستپاچگی تلفن کارشناس را قطع می کند و توضیح می دهد که نظرات کارشناس لزوما توسط تهیه کنندگان برنامه تایید نمی شود و بعد هم چند تا  کارشناس خوب روی خط می آیند و در خصوص آینده روشن مملکت ما بعد از انصراف مردم از یارانه ها داد سخن می رانند . انگار که تمام مشکل اقتصادی دولت پرداخت یارانه به مردم باشد .

  

از روزی که بحث ثبت نام مجدد یارانه ها مطرح شد دارم به این فکر می کنم که آیا من استحقاق دریافت یارانه دارم یا خیر ؟ خیلی فکر کردم که باید ثبت نام کنم یا انصراف بدهم ؟

دولت از مردم می خواهد که اگر نیازی به این پول ندارند از دریافت آن انصراف بدهند . یارانه من و مهربان و مانی جمعا می شود حدودا صد و سی و خورده ای هزار تومان . من به این پول نیاز ندارم ؟ دارم ؟ خب معلوم است که دارم . مگر کسی از پول بدش می آید ؟ حتی یک میلیاردر هم بدش نمی آید صد هزار تومان بیشتر توی جیب یا حسابش باشد . سوال اینجاست که آیا این پول مشکلی از مشکلات من دوا می کند ؟ نه واقعا . مشکلی را حل نمی کند ولی بودنش که از نبودنش بهتر است . مثلا می شود پول بنزین یک ماه یا دو بار خرید مایحتاج خانه یا چه می دانم پرداخت قبض آب و برق و شارژ ساختمان ...

اصلا از اولش هم قرار بود که دولت سوبسیدهای کلانی که به قیمت تمام شده سوخت و آب و برق و گاز می دهد قطع کند و این پول را بین مردم تقسیم کند . سوبسیدها حذف شدند و قیمت بنزین از 100 تومان دارد می رسد به 1000 تومان و به تبع آن همه اجناس و مایحتاج زندگی مردم طی چند سال ده ها و صدها برابر گران تر شد و حالا قرار است این پول فقط به مردم نیازمند تعلق بگیرد . اینجا سوال پیش می آید که در جاهای دیگر دنیا چه خبر است ؟ آیا فقط مردم فقیر و ندار و مستضعف جامعه حق بهره مندی از کمک های دولت را دارند یا همه باید به یک میزان از این خوان بهره ببرند؟ 


نمی دانم حضرت علی وقتی می خواست بیت المال را بین مردم تقسیم کند به همه به یک میزان می بخشید یا بین دارا و ندار تبعیض قائل می شد ؟ اصلا من یک آدم پولدار که نیازی هم به این چهل و پنج هزار تومان ندارم شاید دلم بخواهد بگویم که اگر قرار است منابع زیر زمینی این کشور بین همه مردم تقسیم شود چرا نباید من سهم ببرم ؟ آیا گناه کرده ام که پولدار شده ام ؟ اشتباه کرده ام که درس خوانده ام و تخصص کسب کرده ام یا زرنگ بوده ام و پولدار شده ام ؟


اصلا همه اینها به کنار فرض کنیم که همه مردم هم انصراف دادند . آیا واقعا این پول ها وارد چرخه اقتصاد می شود ؟ آیا معضل بیکاری و تورم را درمان می کند ؟ یا من باید از این چهل و پنج هزار تومن ناقابل برای خودم و کمرشکن برای دولت بگذرم تا نمایندگان چرتی و خواب آلوده مملکتم همگی یارانه بگیرند و آقای خاوری برود کانادا عشق و حال و آقای زنجانی با مهماندارهای شاسی بلندش توی هواپیمای شخصی عکس یادگاری بگیرد و آقای رحیمی بشود باجگیر بیمه ایران و بشار جان اسد توی کشورش  سر راحت به بالش بگذارد ؟


باید قبول کنیم اقتصاد ما مریض که نه رو به موت است .مثل جنازه ای که فقط تقلا می کند و جان می کند . شاید انصراف دادن ما از دریافت یارانه عمر این مرده از گور در رفته را طولانی کند اما هیچ وقت نجاتش نخواهد داد . من شخصا حاضرم اینکار را بکنم . همچین فداکاری بزرگی هم نیست چون این مبلغ همانطور که گفتم انقدر ناچیز و بی فایده هست که به منت گرفتنش هم نمی ارزد اما اینکه عده ای از آن بالا برای دادن چیزی که حق توست سرت منت بگذارند و احمق فرضت کنند خیلی دردناک است . کاش دولتمردان ما یاد بگیرند با مردم صادقانه تر رفتار کنند .

در نهایت پس از تفکر بسیار تصمیم گرفتم که من هم ثبت نام کنم و همه چیز را صادقانه و درست و روراست بنویسم میزان حقوق و دارایی ها و حساب های بانکی و حتی درآمدم از شغل دوم  . قضاوت را هم می گذارم به عهده خود جناب دولت . اگر مرا مستحق نمیداند که یارانه ام را قطع خواهد کرد اگر هم که مستحق باشم می روم همه اش را برای مانی جانم پوشک می خرم تا پی پی کند تویش و دعا می کنم به جان همه روسای دولت زحمتکش و با لیاقت کشورم از همان ابتدا تا همین انتها ...



راستی شما چه می کنید ؟

ثبت نام کردید یا نه ؟




نظرات 71 + ارسال نظر
باران پاییزی یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 13:52 http://baranpaiezi.blogsky.com

باباجانمان بسان دولت جانمان رفتار کرد و در زمان محمود زاغارت پولمان را که به ما نداد هیچ منتی هم بر سر ما هم گذاشت که داریم خرجتان را می دهیم حالا دریغ از خرج- ما دستمان توی جیبمان می رود و یک دهه می باشد که از پدرجان پول تو جیبی هم نگرفتیم- ما به همه توصیه می کنیم درین عمل خطیر شرکت کنند و ثبت نام نمایند. این پول نوش جان همه باشد البته بغیر از معلوم *الحالهایی که باید کوفتشان گردد . والا بخدا
اما در مورد واژه ی صداقت، سالهاست که که از میان مان رخت بر بسته است عاقا

الهام یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 13:55 http://zip.lxb.com

سلام بابک جون چرا از وبلاگت کسب درامد نمی کنی فقط کافیه یه کد تو وبلاگت بذاری بعد هر کسی که بیاد تو وبلاگت 200 ریال به حساب تو میاد. اول باید تو سایت این ↓↓↓↓↓↓↓↓ ثبت نام کنی.

http://zip.lxb.com

اگه روزی بیست هزار تومن دربیارم همین الان استعفا میدم میرم خونه پست مینویسم

سهیلا یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 13:58 http://fany-rooz-2001.blogsky.com/

به خدا قسم اگر ماه را دردست راست و خورشید رادردست چپم قرار دهند تاازیارانه انصراف دهم به خداوندی خدا من یکی که اینکارو نخواهم کرد...............والسلااااااااااااااااااام

گمشده ام یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 14:10 http://ashnayegomshode.blog.ir

خیلی خوب توضیح داده بودین...
لذت بردم از خوندن متن...
آره ثبت نام کردیم...دروغ چرا..یارانه برای ما مث کسی می مونه که در طول یه ماه می خواد یه قله رو فتح کنه...به 10 روز آخر که می رسه تمام جیرشو مصرف کرده و فقط نون و آب داره....این جاس که اگه یارانه به دادش برسه اون 10 روز مونده رو هم دووم میاره...به قله می رسه و پرچمو می زنه...

دل آرام یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 14:12 http://delaramam.blogsky.com

موضوعی که مطرح کردی خیلی جالبه.
منم تمام طول عید میدیدم که تلویزیون زیرنویس میکنه که "انصراف از یارانه یعنی قدم به سوی نیکی ها" (!!!!!) . و مدام برام سوال بود که چرا واقعا؟! یعنی گذشتن از پولی که خود دولت از قبوض حذف کرد و به صورت نقدی به مردم داد و سیستم گداپروری رو اشاعه داد، میشه حرکت به سوی نیکی ها؟! بعد به خودم جواب میدادم بله که میشه حرکت به سوی نیکی ها. چون اینجوری این پول هر چند ناچیز به جیب دولت برمیگرده!! یعنی اگه من یک درصد هم فکر کنم این چهل تومن قراره دست یه بینوایی رو بگیره و یا در چرخه ی اقتصادی صرف بشه (دور از جون شمایی که میخونی) خیلی باید احمق باشم...
از طرف دیگه مطرح کردن "انصراف از دریافت یارانه" خودش خیلی بحث خنده داریه. انگار که پدر آدم نون بیاره خونه و بعد بگه خودتون داوطلبانه نخوریدش! خب دولت جان، اصلا کلا بردار این سیستم رو و نه اینهمه خودت رو ضایع کن، نه ملت رو زجر بده و نه منت بذار... والا بلا همون بینوا و دست تنگی هم که اینها الان هدف قرار دادن، هم این چهل تومن دردی از زندگیش دوا نمیکنه.

دل آرام یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 14:15 http://delaramam.blogsky.com

منم اگه بودم انصراف نمیدادم. به قول تو میذاشتم خودشون تصمیم بگیره. اینها که برای همه چیز ما تصمیم میگیرن، اینم روش...

رضوان یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 14:40 http://zs5664.blogsky.com/

سلام
1.ما پولدارنیستیم وثبت نام میکنیم
2.به قول دوستم اگه ما انصراف بدیم قبض آب وبرقمون رو باتخفیف حساب میکنن مگه؟؟؟
3.قرار شدیارانه همه خدمات دولت کم بشه و پولشو بدن به مردم دیگه فقیر وغنی کردن نداره
4.دولت حرف مفت زیاد میزنه
5.آفرین به اون کارشناسه
6.حالمون بهم خورد ازبس زیرنویس شبکه های تلویزیون رو مبنی برانصراف ازیارانه خوندیم
7.یکی از دوستام میگفت ازوقتی یارانه اومد بابام دیگه بهم پول توجیبی نمیده همین یارانه رو میده برا یه ماه!!!!

ونکته مهم اینکه:

8.به خدا همه پول یارانه میره به حساب همسری و حتی یه بار هم نیومده 45 تومن بهم بده بگه بفرما خانم این یارانه این ماهت!!!
9.فقیرا هم که روزبروز فقیرتر میشن بااین خیرات دولت!!!!

آرزو(همه اطرافیان من) یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 14:52 http://ghezavatahayam.blogsky.com

قطعا ثبت نام می کنم اصلا هم من باب دلایلش هیچ فکر خاصی ندارم. من فقط دلیل خودم رو دارم با یه حقوق کارمندی با خونه ای که پیش خرید شد برای این که با متری 850تومن ساخته بشه و حالا بعد 5سال داره با متری 1600ساخته میشه و هنوز هم قیمتش به لطف همین سیاست های اقتصادی احتمال داره بالاتر بره با یه عالمه قسط و قرض و وام، جز پول یارانه خانواده 4نفره مان چیز دیگری برای خرید مایحتاج خانه ندارم
تازه یه شانس بزرگ دارم اونم اینه که از اجاره خونه راحتم وای به اونی که همین نیم مثقال آلونک ما رو (ولو در انتهایی ترین نقطه اتوبان تهران- کرج) هم نداره

بی نام یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 14:53

خیلی نامردیه که چون یه فردی پولداره به خانوادش پولی تعلق نگیره...نمونه اش خاله خودم که شوهرش پولداره اما درست و درمون به وضع زن و بچه اش نمیرسه..خب همچین ادمی ماهی چهل و خورده ای هم غنیمته...من واقعا برای زنهایی که اینطور هستند ناراحتم که دو لت هر فرد رو یک فرد مجزا در نظر نمی گیره :-(

رضوان یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 15:14 http://zs5664.blogsky.com

راستی بابا اینا یه مستاجر داشتن که بابام میگفت پول یارانه شو میگیره یه چیز میذاره روش اجاره خونه شو میده!!!

آهو یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 15:20

من واقعا نمیدونم چکار کنم . هنوز با خودم به نتیجه نرسیدم . البته قابل توجه شما اینکه ما ضعیفه ها تازه قبل دولت یکی دیگه در موردمون باید تصمیم بگیره . چون یارانمون میره دست آقای سرپرستمون . اینه که با اجازه بزرگترا ما هرچی آقامون بگه . اما جدا از شوخی این مورد سرپرست خانوار و واریز شدن یارانه یه خانواده در حساب سرپرست که معلوم نیست ایا صلاحیت برنامه ریزی برای اونو داره یا اصلا خرج خانواده اش میکنه یا اصلا خانواده اش را به یاد داره یا نه خودش مسئله ایه برام . کلا خیلی خیلی د هول آیدیا ایز بول شت . نه ؟

موافقم
کل ایده سوبسید دادن یه ایده غلط بود .آخه قرار بود آب و برق و تحصیل مجانی باشه اون اوایل و این ایده پول دادن به مردم از اون اشتباه تره
ولی حالا که دادن و مردم گرفتن دیگه مدیریت کردنش خیلی مشکله

. یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 15:33

سلام
اقا من اسمم رو نمی نویسم چون میخوام ازتون تعریف کنم
که نقدتون بیشتر از هر نقدی که تا امروز در مورد گرفتن یا نگرفتن یارانه خوندم شنیدم یا دیدم به دلم چسبید
اول به بهونه حذف سوبسید این 45 تومن رو دادند و حالا هم قیمت ها که جا افتاد و رو به رشده ماشالا ماشالا این 45 تومن رو نمیخوان بدن!

بیا یه نفرم از ما تعریف میکنه اسمشو ننوشت
معمولا برعکسه
موقعی که میخوان انتقاد کنن اسمشون رو نمینویسن دوستم

. یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 15:34

در ضمن من ثبت نام کردم امروز

حداقل میدونم آخر کد ملیت چهاره

اردی بهشتی یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 15:34 http://tanhaeeeii.blogfa.com

ثبت نام کردیم ما که نیاز داشتیم اما اگه نداشتیم باز هم ثبت نام میکردیم! خصوصا با دیدن و شنیدن اینکه چه کسایی تازه الان انصراف دادن!!
فک کن نماینده مجلس هم تا حالا یارانه میگرفته تا حالا!!!!!!

اردی بهشتی یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 15:44 http://tanhaeeeii.blogfa.com

وقتی دو.لت شفاف نیست چطور میشه اعتماد کرد که این سرمایه کلان حاصل از فداکاری و اعتماد ملت به کجا میره و خرج کدوم بخش ها خواهد شد؟
مثلا میشه امیدوار بود خرج موسسات خیریه بشه یا مثلا سرانه فضای سبز و خدمات درمانی فرهنگی و ورزشی و.. افزایش پیدا کنه؟
صد البته که نه!
یک جایی باید برادری ثابت میشده که نشده! پس دیگه نمیشه انتظاری از ملت داشت!

فکر کن مالیاتی ماه به ماه از من کارمند کسر میشه بره تو جیب یه فوتبالیست بیسواد و بی غیرت که برای یک فصل لگد زدن به توپ برای استقلال یا پرسپولیس چند میلیارد تومن پول میگیره .
فکر کن من و شما باید یارانه نگیریم تا آقایون فتح الله زاده و رویانیان بدهی هاشون رو بدن . اینا دردناکه وحشتناکه

فرشته یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 16:20

سلام .درددلهایتان درد دل خیلی از ماهاست آقای اسحاقی ..حرف زیاد است ..
به قول استادمان " نظام نباید گدایی کند بلکه باید ثروت آفرینی کند یا شرایط کسب و کار فراهم کند"...و خیلی بایدهای دیگر که ...

دقیقا

فرشته یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 16:25

واقعا آدم می ماند . در این تدبیرها.به دوستان می گفتم بچه ها مگر دو..لت نمی گوید می خواهم به نیازمندان و محرومان کمک بشود ..خب مگر ما خودمان دست و پا نداریم کمک کنیم . انها زحمت بکشند بدهند ما فقیر و بیچاره اطرافمان زیاد داریم خودمان با دستهای خودمان به آنها کمک میکنیم . می ترسیم پول هایمان نگه داشتنشان سنگین و سخت بشود و بعد یکدفعه یکی از راه برسد و به بهانه ی اختلاس و دزدی و ...همه چی پر...والا...

مساله اینه که کمک کردن به فقرا نه وظیفه ماست نه دولت
دولت باید بستر جامعه رو طوری مهیا کنه که فقیری وجود نداشته باشه
باید طوری برنامه ریزی کنه که بیکاری از بین بره
درمان ارزون باشه
با این روش که پول رو بدی به مردم یک عمر هم که ادامه داشته باشه وضع هیچ فقیری خوب نمیشه

فرشته یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 16:30

"...یک جایی باید برادری ثابت میشده که نشده! پس دیگه نمیشه انتظاری از ملت داشت!..."

این خط اردیبهشتی را هم لایک واقعا ...

درسته

ف رزانه یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 16:41

معلومه که ثبت نام کردیم ... نه میخوایم قدم در راه نیکی ها بزاریم و نه سندی بر شعور و شخصیت اجتماعیمون داشته باشیم...!
اولا که حتما حتما به دردمون میخوره ولی اگه نمیخورد هم میگرفتیمش فقط و فقط برای اینکه گردن یه عده ی دیگه از این بیشتر کلفت نشه و احمق فرضمون نکنن...

موافقم

مهدیه یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 16:56 http://heava.persianblog.ir

این ماجرای یارانه نونی که دولت قبل تو دامن ملت و دولت های بعدی گذاشت.

وقتی این بحث رو راه انداخت خیلی از اقتصاددان ها مخالفت کردند و گفتند این شیوه هیچ کمکی به اقتصاد نمی کنه، اما ا.ن اجراش کرد چون هدفش کمک به اقتصاد مملکت نبود. مردم هم دیدند که پولی داره دستشون می رسه و همین عیان بودن و ملموس بودن، چیزیه که باعث می شه خیلی براشون مهم باشه. خیلی ها همین کار ا.ن رو نشونه جرئتش یا دلسوز بودنش دونستن.

خیلی ها این تعبیر رو کردن که بالاخره یه چیزی از پول ممکلت دست ما می رسه که اگر این راه نباشه، همین هم نمی رسه.

ا.ن دقیقا می دونست داره چکار می کنه، اون می خواست مردم رو دلخوش کنه که کرد. می دونست این مقدار پرداخت نقد در هر ماه در توان دولت نیست. اما به هر شکلی بود این کارو رکد و به کسی هم جواب نداد و یک خزانه خالی و کلی غرض رو جا گذاشت و رفت.

دولت جدید هم مجبوره که این کارو ادامه بده، چون مردم عادت کردن به گرفتن این پول. چون همه گزارش های دولت از وضع اسفناک اقتصاد و خالی بودن خزانه و چه و چه، هیچ شنونده ای نداره.

قطعا هر دولتی وظیفه داره وضع اقتصاد رو درست کنه. هر کاری هم انجام بدن، وظیفه شونه. اما این عادت فرهنگی ما که همیشه طلبکاریم و همیشه می خوایم همه چیز راحت درست شه و در عین بدبینی همیشه هم راحت گول می خوریم، خیلی از شرایط رو رقم زده. یکیش هم ظهور موجودی به اسم ا.ن بود که اثرات هشت سال بودنش حالا حالاها معلوم نمی شه!


اینطور می شه که همین مردمی که ا.ن رو فحش می دادن، بخاطر همین مقدار پولی که اون با خالی کردن خزانه و از بین بردن اقتصاد بهشون داد، الان ازش تعریف می کنن ولی فحش گرون شدن بنزین رو نثار دولت جدید می کنن و دیگه یادشون نمیاد که این کار، ادامه همون طرح ا.ن هست و همین 45 تومن هست!

در عین حال که رسانه ها هم خیلی بد به این موضوع پرداختن و به جای تشویق مردم عملا اون ها تحریک کردن و سر لج انداختن.


گرفتن و نگرفتن این پول یک بحثه و نوع نگاه ما به خودمون و نقشمون در جامعه یک بحث دیگه. وقتی برای هر حرکت اجتماعی بگیم حالا اینکارم کردیم خب چی می شه؟ هیچ اتفاقی نمیفته.

عملکرد احمدی نژاد که مسلما افتضاح بوده و شکی درش نیست
این آقا با همین عوامفریبی ها از شهرداری به ریاست جمهوری رسید
اما جدا از جناح های سیاسی این بدعت غلط طوری بود که نمی شد هیچ جور جمعش کرد
همه کاندیداها توی مناظرات اقتصادی از ادامه دادن این طرح صحبت می کردن یعنی چرات نداشتن بگن قراره این پول قطع بشه
اینم ادامه همون دروغ ها بود
و البته یادم نمیره که آقای کروبی هم توی انتخابات سال 84 همین تز رو داده بود
که به هر ایرانی 50 هزار تومن پول میدم

مهدیه یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 16:59 http://heava.persianblog.ir

یک بحث دیگه م همین حرفایی که بعضی دوستان زدن. اینکه مثلا نماینده مجلس یا فلان فوتبالیست و ادمی که درامد انچنانی هم داشته این پول رو بگیره، فلان کارگر هم بگیره.

اینها همون چیزهاییه که ا.ن از مردم پنهان کرد و کارشو پیش برد و تازه الان داره معلوم می شه. و فحشش نصیب دولت جدید می شه.

به نظر من گرفتن و نگرفتن این پول اینقدر مهم نیست که تعبیر و تفسیر مردم از این اتفاق.

ساجده یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 17:15 http://www.ayatenoor.blogfa.com

اینکه یارانه بگیریم یانه تصمیم با پدر خانواده ست که ایشون هم قطعا انصراف نخواهد داد!!!چون به قول شما معلوم نیست واقعا این پول وارد چرخه اقتصادی مردم می شود یا خیر؟؟؟
ما خودمون کافی نت داریم و یارانه ثبت نام می کنیم.خیلی جالبه که بعضی وقتها یه آدمایی میان میگن ما تا حالا یارانه نمی گرفتیم اما حالا میخوایم ثبت نام کنیم!!!ینی دیگه اینجوریش نوبره!!!

به خاطر لجبازیه
به خاطر اینکه می شد این درخواست رو خیلی مودبانه تر از مردم خواست ولی به بدترین و اهانت امیز ترین شکل مطرح شد

یارانه با رایانه یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 18:14

جمعه که مسابقات لیگ بخش می شد زیرنویس می کردن مدیران ورزشی از برداخت یارانه انصراف دادن و دمشون گرم. اون بولهای میلیاردی که مدیران و مربیان و ... از بیت المال می گیرند اگه یارانه نیست رایانست؟ اگه گرفتن یارانه بده و گرفتن رایانه خوب اقایون رایانشونو بدن به ما تا ما یارانمونو بدیم به اوشون.
البته علی دایی که از ریش کسی نمی ترسه و برا سبد کالا هم از ساعت 4 تو صف بود. لااقل سیاست به خرج می دادن و میذاشتن برا بعد از نشست 5+1 و کم شدن تحریمها تا اعتماد مردمو جلب کنن. با این کارشون محمود خانو هم به برگشت امیدوار کردن و تازه برا اومدنش هم 6 تا بیش شرط گذاشته. خدا به دادمون برسه

پونی یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 18:26 http://pppooonnnyyy.blogfa.com/

نکته اساسی شاسی بلند بود!!

یارانه یا رایانه یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 18:46

یکی از افرادی که انصراف داده و تو ورزش خودشو به عنوان خیر معرفی کرده و بول خرید خلعتبری رو داده و به کشتی گیران باداش میده و ... و از این طریق با استفاده از پوشش ایجاد شده به راحتی تونسته به اهداف تجاریش دست پیدا کنه و 9 ساله 5000 میلیارد بدهکاره. یکی نیست بگه شما به جای انصراف از یارانه و ریخت و باش و خیر(!) بودن تو ورزش بدهیت رو به بانک های خصوصی طرف حسابت و بیت المال بده.من اگه یکی از قسطای 300 هزار تومنیم عقب بیفته بانک سریع اس ام اس میزنه ،بعد زنگ میزنه، بعد زنگ میزنه به ضامنم ،بعد زنگ میزنه محل کارم بعد تهدید به برداشت اصل و خسارت وارده از ضامنم میکنه و ...
افراد دلسوز که مدام وظیفه ی انسانیمون(!) که انصراف از یارانه باشه رو یاداوری می کنند و بزرگراه ثروت اندوزی رو برای ازمابهترون باز می کنند و وقتی این افراد به خارج از کشور متواری شدند همگی یک صدا فریاد وااسفا سر میدن لطفا بجای تبلیغ برای نه به یارانه به دنبال نهضت اری به وصول مطالبات بیت المال باشید و روی ته دیگی که برایمان گذاشتید زهر نریزید.

وقتی فامیل گردن کلفت ها باشی کسی نمیتونه طلبش رو ازت بگیره
واضحه
به قول شما یه عروس و داماد بیچاره واسه سه میلیون باید ده تا ضامن بیارن و میلیارد میلیارد پول بی زبون میره تو جیب کسانی که ضامن گردن کلفت دارن و قصد برگردوندن این پول ها رو هم ندارن

یارانه یا رایانه یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 19:17

اقا داغ دلمونو تازه کردی. اینو بگم و رفع زحمت کنم.
هزینه ی شارز ماهیانه همین اینرنتی که توش هستیم تو بلاد کفر ماهی 10 دلاره. با سرعت یک گیگ و نا محدود. بدون قطعی و محدودیت.
حالا اینجا حداقل 15 تومن با سرعت 128. نامحدود نیست و فقط یک تا 8 رایگانه که اون موقع سرعت 100 برابر بایین میاد و سایت باز نمیشه چه برسه به اینکه بخوایم دانلود کنیم. هر دقیقه قطع و وصل میشه و هر سایتی هم که بخوایم بریم ارجاع داده میشیم به بیوندها!
اگه انرزی هسته ای حق مسلم ماست بول نفت که مصدق بزرگ ملیش کرد و برای مردمه حق مسلم ما نیست و برای دادن حق مردم باید کلی سرشون منت گذاشت؟ اگه واقعا میخوان با بولی که از انصراف مردم به دست میاد بهداشت و درمان و ... رو ارزون کنند اصلا یارانه رو قطع کنند و قیمتها رو به حالت اول برگردونند. من که فکر نکنم از انرزی هسته ای اندازه ی هسته ی خرما هم به ما برسه.

منم موافقم که کلا قطع بشه
هرچند خیلی ها واقعا نیاز دارن به این پول و اگر نباشه بدبخت میشن

سهیلا یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 19:38 http://fany-rooz-2001.blogsky.com/

سلام بابک عزیز
منم 5 تصویر ناب خودمو نوشتم.
البته ببخش قشنگی قلم شما خوبان رو که ندارم...با همین زبون الکنم بهتر از این نمیشد

ممنون

آذرنوش یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 20:26

ما هم ثبت نام کردیم...چه میشه کرد پول زیادی نیست اما به قول شما حداقل واسه بنزین زدن و شارژ ساختمون خوبه.

khatere hastam یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 20:43 http://mahkoomin.blogsky.com

من سرپرست خانواده تک نفری خودم هستم ماهی سیصد و اندی درآمدمه البته خورد و خوراکم با خانواده است اما بقیه خرج و مخارج با خودمه فکر کنم مستحق گرفتن این 45500 تومان باشم اما نمیدونم چرا این چند روزه نتونستم خودمو قانع کنم نام نویسی کنم شاید چون فکر میکنم چون به روحانی رای دادم باید یه جوری پشتش وایسم شایدم این غرور ملیم ! مانع از این میشه این چند غاز رو درخواست کنم راستش تا الان به نتیجه نرسیدم که نام نویسی کنم یا نه گیج و ویج موندم به قررررررآآآآآآآآآآان..

خوشحالم باهات آشنا شدم متنی که نوشتی برام جالب بود

با این شرایطی که گفتی فکر کنم خود روحانی هم راضی نباشه انصراف بدین

مهربان یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 21:25 http://mehrabanam.blogsky.com/

این روش کمک به مردم از اول اشتباه بوده .... مثل هزارو یک اشتباهی که دولت قبلی کرد و اثراتش حالا حالاها در مملت دیده می شه .... در مورد ثبت نام کردن یا نکردن و این شوی احمقانه ای که صدا و سیمای ملی راه انداخته باید بگم اگر هم کسی انصراف داده واقعا اون قدر داشته که 100 تومن 200 تومن براش ارزشی نداشته .... دیگه توی بوق و کرنا کردن نداره .... افتخار آفرینی که نکرده ... خب انصراف داده .... ولی اگر فکر کرده با انصراف اون و امثال اون این شعار ها درباره ی اصلاح نظام بهداشتی و رونق اقتصادی به تحقق می پیونده سخت در اشتباهه طفلکی....

موافقم

توپولو یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 22:18 http://Dokhtarakedarya.blogfa.com

فکر نمی کنم حتی زنجانی هم بخواد انصراف بده! احتمال زیاد هم میگه زیر 600 تومن در آمد دارم
این خانه از پایبست ویران است آقای اسحاقی

زنجانی می خواد مرخصی بگیره از زندان بره کافی نت ثبت نام کنه

yasna یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 22:32 http://delkok.blogfa.com

من که سرپرست نیستم ولی بودم هم ثبت نام می کردم . به همون دلیلی که خودت هم اشاره کردی .. قرار نیست رو قیمت سوخت و خواربار و پوشاک و جه چه بره از اون طرف هم به مردم بگن از بارانه بگذرین وقتی سوبسیدها رو برداستن قرار شد جاش بارانه بدن شما نگاه کنن همین هفته پیش که قیمت بنزین رو اعلام کرد صبخش کرایه های تاکسی دو برابر شد. القصه اینکه من امروز محاسبه می کنم یا احتباج ندارم با نبازم ضروری نیست اما ماه بعد میبنی شدم زیر خط فقر! اعتماد به نمیشه کرد...هروقت از ثبات بازار صحبت کردن بارار اتیش شد بعدش

مساله همینه
قرار بود این پول خرج مردم بشه
قرار بود باهاش شغل ایجاد کنند
کارخونه ها رونق بگیرن
درمان ارزون بشه
اما شد خرج جیب سیاسی کاری ها و قلدر بازی برای مردم دنیا
و انرژی هسته ای که هنوز یه دونه لامپ باهاش روشن نکردیم
و فوتبالیست های غیرتمند و قرار دادهای میلیاردی

ته تغاری یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 23:22 http://ssmall.blogsky.com/

ما که اگرم بابامون بگیره به ما چیزی تعلق نمیگیره

سهیلا دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 00:00 http://fany-rooz-2001.blogsky.com/

دیشب بابام گفت پسر پاشو اون دیوان حافظ بیار یه فال بگیرم

ببینم یارانه بگیرم یا نه دیوان حافظ که باز کرد این بیتش اومد

......

دوش دیدم که ملائک قید یارانه زدند

انصرافی بنوشتند و به سامانه زدند

بهار همیشگی دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 00:30

والا ما که دیشب تو مهمونی بودیم همه ی اقوام ثبت نام کرده بودن و درآمدشون رو هر چی دلشون خواسته بود زده بودن یعنی خیلی کمتر از درامد واقعیشون!
بعدشم میگفتن عمرا دولت بفهمه که هر کس چقدر درامد داره یا خونه داره یا نه! خلاصه انگار همه یه جورایی لج کردن و به زور هم شده میخوان این مبلغ رو بگیرن با اینکه همشون میگفتن حتی این پول بنزینمون هم نمیشه!به نظرم این زیرنویس های مزخرف صدا و سیما اثر معکوس داشته و لج همه رو در اورده
ما هم عدد 9 هستیم و یعنی آخرین روز و به احتمال زیاد هم ثبت نام میکنیم...

دقیقا
اگر اونطور که شایسته شان و شعور مردم بود رفتار میکردن شاید خیلی ها از خیرش میگذشتن اما به قول شما برای لجبازی هم که شده مردم ثبت نام کردن

طاها دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 03:42 http://dastanakeman.mihanblog.com

سلام
به هر حال به زودی یارانه همه مردم قطع میشه و دولت به آرزوش میرسه و این پول و هر پول دیگه ای که به دولت میرسه تنها جایی که استفاده نمیشه برا ملته
این هدف مندی نبود،هدف گندی بود

منم مطمئنم دیر یا زود این پول دادن به مردم تبدیل میشه به یه چیزی تو مایه های سهام و سبد کالا و بیمه های درمانی
البته بد هم نیست
اما اگه واقعا بشه

ارش پیرزاده دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 07:51 http://arashpirzadeh.persianblog.ir/

مسئله خیلی ساده است ....
کسانی که خودمون منتخب کردیم برای اصلاح امور .... ازمون یه تقاضا دارند ....حالا چه تو قسمت تقاضا مشکل دارید .. چه تو قسمت منتخب .. در هر دو صورت مشکل از ماست ...
اخه چرا وقتی برامون هزینه ایی نداره 80 تا 90 درصد مشارکت مردمی داریم وقتی برامون هزینه داره 2 تا سه درصد مشارکت میکنیم...

مستحق دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 08:34

متاسفانه پدرم سرپرست خانواده است و ایشون هم تشخیص دادن که ثبت نام نکنن!!! این درحالیه که من هر روز 5 ساعت در اتوبوس و مترو هستم و 8 ساعت هم کار می کنم. حقوقم هم ماهی یه شاهی و پنج زار هست. پول یارانه حق منه. من حقم رو می خوام.

اینم از معایب این طرح ناکارشناسه

گلدونه دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 08:44

چقدر پستت رو دوست داشتم بابک جان اصلن حرف دل من.
ما ثبت نام نکردیم آقای شوهر از اول هم با گرفتن یارانه مخالف بود و من با کمک یکی از بچه های وبلاگستان ثبت نام کردم و برای اقای شوهر حساب بانکی باز کردم و یک سال یارانه گرفتیم.
اما دقیقن حرف من هم همینه من اگه ثروتمند باشم که نیستم (اگه من ثروتمندم خاوری و زنجانی چی اند؟!) چرا نباید از پول نفتی که ملی است استفاده کنم؟ من ثروتمند که بیشتر مالیات میدم چرا نباید از این حق ملی بی بهره باشم؟!
از اینکه 45 تومن ناقابل را نمیگیرم ناراحت نیستم ناراحت این هستم که اولش قرار بود به همه بدن بعد با دو دوزه بازی و شارلات بازی دارن یه عده رو حذف میکنن چون کفگیر به ته دیگ خورده و برای خرج عطینا کردن کم آورده ان. اگه این پول رو امثال من و تو نگیریم به آدم مستحق داده بشه. پولش صرف انجام کارهای زیر بنایی بشه خیلی هم راضی ام اما مشکل اینه این پولها صرف سوریه و لبنان و فلسطین و در نهایت اختلاس ها میشه.
پستت را باید با طلا نوشت و زد سر در مجلس. چه بسا فرو کرد تو چشم مجلسیان

قربان شما همشهری

روزگارمو دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 09:10

سلام
عامو !حدیث داریم که هرکی یارانه نگیره فردای قیامت با حور وپری همخونه میشه. وجزء حسناتش محسوب میشه واز گناهاش کم میشه و.....کلی امتیاز دیگه.مو که یارانه نمیگیرم تا سی او دنیام پس انداز کنم.شما هم همی الان توبه کنین وانصراف بدین تا مستقیم ودربست برین ته بهشت.از مو گفتن بی.دیگه با خوتونه.

اردی بهشتی دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 09:42 http://tanhaeeeii.blogfa.com

آقای پیرزاده شرکت در انتخابات تنها برای یک عده از مردم با هدف مشارکت بود!
برای سایر مردم دلایل دیگری داشت!

یارانه یا رایانه دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 09:44

ارش بیرزاده عزیز ما مشارکت کردیم تا به قول اقای رئیس جمهور از حقوق حقه مون بهره مند بشیم. ایا بول نقت که ملیه جزئ حقوق حقه مردم نیست؟ میگن اونایی که نیاز ندارن انصراف بدن. شاید خود رئیس جمهور از 10 میلیون حقوقی که می گیره 9 میلیون رو نیاز نداشته باشه. بس باید بهش اندازه ی یک کارگر حقوق بدیم؟ به جای اینکه از طریق اشتغال زایی فقرا و قشر تحصیلکرده بیکار رو به ساحل ارامش برسونیم برای کم کردن فاصله ی طبقاتی میخوایم حقوق مرفهین رو ندیم. این راه حلش نیست و این تز در جوامع سوسیالیستی هم با شکست مواجه شده. من خودم به اقای رئیس جمهور رای دادم و هنوز هم به بقیه کاندیداها ترجیحش میدم ولی نباید متعصب بود و اگه روزی گفتن بیفت تو چاه نباید به حساب رایی که بهشون دادیم خودمونو برت کنیم تو چاه.

خانم گل دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 09:52

سلام
راستش از بس بحث یارانه و یارانه بگیری و و و و و شده دیه سرم سوت میکشه اسمش که میاد
اما اینو میدونم که هیچ دلیلی نداره ادم از حق خودشو زن و بچه اش بگذره تا پولا قلمبه بشه تو دولت و بعدم یه دزد از خدا بیخبری بیاد همه رو هاپولی کنه بره و اخر سرم برای اینکه قضیه بیخ پیدا نکنه بگن قضیه را دنبال نکنین!!
من به بابامم گفتم شما یارانه رو بگیر نخواستی خرج کنی خودت ببر بده به کسی که واقعا نیازمنده!

بیخیال اصلا
میگم ادرس وبلاگ مهربان چیه؟
وبلاگتون واقعا به دل میشینه
نظرم خصوصی باشه لدفن

ممنون
آدرس وبلاگ مهربان :
http://mehrabanam.blogsky.com/

محبوب دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 10:30

ما هم دقیقا کاری رو انجام دادیم که تو انجام دادی. ثبت نام کردیم و همه چی رو صادقانه نوشتیم

تشکر

ارش پیرزاده دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 11:25 http://arashpirzadeh.persianblog.ir/

یارانه چیست ؟
در دولت های ور شکسته جهت کمک به ملت میان روی کالاهای اساسی مردم سوبسید میگذاشتند مثلا بنزین وارد میکردن 2000 تومان 1900 تومان ان را خودشان میدادن و بنزین را 100 تومان میفروختند این باعث میشد یا برق در میاوند براشان کیلو واتی 2000 تومان ان را می فروختند کیلو واتی 200 تومان این کار باعث میشد قیمت کالاهای اساسی بالا نرود ...والبته ضرر این کار یعنی ضرر لیتری 1800 تومان بنزین و ضرر 1800 تومان کیلو واتی برق را از جیب دولت میرفت جیب دولت کجا بود 1 پول نفت 2 مالیات که کل مردم میدادن ...
سوال : چرا بجای اینکه این کار کنه و روی کالا ضرر بده همون پول صرف عمران و اشتغال نکرد ....
جواب : معمولا کشورهایی این کار رو میکنند که در گیر جنگ باشند ... یا دچار تحریم باشند در اون دوران امکان شکوفایی اقتصاد نیست به همین علت این کار را میکردند .... فقط هم در کشور ما نبوده المان در انتهای جنگ جهانی روسیه فرانسه ترکیه و خیلی جاهای دیگر ....این کار را کردن ...

خب وقتی جنگ تمام میشه دولت میخواد اقتصاد توسعه بده ولی یه بار سنگ روی دوشش به نام یارانه و باید هر ماه پول حاصل از درامد دولت یعنی پول نفت و مالیات خرج کنه تا بنزین و برق و حامل های انرزی مجانی به مردم بده .... پولی براش نمیمونه تا اقتصاد باز کنه یه ایراد دیگه هم داشت ... این کار دولت یه ایراد دیگه هم پیدا کرد اقتصاد ایران غیر واقعی شد ... یعنی چون برق ارزان بود طرف کوره اجر پزی برقی داشت معادل برق دو تا روستا رو مصرف میکرد و اجر تولید میکرد .. و پول دار میشد و خیلی مثال های دیگر ....و امسال بابک زنجانی وکسان دیگر دقیقا از همین اقتثصاد بیمار پا گرفتند ....
حالا اگه دولت بخواد یک هو قیمت حامل های انرزی بالا ببره که قشر ضعیف جامعه از بین میره و چون قیمت پایه است همه چی بالا میره .... و اگه بخواد مثل دولت خاتمی با توجه به افزایش تورم کم کم با توسعه اقتصادی قیمتها رو بالا ببره .....40 سال زمان میبره و دولت چون در محاصره اقتصادی است توان اینکه تا 40 سال دیگه سوبسید بده رو نداره ...
برای همین اومدن گفتند ما در چند مرحله قیمت حامل های انرزی بالا میبریم و فشار از اوی دولت کم میکنیم و با کمک نقدی به قشر اسیب پذیر تا زمانی که اقتصاد پویا بشه این کار رو انجامم میدیم ....
درسته که احمدی نزاد این کار کرد و خیلی ها از احمدی نزاد بدشون میاد ... درسته که پولی که صرفه جویی میشه باید صرف اقتصاد بشه ولی معلوم نیسات که بشه یا نه .. ولی شما از زاپن هم برید اقتصاد دان بیارید اون هم دستور میده که دولت باید قیمت حامل های انرزی رو واقعی کنه تا اقتصاد چرخش بچرخه ... هیچ راه دیگه هم نیست .....

بگذارید خیلی ساده حرف بزنم در ایران حدود10میلیون خودرو وجود داره .. و طبق اخرین سر شماری 25 میلیون خانواده هست یعنی اگر فرض کند هر خانواده یک ماشین داشته باشد که این طور نسیت پولدارها معمولا چند ماشین دارند حدود 15 میلیون خانواده ماشین ندارند ... قیمت یک لیتر بنزین حدود 2500 تومان هست که دولت 700 تومانشو از شما میگیره و 1800 تومانشو از جیبش به شما میده در واقع از مالیات ملت می پردازه یعنی چی ... اون 15 میلیون خانواری که ماشین ندارند دراند پول بنزین اون 10 میلیون خانواری که ماشین دارند میدن ... یعنی اگر شما یک لیتر بنزین بخری بریزی تو جوب فقط 700 تمان پول خودتو از دست دادی و 1800 تومان پول مردم ریختی تو جوب همین داستان راجع به برق گاز و ... هست ...

همین الان یک سه نفره خانواده متوسط ایرانی فرض کنید در ماه 100 لیتر بنزین مصرف کرده میشه 40 هزار تومان قبض 20 هزارتومانی برق داشته باشه و یه قبض 20 هزار تومانی گاز داشته باشه یعنی بابت حامل های انرزی در ماه 80 هزار تومان خودش هزینه کرده و سه برابر ان را یعنی 270 هراز تومان هم از دولت قرض گرفته و علاوه از این 270 هزار تومان 130 هرار تومان هم یارانه گرفته .... حالا دولت اومده میگه اگه داری بیخیال اون 130 هزار تومان بشو ....

ارش پیرزاده دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 11:38 http://arashpirzadeh.persianblog.ir/

حالا اگه به دولت اطمینان ندارید و میگید دزد اون وقت باید ریشه یابی کنیم که چرا در انتخابات شرکت کردید ....

من که شرکت نکردم

فامیل دور دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 11:41

من نمیدونم ما کارمند جماعت چه گناهی کردیم که همه جوره باید بار این اقتصاد لعنتی رو به دوش بکشیم؟ هنوز حقوق نگرفته مالیاتش رو کم میکنن. سوپر میریم باید مالیات ارزش افزوده بدیم. چلوکباب بخوریم (البته سالی یه بار) باید مالیات آقای کبابی رو بدیم. یارانه نگیریم بنزین آزاد بخریم که در انتها از ما بهترون روز به روز فربه تر بشن و تو مملکتی که هنوز تو پایتختش کودکان کار هستن یه عده پورشه سوار شن. این همون عدل الهی هست که وعده اش بهمون داده شده. اگه همه قشر متوسط جامعه هم این پول رو نگیرن اوضاع هیچ فرقی نمیکنه. خوبه که من اصلا تلویزیون نمی بینم والله بقرعان شماها چه صبری دارید که این خزعبلات رو تحمل می کنید.

اینکه کارمند جماعت باید تا قرون آخر مالیات رو بده و کسی که شغل آزاد داره و درآمدش نامشخصه بره اداره مالیات و خود اظهاری کنه اخر بی عدالتیه

مجید دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 12:02 http://charoo.blogfa.com

حضرت بابک گرامی .
متن یارانه ای شما و نظرات دوستان گرامی را جمله به جمله خواندم . امیدوارم نظری که می دهم کسی را نرنجاند .
راستش بابک جان من از اول هم برای این دو زار ده شاهی ثبت نام نکردم . اولا که شاید واقعا احتیاج نداشتم . دوم اینکه در زمان حضرت محمود که هر چیزی جنبه عوام فریبی داشت ، دریافت یارانه را توهین به شعور خودم می دانستم . دریافت چهل و چند هزار تومان بابت ماهانه چندصد هزار تومان افزایش هزینه ای که به زندگی ام تحمیل می شد و روزانه بی نهایت تحقیر سیاسی و خسارت اقتصادی که به کشورم وارد می شد !
و اما حالا و در دولتی که حداقل خودم برای رای آوردنش به سهم خودم تلاش کردم - بماند که برخی رفتارهایش جای سئوال دارد ! - باز هم همان حکایت را ادامه دار می بینم . یک مثال بزنم حضرت بابک :
سالها قبل - حدود 82 - رفتم برای پسرم لباس بخرم . بدون هیچ سئوالی از قیمت ها و هیچ چک و چانه ای ، بعد از اتمام انتخاب لباسها ، فروشنده گفت جمعا می شوند 41200 تومان . گفتم : برای مشتری ای که به قیمت های شما اعتماد کرده و هیچ جانه ای هم نزده چقدر تخفیف می دهید ؟ فروشنده با کلی تعریف از مشتری و انتخابهایش ، گفت : به خاطر شما دویست تومنش تخفیف ! من 45 هزار تومان به فروشنده دادم و گفتم : پسرجان ! این 4 هزار تومان اضافی را بگیر به دو دلیل :
دلیل اول اینکه منت من سر تو باشد نه منت تو سر من . دلیل دوم اینکه به مشتری بعدی ات 4 هزار تومان تخفیف بدهی که لااقل در ازاء هر یک نفر که از تو ناراضی می شود یک نفر را هم راضی نگهداری ! بماند که آن فروشنده جوان دویست سیصد متر دنبال من دوید و کلی خواهش و عذرخواهی تا من مابقی پولم را بگیرم !
حالا همین حکایت است . نگرقتن این یارانه فرصت و منتی است از سوی مردم بر سر دولت که یا واقعا برای مردم کاری کند و یا اگر نکرد بعدا انتظاری هم نداشته باشد و پاسخگو باشد و فکر جبران مافاتش باشد .
بحث های زیان های اجتماعی این یارانه هم هست که جایش در این کامنت ها نیست مثلا : آیا یارانه کل خانواده که به حساب سرپرست خانه ریخته می شود هزینه ی کل خانواده می شود ؟ هزینه ی اعتیاد بعضی افراد نمی شود ؟ برخی را بیکار نمی کند ؟ هزینه خرید لوازم بنجل چینی نمی شود ؟ اصلا احتیاجی هست که ما نفت بدهیم و به جایش بنجلجات وارد کنیم که با این شندرغاز به جز خرید آنها گزینه ی دیگری نباشد ؟ آیا در توزیع یارانه ها حقوق اجتماعی افراد خانواده رعایت می شود ؟ و ... و ... . شاید یکبار برای همیشه باید به این موضوعات پایان داد .
ارادتمند : مجید : وبلاگ چارو .

دم شما و روح بزرگتون گرم
یکی از دوستان تعریف میکنه که توی محله اونا یه بنده خدایی هست که مواد میفروشه
وقتی که یارانه ها رو میریزن تا چند روز جلوی خونه اش شلوغه
همه عملی ها هجوم میارن واسه خریدن مواد
این پول دادن از اولش اشتباه بود

داش آکل دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 12:41

من به نظر شما کاملا احترام میذارم. ولی نظر خودم اینه که باید اونایی که فکر میکنن نیاز ندارن و بدون اون میتونن زندگی کنن انصراف بدن. چون این طرح که مال دولت فعلی نبوده، و واقعا زیرساختای هدفمندی درست رعایت نشده و نباید هم همه یارانه بگیرن . بعدشم حذف یارانه نیاز به مدیریت قوی داره، معلومه ک دولت داره این پول رو به زور تهیه میکنه و مسلما از یه جاهایی میزنه، پس وقتی نمیخواد بده و مجبوره، باید خیلیا داوطلبانه انصراف بدن که اولا به اونایی ک واقعا حقشونه برسه(چون من خودم دیدم ک ب خیلیا ک مستحق بودن سبد کالا نرسید و ب خیلیا ک نبودن رسید) ثانیا این پول را از جای دیگه نزنه.

به نظر منم کسی که واقعا نیازی نداره باید انصراف بده
من توی دوست آشنا همچین کسی رو نمیشناسم ولی
ولی میدونم خیلی ها که واقعا نیاز ندارن یارانه میگیرن

یارانه با رایانه دوشنبه 25 فروردین 1393 ساعت 12:43

اقای بیرزاده فرمایش شما صحیح ولی طبق اون چیزی که گفتید این یارانه و سوبسید از نفت که متعلق به ملته و مالیاتی که مستقیما از مردم گرفته میشه برداخت میشه و جزئ حقوق هر شهرونده. شاید دولتمردان و عده کثیری از کارمندان نیازی به حقوقی که هر ماه دریافت می کنند نداشته باشند. بس باید از حقوق دریافتی شون انصراف بدن؟ شاید به متخصصین ارثی برسه و دستش به دهنش برسه. ولی یک عمر زحمت کشیده و تو شغلی که هست خدمت بزرگی به جامعه می کنه. حقوقی که می گیره حقشه و به جای اینکه برای دادن 45 هزار تومن ناقابل که حق مردمه اینطور تحقیرشون کنیم باید جلوی رشد قارچ گونه ی بدهکاران صد ها و هزار میلیاردی به بانک های دولتی و خصوصی رو بگیریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد