جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

من یک مهر ماهی هستم

هیچ وقت علت این توجه بی اندازه به ماه تولد رو نفهمیدم .

تعصبی که گاهی در حد آبی و قرمز بودن پیش میره و دروغ چرا بعضی وقتها من هم ناخواسته سوار این موج شدم . البته من  ماه و روز تولدم رو دوست دارم و یه جورایی فکر می کنم ماه مهر بهترین ماه سال هم هست  ( در حد همون شوخی و کلکل سر آبی یا قرمز بودن ) اما اینکه یکنفر برای معرفی خودش از ماه تولدش مایه بذاره رو درک نمی کنم .

چیزی که اتفاقا خیلی هم در دنیای مجازی رایجه و حتما دیدید که در پروفایل وبلاگ یا اینستا به جای گفتن اسم واقعی یا سن و سال و رشته تحصیلی و شغل ، نوشتن اینکه متولد چه ماهی هستند در اولویت قرار می گیره

طوری که بعضی ها بدون هیچ توضیح و تفسیری برای معرفی خودشون به اهالی دنیای مجازی صرفا به یک جمله بسنده می کنند .

مثلا : یک تیر ماهی

و احتمالا فکر می کنند که با این جمله قرار است مخاطب حجم زیادی از اطلاعات از نویسنده یا صاحب اون اکانت بدست بیاره .


نمیتونم درک کنم چطور ممکنه ماه تولد یکنفر تعیین کننده خلق و خوی اون شخص باشه

طالع بینی ها هم که کلا یکسری صفات عجیب و غریب و معمولا خوب ردیف کردند برای آدم ها و بعضی ها برای جذاب تر شدن زن و مرد متولد هر ماه رو هم جدا کردند و قوانینی هم دارند که زن متولد فلان ماه نباید با مرد فلان ماه ازدواج کند یا بالعکس

مثال 1 : خصوصیات متولدین اردیبهشت :

خیلی قانع ، صبور و آرام ، پرتحمّل ، عاشق مالکیّت ، حسود ، متعصّب ، اهل اعتدال ، با محبّت ، خیلی قوی و سالم ، عاشق عطر و بوی طبیعی ، از تجارب گذشته الهام می‌گیرد ، واقعاْ وفادار ، مخالف افراط ، ‎‎‎با سلیقه ، خوشگل‌پسند ، پول‌دوست ، همیشه راضی ، مصمّم ، پرکار ، سخاوتمند ، مؤقّر و سنگین ، فقط در مقابل حرف آرام رام می‌شود ، اهل مادیّات ، دنبال زندگی شیرین ، مادّی‌گرا و سودجو ، به‌هر کاری صورت واقعی می‌دهد ، مخالف خشونت ، با ثبات و پایدار ، عاشق صلح و آرامش ، صادق ، مال جمع کن ، اهل هنر ، مخالف درگیری ، اگر عصبانی شود طوفان بپا می‌کند ، مستعد کشاورزی ، هرکاری را به پایان می‌رساند ، رئیس فعّال و لایق ، با همه کنار می آید ، خود سر ، نجیب، عاشق خانه و خانواده ، عاشق طبیعت ، عاشق رفتار ملایم ، کمک رسان ، دارای قلبی بزرگ ، با صفا ، مسلّط به نفس ، دارای عزّت نفس ، عاشق گل و زیبائی ، بی تفاوت نسبت به دشمنان ، میانه رو ، رفیق و دوست بسیار شیرین ،شیک پوش ، علاقه‌مند به موسیقی ، قدر شناس ، مخالف عجله ، دارای تحمّل زیاد ، محتاط و مخالف اعتراض و انتقاد .


مثال 2 : خصوصیات متولدین خرداد :

اهل تنّوع ، واقعاْ باهوش ، سریع‌الانتقال ، متلّون‌المزاج ، غیر پایدار ، عاشق کارهای فکری ، کنجکاو ، پرانرژی ، دارای شخصیّت دوتایی ، بی‌ثبات ، دمدمی مزاج ، هرگز کار را تمام نمی‌کند ، عاشق مسافرت ، معاشرتی ، سر به هوا ، زرنگ ، قابل تطبیق با هر محیط ، پی به اسرار می‌برد ، نا آرام ، در جستجوی مطالب جدید ، واقعاْ با سلیقه ، ماهر ، دارای قدرت فکری زیاد ، آدم شناس ، عاشق برنامه‌های کوتاه‌مدت ، منطقی ، عاشق حرکت ، متنفّر از تقلّب ، عاشق کامپیوتر ، از کار طولانی خسته می‌شود، عاشق شطرنج ، زود جوش ، در یک‌جا بند نمی‌شود ، نرم و غیرمستقیم حرف می‌زند ، قابل انعطاف ، عاشق مطالعه ، عاشق جمع مردم  ، رنگارنگ ، دارای قوّه تخیّل زیاد ، خوش سر و زبان ، ماجراجو و بی ثبات ، شیک پوش ، غیر حسود ، گاهی شاد و گاهی غمگین ، گاهی پر حرف و گاهی خاموش ، نکته سنج ، اهل هنر ، خواهان وفاداری ، کم حرف ، آب زیر کاه ، اهل معاشرت ، رویائی ، بی قرار ، اصلاْ رویش حساب نکنید ، میل ندارد کسی از کارش سر در بیارد ، با انصاف ، بدقول ، اهل زخم زبان ، گاهی لجباز ، عاشق غذاهای تند


طالع بینی انواع و اقسام مختلفی هم داره . هندی، چینی، عربی ،ازدواج ، روزانه ، شبانه ، هفتگی ، طالع بینی رنگ ، طالع بینی بر اساس سال تولد و ...


هرچند نسبت به این داستان هم شک و تردید دارم اما اگر به جای ماه تولد ، زمان بسته شدن نطفه یک نوزاد را در نظر بگیریم و بعد به وضعیت قرار گرفتن ماه و ستاره ها و قمر و عقرب و کواکب و تاثیر آن بر شخص بپردازیم با وجود اینکه قبولش سخت است ولی باز منطقی تر است تا ماه  تولد یکنفر آن هم در این روزگار پیشرفت علم

لابد می پرسید چه ربطی به پیشرفت علم دارد ؟ بگذارید برایتان مثال بزنم

دکتر مهربان وقت تولد نی نی تازه ما را اوایل خرداد اعلام کرده است

با توجه به اینکه این زمان سقف زمان ممکن و بر اساس زایمان طبیعی است و مهربان احتمالا سزارین خواهد کرد تاریخ تولد نی نی ما بسته به تصمیم خودمان یا اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد خواهد شد

یعنی با فرض صحیح بودن این طالع بینی ها من و مهربان می توانیم تصمیم بگیریم فرزند جدیدمان

یک اردیبهشتی باشد یا خردادی

می توانیم تصمیم بگیریم داداش آقا مانی یک مرد اردیبهشتی خیلی قانع ، صبور و آرام ، پرتحمّل و عاشق مالکیّت باشد یا نه یک مرد خردادی اهل تنّوع ، واقعاْ باهوش ، سریع‌الانتقال ، متلّون‌المزاج و غیر پایدار از آب در بیاید .


بیچاره مانی جان هم  که دیگر از دست رفت و با انصاف ، بدقول ، اهل زخم زبان ، گاهی لجباز و عاشق غذاهای تند شده است.


مطمئنم که طالع بینی معتقدین و طرفداران سرسختی دارد .من هم به شخصه با طالع بینی به عنوان یک تفریح و سرگرمی مشکلی ندارم . همانطور که از یک پرنده یک فال حافظ بخرم و حالم خوش بشود اما پذیرفتن این باور که طالع بینی یک علم است و رد خور ندارد ، آنطور که در ذهن و اعتقادات بعضی ها رسوخ کرده هیچطور توی مخم نمی رود .

شما به عنوان یک طرفدار یا یک مخالف با طالع بینی در این خصوص چه نظری دارید ؟

خوشحال می شوم طرفداران طالع بینی دلیل منطقی و علمی برای این باورشون بنویسند شاید من دچار اشتباه باشم .



نظرات 52 + ارسال نظر
رضوان سادات شنبه 20 دی 1393 ساعت 23:17

ازین پس باید گفت:طالع بینی هندی برای بچه های سزارینی
یا طالع بینی هندی برا بچه های زایمان طبیعی!!!
یه طالع بینی هست که دقیقن اخلاقیات خودت رو میگه فکر میکنم طالع بینی هندی باشه که خیلی هم کامله و شرح هر ماهش زیاده،البته نه اینکه هر چی گفته تو همونجوری باشی،اما بیشتر اخلاقیاتت توش اومده و درسته،
یه سوال برا من همیشه بوده که چرا این اردیبهشتی ها انقد خودشونو تحویل میگیرن و هی میگن:متولد ماه اردیبهشت اِل است وبِل است،مگه فرق بقیه ماه ها با اردیبهشت چیه؟؟؟
البته امیدوارم به "اردی بهشتی"عزیزم بر نخوره ولی همیشه برام جای سوال بوده که چرا انقد روی این ماه مانور داده میشه!!!

ماه تولد فقط "مرداد"

رضوان سادات شنبه 20 دی 1393 ساعت 23:21

چیزی که تو کتابهای دینی خودمون هم اومده و خیلی هم رو اخلاقیات بچه موثره همون زمان بسته شدن نطفه ست نه زمان بدنیا اومدن بچه،چون بچه تو هرمکانی و هر زمانی ممکنه بدنیا بیاد اما سر بسته شدن نطفه ست که آدم باید مراقبت بعمل بیاره تا بچه سالم و صالح داشته باشه.

باز این نظریه منطقیه

دل آرام شنبه 20 دی 1393 ساعت 23:26 http://delaramam.blogsky.com

منم ماه تولدم رو خیلی دوست دارم. یه جورهایی حتی خیلی بیشتر از خیلی، اما اصلا قبول ندارم که "تیر ماهی ها اینجوری هستن، خردادی ها اونجوری هستن" و الی آخر...
اصلا و ابدا قبول ندارم که ذات و خلق و خوی و عادات و رفتار یک آدم رو میشه گذاشت به حساب ماه تولدش!! انگار که مثلا همه مردها یا همه زن ها مثل هم هستن که حالا همه ی به فرض اردیبهشتی ها بخوان شبیه هم باشن!
به نظر من فقط عواملی نظیر: خانواده، محله ای که توش رشد کردیم، مدرسه و آموزشگاهی که توش آموزش دیدیم، خویشان و دوستان، ژنتیک و..و...و... روی جنبه های رفتاری آدمها اثر دارن ولاغیر

موافقم 100 در صد

داود (خورشید نامه) شنبه 20 دی 1393 ساعت 23:40

بعنوان طرفتار! یا مخالف ؟ نمیشه بعنوان وسطش نظر داد؟

داود (خورشید نامه) شنبه 20 دی 1393 ساعت 23:44

وسطش یعنی اونجا که نه خیلی بگوییم هیچ چیز بعنوان اینده نگری نداریم و نه اینکه با نگاه به اب و اینه و کف دست کف پا تمام سرنوشت یارو حدس بزنیم

داود (خورشید نامه) شنبه 20 دی 1393 ساعت 23:49

همیشه چیزهایی بوده است ...یوسف خوابی می بیند که از اتفاقی در اینده خبر می دهد ...یا منجمان خبر می دهند فرعون را از تولد موسی که خواهد امد و بساطش را بر خواهد چید...اتفاقاتی شبیه اینها نشان از ان دارد که در ورای جهان رازهایی است

دنیای خواب کمی فرق می کنه
منم به ماوراء الطبیعه اعتقاد دارم
اما اینکه هر خوابی باید معنایی داشته باشه
و خوابها لزوما سرنوشت و اتفاقات پیش رو را توضیح می دهند نه

اهم اهم ... جا داره اول عرایضم خدمت همه دوستان گرامی عرض کنم که من یک آبـــــــــــــــان ماهی هستم. بله درست شنیدید ... از همین جا موج حسرت رو در چشمان شما میبینم که آرزو داشتید آبـــــــانی باشید ولی خوب خداوند متعال همه انسان ها را از نعماتش سیراب نمیکند و این چنین بود که غیر آبان ماهی ها را آفرید تا درس عبرتی باشند و قدرت لایزال خود را به نمایش بگذارد ...
در ادامه دعوت میکنم از "طودی" عزیز مختصری از خصایص ناب متولدین این ماه مبارک را به سمع و نظر ! ببخشید به دیده شما عزیزانِ جان برساند.

---------
فک کنم قشنگ معلومه که اصلا اعتقادی ندارم به این خرافات. نه؟؟؟

بله معلوم بود

داود (خورشید نامه) شنبه 20 دی 1393 ساعت 23:52

برای خود من اتفاقی افتاد که کسی اتفاقی را در ده سال بعد پیش بینی کرد او یک رهگذر بود که توی تاکسی کنارم نشست و ان اتفاق دقیقا افتاد ... شاید داستانش را یک روز نوشتم

داود (خورشید نامه) شنبه 20 دی 1393 ساعت 23:55

اما ماه در خلق و خوی ادم در سرنوشتش یا در ته نویسش یا در جای دیگری اثر بگذارد حقیقتا نمیدانم باید در این زمینه یک مطالعه دقیق کرد خیلی هم سخت نیست

کافیه آدم های مشهور متولد یک ماه رو بررسی کنی
تا ببینی هیچ ربطی به هم ندارن

داود (خورشید نامه) شنبه 20 دی 1393 ساعت 23:58

از اینکه امشب چراغ را زودتر روشن کردید جا دارد لپتان را بکشیم

ارادت

داود (خورشید نامه) یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 00:10

یه چیز بگم بخندی من اوائل فکر می کردم شهریوری ام ( از رو شناسنامه ) بعدها فهمیدم که شناسنامه ام را پدرم بعد از دو سال از تولدم گذشته گرفته ... مادرم می گفت بهار بدنیا امده ام و من تا مدتهای مدیدی فالهای اردیبهشت را می خواندم و سرنوشتم را دنبال می کردم بعد ناگاه سندی پیدا شد مرحوم پدرم وقت تولد برادرم در یک شب تابستانی در محل کارش نشسته بود پشت ماشین تایپ و ساعت و روز تولد من و برادرم را تایپ کرده بود که اردیبهشت نبود ...سالها این سند توی کیفش بود کاش توی کیفش میماند ولی من ابله ان را برداشتم و مثل تمام چیزهای دیگر زندگی ام گمش کردم...

داود (خورشید نامه) یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 00:18

سالها گذشت و من حالا سرنوشتم را گم کرده بودم و نمی دانستم چطور باید ان را دنبال کنم ...واقعا نمیدانستم ستون شهریور یا اردیبهشت یا فروردین را بخوانم ( چون فراموش کرده بودم که پدرم توی ان سند ماه را دقیقا چه نوشته بود ) بعد معجزه ای بنام اینترنت امد ...مادرم همیشه از شیطنتهای من در عذاب بود و من را نحس می خواند و یادم هست پدرم به شوخی میگفت برای اینکه توی 13 صفر بدنیا امده است ...بگمانم در فرهنگ عرب گویا صفر زیاد ماه دلبرویی نیست انگار خصوصا روز 13 اش ...خلاصه اینترنت بداد رسید و با یک سرچ کوچک من سرنوشتم ناگهان تغییر کرد و فهمیدم فروردینی هستم انهم 31 فروردین و فرخنده شدم و از نحسی در امدم... ولی رازی را بگویم از وقتی فهمیده ام که چه ماهی هستم هنوز نشده فالنامه ام را بخوانم برای همین واقعا نمی دانم چه بسرم خواهد امد

عاطی یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 00:22 http://www-blogfa.blogsky.com

بله در حد تفریح جالبه و مورد قبول.

فک کنم اکثرن ماه و روز تولدشون رو دوس دارن.ولی چون روز و ماه تولدشونه.نه اینکه چون فلان ماه و فلان روزه.

مثلا من الان 7 اسفند و همه مضرب های 7 و 12 رو دوست دارم:دی.البته چون عددای مقدسی هم هستن خب دوست داشتنی ءن:دی.

ولی اگه این عدد هررر عدد دیگه ای بود با احترامی ک ب اعداد مقدس دارم:دی. روز و ماه تولدمو عاشق بودم:دی

دقیقا
به هر حال روز و ماه تولد هم یجورایی مثل مایملک آدمهاست
به کسانی که متولد یکروز و یک ماه هستند احساس قرابت می کنی
اما اینکه ماه تولد بتونه خصوصیات اخلاقی و رفتاری کسی رو تعیین کنه قبول ندارم

داود (خورشید نامه) یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 00:22

این مسئله را که توی پستت نوشته ای واقعا من با گوشت و پوستم حس کرده ام وقتی که فکر می کردم شهریوری هستم ادم دیگری بودم و وقتی اردیبهشتی شدم تحولی در زندگی و شخصیتم رخ داد و هنگامی که در شک بین اردیبهشت و فروردین بودم نمیدانی بر من چه گذشت

خورشید یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 00:27

طالع بینی وجود داره اما نه اون چیزی که تو این کتابا می نویسن.
ما یه شخصی رو می شناسیم که کارش اینه.
این خانم منجمه. با علم ستاره شناسی و اینا پیش بینی می کنه. این طوری که ما روز و ساعت تولدو میگیم، ایشون به قولی میان ستاره ی ما رو پیدا می کنن و باتوجه به اون داستانای مخصوصش آینده نگری.
تاالان که هرکس پیشش رفته و هرچی گفته درست دراومده.

خورشید عزیز
اگر شما نمونه ای سراغ داری که حرفهاش درست دراومده
من صدها نمونه سراغ دارم که کلاهبرداری میکنن
من کلا به این مسائل (فال و سرکتاب و طالع بینی و کف بینی) اعتقاد ندارم

داود (خورشید نامه) یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 00:35

اطلاع رسانی:
هر کی دوست داره اسم فامیل بازی کنه بره توی کامنتدانی شمس الملوک به این ادرس
http://shamsolmolook.persianblog.ir/comments/589029/15144406/

صدیقه (ایران دخت) یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 00:36 http://dokhteiran.blogsky.com

خورشید نشونی خانمه رو بده
توو کارشناسی یه استادی داشتیم بلانصبت خیلی فلان بود! سر کلاس فقط آرایش میکرد و به خودش میرسید و ادرس فالگیر و رمال میداد به بچه ها!!! اوضاعی داشتیم از دستش! چشمتون روز بد نبینه ...

داود (خورشید نامه) یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 00:36

به ! منجم باشی انگار موتو اتیش زدیم زود اوومدی

داود (خورشید نامه) یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 00:40

به خورشید
اوون دوست دختر دایی ات رو میگی !! بیخیال اقا گوش بهش ندین معلوم نیست یا رو چیکارست یه وقت ادرس ندی به مردم ملت رو سر کیسه کنه گناهش بیوفته گردن تو

داود (خورشید نامه) یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 00:43

به خورشید
اگه راس میگی و روز و ساعت تولدم رو میگم بگو پیش
بینی کنه
31 فروردین 1349 ساعت 11 و نیم شب ...ادرسم میخوای
مشهد کوی طلاب وسطای سی متری روبروی حموم قادری پلاک.. اونموقع ها پلاک نبوده خونه سر مغازه موزاییک سازی
از این دقیق تر

داود (خورشید نامه) یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 00:45

تا تو فالم و بگیری من برم اشغالا رو بذارم بیام ...فقط مواظب سرنوشتم باش تو رو خدا

داود (خورشید نامه) یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 01:09

اینم از سر نوشت ما عمری هر جا هستیم سهممون از زندگی بیرون گذاشتن اشغالاست
فال ما چی شد بابا؟

داود (خورشید نامه) یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 01:11

میدونم وقت خوابته برو بخواب فردا باید زود طلوع کنی
شب بخیر بابا
شب بخیر خورشید

داود (خورشید نامه) یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 01:14

امشب طیب ننوشت مشکلی است ایا؟
خیر باشه هر چی هست

نوشت ولی دیر

پری گل یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 01:25 http://sangghollab.blogsky.com

من به طالع بینی با این روشی که مجلات انجام می دن عقیده ندارم. اونا و خیلی طالع بینی هایی که توی نت هستن چیزای کلی رو به طور رندوم نوشتن که اگه اسم ماه ها رو عوض کنید، باز هم یه سر از خصوصیت هایی که نوشته به هممون می خوره.

اما چیزایی هست که علم ثابت کرده. مثل اینکه دوره ی بارداری توی چه فصلی بوده؟ اولش تو زمستون بوده یا تابستون؟ آخراش چی؟ سه ماه اول بعد از تولد سرد بوده یا گرم؟
شبا بلند بوده یا کوتاه؟

اینا به خاطر ترشح هورمون های مختلف، بیماری های فصلی، و عوامل دیگه می تونه شباهت هایی ایجاد کنه، یا بچه های فصل های مختلف رو متفاوت کنه.

ممنون پری عزیز
اینکه "علم ثابت کرده" یک نظریه شخصیه و اتفاقا خیلی ها مثل شما قبولش دارند .
یک منبع موثق یا یک پژوهش علمی یا یک تحقیق اصولی توسط یک پزشک یا دانشمند سراغ دارید که در مورد خصوصیات مشابه اخلاقی ورفتاری متولدین فصول یا ماه ها بحث کرده باشه ؟
اگر سراغ دارید معرفی بکنید

پونی یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 01:44 http://pppooonnnyyy.blogfa.com

شیر مردادی شنیدین؟
من همونم

پنیر مردادی شنیدین؟
نشنیدین که

خورشید یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 01:46

آی بابا...
خیلی بامزه بود.. اون آدرسه.. وای..

جمع کن میگم بریم اونور. همین خرده آبروییم که داریم نده برباد..

بشرا یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 03:04 http://biparvaa.blogsky.com

من یادمه اول دبیرستان که بودم خیلی تحت تاثیر این چیزا بودم و بهش اعتقاد داشتم حتی به حدی جوگیر شدم که دایره المعارف ِ کف بینی گرفتم و خووندم و تووی مدرسه برای بچه ها کف بینی میکردم و زنگای تفریح معرکه میگرفتم ولی خب مسلما با گذشت زمان و بالا رفتن سن اون اشتیاق و اعتقاد از بین رفت و حتی به نظرم خنده دار میومد.. هموونطور که اشاره شد طالع بینی با عقل جور در نمیاد ....
با نظر دل آرام ِ عزیز کاملا موافقم...
من هم آبانی ام و این ماه رو دوست دارم

به به بشرا خانم
پس فالم می گیری ؟

سمیرا یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 08:08

منم اعتقادی به این که خصوصیات مندرج در طالع بینیها لزوما منطبق با شخصیت متولدین اون ماهه ندارم هرچند برای خودم خیلیاش مصداق داره ولی اینکه متولد فلان ماه بهتره با فلان ماه ازدواج کنه و فلان چیزو بخوره و فلان کارو نکنه مسخره س به نظرم...ولی نمیدونم چرا بعضی ماهها دلچسب ترن...مثل اردیبهشت...مثل مهر...من اگه جای شما بودم داداش آقا مانی رو یه اردیبهشتی متولد میکردم...فصل بهار نارنج و عشق...مثل تیراژه مهربون و منحصربه فرد ...

یعنی اگر بچه من مثل تیراژه بشه خودم رو می کشم

آوا تازه وارد یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 08:34

دی ماهی اونم از نوع پس فرداییش ولی من اصلا شاد نیستم چرا؟دچاره دپرسیه حاد میشم.

تولدت مبارک آوا

سمیرا یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 09:33

آقا داود چطوری از اینترنت فهمیدید متولد فروردینید؟ مگه مینویسن تو نت؟

سمیرا یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 09:33

منم عکس سلفیمو فرستادم

ممنان

نبات یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 10:14 http://be-live.blogsky.com

به نظر من زمان ماه تولد می تونه باعث شباهت هایی بشه البته باید زمان زایمان طبیعی یعنی 9 ماه کامل رو در نظر گرفت این یعنی متولدین یک ماه مشخص زمان تشکیل نطفه شان هم در زمان مشترکی بوده و شرایط جوی و فصلی زمان بارداری و سال اول که بسیار مهمه برای اونها مشترک بوده ... خواهر من علاقه زیادی به طالع بینی و بررسی این مسائل داره و جالبه اگه بهتون بگم که وقتی شناخت نسبی ای نسبت به خصوصیات رفتاری کسی پیدا می کنه می تونه به راحتی ماه تولدش رو حدس بزنه که اکثرا حدسش درسته ... ماه تولد ربطی به خوب بودن یا بد بودن نداره فقط خصوصیات رفتاری انسانها رو بیان می کنه ... شاهد بودم خواهرم از زوجی ماه های تولدشون رو پرسیده و بعد گفته حدس می زنه با خصوصیاتی که احتمالا دارند از چه جهاتی ممکنه دچار مشکل بشند یا از چه جهاتی با هم مچ هستند که برای خودم هم جالبه اما مسلما از سرنوشت شما چیزی نمی تونه بگه و یا موفقیت یا شکست رابطه ای رو پیش بینی کنه ...

مرسی نبات عزیز
طالع بینی مطمئنا در مورد سرنوشت افراد نمیتونه چیز بگه
شاید شرایط جوی و فصلی تاثیرگذار باشه ولی ماه تولد چه زمان تولد باشه چه زمان بسته شدن نطفه بعید میدونم تاثیری داشته باشه .
ماه های سال که تغییر نمیکنن
آیا شرایط جوی در سیبری و خط استوا شبیه همه ؟
مثلا متولد مهرماه در سیبری و متولد مهرماه در اندونزی رفتارهای شبیه هم خواهند داشت ؟
بعید میدونم .

داود (خورشید نامه) یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 10:24

به سمیرا
از تطابق تقویم قمری و شمسی 13 صفر (که مطمئن بودم)را در سال 1349 جستجو کردم دیدم 31 فروردین است
یعنی 31 فروردین سال 49 شمسی 13 صفر قمری بوده است
بعضی سایتها هستند که مثلا شما میتوانید یک روزی را در ان سرچ کنید ببینید مطابق با چه روز میلادی یا قمری است

سحر یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 14:27

منم صرفا به عنوان یه سرگرمی بهش نگاه می کنم ولی گاهی برام جذابیت داره البته که در شکل گیری شخصیت و خصوصیات فردی یه نفر خیلی فاکتورها دخیل هستن از جمله وراثت و محیط و تربیت خانوادگی و... ولی روز و ماه تولد مثل وسایل شخصیه و آدم بهش تعصب داره

فقط آذرررر

منکر تاثیرات موارد دیگه نیستم سحر عزیز
ولی به شخصه بعید میدونم ماه تولد در خلقیات افراد تاثیر گذار باشه

سمیرا یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 14:29

به داود: آها..من فکر کردم اسمتونو سرچ میکنید تاریخ تولدتون میاد! گفتم یعنی چقدر مشهورید؟!

بهار همیشگی یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 14:39

در حد همون سرگرمی اره خوبه ولی زیادترش نه! آخه بین اینهمه خصوصیتی که معرف هر ماهه معلومه که چند تاییش با شخصیت آدم مطابقت داره!دیگه این که بخوایم بگیم همش درسته یکم دور از عقله!
ولی کلا روز تولد یکی از قشنگترین و خاطره انگیز ترین روزه برای همه...مخصوصا اگه 1/1باشه و اسمت هم معرفه روز تولدت باشه

دم شما گرم که یک یکی

سکوت یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 14:59 http://www.sokooteashena.blogfa.com

من به طالع بینی مخصوصا طالع بینی ازدواج هیچ اعتقادی ندارم البته اشتیاق دارم وقتی یه طلع بینی رو میبینم نظرش رو در مورد فروردین بخونم ولی نه اینکه بخوام در مورد تصمیمات جدی زندگی ازش استفاده کنم

اگر به عنوان سرگرمی باشه که ایرادی نداره

پری گل یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 16:33 http://sangghollab.blogsky.com

راستش حافظه ی خوبی ندارم. خاطرم نیست که دقیقا کجا خوندم.
ولی منظورم این نیست که می شه رفتار افراد رو پیش بینی کرد. بیشتر می خوام بگم هورمون ها و بیماری های فصلی می تونه نقش داشته باشه. منبعم هم کتابای فیزیولوژی و کتابای رشده.
مثلا هورمونی هست که روی افسردگی فصلی تاثیر داره. اینا تاثیریات نسبی هست. مادری که در زمستان و حین بارداری دچار افسردگی فصلی می شه، از طریق بند ناف بخشی از هورمون هاش رو به فرزندش منتقل می کنه. (البته این تنها موردی نیست که روی بچه تاثیر می ذاره. ممکنه خود بچه از نظر ژنتیکی نسبت به این تغییرات هورمونی خاص حساس باشه، که در این صورت آسیب بیشتری می بینه نسبت به بچه ای که از نظر ژنتیکی کمتر حساسه)
اینکه این هورمون ها در کدام قسمت بارداری ترشح بشه هم مهمه. سه ماهه ی اول، یا اواخر بارداری.


اما در کل رفتار نهایی برآیند ژنتیک و محیط هست، که نه می شه براشون درصد قائل شد، ونه کامل پیش بینی کرد.

حرف حساب جواب نداره خواهر
اما باز این هم ربطی به فصل و فصول نداره که
مثلا کسی که تو پاییز تبریز به دنیا میاد اخلاقیاتش باید شبیه کسی باشه که تو پاییز بوشهر به دنیا میاد ؟
پاییز تبریز مثلا 10 درجه زیر صفره و پاییز بوشهر 35 درجه بالای صفر
اگر به جای تاثیرات فصلی بگیم تاثیرات محیطی بیشتر قابل هضمه به نظرم

نورا یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 17:31

راستش اگه نظر مارو میخواین با توجه به علاقه ای که به این فال و کف بینی و طالع بینی ها دارم باید بگم که اگه این نی نی کوچولوی مارو اردیبهشت به دنیا بیارین بهتر باشه فکر کنم چون معمولا متولدین یک ماه خیلی با هم نمیسازن به دلیل تشابه اخلاقی با مانی جان خدای نکرده دچار مشکل میشن ه، ولی چیزی که برام جالب بود خصوصیات متضاد متولدین دو ماه بود ولی فکر کنم بد نباشه اگه دو متولدین در یک خانه رو بخونین:-) البته از یه طرف هم مهربان جون هم اردیبهشتین:-) پسر های خردادی رو نمیدونم ولی پسر های اردیبهشتی پسر های خیلی خوب و ارومی هستن:-)

کلا پست ما رو زدی نابود کردی نورا جان

پری گل یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 17:52 http://sangghollab.blogsky.com

و البته که همون اولم گفتم. به شخصه اعتقادی به فال ندارم.

نورا یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 17:55

بابک خان رفتم از دختر عمم که مثل من عاشق طالع بینی پرسیدم میگه خواهر سوال داره همه میدونن که پسر های اردیبهشتی خیلی خوبن میگن توی پسرا اردیبهشتی بهترین اخلاق هارو دارن پدر های خوبی میشن و خیلی هم وفادارن :-) ای جانم یه   لحظه دلم غنج رفت از تصور بابا شدن نی نی

نورا جان خیالم راحت باشه پس ؟
نی نی مون اردیبهشتی باشه دیگه نیازی به تربیت نداره پس ؟
خدایا شکرت

بهار خانم یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 17:58

اگه این پست و دوسال پیش می خونم با اطمینان می گفتم نه! من اعتقاد ندارم.
هنوز هم هیچ گونه طالع بینی نمی خونم، حتی برای سرگردمی، ولی وقتی به رفتار اطرافیانم دقت کردم متوجه شدم انگار واقعا یه سری ویژگی های مشابه در متولدین یک ماه وجود داره

مثلا تیر ماهی هایی که من دیدم اکثر یه شادی خاصی تو وجودشون دارن
یا شهریوری ها به شدت ادم های ظاهر داری هستند و تو جامعه ازون دسته ادمایی ان که همه نظرشون بهشون مثبته و مثلا می گن : فلانی ادم خوبیه
یا مثلا مردادی های اطرافم رگه های غرور و چه کم چه زیاد داشتن یا دخترای مردادی اطرافم اکثر دوست دارن تیپ دخترونه بزنن تا اینکه مثلا با شلوار جین و کتونی بگردن!


البته بازم نمی شه این چیزایی که گفتم و به همه متولدین اون ماه نسبت داد ... بالاخره تربیت خانواده و عوامل دیگه خیلی خیلی چیزای مهمی ان
ولی یه چیزی ام هست که برام جالبه اونم اینه که چه جوریه که چندتا بچه تو یه خونه و با شرایط تقریبا یکسان رشد می کنن ولی هر کدومشون یه سری ویژگی هایی دارن که واقعا منحصر به خودشونه؟

این سوال منم هست
چند تا برادر و خواهر هم از لحاظ شخصیتی هم سطح سواد هم چهره و ظاهر کاملا متفاوتند در حالیکه تربیت و محیط و ژن یکسانی داشتند
اینجاست که تاثیر ماه تولد خودش رو نوشن میده
احتمالا در ماه های مختلف سال به دنیا اومدن

n یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 18:22

با احترام به متولدین همه ی دوازده ماه
اما آما
پرچم مهر بالاتره
دوستان عزیز غیر مهر ماهی
لطفا خونسرد باشید
اوکی!


اینکه مشخص و واضحه

هاله بانو یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 19:41 http://halehsaadeghi.blogsky.com

اردیبهشتی باشه لطفا

چشم . چیز دیگه ای لازم ندارید ؟
ماست سالاد سیب زمینی ؟

پری ناز یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 20:01

من ٢٩اردیبهشت به دنیا آمده ام، لدفن اردی بهشتی شود، مرد اردیبهشت خش و خیب میباشد :)
من که اصنداغوووووون این ماه تولدما، یعنی الکی الکی حیاتی و جدی شدبرام :( چطوترک کنم ؟؟؟

آذرنوش یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 22:05 http://azar-noosh.blogsky.com

من شهریوی هستم و گاهی به عنوان شوخی با بعضی از دوستان هی میگم ما شهریوریا خوبیم و اینا ولی خوب به نظرم همه ی اینا چیزی جز خزعبلات نیست...البت این نظر شخصی منه و خیلیا به این مسایل اعتقاد دارن اما یه عده هستن که خیلی جدی وقتی چیزی میشه میگن ما فلان ماهیا کلا اینجوریم یا مرتبا این مساله رو تکرار میکنن ...من واقعا این عده رو نمیفهمم خیلی از دوستای خودم اینجورن ..معمولا چیزی بهشون نمیگم اما خوب برای من این رفتارشون آزاردهنده ست کلا سعی میکنم یه مدت تا تب و تاب ماهشون بخوابه طرف اون عده نرم ...رو اعصابن


باهات موافقم

زهرا.ش یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 23:11 http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

حتی اگر تاثیر ماه تولد و این مسائل اثبات هم بشه باز هم دلیلی برای افتخار کردن به ماه تولد وجود نداره و اساسا نشونه حماقته یه ادمه،که تو مسئله ای که هیچ نقشی در وقوعش نداشته واسه خودش دنبال افتخار می گرده....مشابه قضیه کشور و شهر تولد!

زهرا جان یک مقدار استدلالت خشونت داشت
به شخصه افتخار کردن به شهر و کشور و دین و قومیت رو اصلا بد نمی دونم اما تعصب کورکورانه در هر مساله ای غلطه
حتی در بحث وطن و قومیت

در مورد ماه تولد هم با احترام به نظرت ایرادی نمی بینم کسی به ماه تولدش افتخار بکنه اما در همین حد فان و شوخی
علاقه شخصی افراد رو که نمیشه نقد کرد
بعضی موارد شاید از نظر من و شما احمقانه بیاد ولی خب سلیقه اشخاص به خودشون مربوطه

الف دوشنبه 22 دی 1393 ساعت 00:28 http://printemps.blog.ir/

جالب بود!

من یه گزارشی نوشتم چندوقت پیش درباره فالگیرها. شاید توی وبلاگم گذاشتمش. چیزی که برام جالبه،مردم خیلی راحت پول واریز می کنن به حساب این افراد تا فال تاروت و ورق و این چیزا بگیرن. خرافه ست. خنده داره. و البته قابل ریشه یابی که چرا مردم سرزمین ما این اندازه خودشون رو از اصل خارج کردن و به جایاینکه خودشون بلندبشن و برایزندگیشون کاری کنن می شینن و گوش می کنن به برنامه ای که براشون ریخته می شه.

اینی هم که شما نوشتید چندوقته توی ذهن منه و برای منم عجیب بود! مهر ماهی، تیرماهی، دی ماهی یا هرچی! آیا ماهی از ماه دیگه ای برتری داره؟ آیا اردیبهشتیا همشون خوبن؟ یا مردای آبان رو باید سر به نیست کرد؟

این ها متاسفانه تبدیل به باور شده. بیاین فکر کنیم چه کنیم که این مسئله حل بشه. لااقل توی دایره ی دوستانمون.

متاسفانه همینطوره
اگر کامنتهای این پست رو بخونید می بینید که خیلی از دوستان ما هم به این مساله باور دارند . نوشتن این پست هم دقیقا به همین خاطر بود که به همین دایره دوستان وبلاگی بگم از نظر من این چیزها واقعی نیست و هیچ منطق و دلیل علمی پشتش نداره

الف دوشنبه 22 دی 1393 ساعت 00:30 http://printemps.blog.ir/

من عذرخواهی می کنم که اسپیسم خرابه :)))))
چندتا کلمه چسبیدن به هم در کامنت قبل!

خواهش می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد