جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

آقا کیا الاغه !!!

 آقا جان ! امروز هرچی فکر کردم که اولین روز سال ۸۰ کجا بودم و چه می کردم  

هیچی یادم نیامد ... تازه سال ۸۱ و ۸۲  و سالهای بعدش هم همینطور 

یک چیزهای مبهمی از این چند عید گذشته یادم هست اما دقیق و واضح نه 

این پست را فقط برای خاطره اش نوشتم که بعدها امروز را دقیق یادم بماند 

بنابراین نه ارزش ادبی دارد و نه هیچ ارزش دیگری ... 

 

 

دیشب سال تحویل ٬ منزل خواهر خانم جانمان بودیم 

یک رسم نانوشته ای بین من و مهربان هست که یکسال در میون موقع سال تحویل  

یا خانه اقوام ما هستیم یا اقوام مهربان . امسال هم نوبت مهربان بود ... 

وقتی برگشتیم خونه ٬ نزدیک صبح بود . 

دیروز و امروز به تبریک تلفنی عید گذشت

ظهر رفتیم منزل بابا و بعد هم همگی با هم رفتیم منزل حاجی عبدالله عزیز 

بابا جان محبت کردند و عیدی من و مهربان را توی پاکت دادند به ما  

نفری ۱۵۰۰۰ تومان پول رایج مملکتی  

وقتی از ایشان علت افت مبلغ را پرسیدیم انتظار داشتیم یکجوری به سال جهاد اقتصادی یا چه می دانم هدفمندی یارانه ها ربط داشته باشد . 

اما ایشان در جواب گفتند قرار است به کیامهر واقعی و رادین خان ببعی ٬نفری ۵۰ هزار تومان عیدی بدهند و علت کم شدن عیدی من و مهربان نسبت به پارسال این است که بچه نداریم و هیچ اقدام عملی هم در این زمینه از خودمان نشان نداده ایم . 

در ضمن تهدید کردند که اگر عید سال بعد ٬ بچه بغل نرویم منزل ایشان  

این مبلغ کمتر هم خواهد شد . 

خواستم بگویم بابای عزیز من ! رئیس جمهور محبوب قول دادند بچه ای یک میلیون به ما پول بدهند ولی ما گول نخوردیم و بچه نیاوردیم  

چطور انتظار دارید این بسته تشویقی ۵۰ هزار تومانی ما را ترغیب کند به این امر خطیر  ؟

آن هم توی این کسادی بازار و مخاطرات شغلی و تورم و اینها ... 

 

 کیامهر واقعی و رادین  

 

*************************** 

منزل حاجی عبدالله ٬ تقریبا همه بچه ها و نوه ها و نتیجه ها جمع بودند  

خیلی دوست داشتم چند تایی عکس بگیرم ولی حیف که جای سوزن انداختن هم نبود

خیلی خوش گذشت و کلی هم خندیدیم . 

دارم فکر می کنم منی که این همه این فامیل را دوست دارم پس چرا سالی یکی دو بار بیشتر همدیگر را نمی بینیم ؟   

و بعد ترس برم می دارد که اگر فردا روزی که این پیرزن و پیر مرد دیگر نباشند  

ما همین بهانه های کوچک دور هم جمع شدن را هم نخواهیم داشت و چه بشود که دوباره یک جایی همه با هم باشیم و بگوییم و بخندیم .  

 

شب هم ٬ باجناق و خواهر خانم و دو وروجکشان ( پریا و هلیا ) آمدند منزل ما  

اولین میهمان های ما بودند در سال جدید

پریا رفت و مجسمه دو تا الاغ کنار تلوزیون را برداشت و آورد و رو به بابایش گفت : 

بابایی ! این آقا الاغه ٬ آقا کیاست و این خانوم الاغه هم خاله مهربان است  

و باجناق بنده هم به جای اینکه برگردد به بچه یک چیزی بگوید غش غش خندید 

اینجاست که می گویند : ژیان ماشین نمی شود و باجناق هم فامیل 

 

                                                                  پایان خاطره روز اول  

                                                               آقا کیا الاغه

 

پی نوشت ۱ : 

آقا جان ! من از این سیروس مقدم بدم می آید . 

یعنی وقتی اسمش به گوشم می خورد تنم کهیر می زند . 

وقتی شنیدم سریال نوروزی شبکه یک امسال کار اوست اعصابم به هم ریخت . 

دیشب خیلی اتفاقی قسمت اول  مجموعه پایتخت را دیدم و انصافا دل و روده ام به هم پیچید انقدر خنده دار و بامزه بود . 

امشب هم قسمت دوم را دیدم و الحق که بامزه بود . 

یک خانواده از علی آباد گلستان بلند شده اند و اسباب کشی کرده اند که بیایند تهران 

بازی ها فوق العاده خوب است . محسن تنابنده و علیرضا خمسه محشرند  

فیلمنامه را هم تنابنده و خشایار الوند نوشته اند . 

پیشنهاد می کنم حتما این سریال را ببینید  

و امیدوارم سیروس مقدم تا آخرش گند نزند به این کار فوق العاده خوب و قوی   

 

ارادتمند همه مردم بامعرفت علی آباد هم هستیم ... 

  

 

پی نوشت ۲ : 

لحظه های سال تحویل ٬ لحظات سنگینی هستند . 

انگار آدم نفس کم می آورد .  

برای همه تان دعا کردم ... 

یک دنیا ممنون از دوستان گلی که همان دقایق اول سال شرمنده کردند و تلفنی تبریک گفتند . خیلی مخلصیم ...  

 

نظرات 28 + ارسال نظر
پارمیدا سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 02:10

سلام آقای باستانی
دهه ی نودتون مبارک باشه انشالله این دهه برای شما و مهربان بانوی عزیز پر از سلامتی، برکت، عشق، خوشبختی، شادمانی باشه و به امید ایرانی آباد و آزاد
خونه ی مجازیتون هم پر از رونق و صفا باشه
سبز باشید

سلام پارمیدای عزیز
ممنون از لطفت
منم برات سال قشنگی آرزو می کنم

نرگس سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 02:23

دوم

Knight سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 02:30 http://funoos.blogfa.com/

سوم آیا؟!

Knight سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 02:37 http://funoos.blogfa.com/

آقا بلا نسبت...
ایشالا سال دیگه بچه ی شما بره به باجناقتون بگه الاغ اونوقت شما غش غش بخندید، ما هم کیف کنیم!!!

عاشق مارش مالو سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 03:06 http://jujekalaagh.blogfa.com

سلاااااااااااااااااام کیامهر جان ...
دوباره سال نو رو بهت تبریک میگم ... و دوباره آرزوهای قشنگ ...
خاطراتت واقعا جالبه کیامهر ... تو قدرت تعریف کردنت فوق العادست ..
جدا لذت میبرم از خوندنشون ...
انشاالله که سال بعد عکس نینی خودتون رو هم ببینیم توو وبلاگت ...
و همیشه سبز باشی وعاشق ....

فلوت زن سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 03:14 http://flutezan.blogfa.com

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام.
بلا نسبت ! حالا بچه یه چی گفته ، بچچست دیگه !
الهی !!! چقدر این رادین بانمک شده ! لباشو !
سریالارو هیچکدومو ندیدم ولی اینو چون سفارش کردی می بینم ، حتماً باحال بوده که سفارش کردی دیگه ! بخصوص که محسن تنابنده بازی کرده !

مهسا سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 07:51 http://exposed.blogsky.com

خب الان باید پرسید اییییییییییییییین همه حیوون . شما چرا واقعنی باید مجسمه‌ی الاغ داشته باشین تو خونه‌تون؟! نه جدی فکر می‌کنی این بچه‌ با همه‌ی فینگیلی بودنش تو خونه‌ی چند نفر مجسمه‌ی الاغ دیده؟!

تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
لابد یه ربطی به این الاغ ها داریم دیگه

مهسا سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 08:02 http://exposed.blogsky.com

سال نو تو و مهربان مبارک باشه کیا . از تهدید پدر جان هم نترس . اتفاق خاصی نمی‌افته! ما الان ده - دوازده ساله دسته جمعی داریم دایی جان رو نه فقط در عید بل‌که در تمام طول سال تهدید می‌کنیم هنوز هیچ تک‌ونی از هیچ یک از نواحی محترم و غیر محترم دایی عزیز و خانومش مشاهده نشده . فقط الان شانسش بیش‌تره که اولین نتیجه‌ی فامیل زودتر از آخرین نوه‌ی احتمالی به دنیا بیاد!

مهسا سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 08:04 http://exposed.blogsky.com

من الان دلم می‌خواد این‌جا ده تا آیک‌ون قهقهه‌ی پرشین‌بلاگ بذارم . تک‌ون رو با املای درست و سر هم نوشته بودم سانسورم کرد و نذاشت کامنتم بره! واااااااااای خدااااااااااااااااااااااااا

از این به بعد مواظب تک ون هاتون باشید مهسا جان

هدی سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 09:04

سلام سال نوتون مبارک

ایشالا سال دیگه عکس نی نی تون رو بذارین اینجا
راستی به باجناق خان تون بگین بچه رو یه باغ وحشی جایی ببرن تا طفلی فرق گاو و الاغ رو بفهمه(البته بلانسبت شما

چشم هدی خانوم
ولی منم فکر می کنم این الاغه نه گاو
البته بلانسبت جمع

خانم یک هفتم... سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 09:08 http://www.shesh-haftom.blogfa.com

خب زودتر نی نی دار بشید باهاش برید به جنگ باجناق جانتان دیگه...
منظور از جنگ...
در اینجا مقابله است...
یایک همچین مفهومی...

اوکی

ف@طمه سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 09:25 http://zarafekocholo2.blogfa.com/

آخی ماشالا همین دیروز بود ببعی بدنیا اومده بودا ماشالا خدا حفظش کنه
اون الاغه هم
سال خیلی خوبی کنار مهربان داشته باشید

دخترباران سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 09:41

با سلام
وتبریک فرارسیدن سال نو
وبا بهترین آرزوها...
[لبخند][گل][گل][گل]

ممنون از لطف و محبت شما

بهار سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 09:50

عیدتون خیلی مبارک:) امیدوارم یه عالمه روز و ساعت و ثانیه ی قشنگ پیش روتون باشه...

ممنونم بهار جان
همچنین شما

هاله بانو سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 10:14 http://halehsadeghi.persianblog.ir/

عیدتون مبارک
این ببعی خیلی نانازیه
امیدوارم آرزوی دهه نودی من برای شما به وقوع بپیونده حداقل عیدی سال آینده تون حذف نشه

کورش تمدن سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 11:00 http://www.kelkele.blogsky.com

سلام
ایشاا... تا آخرش خوش بگذره
قسمت بچه خیلی باحال بود
دم بابات گرم ولی از منم میشنوی گول نخور

م . ح . م . د سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 11:00 http://www.baghema.blogsky.com/

خیلییییییی باحال بود ...

خدا حفظ کنه کیامهر واقعی و قلابی و رادین و خواهر زاده های مهربانو ...

بچه ها شیرینی زندگی ان دیگه ...

منم دیشب مهمونی بودم خونه ی مامان بزرگم ، با خودم گفتم چرا انقد فامیل های خوبی دارم کم محلی میکنم بهشون ! نمیدونم

عاطی سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 11:43 http://parvaze67.blogfa.com

سلام کیامهرجان . عید شما و مهربان بانو مبارک . ایشالا سالی پر از شادی و سلامتی و موفقیت درکنار هم داشته باشین .
درست گفتی بزرگترای خونواده باعث استحکام پیوند بین فامیلن که ما چند ساله که دیگه از نعمت حضورشون محروم شدیم . خدا حفظشون کنه . مرسی کیا .

ممنون عاطی جان
خدا رفتگان شما رو بیامرزه
امیدوارم سال خوبی داشته باشی

نسیمه سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 11:50 http://nasimehsamani.blogfa.com

می بینم هنوز مهمونا اونقدر خفتتون نکردن که نتونی مثل من بنویسی ...البته شما مردای ایرونی که تو خونه کار نمی کنید فقط تخمه می شکنید وچای می خورید والله..

سال نو مبارک باشه

مرسی نسیمه جان
انصاف من تو خونه هیچ کاری نمی کنم
حق دارید شما خانوم ها

شاعرشنیدنی ست سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 12:04 http://kha2ne-sher.persianblog.ir/

حافظ گشوده ام وچه زیباست فال تو
حتما قشنگ می شود امسال حال تو
با آن زبان فاخر وایرانی اصیل
فرخنده باد روزوشب وماه وسال تو
.
.
.
بهار بهترین بهانه برای آغاز، و آغاز بهترین بهانه برای زیستن است
بهار90 مبارک

دلارام سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 12:41

امان از دست این بچه ها
به قول آقا کوروش ،گول نخوریا
لحظه تحویل سال اسم شما و مهربان بانو رو کنار تمام اسمهایی که باید براشون دعا میکردم ،آوردم و برای همه آرزوی شادی و سلامتی کردم.پست اول سال 90 که به قول شما ارزش ادبی نداره،برای من خیلی هم پر ارزش بود.

یک دنیال ممنون دلارام عزیز
من هم امیدوارم سال خوبی داشته باشید
منم برای همه دعا کردم

وروجک سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 14:21 http://jighestan.blogfa.com

جییییییییییییییییییییییییییییغ
سلاملکم سال نو مبارک
خب راست میگه دیگه بچه بیار اقا جان البته ما که بچه بودی بهمون می گفتن بچه بخر ولی حالا که بزرگ شدیم میگیم بیار حالا بگذریم من جای شما بودم یه جینشو اورده بودم و منتظر درست کردن یه جین دیگش بودم چون قراره من دو جین بچه داشته باشم یه جین دختر و یه جین پسر ای جانم
در مورد کارای این کارگردانم باید بگم که زیاد امیدوار نباش چون همیشه تو کارای این سیروس یه توک پا باید بهشت زهرا برن حتما و از لای برگا فیلم برداری کنن صحنه رو
والا

یکی سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 14:41

بچه خوبه...از سختی یکی دو سال اولش که بگذره
با سختیای بلوغ ببعدم فاکتور بگیریم دیگه
خیلیییی بچه خوووووووبه..خب آقای
مقدم هم درکنار همسرشون بایدم
بتونن سریال عید بگیرن.سازمان
که ماشاله بودجشو..الله اکبر!!
اماازحق نگذریم دست
نوشته های تنابنده
هم زیباس
یاحق...

مرسی دوست جان
مشکلات و سختی های بچه رو کهع کنار بذاریم چیز خوبیه
موافقم

هلیا سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 15:58 http://www.mainlink2.blogsky.com

نوشتن اتفاقات امروز خیلی کار قشنگی بود
سال نو مبارک

فرشته سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 16:02 http://surusha.blogfa.com

زیر بار نریا؟ حالا باز ۵۰ میلیون بدن یه چیزی...

امیرحسین... سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 17:45 http://afrand.blogfa.com

اول از همه سال نو مبارک
دوم هم اینکه سیروس مقدم سریال هایش را خوب شروع می کند اما نمی تواند پایانش را درست در بیاورد و همه را ناامید میکند. من همیشه به فامیل گفتم که گول شروع خوب سریال هایش را نخورند حالا هم دوستانه بهت میگم وقتت را تلف نکن. امروز داشتم سریال دایی جان ناپلئون را می دیدم که چشمم به اسم سیروس مقدم به عنوان دستیار صحنه افتاد . برام جالب بود.
۵۰ هزار تومان هم عدد کمی نیست. چند سال پیش با این رقم رای می خریدند!

مریم چهارشنبه 3 فروردین 1390 ساعت 11:39 http://mazhomoozh.blogfa.com

ای جان! یعنی روز اول عیدی حسابی زدن مچالتون کردنا. اون از حاجی گرامی و این هم از وروجک گرامی!

رها پویا دوشنبه 8 فروردین 1390 ساعت 12:20 http://gahemehrbani.blogsky.com/

مرسی کیامهر که عکس این دو تا رو با هم گذاشتی.
چقدر بزرگ شدی تو رادین کوچولویی و چقدر هم زیبا
کیامهر شما هم خیلی بچه شیرینیه کلا بچه های شیرین و خواستنی ای دارید شما هم. وای دلم خواست این دو تا رو. این چه کاریه میکنی
عکس پریا و هلیا هم میذاشتی خوب آقای بی ام دبلیو !!!! آقای لامبورگینی!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد