جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

مولتی پرسونال

شماره یک : علی کفاشیان  

  

  

 

مرد همیشه خندان فدراسیون فوتبال کلا آدم محبوبی نیست . هم به خاطر خنده های روی مخ همیشگی اش و جواب های بی ربط و اعصاب داغون کنش و هم به خاطر بی کفایتی و نتایج ضعیف و خرابکاری های فوتبال طی این چند سال ... 

اما در دو موقعیت تحسینش کردم . اولین بار تعطیلات عید سه سال پیش وقتی بعد از آن شکست مفتضحانه در برابر عربستان شب آمد برنامه نود و گفت مسئولیت شکست را قبول می کند  

هرچند هیچ حرکت مثبتی صورت نداد اما همین شجاعت روی خط آمدن و در برابر میلیون ها ایرانی سر تعظیم فرو آوردن را خیلی گنده تر از کفاشیان توی این مملکت نداشته و ندارند . 

 

و دومین بار سر انتخابات فدراسیون فوتبال که با زیرکی تمام همه رقبا را از میدان به در کرد  

یعنی درست وقتی که آقایان وزارت ورزش داشتند با آدم مورد علاقه شان جلسه برگزار می کردند و خط مشی تعیین می کردند علی کفاشیان به ظاهر ساده و کم خطر با دقت داشت برنامه  

می ریخت . عینهو شطرنج با یک حرکت دو رقیب قدرتمند را که طی این چهار سال مدام چوب لای چرخش می گذاشتند به در کرد و حالا خودش مانده و خودش . 

وزارت ورزش که هنوز برایش زور داشت قبول کند فدراسیون یک نهاد غیر دولتی است و رئیس این سازمان آدم و مهره خودشان نیست ٬ الم شنگه ای راه انداخت که بیا و ببین ... که کفاشیان بازنشسته است و طبق قوانین این انتخابات مردود است . 

اما کفاشیان فکر همه جا را کرده بود وقتی سایت فیفا نام کفاشیان را به عنوان رئیس فدراسیون ثبت کرد و سپ بلاتر رئیس فیفا نامه فدایت شوم برای کفاشیان فرستاد دوستان و رسانه های حامی کفاشیان این شائبه را ایجاد کردند که در صورت برکناری کفاشیان فوتبال ایران دچار تعلیق خواهد شد و بحرین به جای ما می رود جام جهانی و هر چهار تیم ایرانی جام باشگاههای آسیا هم حذف می شوند . آقایان دولتی عقب نشینی کردند و قرار بود امروز هیئت دولت مجوز ریاست کفاشیان را صادر کرده و اساسنامه فدراسیون طوری تنظیم شود که یک بازنشسته هم بتواند در آن ریاست کند . حالا کفاشیان در یک فرصت تاریخی چهار سال وقت دارد تا بدون اعمال فشار از طرف دولت برنامه هایش را اجرا کند و با رساندن ایران به جام جهانی ٬ چهره ای محبوب از خود بسازد . هرچند که من چشمم آب نمی خورد . این علی آقا خیلی شفته تر از این حرفهاست . 

 


شماره دو : هوتن  

 

نزدیک به یک ماه است که شبکه ضاله! و منحط!! و مفسد فی الارض !!! من و تو دارد تبلیغ قطعات نمایشی طنزی را نشان می دهد که قرار است در تعطیلات عید نمایش داده شود . 

ستاره این نمایش به ظاهر طنز کسی نیست جز هوتن ... 

هوتن را احتمالا قدیمی تر ها از شوهای قدیمی طپش و ترانه و طنین به خاطر دارند  

مردی که تبحر خاصی در تغییر چهره و تقلید رقص و چهره خوانندگان داشت و در شوهای یاد شده برنامه اجرا می کرد و ادای خواننده ها را در می آورد . 

حالا این آقا قرار است نمایش طنزی در این شبکه اجرا کند و از تکه هایی که به عنوان تبلیغ نمایش داده می شود و ابدا هم خنده دار نیستند اینطور بر می آید که قرار است جای چندین و چند شخصیت نقش آفرینی کند که تا حالا هفت هشت کاراکترش را نشان داده است . 

این که می خواهم بگویم اعتقاد شخصی من است و امکان دارد درست نباشد یا اصلا خیلی ها دوست داشته باشند این شکل نمایش را اما بنده به شخصه فکر می کنم که نقش آفرینی یک آدم به جای هشتصد نفر آن هم با این همه گریم و هزینه های ناگزیر هیچ محلی از اعراب ندارد مگر فخر فروشی شخص هوتن که مثلا ببینید من چقدر هنرمندم و توان این را دارم که جای چند نفر بازی کنم . ببینید و مرا تشویق کنید و به هنر من پی ببرید و به به و چه چه کنید  ( دقیقا کاری که بابک اسحاقی توی نمایش رادیو جوگیریات انجام داد ) 

اگر قرار به خنداندن مردم است به نظرم باید روی محتوا و مضمون طنز کار بشود نه فرم و چهره کاراکتر ها . باور کنید خواهر زاده یکساله من هم از هیکل چاق و شکم و کفل هوتن توی این نمایش ها خنده اش نمی گیرد چه برسد به آدم های بزرگ ... 

حالا مگر آدم قحطی است که همه نقش ها را یکنفر بازی کند ؟ حالا اگر این یکنفر چنان محبوب و مشهور بود که آدم دلش غش و ضعف برود یک چیزی اما هوتن ؟!!! 

در مجموع من که چشمم آب نمی خورد چیز بدرد بخوری از این نمایش بیرون بیاید شما هم به جای اینکه بنشینید این شبکه های خانمانسوز و بی ناموسی را ببینید تلوزیون خودمان را تماشا کنید که هم خیر دنیا در آن است هم آخرت ... 

 

 


شماره سه : محمد حسین کبادی  

 

 

 

بعد از ۸۵ روز کار بی وقفه و طاقت فرسا ٬ محمد حسین کبادی خلیج فارس را یک تنه شنا کرد و رکورد جهانی گینس را در زمینه شنا در آبهای آزاد به نام خودش و ایران به ثبت رسانید . 

در مورد محمد حسین کبادی همینقدر معرفی کفایت می کند اگر اطلاعات بیشتری می خواهید خودتان بروید سرچ کنید . 

بنده از جانب خودم و دوستانم و مردم ایران این حرکت زیبا و این افتخار آفرینی بزرگ را که باعث سرفرازی نام و پرچم ایران در جهان می شود تبریک می گویم و به آقای کبادی تبریک عرض  

می نمایم . ای کاش آدم هایی که با یک جمله و یا اظهار نظر مفت آتش جنگ می افروزند کمی عبرت بگیرند .  

 

 

 

+ فردا آخرین پنجشنبه سال است ... لطفا فاتحه ای برای درگذشتگان بفرستید . 

پست فردا شب در مورد در گذشتگان امسال است ... 

 

 

 

نظرات 14 + ارسال نظر
عاطی چهارشنبه 24 اسفند 1390 ساعت 22:20


وای چه عکسی ی ی ! ای ی ی ش ش ش

متنفرم از کفاشیان!

هووتنو دووس ندارم!!!!!

مرسی به محمد حسین ن ن ن!دمش گرم


رووحشون شاد!

عاطی چهارشنبه 24 اسفند 1390 ساعت 22:21


جاااااااااااااااااااااااااااااان؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟

اول ل ل ل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نه!این واسه من خیلی زیاد بوود!!!!:)))))


بابک چهارشنبه 24 اسفند 1390 ساعت 22:22

تبریک میگم عاطی جان

یلدا نگار چهارشنبه 24 اسفند 1390 ساعت 22:24 http://Yaldanegar.persianblog.ir

سلام،من همیشه اینجا رو میخونم،و دوست دارم تمام نوشته هاشو،این یکی رو نخوندم .

جزیره چهارشنبه 24 اسفند 1390 ساعت 22:40

واااااااااای خدا گفتی کفاشیانیعنی خداییش کر خنده ست با اون خنده هاش. چرا اینجوری میخنده خو؟اصلا چرا همش میخنده؟

هوتن و نمیشناسم، اون شبکه فسق و فجورو نمیبینم، ولی خب کلا حتی اگه از یه بازیگری خوشم هم بیاد خیلی هم قابل باشه بازهم ترجیح میدم تو یه نقش ببینمش نه هزارتا.


والا این اقاهه رو هم نمیشناسم،در مورد حرکتش هم نظر خاصی ندارم، ولی بازهم به اعتقادی که پشت حرکتش بوده و من نمیدونم چیه، احترام میزارم باوجود اینکه واقعا نمیتونم درک کنم خب چرا؟!
ولی خب واقعا اگه باعث سرافرازیه پرچم و نام ایران شده تبریک میگم

ااااااااااااااااِ تموم شد سال 90 هم.اخرین 5شنبه، اخرین حمعه،اخرین.....
روح همه ی اسیران خاک شاد.

عارفه پنج‌شنبه 25 اسفند 1390 ساعت 00:11 http://ashianeyedardhayam.blogfa.com/

سلوم
داشتم کار های پروژه ام رو می کردم صبح زود از خواب بلند شدم تا 3:30 هم مدرسه بودم عصر هم نخوابیدم دیگه دارم پیلی پیلی می روم. بری 1 دقیقه تفریح اومدم ببینم کی چی نوشته که دیدم مثل همیشه شما به روز کزدی
دمت گرم خستی از تنم در رفت با شماره سه ات.
و خندیدم با شماره یکت درمورد کفاشیان. یاد خنده بازار افتادم.شماره دو ات رو هم نمی شناختم !
عیدتم هم بر شما هم بر مهربان جون تبریک می گم. خوش باشین

عارفه پنج‌شنبه 25 اسفند 1390 ساعت 00:13 http://ashianeyedardhayam.blogfa.com/

از جا انداختن حروف و جا به جا نوشتنم قشنگ معلومه که دارم تو رویا می نویسم نه؟!

حسام پنج‌شنبه 25 اسفند 1390 ساعت 00:26

سلام ؛

ممنون که به یاد در گذشتگان هم بودید...

آوا پنج‌شنبه 25 اسفند 1390 ساعت 01:05

دم آقای کبادی گــــــــــرم
روح همــگی رفتگان شاد
ایشـــــاله فردا حضوری
خدمتشون می رسیم
یاحق...

نیما پنج‌شنبه 25 اسفند 1390 ساعت 01:21

حسود !!!!!!
تو که داری پستت رو مینویسی، خب چرا گوسفند پست قبل رو حروم کردی ؟ جلاد !!! تازه یکی پیدا شده بود که بهم چشمک میزد !

فرشته پنج‌شنبه 25 اسفند 1390 ساعت 08:22 http://www.houdsa.blogfa.com

کفاشیان دقیقا روی اعصابه...عین اون یکی که میخنده و هر چی دلش میخواد فرو میکنه به مردم...اینم همونه...خدا به داد برسه...

هوتن....

تبریک واسه ایشون...خدا قوت...

رضوان پنج‌شنبه 25 اسفند 1390 ساعت 09:23 http://zs5664.blogsky.com/

وقتی کفاشیان میخنده و با بیخیالی تمام از شکست های ایران حرف میزنه دلم میخاد خفه ش کنم انقدر ازش بدم میاد!!!!!!
فاتحه میخانیم باشد که روزی در 5شنبه آخر سال فاتحه ای هم برای ما بخوانند!!!!

رضوان پنج‌شنبه 25 اسفند 1390 ساعت 09:25 http://zs5664.blogsky.com/

پیشاپیش سال نو رو به شما و مهربان عزیز تبریک میگم امیدوارم سال خوب و پربرکتی رو پیش رو داشته باشید

علیرضا پنج‌شنبه 25 اسفند 1390 ساعت 10:01

ترتیب شماره ها اگه طور دیگه ای بود مینوشتم:
خوب ، بد ، زشت !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد