جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

با ( آزادی ) عکس یادگاری بگیریم

معمولا رسم است که وقتی به شهر یا کشوری سفر می کنیم از آثار باستانی و دیدنی آن شهر و کشور دیدن می کنیم و عکس یادگاری می گیریم . 

 

علاوه بر این معمولا برای هر شهر و کشوری یکی از این بناهای تاریخی یا دیدنی به عنوان نماد و سمبل شناخته می شود . مثلا : 

 

 

مجسمه آزادی برای آمریکا  

 

 

 

 

برج ایفل برای فرانسه  

 

 

 

دیوار چین برای چین 

  

 

 

 

برج های پتروناس برای مالزی  

 

 

 

 

 

مجسمه خسوس برای برزیل 

 

 

 

آکروپولیس برای یونان 

 

 

 

ساختمان اپرا برای استرالیا 

 

 

  

 

و فراوانند این سمبل ها و آثار دیدنی  ...  

و برای کشور ایران و شهر تهران جدیدا برج میلاد نقش این سمبل رو ایفا می کند . 

اما تا چند سال قبل مجسمه میدان آزادی این نقش را به عهده داشت . 

 

میدان آزادی شاهد اتفاقات بزرگی در تاریخ ایران بوده است .   

میدان آزادی یک تلنگر زیباست برای آدمهایی که عاشق آزادی هستند .

میدان آزادی یک بهانه کوچک است که مردم گاهی نام آزادی را بدون ترس به زبان بیاورند . 

 

 

نکته جالب و عجیب اینجاست که ما ایرانی ها توی هر کشوری که برویم با افتخار از سر و کول سمبل هایش بالا می رویم و راه و بیراه هزار تا عکس یادگاری می گیریم و بعد می آییم برای فخر فروشی عکس هایمان را به دیگران نشان می دهیم یا می گذاریم توی فیس بوق تا دیگران ببینند  اما اگر کسی بیاید و با میدان آزادی عکس بگیرد مسخره اش می کنیم و به او می خندیم ... 

 

بنده خودم هیچ وقت جرات ندارم که بروم توی میدان آزادی و بخواهم که عکاس از من و میدان عکس بگیرد . ولی واقعا چرا ؟ 

 مگر میدان آزادی سمبل شهر و کشور ما نیست ؟ پس چرا عکس یادگاری گرفتن با آن باید خنده دار و مسخره باشد ؟ 

 

تصمیم گرفته ام بطور سمبلیک و به نشانه اعتراض به این فرهنگ غلط در اولین فرصت بروم میدان آزادی و عکس بگیرم .  

اصلا شاید یک قرار وبلاگی گذاشتیم و دسته جمعی همه با هم رفتیم و با آزادی عکس گرفتیم. 

 

اصلا همه باید با آزادی عکس یادگاری بگیریم .  

 

شاید فردا همین را هم نداشته باشیم ...  

 

 

 

   

 خداییش اصلا معلومه فتوشاپه ؟ 

هررررررررررررر

 

 

 

 

 

+ ایده این پست از دوست عزیز  زهرا خانم  بود ... 

 

 

نظرات 70 + ارسال نظر
نگین سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:00 http://zem-zeme.blogsky.com

اول

برم بخونم

جعفری نژاد سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:02

ببین داداشم

اگه تو عکسی که می ندازی نوشابه نارنجی دستت نباشه هیششششششکی نمی فهمه از کجا اومدی . همه فکر می کنن بچه تهرونی ...

پس با دل استراحت برو عکست رو بنداز ، البت بدون نوشابه ، یادت نره هاااا

صومعه سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:02

ظاهرن منم دومم

صومعه سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:03

سومم

نگین سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:03 http://zem-zeme.blogsky.com

آره والا!

واقعا چرا؟!

این مثال شما مثل من میمونه که 21 ساله بچه ی اهوازم ولی یع عکس روی پل کارون ندارم!
هیچ کدوم از پل هاش!!!


واین واسه ی منی که اصالتا خوزستانیم بزرگترین تاسفه!!

نگین سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:05 http://zem-zeme.blogsky.com

یادمه یه بار ( سهسال پیش) به دوستم گفتم بیا از من یه عکس بگیر ( روی پل پنجم کارون بودیم اونموقع)
نگرفت!
میگفت بیخیال بابا.. صبح تا شب جلوی چشمته ها!
حالا میخوای عکس بگیری که چی بشه!!

صومعه سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:08

من یه عکس دارم برای بچگی هام که با میدون عکسی عکس گرفتم. یادمه اون موقع ها عکاسهای آماتوری بودند که دوربین عکاسی فوری داشتند و از مردم و برج آزادی عکس فوری می گرفتند و بهشون میدادن. یادش بخیر

سمیرا سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:09 http://nahavand.persianblog.ir

اگه با آزادی عکس گرفتید یه قفس هم جای من بذارید میخوام توی عکستون باشم حتما

آوا سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:11

اما مامان بابای من نامزدونگشون
آزادی عکس انداختن..انگاراون
زمان قبلترا باب بوده..امابقول
شما الانا کسی هم که این
کار رو بکنه اوووووووم تنها
میشه سمبل خنده.....
یادمه یکی دو سال قبل
دوتابنده خدااز یه جایی
اومده بودن می بردیم
شون گشت و گذار
گفتن آزادی میخوان
عکس بندازن من
فقط ازدورواستادم
تماشاشون کردم.
منم موافقم
خوبه این فرهنگ
غلط بــــرداشته
بشه که کم کم
یــاد بگیریم به
داشـــته های
خــــــــودمون
ببالیم ....که
فقط با'دوری'
دلـــــــتـنگ ِ
نداشته ها
مون نشیم
..اوووووم
فکرخوبیه
قـــــــرار
وبـلاگی
واســه
عکس
بــــــا
آزادی
یاحق...

صومعه سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:11

میدون عکسی = میدون آزادی

کاسپر(بابک) سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:17 http://kasperworld.ir

واقعا هم چرا ؟ حالا این دقیقا توو شهرهای خودمون هم هستا ... من تهرانی توو هر شهری که رفته باشم حتما یه عکسی هم با بکگراند سمبل و نماد اون شهر دارم ولی با همین آزادی یا ده ها سمبل دیگه هیچی نداریم و میگیم که چی و میخوایم چه کار ... شاید ترسیدن از اینکه یکی ببینه و مسخره کنه و بخنده

بابی من پایه م خواستی عکس بندازی بگو منم بیام یه چند وقتیه میخوام اصن برم اون خود برج آزادی هم ببینم ... هم موزه داره هم قسمتهای مختلف دیگه توو ارتفاعاتش ...

جعفری نژاد سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:17

البته بر بنده پوشیده نیست که پشت این تصمیم سر سختانه ی شما به جهت گرفتن عکس یادگاری با برج آزادی علاوه بر ثبت تاریخ و هویت شهر ما یک انگیزه ی قوی دیگر هم هست ...

شک ندارم که شما دنبال ثبت یک رکورد هستی بابک جان
چون تا به حال هیچکس نتونسته نوک برج آزادی بشینه و تازه عکس هم بگیره از این حرکتش

سمیرا سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:23

من یه عکس با خانواده ام جلوی میدان آزادی دارم(وقتی بجه بودم) نمیدونید چه حس خوبی بهم میده وقتی میبینمش.
حتما باید قرارتون وبلاگی باشه؟ یعنی ماهایی که وبلاگ نداریم نمیتونیم بیایم؟

فرگل سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:25

منم انقدر دلم میخواد برم میدون آزادی عکس بگیرم ولی روم نمیشد به هر کی میگی مسخره میکنه به نظر من میدون آزادی خیلی ابهت داره هر وقت میبینمش یه حالتی میشم.
خواستین برین منم خبر کنید

سمیرا سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:30

راستی اون موقع اسم میدان، آزادی نبود،شهیاد بود ما با میدان شهیاد عکس گرفتیم نه آزادی! فکر کنم برای همین هم هست که هر وقت میبینمش حس و حالم متفاوته.

صومعه سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:31

آقا قرار گذاشتین برین عکس بندازین منم هستم.
سمیرا راست میگی ماهایی که وبلاگ نداریم نمیتونیم بیایم یعنی؟

بابک سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:37

برای شرکت در قرار وبلاگی لزوما نباید وبلاگ نویس باشید
تشریف بیارید

فرشته سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:38 http://houdsa.blogfa.com

بریم...حداقل آرزو به دل نمیمونیم و با آزادی به عکس داریم...با لبخند...و دسته جمعی...

عارفه سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:41 http://inrozha.blogsky.com/

کار خوبی میکنید به جای ما هم عکس بگیرید

باغبان سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:48 http://laleabbasi.blogfa.com

سکانس فیلم بوی پیراهنه یوسف همیشه جلوی چشمامه وقتی تاکسی دور آزادی دور افتخار زد برای دختری که سالها بود تهران رو ندیده بود...
شبی که با تهران خداحافظی کردم راننده آژانس همین کارو برام انجام داد یه دور افتخار دور میدون آزادی...

سمیرا سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 12:49

مرسی بابک جان از دعوتتون ،خیالمون راحت شد.صومعه جان
نگران نباش ما هم هستیم.

عکاس میدان آزادی سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:08

http://www.img4up.com/up2/04564223886356164930.jpg

صومعه سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:10

دست شما درد نکنه بابک خان مرسی
خیالمون ناراحتن بود با این دعوت شما راحت شد.

صومعه سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:14

امروز جام تو شرکت عوض شده. کیبرد همکارم حروف فارسیش پاک شده یعنی من با بدبختی کامنت می نویسم. خلاصه ببخشید اگه غلط زیاد دارم
اره سمیرا جون ما هم هستیم

صومعه سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:15

یعنی خدا ما کارمندهای نمونه ایم
از شرکت پست میذاریم
از شرکت کامنت مینویسیم
خلاصه اینکه اگه اخراج نشیم خوبه توی این وانفسای اقتصادی

ژولیت سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:20 http://migrenism.blogsky.com

چه پست دلچسبی بود:)
با خودم فکر کردم نکنه عمدا تو تبلیغات برج میلادو علم کردن که ما یواش یواش فکر آ.ز.ا.دی از سرمون بپره!!!

ولی مدیونین تا من نیومدم قرار بذارین! یک ماه قبل خبر بدین من پولامو جمع کنم بیام!
خاک وچوک! بلیط هواپیما 60% گرون شد! یعنی من بخوام بیام تهرون و برگردم کم کمش 250 تومن پیاده می شم!
شما که تهرونین یکیتون برین این مموتو تا می خوره بزنین!

نینا سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:20 http://taleghani.persianblog.ir/

دوپهلو بود.
بوی 30یا 100 میداد

مریم نگار (مامانگار سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:21

..ایده جالبیه..
حالا ما مشدیا چی ؟؟
اینکه دیگه سوال نداشت...

بابک جان...فکرکنم مال برزیل...جسوس هست...نه خسوس...مجسمه مسیح

ژولیت سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:22 http://migrenism.blogsky.com

تف تو روت میلاد با این فوتوشاپت!

جعفری نژاد سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:23

میلاد جان

دوست تپل و نرم من

اینقدر نشسته گوشه ی خونه و همه چیز رو به جای این که تو دنیای واقعی و با حرکت و تکاپو تجربه کنی با فتوشاپ تقلبش کردی که شدی 470 کیلو دیگه ... بعد هم هی می شینین به Fast Food نال و نفرین می کنین

میلادجان
دوست تپل و نرم من

بدانید و آگاه باشید که " فتوشاپ " دشمن سلامتی شماست و به سایز دور کمرتان و خیلی جاهای دیگرتان می افزاید

ستاد مبارزه با افزایش کالیبر در فضای مجازی

صومعه سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:26

حالا ببینید می تونید کاری کنید روم به دیوار روم گوش شیطون کر اینجارم رتلیف(چپکی بخون) کنن.
حواستون به فتا و ماجرای چند روز پیش باشه لطفن دوستان

ژولیت سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:28 http://migrenism.blogsky.com

می گم میلاد یه کارت ب.س.ی.g فعال می خوام با یه مدرک PHD! زحمتشو بکش تا بعد حساب کنیم!
می گن مدرک کردان رو هم تو ساختی که بدبخت شد!

میلاد سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:31

محمد یکی طلبت

ژولیت جان تا اونجایی که بنده اطلاع دارم تو خودت یه پا اوستای فتوشاپی، ما باید بیایم پیشت درس یاد بگیرم

نیمه جدی سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:42

یکی استادای ما هر وقت می خواست بگه یعنی ما خیلی شهرستانی و اینا هستیم می گفت : همون موقعا که شما با ساک قرمز و آبیتون داشتین تو میدون آزادی عکس یادگاری می گرفتین من داشتم تو آژانس هواپمایی نیاورون بلیط برا پاریس می گرفتم!!

میلاد سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:44

بابک وقتی داشتم اینو می ساختم رفتم سراغ این پست (http://javgiriattt.blogsky.com/1389/12/24/post-118)

چقدر سر این پست و پست قبلیش خندیدیم

یادش بخیر بابک

صومعه سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:46

عجب چشم بصیرتی داشته این استاد شما که تا این فاصله رو میدیده

آوا سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 13:47

وای عکسه خیلی
باحال بووووووود
هر و هووووور
داشت بسی

یاحق...

آذرنوش سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 14:03 http://azar-noosh.blogsky.com

باید برم رو پل کارون عکس بگیرم...باید...

ژولیت سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 14:06 http://migrenism.blogsky.com

من بودم آدرس یه روانپزشک رو می دادم به همچین استادی! چه می کنه این عقده های دوران طفولیت!

آذرنوش سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 14:06 http://azar-noosh.blogsky.com

بابک خان عکستون فتوشاپه مگه؟؟؟




بابک سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 14:14

یادش به خیر میلاد
خیلی خوب بود اون پست
چقدر خندیدیم

فرزانه سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 14:16 http://www.boloure-roya.blogfa.com

منم که 15 ساله روزی دو بار از این میدون رد میشم هیچ عکسی باهاش ندارم!! همیشه با عجله ازش میگذرم.
یادم باشه تو روز قرار یه خاطره هم برات تعریف کنم (ایکون کسی که چایی نخورده فامیل شده و خودش رو دعوت کرده)

سایلنت سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 14:17

چرا این عکس اینطوریه؟؟؟

مشق سکوت - رها سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 14:29 http://www.mashghesokoot.blogfa.com

شما که میگی خجالت میکشم، پس چطور این عکسو گرفتی؟!!!! ( آیکون رها آی کیو و خوشحال از مچ گیری )

آقا قرار گذاشتین منم میام
اصلا میخواین غذا درست کنیم بریم تو چمنا تو میدون بشینیم؟!

جزیره سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 14:41

چقد عکست تابلوئه که فتوشاپه
بعدشم برج ازادی برای تهران مثه اپرا سیدنی میمونه برا استرالیا(این سوال کنکور یه سالی بود ولی من برا این بت گفتم که بدونی چقدر هم تازه کلاس داره عکس گرفتن با ازادی:دی)
حالا نمیخام بت گیر بدم وگرنه اون به معبد اکروپولیس نمیگن. میگم اطلاعات عمومی ادم بالا باشه هم خوبه آ

راستی میخای ما هم به نشانه اعتراض با ازادی عکس بگیریم.هوم؟تعارف نکنیا.

جزیره سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 14:43

اون به معبد چیه دیگه؟"به اون معبد"

صبـــــــا سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 14:43

اتفاقا همین دیروز داشتم فکر می کردم که چرا بنای وسط میدون آزادی رو نماشویی نمیکنن! بدجور چرک و کثیف شده اما تو عکس شما برق میزنه از سفیدی.نماشوییشم فتوشاپه؟

جزیره سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 14:50

این عکس کار میلاده؟
میلاد جان،پسری ام
من الان یه چیزونفهمیدم اینکه این عکس چیاش فتوشاپه؟
اخه انگار کله بابک رو کندن چسبوندن رو عکس
ادمو هم که کندن چسبوندن بر دل میدون ازادی
بعد من حتی به کاپشنِ هم شک دارم
همچنین دستاش:دی
خولاصه این عکس کلاژیه واسه خودش.با تشکر از میلاد:دی

میلاد سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 14:56

جزیره برو به این پست، دستگیرت میشه این عکس قضیه اش چیه

http://javgiriattt.blogsky.com/1389/12/24/post-118

خانوم بادبادک سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 15:18 http://nobly.blogfa.com/

نچ نچ نچ نچ اصلا مشخص نیست
آقا یه سوال
این عکس مال چه زمانیه ؟ عکس خود میدون رو میگم ، چرا انقدر تمیزه ؟ چرا آسمون آبیه ؟ چرا برج سفیدِ و خاکستری نشده هنوز ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد