جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

روز درختکاری من یک کودک می کارم

پانزدهمین روز از آخرین ماه تقویم ما ایرانی ها روزیست به نام روز درختکاری ...


طی چند روز گذشته رادیو جوان به این مناسبت تبلیغات گسترده ای داشته است . این رادیو طرحی دارد با عنوان جشن رویش و با شعار هر ایرانی یک درخت

هر روز با شهردار یکی از شهر های بزرگ ایران هم کلام می شوند و شهردارها هم هر کدام قول کاشتن چندین هزار اصله نهال می دهند .


چقدر دوست داشتم خانه ما هم حیاط داشت و می توانستم درخت بکارم اما نمی شود .

داشتم به این فکر می کردم که چرا کاشتن درخت انقدر حس خوب به آدم ها می دهد ؟


پر واضح است که سبزی و خرمی باعث شادی روح و جان انسانهاست اما لذت اصلی این کار در اینست که کاشتن درخت یک حرکت ماندگار است . سالها می گذرد و نهال کوچکی که  

کاشته اید بزرگ و تناور می شود و شاخ و برگ و میوه و ثمر می دهد .

هر کس که از زیبایی و طراوت این درخت زیبا سیراب می شود دعا به جان شما خواهد کرد و اگر ثمری از آن حاصل شود شیرینی آن به کام شما نیز خواهد بود .


خیلی فکر کردم منی که خانه ام حیاط ندارد چطور می توانم چنین حس شیرینی را تجربه کنم ؟

و البته  گوش شیطان کر اینبار به نتیجه رسیدم و یک الگوریتم نوشتم :



 ۱-

*

 دوست دارید در این روزهای پایان سال یک کار خیر درست و درمان بکنید و نهالی بکارید که سالها بعد به ثمر بنشیند و تا همیشه چه در این دنیا باشید و چه در جهان باقی خیراتش به شما برسد ؟ اگر پاسخ شما منفی است که هیچ ولی اگر پاسختان آری است بروید به مرحله بعد ...

 


۲- 

**  

می توانید روزی ۱۰۰۰ تومان بیندازید توی قلک ؟ 

ساده تر بگویم . می توانید ماهی سی هزارتومان پس انداز کنید ؟  

اگر پاسخ شما مثبت است بروید به مرحله بعد در غیر اینصورت شماره ۵ را بخوانید .

 


۳

*** 

این سی هزار تومان قرار است برای تحصیل کودکی با استعداد هزینه بشود که توانایی مالی درس خواندن ندارد .

شما می توانید به کشورتان یک پزشک ٬ یک مهندس ٬ یک معلم ٬ یک هنرمند ٬ یک دانشمند یا یک ورزشکار افتخار آفرین هدیه کنید .  

شما می توانید از راه دور  آرزوهای یک کودک را برآورده کنید .

دوست دارید بدانید چطور ؟ 

اگر پاسخ شما مثبت است بروید مرحله بعد در غیر اینصورت در این مرحله کاری از دست من بر نمی آید . ( الگوریتمم باگ دارد به گمانم ) 

 


۴

**** 

یک نفس عمیق بکشید و یک بسم الله بگویید.   

دلتان را بسپرید به صاحب نفس و اینجا را ببینید . 

توی یکی از این عکس ها یک جفت چشم طور دیگر به شما نگاه خواهد کرد . انگار که از قبل شما را می شناسد . باقی راه دشوار نیست . کاشتن این نهال فقط چند کلیک لازم دارد ... 

 


۵-  

***** 

اگر پرداخت مستمر ماهانه برایتان دشوار است اما دوست دارید در شب عید دل کودکی را شاد کنید و خیالتان راحت باشد که این پول در راه درست هزینه شده است اینجا را ببینید .  

 


 

 .

 

+       سایت رسمی بنیاد کودک در ایران   

.

++    تماشای این ویدیو شاید خالی از لطف نباشد .  

  

نظرات 34 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 14 اسفند 1391 ساعت 23:49

صرفا اول

تیراژه سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 00:08 http://tirajehnote.blogfa.com

و این شاید بهترین الگوریتمی ست که میتواند ضمیمه ی روزمره ی یک نفر باشد.

صالح سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 00:22

سلام
درود بر شرفت مرد.

فرشته سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 00:27 http://houdsa.blogfa.com

هوووم...

انجام شد قربان...

کرم دندون سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 00:30

خداوند به حرکتتون ،استقامت و برکتی بی انتها میده:آمین.

الهه سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 00:38 http://khooneyedel.blogsky.com

واقعاً مرسی که من رو با این بنیاد آشنا کردی...البته منظورم تو پست خیلی وقت پیشته...
راستی برام ایمیل زده بودن که حداقل مبلغ کمک، شده 40000تومن به خاطر بالا رفتن قیمتها و تورم...منطقی هم هست...
اگر هر کس پول قلک سی روزه ش رو به یکی از این بچه ها بده،خیلی عوض میشه وضع ایران...مخصوصاً که برای تحصیل این بچه هاست و باعث ساختن آینده شون میشه...

بابای رادین سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 01:24

سلام. کارت عالی بود ولی یک اولگوریتم خوب برات دارم این چند وقت هوای رادین و داشته باش میدونم یکمی کار سختی.
ولی خوب دایی دیگة. قربانت

فرگل سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 01:50

خیلی کار قشنگیه اگر سرکار میرفتمو برای خودم حقوق داشتم حتما اینکارو میکردم ولی حیف ایشالله در اینده نزدیک

مجید سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 05:21 http://CHAROO.BLOGFA.COM

درود .
از بهترین الگوریتم هایی بود که دیده بودم . امیدوارم تا مرحله ی آخر الگوریتم برسم .
سپاس از شما .
بدرود .

مامانگار سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 10:48

..دقیقا توی همین فکر بودم که پستت رو دیدم...
چه بهتر که درخت انسانیت و نیکی بنشانیم...

باران پاییزی سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 10:49 http://baranpaiezi.blogsky.com

درود بر شما و درود بر قلمتان
این الگوریتمتان آدم رو وسوسه میکنه که یه کار خوب تو این روزای پایان سال انجام بده
در پناه خدا

یک لیلی سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 12:03 http://yareaftab.blogsky.com

پروردگار به شما خیر دهاد.

سمیرا سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 14:01

سلام بابک جان
یادم نیست قبلا اینو بهت گفتم یانه ، منشا اثر خیر بودن به مراتب از خیر رساندن بهتره، و تو جزء گروه اول هستی .
با این اطلاع رسانیت منشا اثر خیر میشی و خوشا به سعادتت.

مریم راد سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 14:18

نمیاد که!!
بقیه چطوری دیدین دوستان؟
من که می زنم صفحه خالی میاد و فیلدها رو خالی نشون میده

نیره سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 14:45 http://salimi.blogfa.com

ممنون بابت معرفی. قبلا هم آشنایی دارم
توصیه میکنم روی عنوان نوشته تون کمی تجدید نظر کنید برادر...وگرنه ما تصور میکنیم قرار است سال آینده پدر شوید

جعفری نژاد سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 18:48

واقعن بعضی وقت ها نا امیدم می کنی

خب پسر خوب اگه قرار باشه مردم ماهی ســــــــــــی هزار تومن بدن به خیریه اونوقت دیگه کی می تونه هفته ای دو شب کنتاکی بخوره و ماهی یه کنسرت باحال بره و دو ماهی یه بار جدیدترین گوشی بازار رو بخره و سالی یه بار مبل های خونش رو عوض کنه و دو سالی یه بار ماشینش رو نو کنه

هان؟! هان؟!!!!
جواب بده دیگه...

دل آرام سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 21:00 http://delaramam.blogsky.com

به خودم افتخار میکنم که دوست خیر و انسان دوستی مثل تو دارم...

بهارت خوش که فکر دیگرانی...

جزیره سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 21:52

خب همون دفعه قبلی که گفتی، خیلی دنبال یکی گشتم که نصف نصف این کارو کنیم. چیه؟چرا اینجوری نیگا میکنی؟از یه دانشجوی بدبخت چه توقعی داری خو؟ولی هرکی که من میتونستم بش رو بندازم زیاد جدی نگرفت حرفمو. هروقت دستم رفت تو جیبم حتما این کارو میکنم نه واسه حس انسان دوستیش و به فکر همنوع و این جور حرفا،فقط چون حس میکنم عقده شده تو دلم. همین. هیچ نیت معنوی ای هم پشت این حرکتم نخوابیده.

ف رزانه سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 23:29

منم خیلی از این کارا دوس دام از همون بچگی این مدل کارا رو دوس داشتم همیشه هم دوس داشتم طرفم ندونه که من فلان کارو براش انجام دادم خودمم پیش کسی نمیگفتم. یه حس معرکه داره ...

خدا خیرتون بده

محمد مهدی چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 08:33 http://mmbazari.blogfa.com



سلام

خانه ات آباد ...

حسین چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 10:51 http://hosseinb.blogfa.com

سلام
من هم در مورد هفته منابع طبیعی نوشتم .

روناک چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 15:17

پستتان مبتکرانه و خلاقانه بود
آقای اسحاقی یک چیزی بگویم بگذارید به حساب شوخ طبعی آنی ام .عنوانتان ironyدارد ."واقعا نمیدانم معادل فارسی اش چه میشود".ولی عنوان را که خواندم به تنها چیزی که فکر نکردم حمایت از کودکان بود.
******
ستاره ها تقدیم شما برای مهربانی و نوع دوستیتان

سپیده چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 15:33 http://setaresepideashk.persianblog.ir/

بسیار عالی ... پست پر باری بود مرسی پسر خاله

باغبان چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 15:34 http://laleabbasi.blogfa.com

من اولش که عنوانو خوندم فکر کردم مربوط میشه به مبحث جمعیت و تنظیم خانواده و اینجور چیزها!!
یعنی یه ذره هم ذهنم نرفت به این الگوریتمه و مابفیش!
بعد که خوندم و کامنتهارم دیدم انگار تنها نیستم که همچین فکری کردم آخیش!!

سبز مثل سبز چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 16:14

توی حیاط دبیرستان یه نفر یقه پیرهنم رو گرفت، فهمیده بود از خواهرش خوشم میاد

بچه‌ها دور ما حلقه زده بودند و فریادمی‌‌کشیدن ....

قورتش بده....

چون هیکلم بزرگ بود اون هی‌ مشت میزد و من فقط دفاع می‌کردم...

باز اون مشت میزد و من فقط و فقط دفاع می‌کردم بالاخره یه خراش روی صورتم افتاد

فرداش خواهرش به من گفت حد اقل تو هم یه مشت می‌زدی

روم نشد بهش بگم....

آخه چشماش شبیه تو بود ...!
......
هر چی خاک شیرزاد عمر شما باشه,
طرز تفکرت خیلی شبیه اون جوونمرد

ستاریان چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 16:45 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
تیتر با متن هماهنگ نیست. اما متن سرشار از ایجاد حس نوع دوستی است.
سه فرزند دارم که پنج شش ماهی هست که هر کدام از طریق یک انجمن خیریه و از روی عکس، بچه ای را انتخاب کرده و با پرداخت ماهی پانزده هزار تومان، از دور حمایت مالی می کنند. نمی دانید چه حسی خوبی دارند!

آقای سین چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 17:32 http://a-sin.blogfa.com

یاد درخت توت و گلابی حیاط پدر بزرگ بخیر. الان جاش شد یه ساختمون سنگی.
اشاره خوبی داشتی

زهــرا چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 22:45

زنده باد جناب اسحاقی عزیز
زنده باد همنوع دوستی تان
زنده باد اندیشه ی پاکتان
.
سر زنده و سبز باشید در کنار مهربان بانوی عزیز

قطره چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 23:59 http://bidarkhab.persianblog.ir

ببخشید اما تو مرحله ۳ شما یک کشاورز یک دامدار یک بنا یک نقاش یک معمار یک ... را جا انداختید. کاش یاد میگرفتیم ..

مریم پنج‌شنبه 17 اسفند 1391 ساعت 02:43 http://carmensitta2.blogfa.com/

مرسی از معرفی اینجا

میلاد پنج‌شنبه 17 اسفند 1391 ساعت 10:57

بابک نمیای بنویسی ؟!

میدونی که ما معتاد اینجاییم.

دمادم پنج‌شنبه 17 اسفند 1391 ساعت 11:04 http://www.damadamm.wordpress.com

سلام
زمانی از خواننده های وبلاگ هم بودیم و بعد ناگهان همه چیز تغییر کرد.
ممنون بابت معرفی بنیاد کودک. میتوان هم درخت کاشت و هم دستی به کار خیر داشت.
میتوان حیاط نداشت و درخت کاشت.
یکبار در یکی از سفرهای بین راهی راننده ای وسط بیابان خدا پیاده شد و سطل آب به دست به سمت درختی رفت. وقتی برگشت گفت: فلانی که راننده کامیونه این درختو اینجا کاشته تا سایه باشه برای مسافرینی که توی جاده برای رفع خستگی اتراق میکنن، این هفته خودش نیومد گفت من بهش به آب بدم.
بیابان البته دور و سخت است. من همین جلوی حیاط خانه مان میکارم. هر درخت به نیت یک دوست. درخت میوه هم میکارم تا بچه های بازیگوش تابستانه وقتی از زیر آن می گذرند دستی دراز کنند و گلویی تازه.

نیمه جدی پنج‌شنبه 17 اسفند 1391 ساعت 12:19

ممنون بابت این همه حس خوب که تو دلم ریختین.

گلنار پنج‌شنبه 17 اسفند 1391 ساعت 16:53

الگوریتم بامزه ای شده در ارائۀ هدف نویسنده .
و پستی خوب خوب خوب برای بجه هایی خوب خوب خوب.
و چه مسیرها که زیباتر بشه باهاش اگر دست یاری ,یاری کنه.مرسی از این توجه و یادآوری.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد