جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

رقابت عکاسی


خب همونطور که قول داده بودم امشب قراره عکسهایی که با دوربین گوشی های سامسونگ گالکسی نوت 3 و نوکیا لومیا 1520 گرفته شدند رو با هم مقایسه کنیم . همه عکس ها توسط محسن باقرلو در شب و در فضای اتاق و با فلاش گرفته شده و سوژه ها هم یکسان هستند و البته به دلیل نبودن پایه کمی ممکنه تفاوت داشته باشند . برای اینکه تعصب و سلیقه در رای گیری تاثیر نداشته باشه مشخص نیست کدوم عکس مال کدوم دوربین هست و عکس ها با حرف A و B مشخص شدند .

حالا لطفا تشریف ببرید به ادامه مطلب و عکس ها رو ملاحظه بفرمایید و توی رای گیری شرکت کنید و بگید به نظر شما عکس های گوشی A کیفیت بهتری دارند یا گوشی B ؟

رای گیری در ستون سمت راست وبلاگ قرار گرفته ...



 



.

.

.
.

.

.

.

.




چون احتمال دارد با کوچک شدن سایز عکس ها کیفیت عکس به خوبی قابل مشاهده نباشد در انتها دو فایل زیپ شده از کلیه عکس های هر دوربین قرار داده شده که در صورت تمایل می توانید دانلود کرده و برای قضاوت بهتر عکس ها را در سایز بزرگ ملاحظه بفرمایید .


دانلود تمامی عکس های گوشی A


دانلود تمامی عکس های گوشی B




+ به دلیل مشکلات سایت پیکوفایل ممکن است برخی عکس ها قابل رویت نباشند . لطفا روی آنها مجددا کلیک کنید .

++ نتیجه نظر سنجی ساعت 14.14 روز پنجشنبه اعلام میشه .




نظرات 95 + ارسال نظر
نسرىن چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:25

A

اردی بهشتی چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:26 http://tahaeeeii.blogfa.com

من عکس هایA رو بیشتر میپسندم، نور طبیعی تری داره!

میلاد چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:27

بابک اصلا نیازی به فکر کردن نداره، مشخصه کدوم دوربین رنگ هارو زیباتر تفکیک کرده و به واقعیت بیشتر نزدیکه

انقدر تابلوووووووووووووووووووووووووووووووووو که نگو

محسن خان گفتم لازم به رقابت نیست

فرزین چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:27

غیر از عکس کتری و قوری که فرقی نداشت b کاملاشفاف و روشن بود. ولی a تیره و تار

امی چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:28 http://weineurope.blogsky.com

اگه بعضی جاها A بهتر باشه بعضی جاها B باید به کدوم رأی داد؟
بهتره برم با دقت بیشتری ببینم.

اردی بهشتی چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:29 http://tanhaeeeii.blogfa.com

جالبه که تقریبا تو تمام عکس ها عکاس A تصویر نزدیک تری رو گرفته نسبت به عکاس B

نسرىن چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:29

اصن عکسهاى A با آدم حرف مىزنه

میلاد چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:29

انقدر فلش سامسونگ ضایع است که نگفته مشخصه کدوم عکسا مال سامسونگه

میلاد چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:31

محسن خان بیا اینجا که آشوب بپا کردم

تا سامسونگ باشه که دیگه با نوکیا شوخی نکنه

پیروز چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:31

شما که یکم تقلب کردی، هم میزبانی و هم با اون عکسی که بالای صفحه گذاشتی به نفع samsung جوسازی کردی.
من رایم رو میدم اما خودم طرفدار apple و ios هستم

اون رای گیری که تموم شد
حالا باید عکس ها رو انتخاب کنید که خب مشخص نیست مال کدوم دوربینه

میلاد چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:31

پیروز خان مشخصه که شما آدم باشعوری هستی

عشق است هرچی اپلی

البته امشب ما نوکیایی هستیم

sitka چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:32 http://tiktak01.bogfa.com

A

نظر سنجی ستون سمت راست وبلاگه

صوری چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:32

سلام..... A

رای های توی کامنتها قبول نیست
نظر سنجی تو ستون سمت راست وبلاگه

فرزین چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:33

البته به نظرم نور فلاش b رنگ تصویرو مصنوعی کرده.
به نطرم از 10 نمره A 8-b6
من به A رای دادم

مرسی

میلاد چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:34

اخه ادم با هیولای نوکیا رقابت میکنه؟؟؟ وقتی به این واضحی شکست میخوره

حالا با ارش خان پیرزاده و آرش خان ناجی بیاید کل کل، ببینم بازم وقتی حرف از دوربین میشه، میتونن چیزی بگن

میلاد چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:35

بابک تعداد رای هارو داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تو رو حواله میدم به عکس شماره یک
باقالی

پیروز چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:35

چاکریم اقا میلاد
بیا منو شما هم یه مسابقه بذاریم این دو نفرو شکست بدیم

sitka چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:35 http://tiktak01.bogfa.com

اگه عکسای A مربوط به گوشی نوکیا باشه باز هم دلیل بهتر بودن گوشی نیست... مگه کسی دوربین عکاسی رو با گوشی موبایل مقایسه میکنه؟!!!

اگه هم عکسای A مربوط به سامسونگ باشه که ...

به هرحال به اون عکسهایی که به نظرتون بهتره بدون جانبداری توی نظرسنجی رای بدین

فرزین چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:36

اوه اوه تا حالا 12 رای . همه به A .
b تحقیر شد رفت بی کارش

هنوز معلوم نیست فرزین جان
رای گیری ادامه داره

محسن باقرلو چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:37

کیا اگه یکی از عکسا که خوب یادم مونده نبود جددن نمی تونستم راحت بگم کدوم کدومه ! این یعنی که انصافن نوت تری ام عکسای خوبی می گیره ... البته هنوز نصف عکسا واسه من لود نشده ...

عکسهایی که لود نمیشن باید ریلود بزنی
مشکل از پیکو فایله

تلخند خانم چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:37

سلام و درود
A

سلام علیکم
ستون سمت راست نظر سنجی هست
اونجا رای بدین

همیشه بهار چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:38

عکسای A خیلی خاص تره لایک داره
البته اینچیزی از ارزشای B. کم نمیکنه تلاششو کرده ولی مثل دوربینای گوشیای دیگس

رای های توی کامنت محاسبه نمیشه

میلاد چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:38

پیروز خان در مورد اکو سیستم مشخصه که حالا حالاها هم اندروید هم ویندوزفون باید دنبال اپل بدون

پس لزومی به مسابقه نیست

همین که یه شرکت با یه سیستم عامل و یه گوشی کل دنیارو میخکوب خودش کرده، مشخصه که برنده بازی اپل در مقابل اندروید و ویندوزفون کیه

درضمن من شدیدا دوست دارم روی این اندرویدی های پلاستیکی رو کم کنم

میلاد جان تا فردا که نتایج مشخص بشه وقت زیاده

محسن باقرلو چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:39

میلاد رای بده ببینیم رای تو چیه !

میلاد چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:40

البته اعتراف می کنم من به هیچ عنوان عکاسی با فلش رو دوست ندارم
چون گند میزنه به عکاسی، در هر حالتی

یه خاموش چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:40

عکسهای A بهتره

اما به نظر من کیفیت عکس بهتر یا بدتر بودن یه گوشی رو مشخص نمیکنه
یه سیستم عامل خیلی خوبه که تعیین میکنه چه گوشی ای بهتره پس با توجه به این معیار اپل بهترین گوشیه

کاملا باهات موافقم
کیفیت دوربین یه پارامتره و خوب بودن گوشی به پارامترهای مختلف مربوط میشه

یه نظرسنجی تو ستون سمت راست وبلاگ هست
اونجا رای بدین لطفا

همیشه بهار چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:40

دوستان ریا نشه من LG دارم خیلیم دوسش دارم اصلن عاشقشم یه وضی

محسن باقرلو چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:41

بعدم یه نکته ای هست ... من خودم اگه بخوام رای بدم بعضی عکسا رو به A رای میدم بعضیا رو به B ... کللی نمی تونم بگم !

پرگل چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:41

A

رای رو توی رای گیری ستون کنار وبلاگ بدین لطفا
رای توی کامنتها قبول نیست

زویا چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:43 http://zehnemanedige.persianblog.ir

سلام به نظرم این عکس ها ریسایز شدن (حتی در فایل زیپ هم سایز اصلی نیستن مگر این که تنظیمات گوشی رو روی کیفیت عالی و بزرگترین پیکسل ها نذاشته باشید) و مقایسه درستی نیست. به علاوه که فکر میکنم برای مقایسه، بهتر بود عکس های فضای باز رو با هم مقایسه میکردید. توی عکس های اولی من a رو بیشتر میپسندم و توی 4 تای آخری B بهتره به نظرم. اگه ملاک مقایسه فقط دوربین باشه لومیا بهتره چون فیلمبرداریش اچ دیه.اما دوربین دوم سامسونگ فکر کنم کیفیتش بالاتره و همینطور صفحه نمایشش بهتره. اما با همه اینا ویندوزفون یه چیز دیگه است به نظرم :) شرمنده ها :)

خواهش میکنم
ولی تا جایی که یادم میاد فیلمبرداری سامسونگ فول اچ دی هست
حرفت رو قبول دارم اگر قرار به مقایسه باشه باید از روز هم عکس میذاشتیم
در کل ما داریم خوشگذرونی میکنیم و این مقایسه خیلی حرفه ای نیست زویا

دکولته بانو چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:54

چرا من نمی تونم رای بدم!؟؟؟

چون شوهرت یه بار رای داده خانوم جون

میلاد چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:55

تو عکس اول، مشخصا عکس A بهتره چون رنگ طبیعیه باقالی ها مشخص تره اما عکس B نور شدید فلش شاید باعث شفافیت شده اما رنگ ها رو تغییر داده
تو عکس دوم هم باز عکس A به نظرم موفق تره هرچند یکم تاریک تر از عکس B
تو عکس سوم، اگه خوب دقت کنید رنگ سبز و زرد و بنفش عکس B از حالت عادی خارج شدن و بخاطر فلش، انعکاس نور زیادی رو داریم پس بازم A بهتره
تو عکس چهارم به نظرم از رنگ کاشی ها مشخصه که دوربین B نتونسته واقعیت رو به تصویر بکشه اما فلش A هم نورش تو ذوق میزنه، تو این عکس وضوح تصویر A تو کدر بودن دور کتری خودشو نشون میده
تو عکس چهارم، فکر می کنم عکس B شاداب تره اما بازم رنگ ها رو غلو شده ارائه داده، عکس A هم تیره است اما بازم وضوح عالیش از پرزهای روی بالشت ابی و نارنجی خودنمایی میکنه
تو عکس پنجم، من همین اولش اعتراف می کنم که از عکس B بیشتر خوشم اومد چون فلش A همه کارو خراب کرده، خیلی نور تو این عکس زیاده.
عکس ششم هم فلش A خیلی پر نوره اما وضوحش خیلی عالیه، اگه به گوشه پرده ها نگاه کنید، رنگ زرد و آبی خیلی طبیعی تر از B
اما عکس اخر، اینجا عملا مشخصه که عکس A قویتره چون هم وضوح بالاست و هم رنگ ها شاداب تره، اگه دقت کنید رنگ های کتابا تو B به زردی میزنه

با این اوصاف مشخصه که انتخاب من کدوم عکساست

صلوات ...

فرزین چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:57

یه بار دیگه نگاه کردم. واقعا تفاوت کیفیت تصاویر فاحشه. a فوق العاده ست و B خوب نیست.با احترام به نظر دوستانی که گفتند بعضی از تصاویر B بهتره به هیچ وجه چنین اعتقادی ندارم. مشتاقانه منتظرم بگین a کدوم گوشیه تا برم بخرم

پولاتو جمع کن

وفیق چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 22:58 http://hayel.blogfa.com

مسلما" دوربین ،شاخص ترین امتیاز لومیا می باشدو البته با نصب پلاگینی مثل acr در فوتوشاپ می توان کلی پردازش روی فایلهای raw انجام داد!!!
ولی قرار است بعنوان گوشی در معرض رای گذاشته شوند و نه فقط مثلا کیفیت عکس...


در هر صورت آیفونی ها صلوات محمدی برفستن!!!

وفیق چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:00 http://hayel.blogfa.com

البته از اون بلنداش...

فرزین چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:01

وفیق فعلا بحث سر کیفیت عکسه. بحث گوشی بهتر و تحریک و نیروی محرکه رو لولو برد

پرگل چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:03

همچین گفتید مسابقه عکاسیه بین دو گوشی من فکر کردم الان چه عکسهای هنری می خواهید بذارید رفتید عکس از قوری و کتری و کتابخونه گذاشتید
ناامیدم کردید

مسابقه برای انتخاب دوربین بهتره نه عکاس بهتره
نا امید نشو خواهر

رضوان چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:06 http://zs5664.blogsky.com/

Aطبیعی تره ولی من میگم B نوکیاست

محسن باقرلو چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:07

کیا چن تا از عکسا رو گذاشتی ؟
یازده تا بودن که من الان 9 تاشو می بینم

همون 9 تا رو گذاشتم

صوری چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:09

بله متوجه شدم و رفتم همون موقع اونجا رای دادم مرسی از توضیحتون

قربان شما

رضوان چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:10 http://zs5664.blogsky.com/

من رای دادم کی رو نمایی میکنی؟؟؟

فردا ایشالا

افروز چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:13

ما هم رایمون انداختیم تو صندوق

دست شما درد نکنه

محسن باقرلو چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:15

توی عکس اول ( باقالیا ) من به A رای میدم
توی دومی ( سبد ) به B
توی سومی ( زمینه قرمز ) به A
توی چهارمی ( خنزر پنزر ) به A
توی پنجمی ( کتری ) باز به A
توی ششمی ( کوسن ) به B
توی هفتمی ( گلدون ) قطعن B
توی هشتمی ( عروسکها ) باز A
توی نهمی ( کتابها ) به B رای میدم
در کل A را برنده اعلام می کنم هورااااااا !!!

محسن جان
من تاکید می کنم که باید عکس ها رو با سایز بزرگ تماشا کنیم تا به قابلیت واقعی دوربین ها پی ببریم
تو سایز کوچیک اصلا نمیشه قضاوت کرد
البته از حق نگذریم ما هم عکس ها رو که چاپ نمی کنیم
میذاریم تو وبلاگ دیگه

میلاد چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:18

من یه توضیح بدم
تو توضیحاتم دوبار عکس چهارو گفتم که اشتباه شده
منظورم عکس های پنج و شش بوده
موقع نوشتن کامنت قبلی اصلا عکس چهارم لود نشده بود

بخاطر همین یه بار دیگه تحلیلمو مینویسم:

تو عکس اول، مشخصا عکس A بهتره چون رنگ طبیعیه باقالی ها مشخص تره اما عکس B نور شدید فلش شاید باعث شفافیت شده اما رنگ ها رو تغییر داده
تو عکس دوم هم باز عکس A به نظرم موفق تره هرچند یکم تاریک تر از عکس B
تو عکس سوم، اگه خوب دقت کنید رنگ سبز و زرد و بنفش عکس B از حالت عادی خارج شدن و بخاطر فلش، انعکاس نور زیادی رو داریم پس بازم A بهتره
تو عکس چهارم به نظرم عکس A خیلی سفید شده و عکس B هم خیلی زرد، عکس A با اینکه رنگاش بهتره اما به نظرم بی روحه. کلا تو این تصویر از هیچکدوم خوشم نیومد
تو عکس پنجم به نظرم از رنگ کاشی ها مشخصه که دوربین B نتونسته واقعیت رو به تصویر بکشه اما فلش A هم نورش تو ذوق میزنه، تو این عکس وضوح تصویر A تو کدر بودن دور کتری خودشو نشون میده
تو عکس ششم، فکر می کنم عکس B شاداب تره اما بازم رنگ ها رو غلو شده ارائه داده، عکس A هم تیره است اما بازم وضوح عالیش از پرزهای روی بالشت ابی و نارنجی خودنمایی میکنه
تو عکس هفتم، من همین اولش اعتراف می کنم که از عکس B بیشتر خوشم اومد چون فلش A همه کارو خراب کرده، خیلی نور تو این عکس زیاده.
عکس هشتمم هم فلش A خیلی پر نوره اما وضوحش خیلی عالیه، اگه به گوشه پرده ها نگاه کنید، رنگ زرد و آبی خیلی طبیعی تر از B
اما عکس اخر، اینجا عملا مشخصه که عکس A قویتره چون هم وضوح بالاست و هم رنگ ها شاداب تره، اگه دقت کنید رنگ های کتابا تو B به زردی میزنه

با این اوصاف مشخصه که انتخاب من کدوم عکساست

مجددا صلوات

بهار چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:20

آقا یه سوال رای گیری گوشیا 98نفر رای دادن اونوقت 60 نفر سامسونگ 40 نفر نوکیا ؟ (آیکون فامیل دور درحالی که پشتشومیکنه به دوربین میگه من دیگه حرفی ندارم)!!!

اینم از معایب سیستم رای گیریه
به هر حال دو رای تاثیری در نتایج نداشت

فرزین چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:22

بابک جان میگم اگه B سامسونگ باشه عکسی که خانم کاتوزیان گرفته بود بس چی بود؟ نکنه گوشی شما قلابیه؟

اون عکس در روز گرفته شده بود فرزین

افروز چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:22

بابک یه صلوات دیگه برای کامنت میلاد بفرست

بیست تا می فرستم
فاتحه مع الصلوات می فرستم اصلا
دارم براش

Atefe چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:35

B

دم شما گرم که به b رای دادین
ولی رای های توی کامنتها شمارش نمیشه

محسن باقرلو چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:38

آقا من رفتم سایز بزرگ عکسا رو دانلود کردم
نظرم عوض شد میخوام رای هامو عوض کنم !
کیامهر
کیامهر !
رای منو پس بده !!
کیامهر
کیامهر !
رای منو پس بده !!!
کیامهر
کیامهر !
رای منو پس بده !!!!!

محسن باقرلو چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 23:45

بعد از دیدن عکسهای سایز بزرگ :

فقط توو عکس کتری به A رای میدم !
و توو باقی عکسها به B رای میدم !!

جددن خااااک بر سر لومیا کنن !
حیف نون ! چه برسه به دو میلیون !!!

هرررررررررررررربرت !!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد