جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

مینو نوستالژی می سازد نه خوراکی

اینروزها کافیست وارد یک سوپر مارکت بشوید تا انواع و اقسام خوراکی با برندهای گوناگون پیش رویتان باشد . بچه های امروز می توانند هرنوع خوراکی را با هر طعم و مزه ای که دلشان

می خواهد امتحان کنند  اما ما بچه های دیروز چنین حق انتخاب وسیعی  نداشتیم .





شرکت مینو قدیمی ترین شرکت سازنده خوراکی در ایران است .
این شرکت در سال 1338 یعنی بیش از نیم قرن پیش با کوشش مرحوم علی خسروشاهی تاسیس شد و هنوز هم مشغول به کار است .
.

.

وقتی ما بچه بودیم غیر از مینو عملا هیچ شرکتی با چنین گستره محصولاتی در عرصه ساخت خوراکی ها فعالیت نمی کرد .

دوره و زمانه با امروز خیلی فرق داشت . مثل امروز نبود که خوراکی فقط مخصوص بچه ها نباشد . بزرگترها اصلا کسر شانشان بود که به خوراکی ها لب بزنند . یکجور بچه بازی بود . یعنی اگر آدم بزرگی هم بود که خوراکی دوست داشت نمی توانست جلوی جمع خوراکی بخورد چون مسخره اش می کردند و خنده دار به نظر می آمد .

خوراکی ها مثل امروز عمومی نبودند . خریدنشان انقدر آسان و ارزان هم نبود و هر بچه ای هم نمی توانست هر وقت که اراده کند خوراکی داشته باشد .

لقمه های نان و پنیر توی کیفمان بود ولی ما حسرت بیسکویت و پفک داشتیم .

گستره خوراکی ها هم مثل امروز وسیع نبودند . خیلی از محصولات امروزی وجود نداشتند و اگر هم بودند انقدر گوناگون نبودند . مثلا چیپس بسته بندی اصلا وجود نداشت چه برسد به اینکه

طعم های مختلف داشته باشد .

بستنی فقط در تابستان خورده می شد و محدود بود به آلاسکا و کیم ...



شرکت مینو امروزه در عرصه فروش خوراکی رقبای زیادی دارد . خوراکی های مینو بدون هیچ انعطاف و تغییری هنوز با همان طعم و بسته بندی سی سال پیش تولید می شوند . مینو خودش را با زمانه وفق نداده و مدام دارد درجا می زند . در تجارت و اقتصاد امروزی این یعنی مرگ ...


به عقیده من تنها عاملی که مینو را تا امروز سرپا نگاه داشته است ما هستیم .

منظور از ما همان بچه های دیروز و مردان و زنان امروز است .

ما محصولات مینو را نه به خاطر طعم و مزه خوبشان و نه به خاطر بسته بندی آنها نمی خریم .

ما محصولات مینو را صرفا برای خاطره بازی می خوریم .

و هیچ بعید نیست که همین مردان و زنان امروزی وقتی پیر بشوند و عمرشان تمام بشود ، عمر مینو هم به پایان برسد .


محصولات خاطره انگیز مینو همیشه اولین بوده اند . یعنی تا قبل از آنها مشابهشان وجود نداشته است . برای همین گاهی اسمی که مینو روی محصولاتش گذاشته را به نام آن محصول

می شناسیم . می دانید یعنی چه ؟ یعنی مینو انقدر توی زندگی ما رخنه کرده که ما برند او را به جای نام آن محصول به خاطر سپرده ایم . مثلا به اسنک می گوییم پفک . در حالیکه پفک نامی بود که مینو به جای اسنک به ما معرفی کرده است .


به عنوان یک کودک دیروزی که با خوراکی های مینو بزرگ شده برای این شرکت آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم کمی خلاقیت در تولید محصولات جدید و خوشمزه تر به خرج دهند .

شرکت مینو متعلق به مردم ایران و خاطره ساز نسل های مختلف این کشور بوده و براستی حیف است که روزی از صحنه تجارت و خاطرات نسل های بعد محو بشود .


در ادامه دعوتتان می کنم به تماشای چند تا از خوراکی های خاطره انگیز و دوست داشتنی شرکت مینو ...




شما را نمی دانم ولی من با شنیدن نام بیسکویت این تصویر در ذهنم تداعی می شود .


اسمارتیس : خوراکی محبوب کودکی من



پفک نمکی : مشهورترین و خاطره انگیز ترین محصول شرکت مینو
پفک نمکی انقدر در فرهنگ و زبان ما ایرانی ها ریشه دارد که ما اسنک را به این نام
می شناسیم . مینو قبل از تولید این محصول وظیفه فرهنگستان  ادب را هم به عهده گرفت و نام پفک  را به عنوان یک واژه جدید به ایرانی ها معرفی کرد .
از حق نگذریم پفک چه از نظر طعم و چه از نظر بسته بندی در برابر رقبای فعلی حرفی برای گفتن ندارد اما ما مردم حق شناسی هستیم و گاهی صرفا برای زنده نگاه داشتن نوستالژی آن ، خودمان را به خریدش مجبور می کنیم .


به شخصه زیاد طعمش را دوست نداشتم .
اول اینکه شیرین نبود و من توقعم از یک بیسکویت ،طعم شیرین بود . دوما تمام لباس آدم را به گند می کشید چون واقعا ترد و شکننده بود و سوم اینکه به خاطر شوری اش حسابی تشنه
می شدم .
خوردن خالی خالی ترد یک هنر بود که من نداشتم اما یادم هست که آنروزها طرفداران سینه چاکی داشت .





برای بچه های همنسل من واژه کاکائو معادل تک تک مینو بود . چون محصولات خارجی بسیار گران بودند و توانایی خریدنشان را نداشتیم .
یاد کاکائو های هوبی مغز فندقی به خیر . چه طعم محشری داشتند .



رنگارنگ مینو به نسبت سایر محصولاتش خوراکی جدیدتری است . اما آنقدر خوشمزه و شیرین هست که هنوز هم وسوسه خریدنش همراهم می آید . رنگارنگ مینو تنها چیزی است که وقتی فروشنده به جای بقیه پول به من می دهد ناراحت نمی شوم .حیف که زود تمام می شود .

ویفر موزی طعم محشری داشت . عاشق این بودم که توی چای بخیسانم و بخورمش
قبول دارید طعم های قدیمی دیگر تکرار نمی شوند ؟



ساقه طلایی بدون شک موفق ترین محصول مینو است . شاید تنها محصولی از مینو باشد که هیچ کس نتوانسته با آن رقابت کند . هرچند خیلی از شرکت ها سعی کردند ادایش را در بیاورند اما موفق نشدند . ساقه طلایی با سبوس گندم درست می شود و مثل تنه درخت می ماند و ابدا طعم خوبی هم ندارد . اما بواسطه اینکه چاق کننده نیست طرفداران زیادی دارد .






+ می خواستم اسم تی تاپ را هم در این فهرست بیاورم اما مطمئن نبودم که مینو آن را
می ساخت یا نه .
به هر حال مینو هم یک محصولی داشت با طعم و شکل تی تاپ که اسمش پم پم بود .

++ بیسکویت مادر یادتان هست ؟ خوراکی محشری بود . اصلا ساخته شده بود برای اینکه توی چای حل کنید و هم بزنید و نوش جان کنید . 
البته بیسکویت مادر محصول شرکت ویتانا یا شاید هم آناتا بود . درست یادم نیست ...





+++ با این اوصاف احتمالا شما هم حرف مرا قبول دارید که مینو بیشتر از اینکه برای ما خوراکی بسازد ، نوستالژی ساخته ؟


++++ این پست از آن پستهایی شد که بعدها بدون ذکر نام جوگیریات احتمالا یا برایتان ایمیل بشود یا اینکه توی فیس بوک به اشتراک بگذارند . اگر یک وقت دیدیدش اولا تعجب نکنید ثانیا از طرف من به صاحب پست یک انگشت شست محکم نشان بدهید .( البته به نشانه لایک  )


 این پست خوشمزه را چون خیلی دوست دارم تقدیم می کنم به ایشان
چونکه هم با معرفت است هم خاطره باز و شک ندارم که اگر من این پست را نمی نوشتم در آینده خیلی قشنگ تر و خوشمزه تر از من می نوشتش ...

نظرات 74 + ارسال نظر
یک دوست جدید دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 00:37

اول!!!!!!!!!!!!!!!!11
عالی بو مخصوصا تردش با نمکای روش وای دهنم آب افتاد!

م . ح . م . د دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 00:38

یادش بخیر تُرد ! مدرسه بین کلاسا عشقم این بود که برم تُرد بخرم بخورم ! هم ارزون بود هم تعدادش زیاد !

تک تک ! آخ آخ ، هنوزم از بین کاکائوها عاشقشم

رنگارنگ منو یاد فهیمه میندازه !! همش تو کیفش رنگارنگ داره اصلن هم تعارف نمیکنه !

ویفر رو خیلی دوس دارم !

ساقه طلائی هم که دوس نداشتم اما از موقعی که رژیم گرفتم مجبور شدم بخورم ! چون اصلن چاق کننده نیست

بیسکوئیت مادر هم چی بگم آخه ؟! محشره


کرم دندون دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 00:38

...

کرم دندون دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 00:42

چه توقعیه از من آخه؟
من با دندونای شما خاطرات بسیار دارم نه با مینو جان

م . ح . م . د دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 00:44

الان پستتو کامل خوندم ، خیلی دوسش داشتم کیامهر

دقت نکرده بودم تا حالا که همه ی اینا واسه مینوئه !

ینی میدونی مثلن تک تک رو به اسم تک تک میشناسم ، یا بیسکوئیت مادر ، یا ساقه طلائی ، رنگارنگ ! باورت میشه تا حالا دقت نکرده بودم واسه مینوئه ؟!

خلاصه که دمت گرم بابت پست

محسن باقرلو دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 00:48

هیچوخت اون روز رویایی که از طرف مدرسه ما رو بردن بازدید کارخونه مینو یادم نمیره ... آخه کودکی های من در شهر خرمدره گذشته و حتمن می دونی که کارخونه مرکزی مینو اونجاس ... یادش بخیر اون روز ...

محسن باقرلو دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 00:49

پست خوبی بود پسر ... مرسی داره

ارادت

همون دوست جدید دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 00:52

آقای اسحاقی این نظرات رو الان داری چک می کنی یا رفتی خوابیدی؟

پروین دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 01:09

عالی بود این پست.

من سلیقه ام با شما پس کاملا متفاوته. میان همهء اینها عاشق ترد (توک) بودم . مامانم بعد از ظهرها خیلی وقتها برایمان چایی و یک سینی پر از توک میاورد که بین دوتا دوتایشان پنیر و گوجه فرنگی گذاشته بود و بنظر من خوشمزه ترین عصرانهء دنیا بود. و بیسکوئیت ساقه طلایی هم که عاشق مزهء برای آن زمانها منحصر بفردش بودم و زبری اش.
پست نوستالژیک خیلی قشنگی بود.

ممنون پروین خانوم عزیز

yasi دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 01:29

post ali
man hameye khorakiyasho dus dashtam
hanuzam asheghe rangarangam
rangarang tanha khorakiyi hast k dar ghebale pule khurd superi ha bedan khoshhalam misham
hanuzam gahi pofak namaki mikharam
az beyne chakelz o pikopof o ... gahi havase pofak namaki mikonam ba hamun baste bandiye ghadimi
saghe talayi ham biskuete mahbubame
tord ham k besyar khoshmaze
hanuzam saghe talayi o tord ro ziad masraf mikomam
va ama esmartis
ke tu bachegi ba jash telefon misakhtim :-D
va che eshghi mikardim ba tak take dunehash
agha man havase hameye ina ro kardam
farda miram kharid
na miram khatere bazi

موقع خاطره بازی جای ما رو خالی کنید

من دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 01:31 http://ghezavathayam.blogfa.com

یادش بخیر اول راهنمایی اردوی بازدید از کارخونه مینو
یعنی نمی تونید تصور کنید چقدر خوش گذشت آدامسهایی که داغ از زیر دستگاه برمی داشتیم و بوی مست کننده ویفر که توی همه کارخونه پیچیده بود یعنی دیگه هیچوقت هیچ اردویی اونجور بهم نچسبید
من هم عاشق ترد بودم بخاطر شوریش

بهاردخت دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 01:33 http://bahar-dokht.blogfa.com/

پست فوق العاده ای بود!!
شما به مسائل خیلی جالبی دقت میکنید و مینویسید!
بابت این پست ممنون!!
من عاشق پم پم و تک تک بودم!
دقیقا کاکائو برایم به معنی تک تک بود!!
برادرم برایم ۴تایی اش را میخرید و باهم میخوردیم!!

می بینم که ماشالا همه بچه ها خوراکی بازن

طـ ـودی دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 01:37 http://b-namoneshon.blogsky.com/

من عاااااااشق اسمارتیش بوده و هستم، بدجووووور
ترد هم خوب بود ولی زیاد هم هوادارش نبودم اونقدا
ساقه طلایی هم همین طور
پفک نمکی هم که عالــی بود
رنگارنگو دقیقا موافقم باهاتون، فقط و فقط وقتی رنگارنگ بهم بدن به جای بقیه پولم ناراحت نمیشم!! یعنی تا هنوز هم خیلی دوسش دارم، با همه ی زیادی شیرین بودنش!
ویفرهاش هم جدا خوب بود
بسکوییت مادرو ولی زیاد طرفدارش نبودم
هــــوبی هم که واقعــــــا محشر بود اون زمان، یعنی اصن نمونه نداشت!!

واقعــا خیلی پست خوبی بود، این روزا از این عکسای نوستالژی و این جور چیزا رو زیاد میبینیم، ولی این پست یه چیز دیگه ای بود
مرســـــــــــی

دنیای خورشید _ خورشید دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 01:42 http://khorshidejonoob1.blogfa.com

رنگارنگ هنوز پای ثابت وقتاییه که یه چی دلمون می خواد بخوریم اما نمی دونیم چی

پفک نمکی رو هم همچنان ارادت داریم خدمتشون ... هر چند که اینورا کمتر دیدم داشته باشن ...

بیسکویت مادر رو هم هرازگاهی تو شیر یا چای خیس می کنیم و یاد بچه گی می کنیم ...

کلا این پست حس یادش بخیری زیادی داشت ... دستتون درد نکنه

بولوت دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 01:50

البته محصولات مینو کاربرد آرایشی ام داشت. ما دخترا از رنگ قرمز و نارنجی اسمارتیس جای رژ استفاده میکردیم!
ولی پفک به نظر من طمعش نسبت به بقیه محصولات مشابهش بهتره. به خصوص نسبت به چی توز. چون هم هم کم نمک تره و آدم کمتر تشنه میشه هم چربیش کمتره و دل آدم رو نمیزده.

تجربه اش رو نداشتم وگرنه حتما می نوشتم

سایه دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 02:23

وای چه پستی. نوستالژیک، خوشمزه، تفکر برانگیز...

رضوان دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 02:45 http://zs5664.blogsky.com

سلام بابک خان حالتون خوبه؟؟؟؟ضمن عرض تبریک سال نو: من هنوزم عاشق پفک نمکی مینوام البته تمام این خوراکیایی که عکسشو گذاشتی بجز پتی بور رو دوس دارم و نسبت به خوراکیای امروزی قیمت مناسب تری دارن
به نظر من !!!!
یاد دوران مدرسه و سیر کردن شکم گرسنه تو زنگ تفریح با این خوراکیا بخیر خوب شد عکس گذاشتی چون من هیچ وقت به آرم مینو رو محصولاتش توجهی نمیکردم وقت میخریدم و میخوردمتازه فهمیدم مینو بجز پفک محصولات دیگه ای هم داره!!!
بابک خان اسم منو از گوگل ریدرت حذف کردی؟؟؟

نه رضوان عزیز پاک نکردمش

بانو دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 03:46

عجب پستی خوندم من نصفه شبی! یاد همشون به خیر... منم مثل شما ترد دوست نداشتم... یه کار عجیبی هم که میکردم و الان هر چی فکر میکنم دلیلشو نمیفهمم این بود که بعضی وقتا پفکو پودر پودر میکردم و با قاشق میخوردم!!! وای که چقدر کیف داشت!!! مامانم ولی اصلا کیف نمیکرد!!!!!

جعفری نژاد دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 08:30

طعم های قدیمی تکرار می شن کیا
کافیه یه چشمتو ببندی و بزاق دهنتو فرو بدی و تمرکز کنی روی مزه ای که تو کل بدنت پخش می شه. یقین دارم که طعم های قدیمی رو حس می کنی
اگه نبودن طعم های قدیمی، زندگی ِ امروز خیلی بی مزه تر و مزخرف تر از چیزی بود که هست

راستی، تا حالا کسی بهم نگفته بود "ایشان"
چه با کلاسه این عنوان "ایشان"

دمت گرم رفیق، خودتم می دونی که چقدر عزیزی برای "ایشان"

مخلصیم آقا

آوا دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 08:52

یادش بخیر.بچه که بودم آرزوم بود یه هزار
تومنی داشتم که برم یه عالمه از اینا
بخرم...به خصوص تک تک و هوبی و
اسمارتیس.آآآخ که من عاششششق
اینا بودم.هنوزم رنگارنگ و مادر رو می
خرم و میخورم.اما الانا خیلی مزه ها
شون فرق کرده وبنظرم فقط رنگارنگ
ومادر همون مزه قدیم رو میده...الانا
هزار تومنه رو دارم اما مزه ها خیلی
فرق کرده...واقعا که مینونوستالژی
میسازد..کاش این پست به دست
مسئولینش میرسید.مطمئنم توی
بهبود ساخت محصولاتشون بی
تاثیر نبود.مررررسی بابک خان جان
یاحق...

جزیره دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 09:18

عنوان و که دیدم خیلی ذوق کردم. این پست دقیقا به اندازه ی پفک نمکی مینو خوشمزه بود. من هنوز هم پفک مینو رو به هرچی پفکی ترجیح میدم، اصن برای من جز عناصر خاطره سازه،یعنی اگه میخوایم با یه گروهی یه حرکتی بزنیم که بشه خاطره حتما پفک مینو رو توی اون جشنمون میاریم


من نمیدونستم اینایی که گفتی مال شرکت مینوئه. آخی اسمارتیسسسسسسسسسسسسسسسس. اصن لذتی که توی مالیدن اسمارتیس روی لبا بود توی خوردنش نبود:دی
ولی من ترد رو واقعن دوس داشتم،یه مزه عجیب عریبی داشت،برعکسش از ساقه طلایی خوشم نمیومد.رنگارنگ هم خوشمزه بود ولی من دوس نداشتم، همیشه با تی تاپ عوضش میکردم.بیسکوییت مادر هم اصن نخوردم. همیشه فک میکردم چون به بچه میدن مزه شیرخشک و البته بوی بچه میدهحتی چندوقت پیش هم که واسه پسر خاله م خریدم و خاله م اصرار کرد یکی بگیر به خاطر همین حس قدیمی نتونستم بخورم.

ببین یه ادامسایی بود مینداختی تو دهن ترق ترق صدا میداد. اونا هم اصن یه چیزی بودن در زمان خودشون. یا مثلا ادامس 5تومنیا.من به خاطر کوچولو بودنشون دوسشون داشتم.

خیلیییییییییییییییییییییییی پست خوبی بود بابک. دستت درد نکنه.واقعن پست محشری بود،خوشمزه بود ،ادمو یاد خاطرات گذشته ش مینداخت،اصن یه چیزی بود لامصب
به خوب کسی هم تقدیمش کردی

محمد مهدی دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 09:19 http://mmbazari.blogfa.com



سلام

پست خیلی خوبی بود ...باید گفت ایران گورستان برندهای داخلی است و بهشت برندهای خارجی و این چند سال اخیر برندهای تخمی تخیلی چینی ....

میترسم 10 سال دیگه شاید هم 20 سال دیگه بچه های ما از خزان یا رکود برندهای موجود مثل چی توز و ...بنویسند ...

هیچ بعید نیست

neda دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 09:47

javgirate aziz khili jaleb boud vaghan dorost gofti ke nasle ma serfan be khatere khaterate ghadimi hanouz mahsoulate minoo ra mikhare.man mamoulan sali 2 bar miam iran 1 mah pish az eid 6 mah boud ke iran nayamade boudam va besiar deltang boudam dar yek souper markete bozorg vaghti mikhastam biscute bekharam vasate oun hame markaye marouf ye dafe cheshmam be biscuite saghe talaei kerem dare minoo khord(albate bare aval boud ke kerem daresh ra mididam)biscute ra bardashtam va hamounja zadam zire gerye ye hese ajib boud daghighan jaei ke fekresh ra nemikardam ye tike az vatanam va ye tike az koudakim ra peyda karde boudam.hala bogzarim ke mazash vaghan eftezah boud .dar morede rangarang ham bahat kamelan movafegham bad az eid ke az iran bar migashtam ye baste bozorgesh ra ba khodam avardam da r arze 1 hafte bacheha hamash ra khordand.

الهی
جیگرم کباب شد ...
نوش جانتون
هم این پست و هم ساقه طلایی کرمدار

مریم م دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 09:51

هی کودکی کجایی که یادت به خیر...

روناک دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 09:52


مرسی.

زهرا.الف دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 10:43

چند وقت پیش که مشغول خوردن این پفک نمکیا بودم متوجه شدم رو بسته بندیش تو قسمت آدرسش کلمه جاده رو به صورت roade نوشته، یعنی با توجه به تغییر نکردن بسته بندی، این همه سال غلط املایی داشته؟!!! اونقدر برام عجیب بود که این کلمه رو تو دیکشنری چک کردم ببینم شاید هر دو صورتش درست باشه ولی نبود.

واقعا دست مریزاد داره

بـ ِلـ ا مـ ا سـ کـ هـ دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 10:43 http://belamaskeh.blogfa.com

بابک جان سلام. در مورد مسابقه فیلم یه دقیقه ای توضیحات میخام. کی پستشو میذاری؟

منظورت رو متوجه نشدم دوستم

مریم راد دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 10:46 http://mmrad.blogfa.com

الان که دقت می کنم می بینم من هنوزم همین ها رو دوست دارم و می خورم

مرسی :)

فرزانه دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 10:57 http://www.boloure-roya.blogfa.com

یاد باد آن روزگاران یاد باد.

سین دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 11:00 http://s2055.blogfa.com

چه پست خوشمزه و خاطره انگیززززی
من همشو دوست داشتم رنگارنگ اسمش یام یام بود یادتونه؟! ترد رو هم میخریدم برای عصرام با پنیر و چای شیرین و کارتون ساعت 5

دنیا دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 11:06

چندروز پیش با خودم فکرمیکردم صاحب کارخونه مینو کیه؟ امروز اینجا جوابمو گرفتم. من هم خاطرات زیادی با محصولات مینو دارم مخصوصا ترد و پفک. ممنونم آقای اسحاقی

قربان شما

راستش عامل فروشش تنها خاطره نیست ...طعم هم موثره

مثلا مامانای ماها و خواهرای کوچیکمون و حتی بعضی بچه ها هنوزم بیسکویت مادر مینو و ساقه طلایی انتخاب اولشونه
من پفک مینو رو به همه ی پفکا ترجیح میدم...ترد رو هم به همه ی بیسکئپویت شورا ترجیح میدم

اشکال از تولید مواد قدیمی نیست همین طور اگه بدونید یک زمانی کوکا خواست به خاطر تب نوشابه شیرین ...نوشابه اش رو شیرین تر بزنه که طرفداراش ناراضی بودن...و شرکت نوشابه قدیمی رو با اسم کلاسیک دوباره تولید کرد و نوشابه جدید هم شد واسه عده ی جدیدی از مشتری ها

ولی مینو اگه بخواد بیشتر بمونه باید غیر طعمای قدیمی و منحصر به فرد خودش...طعمای جدید برای سلایق جدید رو هم بیاره...پر واضحه که محصولات کنونیش مشتری خودش رو داره و کم هم نیست ولی طعمای جدید میتونه بازار جدید رو داشته باشه حتی مشتری های قدیمی هم می تونن در کنار محصولات قبلی مخصولات جدید رو هم دوست داشته باشن و این به معنای برداشتن طعما و مدلای قدیمی نیست

البته این بحث سلیقه است
به نظرم رقبای مینو محصولات خوشمزه تری تولید می کنند

راستش عامل فروشش تنها خاطره نیست ...طعم هم موثره

مثلا مامانای ماها و خواهرای کوچیکمون و حتی بعضی بچه ها هنوزم بیسکویت مادر مینو و ساقه طلایی انتخاب اولشونه
من پفک مینو رو به همه ی پفکا ترجیح میدم...ترد رو هم به همه ی بیسکئپویت شورا ترجیح میدم

اشکال از تولید مواد قدیمی نیست همین طور اگه بدونید یک زمانی کوکا خواست به خاطر تب نوشابه شیرین ...نوشابه اش رو شیرین تر بزنه که طرفداراش ناراضی بودن...و شرکت نوشابه قدیمی رو با اسم کلاسیک دوباره تولید کرد و نوشابه جدید هم شد واسه عده ی جدیدی از مشتری ها

ولی مینو اگه بخواد بیشتر بمونه باید غیر طعمای قدیمی و منحصر به فرد خودش...طعمای جدید برای سلایق جدید رو هم بیاره...پر واضحه که محصولات کنونیش مشتری خودش رو داره و کم هم نیست ولی طعمای جدید میتونه بازار جدید رو داشته باشه حتی مشتری های قدیمی هم می تونن در کنار محصولات قبلی مخصولات جدید رو هم دوست داشته باشن و این به معنای برداشتن طعما و مدلای قدیمی نیست

نیره دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 11:22 http://salimi.blogfa.com

منم طعم ترد رو دوست نداشتم ولی بقیه محصولاتش خوشمزه بودن
ما کلوچه کام و ادامس قلقلی هم زیاد می خوردیم

کلوچه کام ... لی لی پوت . شیرین گندمک جرقه
بیسکویت نیم چاشت گرجی که آدم رو یاد کنکور مینداخت
و یه نوستالژِی دیگه که کسی یادش نبود
بیسکویت باغ وحش گرجی
یادته نیره ؟
شکل حیوونا رو داشت ؟

.. دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 11:36

سلام سلام ای بچه ها
من یام یامم دوست شما
من اولش ویفر بودم
من با کِرِِم تو فر بودم
بعد شکلات ریخت رو سرم
شکلاتی شد دوروبرم
..
..

دنیا دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 11:46

چندروز پیش با خودم فکرمیکردم صاحب کارخونه مینو کیه؟ امروز اینجا جوابمو گرفتم. من هم خاطرات زیادی با محصولات مینو دارم مخصوصا ترد و پفک. ممنونم آقای اسحاقی

صالی دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 11:49 http://afsonkhanomi.blogfa.com

من و دخترداییم وقتی تو سوپرمارکتی پفک نمکی می بینیم نمی دونیم از خوشحالی چه کار کنیم

آذرنوش دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 12:13 http://azar-noosh.blogsky.com

پفک نمکیییییییییییییییییییییی
عاشقشــــــــــــــــــــــــم

[ بدون نام ] دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 12:27

تی تاپ برای شرکت سالمین هست

قاصدک دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 13:01

و من هنوز در دنبال همون طعم قدیمی و خوشمزه تک تک هستم ..
من یه عادتی داشتم پفک رو اول با دستهام خرد و خاکشیر می کردم بعد درش رو باز می کردم و از خوردن پودر پفک لذت می بردم ..
ممنون بابت این پست ..

منم اینکار رو دوست داشتم
کیف می داد

مهشاد دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 13:22 http://mahshadjoon2008.blogfa.com

رنگارنگ...ساقه طلایی...پفک نمکی...تک تک
وااای که من عاشق این چهارتا خوراکی ام
هرچقدر چی توز روز به روز رنگ عوض میکنه،مینو همچنان مثل سابق باقی مونده

دقیقا
هیچ تغییری نکرده

سحر دی زاد دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 13:28 http://dayzad.blogsky.com

فقط رنگارنگ

خانم خانما دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 13:28

من هنوزم رنگارنگ زیاد میخرم...واقعا اسم مینو برام تمام روزای خوب بچگی رو زنده میکنه

خاطره است دیگه

سمیرا دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 13:39 http://nahavand.persianblog.ir

یادش بخیر...فروشگاه مدرسه مون پفک نمکی مینو داشت... وبعدشم اون آگهی بامزه تلویزیون..مینو کیه؟ خوش آب و رنگ و بانمک بچه ها بهش میگن پفک...من هنوزم عاشق رنگارنگ و تک تک و بیسکوئیت مادرم...

مریم دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 13:49 http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

سلام
من به اسمارتیز میگفتم قرص وان گردان
اما خیلی زیاد دوست داشتم
پفک نمکی هم که خاطره دوران بازی های کودکانه
اما من برعکس توام بابک عاشق اون ترده بودم
خیلی خوشم میومد ازش
الان تقریبا نمی بینم ازش

نیلوفر دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 13:49 http://gorkhejevalangvalang.blogfa.com

وای چه پست خوشمزه ای,آدم مخصوصا اینکه با شکم گرسنه این پست رو بخونه دلش ضعف میره...
من که بچه ی نسل تقریبا جدید محسوب میشم با مینو آشنا هستم و مخصوصا ساقه طلاییشو خیلی دوست دارم ولی من وقتی بچه بودم و مامانم من و خواهرم رو میبرد بیرون هر چه قدر مامانم اصرار میکرد که واسه ما پفک مینو بخره ما قبول نمیکردیم و بالاخره مامانم میخرید میگفت شما دو تا آبروی منو میبرید حالا خودم باید همشو بخورم

فرشته دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 14:28 http://houdsa.blogfa.com

یکی از قشنگ ترین خاطره های زندگیم مال روزیه که از طرف مدرسه بردنمون کارخونه ی مینو...یعنی زندگی کردیما...کلی هم خوراکی بهمون دادن...خوشمزه ترین قسمتشم اسمارتیز بود که تو ظرفای خیلی بزرگی مثه دیگای یه وری ریخته بودنو اجازه دادن که از هر رنگی که میخوایم برداریم...

یادته بابک یه سری ویفر میزد مینو که کوچیک بود و رنگ زرورق روش سبز و آبی بود؟؟

الان دوباره از همونا زده که همون مزه رو هم میده...وقتی دیدم یه باکس واسه وروجک گرفتم...که البته خودم نصفیشو خوردم!

فرشته دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 14:30 http://houdsa.blogfa.com

راستی مرسی که تقدیمش کردی به اوشون...اصن انگ خودش بود این پست..

تشکر

عاطی دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 14:47


سلام:گل

مرسی ی ی ی ی ی برای این پست خوشمزه و عالی ی

واقعا محصولات مینو خوشمزه ن!ساقه طلایی هاش بهشتن!(می گن توو بهشت درخت ساقه طلایی می دن ب آدم:دی)


واسه پفک!من با اشی مشی!بیشتر خاطره دارم:))

رنگا رنگ و ویفر و ترد هم ک معرکه ست!:دی


:گل ل ل ل


من پامو تو بهشتی که درختاش ساقه طلایی باشن نمیذارم
حتی اگر در زیر آن درختان رودهایی از ساندیس جاری باشد

کورش تمدن دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 15:12

سلام
به به چه پست خوشمزه ای
من تو این خوراکیا رنگارنگ رو خیلی دوست داشتم و البته دارم.الانم وقتی میرم شوپرمارکت بقیه پولم رو میگم رنگارنگ بده.
به روز نشدن شرکت مینو مشکل اصلی تمام شرکت های دولتیه.مثل کفش ملی که زمانی بزرگترین کارخانه ایران بود و پرسنلش بیشتر از ایران خودرو بود.حتما یادته که زمان کودکی ما(همین 2 یا 3 سال قبل)همه بچه ها یه دونه کیکرز یا کفش فوتبالی میخ دار محصول کفش ملی داشتیم ولی الان اثری از اون کارخونه عظیم نیست

چقدر کامنت جدی بهت نمیاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد