جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

شماره دوازده : برای سهیلا خانم



وقتی در نامه هایی به باران با اسم جعلی دانیال برای مانی می نوشتم دو تا هدف داشتم

یکی اینکه خاطرات روزهای قبل از آمدنش را جایی ثبت کنم

و دوم اینکه خودم را محک بزنم که آیا نوشتن در وبلاگی ناشناخته و با اسمی دیگر مورد توجه و اقبال دوستانم قرار می گیرد یا خیر ؟

سهیلا خانم قبلا برای جوگیریات هم کامنت می گذاشت اما کامنتهایش در نامه هایی به باران بی اندازه محبت آمیز بود . سهیلا خانم خودش زندگی سختی داشته است . مرد زندگیش و عشق اول و آخرش را در جوانی از دست داده بود و شیرزنانه ، سه تا پسر کوچک را با وجود تمام سختی ها از آب و گل درآورده است  . سهیلا خانم با نوشته های دانیال در نامه هایی به باران همزاد پنداری می کرد و همیشه با کامنت هایش به من دلگرمی می داد .

وقتی روز 13 خرداد 92 مانی به دنیا آمد سهیلا خانم هم جزء کسانی بود که حسابی غافلگیر شدند . غافلگیر از این جهت که فکر نمی کرد نامه هایی به باران را هم من نوشته باشم . 


می دانستم سهیلا خانم ساکن اصفهان است و از من قول گرفته بود که اگر به اصفهان رفتیم به دیدن ایشان برویم .

اواخر آذرماه با محبوب و وحید به اصفهان رفتیم . پنجشنبه 20 آذر حوالی غروب بود که به منزل سهیلا خانم رفتیم . ما فقط می خواستیم ملاقات کوتاهی داشته باشیم اما جنوبی ها را که می شناسید چقدر میهمان نواز و سفره باز هستند .


در آن چند ساعت بی اغراق طوری با سهیلا خانم ایاق شدیم که انگار سالهاست همدیگر را می شناسیم . مهربان که کمتر درگیر دید و بازدید های وبلاگیست متعجب شده بود که چطور سهیلا خانم تمام پست های وبلاگ او را خوانده و چه خوب ما و حتی دوستانمان را می شناسد . احمدرضا و امید هم با اینکه اهل وبلاگ نبودند خیلی زود خودمانی شدند و با ما گرم گرفتند . سهیلا خانم آن شب انقدر به ما لطف و محبت داشت که شرمنده شدیم و میهمان نوازی و دستپخت محشرشان را هیچ وقت فراموش نمی کنم .


دوازدهمین پست بهمن ماه برای سهیلا خانم

هم بابت این پست سراسر لطف

و هم به خاطر تمام محبت هایی که به من و خانواده ام داشتند

آرزو می کنم شادی قرین لحظه به لحظه زندگیش باشد

و یکروز همین زودی ها توی جوگیریات وبلاگی را معرفی کنم که

سهیلا خانم در آن به نوه اش نامه می نویسد .



نظرات 23 + ارسال نظر
زهرا.ش دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 01:34 http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

همذات پنداری فکر کنم درست باشه.

هر دو درسته بسته به کاربرد

شوکا دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 01:44

چه خوب
خودشون وبلاگ ندارن؟

http://rooz-2020.blogsky.com/

shoka دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 03:58

rasti shoma k az hame bakhabarin az blanch khabar nadarid?????

نه متاسفانه

پروین دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 06:20

مهربانی و خانمی سهیلا خانم از کلمه کلمه کامنتهایشان معلوم است. انشاءالله خوشبخت باشد و خوشبختی فرزندان عزیزش را ببیند :)

ساجده دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 07:50

منم ازطریق وبلاگ شما باسهیلا خانم آشنا شدم.واسه اون بازی وبلاگی که قرار بود پنج خاطره یا لحظه های ماندگارمون رو بنویسیم.انصافا خیلی خوش قلب ومهربون هستن.همون یکی دوباری که لطف کردند و به منم سرزدند خیلی کامنتهای محبت آمیزی نوشتن.
ایشالا همیشه سالم و سرحال باشند.
ویه آمین بزرگ برای دعای آخرتون:لبخند

سمیرا دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 08:24

چقدر این مهربانیهای بی دلیل خوب است...چقدر دل آدم گرم میشه....

هورام بانو دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 08:54

فک کنم بهترین کامن همون شعریباشه که دوست ایشون اون شب براشون فرستاده

قیصرامین پور میگوید:
آدمهایی هستنددرزندگیتان ،نمیگویم خوبندیابد...
چگالی وجودشان بالاست...
افکار،حرف زدن،رفتار،محبت داشتن و هرجزئی ازوجودشان امضاداراست...
یادت نمیرود
هستن هایشان را...
بس که حضورشان پررنگ است...
ردپا حک میکنند اینها روی دل و جانت...
بس که بلدند باشند....
این آدمها را باید قدر بدانی...
وگرنه دنیا پر است ازآن دیگرهای بی امضایی که شیب منحنی حضورشان همیشه ثابت است..

زندگیتون سرشار از این آدم ها

جالبه! به سبب همون تعداد کامنتهای پرشمارشون اسمشون رو همیشه توی جوگیریات می دیدم اما نمی دونستم خودشون هم وبلاگ دارن

افروز دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 09:34

چه خانوم با محبتی خدا برای دوستانشون و پسرای گلشون حفظشون کنه

پرهون دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 10:12 http://printemps.blog.ir

وای چقد خوبه مهمونی بازی، من واقعا میام اینجا حظ می کنم روحیه م عوض میشسه‌ یه تخته بذارید بزنیم به تخته هی

سکوت دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 10:15 http://www.sokooteashena.blogfa.com

چه دوستی های قشنگی
آقا بابک دلتون اومد بیاین اصفهان و یکم دیگه ماشین سواری نکنید نیاین سمت ما؟

ایشالا دفعه بعد

سهیلا دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 10:48 http://rooz-2020.blogsky.com/

بابک عزیزمممممممم

بخدا نمیدونم چی بگم...

زبونم بند اومده.....

نیمه ی شب که متوجه ی این پستت شدم نمیدونی چقدر حس خوب رو تو جونم ریختی.چقدر قلبم لرزید از داشتن و بودن شما مهربونا که حواستون به همه چی و همه کس هست.الهی که خدا عمر باعزت به تک تک افراد خانواده ت بده وسایه ی پرمهرت برسر خانواه و ما دوستانی که جانانه دوستدارتون هستیم باشه و از هر گزندی حفظتون کنه.

و امیدوارم و صمیمانه ازخدا میخوام که بزودی تو رو در صفحه ی تی وی بعنوان مجری برتر ببینیم.

همیشه وقتی رادیو فردا تماشا میکنم تو رو محاله که اونجا مجسم نکنم بابک.
میدونم که در بهترین وقت ممکن و از راههای شگفت انگیز الهی همه از دیدن و شنیدن صورت مهربون و صدای مخملی دلنشینت لذت خواهیم برد رفیق....

به امید اونروز....

به مامان ناهید هم سلام مخصوصم رو برسون و روی ماهشو ببوس

لطف شما همیشه زیاد بود سهیلا خانم عزیز
شما خوبید که اینطور خوب می بینید
دنیا دنیا ممنون بابت محبت و مهمون نوازی شما
و لطف همیشگیتون به من

مهدی دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 10:58 http://catharsis.blogsky.com

بانوی شط و شرجی من یا همون سهیلا خانم شما ، جز نوادر این مرز و بومه که اشنایی باهاش لیاقت میخواد که خدا رو شکر منهم داشتم .

زری دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 11:09

سلام الان 3 هفته هست که نشستم و کل وبلاگ شمارو خوندم. با بعضی پست ها هم گریه کردم. واقعا رو من تاثیر داشت

ممنون

شیرین دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 11:54 http://ladolcevia.blogfa.com

سهیلای عزیز را چند سالی ست که می شناسم و از محبت و لطف بی کرانش بی نصیب نبوده ام. دل صاف و پهناوری دارد که در این روزگار کمتر می توان یافت.
خدا همیشه حفظش کند و برکت سفره اش و سلامت تنش به اندازه دل بزرگش باشد!

سهیلا دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 12:03 http://rooz-2020.blogsky.com/

وای..عجب سوتیی دادم
خواستم بنویسم رادیو هفت نوشتم رادیو فردا....

حالا کار خدا رو چی دیدی بابک جان...یهویی دیدی سر از دنیای استکبار جهانی درآوردی و رفتی اونجا برنامه اجرا کردی...والااااا


در ضمن اون قسمت آخر پستت... نوه و اینا قند تو دلوم آب کرد...به امید اون روز...هرچند که عمرن بتونم مثل تو بااون قلم شیوات حسمو بیان کنم ....

و درآخر از تک تک دوستان و همراهان عزیزو مخاطبین جوگیریات به خاطر اظهار لطف و مهربونیشون بی نهایت سپاسگذارم.الهی که همواره آسمون دلتون آبی ورنگ خنده هاتون به قرمزی گل سرخ باشه...

تیراژه دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 13:32

پستت حس خوبی داشت ، شبیه حال و هوای خونه های قمر خانمی ، همه دور هم ، بوی نان و سبزی تازه ، هیاهوی بازی بچه ها دور حوض و مادرها کنار هم چای مینوشند و پدرها دوچرخه ی پسرهایشان را تعمیر میکنند
برای سهیلابانوی مهربان آرزوی بهترین روزها رو در کنار عزیزانشان دارم

من دانیال رو خیلی دوست داشتم و دارم ، اونقدر که وقتی دیدم نوشتی اسم جعلی ناراحت شدم ، "مستعار" بهتره ، هنوز برام هویتی واقعی و شخصیتی دوستداشتنیه

مهندس میم دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 19:56 http://mohandes-mim.blogfa.com

فقط اومدم به رادیو فردا و استکبار جهانی بخندم و برم ...

احمدرضا دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 21:45

درود بابک جان
منم خوشحال شدم از دیدنتون دوست خوبم
واقعا از داشتن دوستی به خوبی شما و خانوادتون باعث افتخارمه
اعتراف می کنم که بعد از فوت بابام ، بعد از 10 سال مادرم رو اینقدر خوشحال ندیده بودم ،که یه خانواده دوست داشتنی و محترم به خونه ی ما آمدین و خوشحالی رو به مادرم هدیه دادین

انشاالله زندگیتون پر از نور و امید و خوشحالی باشه
به امید دیداری دوباره دوست من

راستی بابت این مطلب ممنون

ممنون احمدرضای عزیز
آشنایی اب شما باعث افتخارم بود

بهار همیشگی سه‌شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 00:37

از تک تک کلمات سهیلا خانم همیشه میشه حس مادرانگی رو درک کرد...امیدوارم همیشه دلشون خوش و تنشون سالم باشه

آوا سه‌شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 19:16

چه پست حال خوب کنی بود...چه
دلگرم کننده هستندفرشته هایی
مثل سهیلابانو و دست شما و
مهربان عزیزدردنکنه به خاطر
اون دیدار واون حس و حال
خوبی که واسه اون خونه
به ارمغان اوردین.........
خنده هایتان پایدار.....
دوستی هایتان پابر
جا....................
یاحق...

گلنار چهارشنبه 15 بهمن 1393 ساعت 03:04

با توصیفاتی که خوندم واقعآ هم شیرزنند ایشون و لایق.
امیدوارم سلامت باشند و عمری طولانی شاهد سعادت فرزندانشون باشند و سرشار از آرامش و سرور.
دوستیتان هم پایدار و زیبا.

خورشید چهارشنبه 15 بهمن 1393 ساعت 14:55

کامنتای سهیلا خانوم پر مهره..

چقدر خوبن این نامه های بهمن.. چقدر اینجا خودمونی تر شده فضا.. به هم نزدیکتر شدیم انگار..
خیلی ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد