جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

سلفی با نمادهای شهری


همانطور که مشاهده می فرمایید بازی با عکس و تصویر بیشترین رای را آورد و با احترام به دوستانی که موافق بازی نوشتاری و صوتی بودند بازی ما با عکس و تصویر خواهد بود .

قبل از اینکه شرایط بازی جدیدمان را خدمتتان عرض کنم بد ندیدم برای دوستان قدیمی یک تجدید خاطره و برای دوستان جدید یک معرفی نامه از عکس بازی های قدیمی جوگیریات داشته باشیم .
بازی هایی که بی اغراق شاید بهترین اتفاقات جوگیریات بوده اند و خیلی از دوستی ها و آشنایی های خارج از دنیای مجازی را مدیون همین دور همی های خاطره انگیز بوده ایم :

+ بازی سفره های آسمانی
+ عکس دیروز و امروز باباها
+ بازی چشم ها
+ بازی نقاشی های کودکی
+ بازی عکس های مدرسه
+ بازی عکس پدربزرگ ها و مادربزرگ ها

تا جایی که حافظه ام یاری می کند هر وقت محور بازی و دورهمی های وبلاگستان  مسابقه و رقابت بوده است دلخوری و کدورت هم بوجود آمده است . بنابراین از خیر مسابقه و رای گیری گذشتیم و این بازی صرفا برای دور هم بودن و خوشی کردن است و بس . با این وجود بنده و یکی از دوستان که نامشان ذکر نمی شود تصمیم داریم تا به ده نفر از شرکت کنندگان در بازی یک جلد کتاب به عنوان یادگاری هدیه بدهیم .

خیلی به این فکر کردم که موضوع این بازی چه باشد که نه تکراری شده باشد و هم اینکه همه بتوانند در آن شرکت بکنند . دوست داشتم علاوه بر اینکه قرار است یک شب دور هم گل بگوییم و گل بشنفیم بازی ارزش هنری و آموزشی هم داشته باشد و چیزی به دانسته هایمان اضافه کند . از طرفی حضور تصویر شرکت کننده در بازی جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارد و امکان آشنایی بیشتر با دوستان نادیده وبلاگی مهیا می شود و  از سوی دیگر خیلی ها در دنیای مجازی مایل به آشکار شدن هویت واقعی خودشان نیستند . با جمع بندی همه این مولفه ها رسیدم به این بازی :
 سلفی گرفتن با نماد های شهری

بازی به این ترتیب است که شما زحمت می کشید و با یکی از نمادهای شهری که در آن زندگی می کنید عکس سلفی می گیرید . یعنی علاوه بر اینکه خودتان در عکس هستید آن نماد نیز باید در عکس حضور پر رنگ داشته باشد . این نماد می تواند از مکان ها و بناهای مشهور شهر شما باشد از میدان آزادی و سی و سه پل و مقبره بوعلی سینا و حافظیه گرفته تا نمادهای خیلی ساده مثل تابلوی نام یک خیابان یا مجسمه قرار گرفته در پارک یا میدان یا گنبد یک امامزاده یا تابلوی یک فروشگاه و یا هر نماد دیگری به سلیقه و خلاقیت خودتان .
دوستانی هم که تمایل ندارند تصویرشان در عکس باشد باید محبت کنند روی کاغذ عبارت " بازی نمادهای شهری " را نوشته و این تصویر را در کادر مربوطه در کنار نماد مورد نظرشان قرار دهند .

شما تا ساعت 10 شب پنجشنبه 25/10/93 فرصت دارید تا عکس های خود را به این نشانی ایمیل ارسال کنید :

kiamehr.bastani@gmail.com

لطفا توضیحات کوتاهی در خصوص عکس خود در ایمیل ارسالی بنویسید مثلا چند خطی در توصیف یا معرفی نماد عکستان

از همین الان 8 روز فرصت دارید . امیدوارم ارسال عکس هایتان را به دقیقه نود موکول نکنید .

ارادتمندم ...

نظرات 44 + ارسال نظر
عاطی پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 01:35 http://www-blogfa.blogsky.com

سلام

عالیه ه ه ه :گل ل ل ل ل

از اونجایی ک این بازی مصادف با امتحاناست.کاش زمان رونمایی رو پشنبه میذاشتید ک دور همی خوش تر بگذرد

مرسی عاطی
پنجشنبه مراسم سالگرد پدرمه
متاسفانه نمیتونم
اگر مشکلی پیش نیاد جمعه عصر یا غروب میذارم که دوستان بتونن باشن

عاطی پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 01:50 http://www-blogfa.blogsky.com

ءه من اول شدم؟؟؟؟؟؟؟

ای بابا!!منو این همه خوشبختی محااااله :دی ی ی ی ی ی ی ی

عاطی پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 01:53 http://www-blogfa.blogsky.com

او

خدا رحمتشون کنه.ببخشید من نمیدونستم ک پیشنهاد دادم.:گل

کلا شما هرکاری کنید خوبه و خوش خواهد گذشت.حالا 20 ما بشود 18.می ارزد والاه :دی

ایشالا بقیه دوستان هم از این ایده خوششون بیاد و شرکت بکنن
هرچی تعداد بیشتر باشه بیشتر خوش میگذره

بشرا پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 02:01 http://biparvaa.blogsky.com

خیلی هم خوووب و عااالی...
فقط مساله اینجاست که من هر چی فکر میکنم میبینم شهرمون نماد نداره یکی داره البته اون از ما ۳ ساعت فاصله داره....
میشه برم سر کوچه سلفی بگیرم؟

بله میشه
لازم نیست یه نماد مشهور باشه
میتونه یه نمادی باشه که شما رو یاد کوچه یا محله خودتون میندازه

من عکس دارم توی کامپیوترم با نمادهای شهری...
اما سلفی نیست...یعنی یک نفر دیگه ازم عکس گرفته...
کاش گوشی خوب داشتم می رفتم سلفی می گرفتم....

همون هم قبوله منصوره

پروین پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 06:33

کارمون در اومد دیگه. حالا یه شنبه مهمون هم داریم و بعد باید تو این سرمای سگ کش تو تعطیلی های آخر هفته بریم با نمادهای شهری امون عکس هم بندازیم. ای بابا

نه پروین خانوم راضی به زحمت نیستیم
با همون سنجابه تو حیاط هم بگیرید قبوله

آفو پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 08:14

میشه حالا سلفی نباشه ... یکی دیگه گرفته باشه قبول نیست عایا

چرا قبوله

طـ ـودی پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 08:53

یه پیشنهاد میتونم بدم؟!
دوستانی که دوست ندارن خودشون توی عکس باشن میتونن مثلا دستشون توی عکس باشه یا پا و کفششون، یا مثلا یه گوشه از شالشون :دی پر چادرشون حتی :پی، و غیره
به هر حال موضوع سلفیه، به نظرم اینکه همچین چیزایی توی عکس باشه خیلی بهتر از یه کاغذ هست دیگه؛ و معمولا هم کسی با حضور مثلا دستش یا پاش مشکل نداره
البته این فقط یه نظر و پیشنهاده، میتونه به هر دلیلی و حتی بی دلیل پذیرفته نشه

کاغذ رو به این خاطر گفتم که مشخص باشه عکس برای این بازیه
هر جور راحتی طودی جان

رها آفرینش پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 10:35 http://rahadargandomzar.blogsky.com/

اول خیلی دوسش نداشتم این بازی رو ولی بعد که فکر کردم دیدم میتونم یه جوری عکس بگیرم که خیلی حالا خودم واضح نباشم...ولی سوژه اش خوبه...مرسی

مرسی از شما

باران پاییزی پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 11:12 http://baranpaiezi.blogsky.com

مرسی حتمن شرکت می کنم

ممنون

احمد پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 11:35 http://serrema.persianblog.com

دم شما و اون دوستتون گرم
بازی خیلی خوبیه و خیلی خوب هم خواهد شد

ممنون

احمد پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 11:42 http://serrema.persianblog.com

یه سوال
فقط باید شهری باشه فضا
یا مثلا میتونه یه نماد تاریخی در یک روستا هم باشه؟

بله چه بهتر
خیلی خیلی هم بهتر

رضوان سادات پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 12:36

شما همیشه با این موضوعات ما رو به فکر فرو میبری
الان من نمیدونم با تابلوی شرکت کاله عکس بگیرم یا تابلوی شرکت هراز و صالح و روجا و...!!!!
باز این ذهنه درگیر شد!!!

پس آمل هستی ؟
من یه خاطره خوب دارم از اون پارک بزرگ آمل
یه رودخونه قشنگ هم داشت

رضوان سادات پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 12:39

حتمن خودمون باید از خودمون بگیریم!!!
حالا نمیشه یکی دیگه از ما بگیره؟؟؟
آخه تو عکس سلفی همیشه بینی آدم بزرگتر از اندازه معمول میفته!!!


چرا نمیشه
اگر کسی دیگه هم بگیره قبوله

ترنم پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 13:12 http://www.nofault.persianblog.ir

هول شدم ادامه مطلب رو نخونده کامنت زدم ...

ادامه مطلب داشت ؟

الف پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 13:20 http://printemps.blog.ir/

من یکی از اون 13 نفر بازی اول هستم. عکس بازی هم خوبه. اما ما هرروز داریم عکس می بینیم تو اینستاگرام.

ولی باشه!

فکر می کنم جذابیت عکس بازی بیشتر باشه
مخصوصا برای کسانی که اینستاگرام ندارن

خورشید پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 13:37

نمیشه یکی دیگه عکس بگیره؟
خواهش می کنم...

چرا میشه

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 15:52

به خورشید
من ازت عکس دارم بابا فقط یکم شبیه دختر گاندیه اشکال نداره بفرستم یکی هم هست شبیه پسر جلال ال احمده:

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 15:56

بابک نگفتم عکس نذار اوونم سلفی ! بفرما الان یه عده توی صف عمل دماغن ! نصفی توی ارایشگاه بقیه هم دنبال یه عطر خوش ! بعضی هام ماتم گرفتن که حالا چی بپوشن

خورشید پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 16:02

بابا من نگفتم اون دختر گاندی رو پاک کن؟


(عذر می خوام آقای اسحاقی مسئله حیاتی بود.)

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 16:16

چرا جواب تلفن رو نمیدی خورشید

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 16:21

به خورشید
تا سه می شمرم اگه جواب تلفن رو ندی دختر گاندی رو می فرستم ( می خواستم پسر جلال رو بفرستم دیدیم اوون خیلی نامردیه)
3!!!

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 16:26

به خورشید
یه عکس سلفی دارم ...نه دوتا دارم سه نفریمون من و تو و سپهر توپ! بدون نماد شهری بدون نیاز به عمل دماغ و رتوش بوتاکس و غیره فوری فروشی

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 16:37

ما فرستادیم بابک جان

ممنون جناب

خورشید پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 16:54

خدا رحم کنه..

خورشید پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 17:01

آقا یه پارک کوچولویی بغل خونه ی ما هست. یه جای خاطره داریه. نماد شهری نیست ولی.
اون قبول نیست؟

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 17:05

به خورشید
چرا قبوله چرا اینقدر سوال میکنی ...از دختر گاندی که بهتره... تو چرا تلفن جواب نمیدی

خورشید پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 17:26

پدر من چه توقعا داری..
خب گوشیمو جا گذاشتم دوباره.

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 17:53

به خورشید
مال همه گوشی تلفن همراهه مال شما گوشی تلفن چند جا!
باشه ... حالا عکسه رو بفرستیم یا خودتون زحمت می کشین

خورشید پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 17:59

تشکر..
خودمون زحمت می کشیم.
شما هم یه لطفی کن کلا هرچی عکسه گاندی و جلال و مارگارت تاچر و اینا از من داری پاک کن.


+ من ببخشید آقای اسحاقی.
پدر و دختر کلا حرف زیاد داریم.

اختیار دارید

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 18:04

به خورشید
چون دیر گفتی یه دونه مادر ترزا سفید یخچالی ماه / رو پا فرستادیم رفت

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 18:06

به خورشید
داییت رو عقد کردی یانه...بهش تبریک بگو از طرف من ...بذار ببینم اگه شمارش رو دارم بهش پیغام تبریک بدم

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 18:19

به خورشید
میبینی خورشید بچه ها چقدر زود بزرگ میشن ...همین دایی عباست 7 هشت سالش بود ساعت سه نصفه شب از خواب پا میشد از پله ها پا برهنه می دوویید میومد خونه ما در و باز می کرد من و مامانت اسمش و گذاشته بودیم تپ تپ ( بخاطر صدای پاش رو پله ها ...میگفتیم تپ تپ اوومد)
حالا داره داماد میشه

خورشید پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 18:26

پدر من ما یه وبلاگی داریم خودمون. درسته پرشین بلاگه. درسته تازه ساخته.. ریزه میزه س. تشریف بفرمایید اونور.
الان صاحب خونه پرتمون می کنه بیرون.


ان شاالله عروسی من.
ان شاالله عروسی مانی..
:)

خورشید جان
یعنی می خوای عروس من بشی ؟

سحر پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 18:59

والا ما طرفدار بازی صوتی بودیم ولی دیگه تابع اکثریتیم چشم یه کاریش می کنیم ینی تمام تلاشمونو می کنیم

ایشالا تا قبل از عید بازی صوتی هم می گذاریم

حباب لامپ پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 21:28

سلام همگی...
خورشید جانم مرسی که به یادم بودی...اینجانب پایه میباشم...
امیدوارم بتونم یه عکس قابل تحمل بگیرم...

ممنون

صدیقه (ایران دخت) پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 22:29 http://dokhteiran.blogsky.com

سلام
اقا یه سئوال
بخش فان ماجرا باید قوی تر باشه یا هنریش؟

میل خودته صدیقه جان

آقای رگبار پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 23:51

خیلی عالی و تازه است . من حتما شرکت می کنم

ممنون آقای رگبار

دل آرام جمعه 19 دی 1393 ساعت 00:02 http://delaramam.blogsky.com

آقا منم هستما
میفرستم عکس به زودی.
بعد یه چیزی، من از این گوشی ها ندارم که بشه سلفی گرفت و کلا از این قرتی بازی ها داشته باشه.
دیگه خودت قبول کن عکسمو دیگه، خدا عکسهات رو ازت قبول کنه مادر

اشکال نداره دلی
سلفی لزوما عکسی نیست که با دوربین جلوی گوشی هوشمند گرفته شده باشه
و لزوما عکاس تو تصویر باشه
اگه کسی دیگه هم ازت عکس بگیره مهم نیست
منظورم این بود که شما و اون نماد در تصویر باشید
و اگر مایل نبودی تصویر خودت باشه اون برگه کاغذ رو که اسم بازی توش نوشته شده توی تصویر داشته باشیم

خورشید جمعه 19 دی 1393 ساعت 10:36

والا ما که از خدامونه.
شوهر به این خوش تیپی و ماهی از کجا می خوام بیارم..؟

آهو جمعه 19 دی 1393 ساعت 19:36

بابک عزیز من الان ایران نیستم و تا دو هفته دیگه هم نمیام. دوست داشتم برای اولین بار تو بازیای وبلاگیت شرکت کنم اما طول کشید تا خورد به سفر من و متاسفانه نشد ، ان شا ... دفعه بعدی با اشتیاق منتظر دیدن ذوق و هنر دوستان هستم

ایشالا
ولی خب همونجا که هستید چرا عکس نمی گیرید ؟

وانیا جمعه 19 دی 1393 ساعت 23:36

آقا تکلیف ما که الان تو شهمون نیستیم و تو شهر شماییم چیه؟

اولا که تهران شهر بنده نیست فاطمه جان
ثانیا چه اشکالی داره ؟
با نمادهای تهران عکس بگیر

آهو شنبه 20 دی 1393 ساعت 18:47

اوکی اگر اشکال نداره اینجا عکس میگیرم ، مرسی بابک جان

ممنون

من خیلی دوست دارم که شرکت کنم. ولی الان تو شهر خودم نیستم و تا اون تاریخ نمیرم . شهر خودم هم که سرشار از نمادهای عالیه (تبریز)
خیلی حیف شد :(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد